/spanien/bilbao/forum/273.aspx/spanien/bilbao/forum/273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
11/8/2009 17:42
1-0 till Athletic, Gurpegi nickade in en frispark från Castillo!
Athletic oskar
11/8/2009 09:40
Det Txakoli vin från Alaba/Amurrio som finns på systemet är mycket bra!

Jag håller med angående cupen. Fast det var ju en fiesta att minna förra säsongen...

...kanske kan EL bli samma fest denna säsong... sueño...
Athletic Men för Helvete!
11/7/2009 21:29
Tycker vi ska släppa cupen och satsa på ligan + spelet i Europa...
Vi har inte trupp till alla tre.
Grillade sardiner är mycket gott (med lite salt och pressad citron) med ett glas kallt torrt vittvin, det är najs... Tex ngt från distriktet Chacoli de Vizcaya i Baskien.
Athletic oskar
11/7/2009 21:04
Ja efter dubbeln här så är det nog färdigpratat om Svedala.. :-DDDDDDDDDDDDD

..Nu laddar vi för Sardinfiestan imorgon.

Llorente som enligt Baskisk media verkligen måste vila lite är med i truppen.

Diaz de Cerio är med i truppen. Vore kul om han startade. Han var pigg mot Nacional.

Racing har inte glänst de senaste matcherna. Om inte el entrenadoren roterar sönder oss inför cupdrabbningen på onsdag så borde vi kunna plocka en trea till tycker jag..
11/7/2009 20:55
Oskar:
Får la säga grattis å hoppas på en fyrling...
Som ÖISare håller man alltid på Kräkvitts motsåndare.
Så är det bara, nog prat om Svärjje här kanske?
Athletic oskar
11/6/2009 21:51
Är det bara jag som har Expekt banner i topen som flaggar för helgens matcher 19 september...!?
Athletic oskar
11/3/2009 13:11
Det var kul! Alla måste ju gilla Athletic. Det var många av mina (föredetta!?) vänner som höll tumamrna för hemvävda ICA i söndags... Alla gillar hemlagad mat även om den inte alltid smakar så bra...

Guld smakar gott. Sorry Ni tre ÖiS supportrar men lite guldglädje måste jag sprida här... :-D

Nej, ÖiS har fler supportrar men jag känner till tre som läser frekvent här..

Sa jag att AIK vann guldet!? ;-)
Athletic tiopepe
11/3/2009 10:06
Athletic är en kultklubb enligt Aftonbladet!
Athletic oskar
11/1/2009 21:58
Vi spelade bra kvarten efter 1-0. Annars sådär. Men Orbaiz och Javí var bra på mittfältet. Ustariz rejält bra i mittförsvaret tillsammans med Amorebieta la la la la.. ;-)

De Marcos gillar jag skarpt!
Athletic Joseba
11/1/2009 19:40
hmm såg att jag visst inte kan stava ibland i min upprördhet, men glad för tre pinnar igår är jag iaf trots att matchen var en plåga. Vi hade ju inget spel i andra!!!
10/31/2009 22:25
Kämpa!
Barcelona Karamba
10/31/2009 22:20
Kul. 1-0!
Athletic oskar
10/29/2009 22:28
Ett bortamål hade varit guld värt. Nu åker vi ur. synd.

beklagar Joseba
Athletic Joseba
10/29/2009 10:39
Just det, för Reals förlust mot ett ännu sämre lag gjör ju den här förlusten mkt bättre...
Athletic PedroYeste
10/28/2009 21:27
21-7 till Athletic i avslut... och 2-0 till Rayo i mål...
Athletic PedroYeste
10/28/2009 21:23
Skandal att inte San Jose får spela...
Athletic PedroYeste
10/28/2009 21:22
Nja Madrid mötte väl ett lag från Segunda B vilket väl är en serie lägre än Rayo? Tror jag...
Athletic Joseba
10/28/2009 20:25
Ämne: länk:

Atchletic t....
Jag vet inte, jag börjar bli tveksam! Det enda som gör att vi liknar våra antagonister från madrid t ex är att vi inte kan vinna mot segunda lag
Athletic Joseba
10/28/2009 20:16
både athletic och öis ligger under, jag ska sluta se på fotboll.
Rayo f-ing vallecano!!! Jag ger upp!!!
vallo.
10/28/2009 14:24
länk:

Atchletic tycker är ett lag för Förstaligan: lycka till i forsättningen.
Athletic Julken
10/27/2009 20:52
Ja, San José är uttagen i alla fall. OCh dessutom möjligen en debutant: Iñigo Pérez. Spelskicklig innermittfältare som är grym på fasta situationer. Gör en hel del assists också. Hoppas vi får se honom spela - innermittfältet de senaste matcherna har ju haft lite problem med att skapa nåt kreativt.

Hela truppen:
Iraizoz, Toquero, Koikili, San José, Amorebieta, Etxeita, Orbaiz, Llorente, David López, E.Bóveda, Armando, Etxeberria, Iraola, Gurpegi, Castillo, Xabi Etxebarria, Gabilondo och Iñigo Pérez.
Athletic PedroYeste
10/26/2009 23:48
Hoppas San Jose får chansen på onsdag i cupen och givetvis på söndag mot Atletico!

En "spelande" back hade varit gött att ha jämte rensaren Amorebieta!

Och och och! Det måste bli ett slut på utvisningarna! 4 utvisningar på 4 matcher är total katastrof! Har för mig att förra säsongen inte var mycket bättre!
Athletic Etxeberria
10/26/2009 20:26
Blir nog en tung säsong det här.. Vi klarar nog inte både Europa och ligan.

Kanske man måste satsa lite mindre på Europa league och vila fler av "stjärnorna" dessa matcher. Fast man vill ju vinna allt! :) Svårt det här.
Athletic Julken
10/26/2009 15:40
Jag skulle ha gjort som dig, Peder, och stängt av matchen. Vilken plåga att se alla 90 minuter.

Absolut sämst idag i ett mycket svagt Athletic var:

Gurpegi - klantigaste utvisningen nånsin
Toquero - när han inte ens löper...
Gabilondo - enda gången man förstod att han var på plan var när man insåg att han glömt markera nån eller inte skar av sin yta
Ustaritz - bortgjord gånger flera

Ingen annan var särskilt bra heller, möjligen godkänt till Irazoiz som gjorde några bra räddningar och Llorente som trots allt skapade några farligheter.
Athletic PedroYeste
10/25/2009 19:07
2 avslut av Velez, en som verkar pigg ändå...
Athletic PedroYeste
10/25/2009 19:05
Ville bara tillägga att Ustaritz också blev utvisad på slutet...

GGGGGGGRRRRREEEEEAAAAATTTTT!!!!
Athletic Joseba
10/25/2009 18:49
topp ännu en utvisning det här blir bara bättre och bättre, "otur" att man missade första delen av matchen, det här verkar ju ha varit ännu en höjdare. Vi sjunker som en sten!!!
10/25/2009 18:47
Europaspelet tar musten ur Ahtletic... För att inte tala om alla jävla utvisningar!
Så TRÖTT jag blir.
Athletic PedroYeste
10/25/2009 18:21
Där satt den, 1-0 till Getafe på ett ritigt turmål! Nu är det kört och jag stänger av, tack för ikväll!

Tack Gurpegi för att du förstörde chansen till poäng ikväll!

1 poäng på 5 matcher och snart kommer mten mot Barcelona och Madrid, finns risk för en placering under strecket lagom till jul!
Athletic PedroYeste
10/25/2009 18:06
Ämne: *suck* så jäkla klan....
Japp så blev det, Orbaiz in Toquero ut
Annons: