/spanien/bilbao/forum/272.aspx/spanien/bilbao/forum/272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2009-09-26 19:32
hur dåligt var det i första halvlek?
Enligt statistiken var det ganska jämt...
Athletic oskar
2009-09-26 19:32
Vad skall man göra med ett lag som spelar bländande fotboll. Jo byt ut mer än halva coh se till att blir rejält utspelade... simsalabim och smekmånaden är över, självförtroendet i botten. Låt vara att Sevilla är ett bra lag men det är vägen hit som stör mig. Vi var i medvind Joakin!
Athletic PedroYeste
2009-09-26 19:16
0-3, rött på Amorebieta.... bra kväll!

Bra Caparros!
Athletic oskar
2009-09-26 19:13
haha

vilken överkörning i första...

Caparrós... fast vad har han med det att göra...

Nu blir det jobbigt för på torsdag lär vi inte få med oss några poäng... tre raka förluster och smekmånaden är över..
Athletic oskar
2009-09-26 17:49
Startelva:

Iraizoz;
Iraola, Ustaritz, Amorebieta, Koikili;
Susaeta, Gurpegi, Javi Martínez, David López; Toquero & Llorente.

På bänken Armando, Yeste, Etxeita, Etxeberria, Castillo, Muniain & Eneko.

Nära där... :-o
Athletic oskar
2009-09-26 13:34
Jag streamade via expekt för några veckor sedan. Fantastisk kvalitet. Getafe-Barca. Men de verkar inte sända alla matcher precis.
Athletic Julken
2009-09-26 12:12
Är det nån som testat att streama via bet365 hemsida? Funkar det bra? Vad krävs för att registrera sig? Etc? Nån?
Athletic Julken
2009-09-24 09:15
Visst har säsongsinledningen varit bra, men varje match måste också bedömas individuellt. Och då var det här ett dåligt resultat (såg inte matchen själv så jag kan inte kommentera spelet).
Athletic PedroYeste
2009-09-24 00:43
Otroligt besviken efter kvällens resultat och spel, har igentligen inget emot ett rotations system men att byta ut halva laget i varje match är ju att ta i.

7 nya spelare jämfört med matchen mot Villarreal i söndags känns ju verkligen märkligt...

Övriga lag som har ungefär lika många matcher som Athletic spelade i stort sett med samma lag som i helgen, att byte ut 2-3 spelare hade kännts mer normalt.

Känns som en riktigt onödig förlust när man möter en svag nykomling som dessutom hade 2 avstängda spelare. I söndagts var Caparros ett geni medans han idag framstår som en idiot...

Det svänger i Athletic ;)

Men trots mitt gnäll skall man nog vara ganska nöjda ändå, förra säsongen dröjde det 11 omgångar innan vi nådde upp till dagens 9 poäng på 4 omgångar och vi ligger trots allt på en delad 3e plats!

Toppmöte Sevilla - Athletic på lördag!
AUPA!
Athletic oskar
2009-09-23 23:09
för att det är viktigare matcher framför oss.. men så klart att caparrós bjuder bort lättare poäng igen.. dumt.
Athletic Teodoro
2009-09-23 22:55
Va fan! Varför gick vi inte för matchen! Såklart att vi förlorar....Nu är man sne igen!
Athletic Trumoi
2009-09-23 21:46
tjena!
Nån streaming någonstans?
Athletic Etxeberria
2009-09-23 18:21
Ämne: Gurpegi... het eller....
Jag tycker absolut att han varit het. Mittfältet har sett stabilt ut defensivt när han varit med. Känns viktigt nu när Orbaiz varit skadad. Passningsspelet har väl varit lite si och så, men även där är det två steg framåt om man jämför med förra säsongen. Nä, jag tror på Gurpegi, han kommer att bli nyttig under säsongen. När han och Javi spelar innermittfält är nog Athletic riktigt jobbiga att möta. Två terriers som orkar hur mycket som helst.
Athletic PedroYeste
2009-09-22 23:56
NY OMRÖSTNING I HÖGERSPALTEN!

VEM HAR VARIT BÄST SÅ HÄR LÅNGT?
Athletic PedroYeste
2009-09-22 23:52
Gurpegi... het eller inte? Vad tycker ni?
Athletic oskar
2009-09-22 16:10
Ah, då kanske han spelar istället för Iraola...! Han måste ju åxå vila någon gång!?
Athletic Julken
2009-09-22 16:08
Eneko är väl högerback? I år har han i alla fall inte spelat som mittfältare.
Athletic oskar
2009-09-22 15:41
synd för ath-sevilla brukar vara bra..
..fast vi brukar alltid torska mot dem... utom möjligtvis i cupen då...

truppen till imorgon:
Iraizoz, Toquero, Ustaritz, Amorebieta, David López, Llorente, Yeste, Gabilondo, Armando, Susaeta, Iraola, Etxeberria, Gurpegi, Aitor Ocio, Castillo, Iturraspe, Muniain y E.Bóveda.

Ingen Javí men Iturraspe är tillbaka och Llorente flyger med!

Undrar om Bovéda från Bilbao Athletic även är def mittfältare!?
Athletic Julken
2009-09-22 14:27
Ja ni, visst petar TV4 Sport in 18.00-matchen på lördag. Och visst väljer de R**l M****d före vår match...
Athletic oskar
2009-09-22 09:49
För de vann flaggan vid roddtävlingen vid La Concha i Donostia..

"Los integrantes de la Sociedad de Remo Kaiku, flamantes ganadores de la bandera de La Concha, han querido dar su apoyo a la Fundación Athletic Club obteniendo el carné Club Athletic."

Viktigt att javí inte är skadad. Ännu viktigare att Llorente är hel.

Saknar bara en riktigt bra vänsterback, igen...

Blir tufft imorgon, historia kan skapas. Flera skallar blir nog lite tyngda av det. Hoppas att Caparrós roterar en del i starelvan. Vill nog gärna se 4-2-3-1 spel imorgon med två renodlade defensiva innermittar.

Vi möter ett desperat bottenlag som dessutom är nykomling..
Athletic Julken
2009-09-22 09:38
Jo, det lovade ju faktiskt Hussberg (?) men jag tror inte han kom till skott.

Skulle kunna varade där roddarna från Sestao, men varför bar han som gick först en vimpel som det bla stod Donostia på i så fall?
Athletic oskar
2009-09-21 08:50
För den som undrade vilka de grönklädda killarna var som sprang runt på plan innan avspark så ser det ju ut att vara roddklubben från Sestao. Se länk.

Tyckte, mellan barnskriken, att det var en kommentator som skulle ta reda på vilka de var... .-D
Athletic PedroYeste
2009-09-20 22:01
Match på onsdag igen, nykomlingarna Teneriffe står på menyn. Öborna fick 2 man utvisade i lördagens förlust, lätt Baskseger?

Nja lite lurig match men visst lutar det åt 3 poäng och 4 raka segrar i ligan!
Athletic Julken
2009-09-20 19:55
Aha, förstod aldrig att Llorente fick byta pga smällen han fick. Den sista meningen (i länken) tycks betyda att läkarteamet inte räknar med några allvarliga skador. Nån som kan bättre spanska som kan bekräfta det?
Athletic Julken
2009-09-20 19:51
Det blev ju onödigt spännande till slut med tanke på hur överlägsna vi var spelmässigt. Det var ju bara sista 20 minutrarna som Villareal spelade jämt med oss. Men tre poäng är tre poäng.

Vi tappade klart när Javi M gick sönder (hoppas, hoppas, hoppas att det inte var nåt allvarligt!). Yeste fick istället axla den där rollen han inte riktigt behärskar när det som minst behövdes.

Och så fick jag ju som jag ville innan matchen: se en debuterande Aketxe. Men när bytet skedde var det ju absolut inget man ville se. Farligt att plocka bort Llorente precis när vi började tappa vårt spelövertag. Aketxe är säkert en stor talang, men i den här matchen fullföljde han inga löpningar i offensiven utan avvaktade var en ev passning skulle hamna och han axlade inte Toqueros forwardsroll att aggressivt pressa och skära av ytor.
Athletic PedroYeste
2009-09-20 19:49
Svettigt på slutet...

Barcelona Napao
2009-09-20 19:35
Grattis till vinsten
Länktips: www.sport.es
Athletic PedroYeste
2009-09-20 18:04
Ämne: Riktigt bra halvlek.....
Du har nog rätt ang Muniain, låt han vila om han inte behövs.

Kör på ett tag till och om reslutatet står sig tycker jag vi borde ta ut LLorente efter 70-75 minuter..
Valencia rågi
2009-09-20 18:03
Atletic Bilbao spelar riktigt bra sedan att ni gör det mot Villarreal gör ju inte saken sämre.

Det som ändå är skönast är era fans. Nog de laget i primeran vars fans sjunger/låter mest utan konkurrens. Håller tummarna för Baskien i år.
Athletic Julken
2009-09-20 17:57
Riktigt bra halvlek. Llorente och fram för allt Toqeuro har varit så otroligt bra. Skönt att se David Lopez prestera också. Vilken fin högerfot han har.

(Din inför-rapport var förresten också grym, Peder!)

Ok, vad vill ni se för byten?

Jag ser som sagt gärna Aketxe. En debut är alltid kul. Kanske lika bra att spara "Bart" Muniain nu när Villareal-spelarna börjar bli riktigt griniga.
Annons: