/spanien/bilbao/forum/261.aspx/spanien/bilbao/forum/261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2009-12-06 21:56
Usch bedrövlig halvlek, säsongens sämsta?
Märkligt att man inte sätter in De Cerio? Känns väl lite mer som renodlad anfallare än De Marcos?

Japp in med Muniain säger jag!
Athletic Julken
2009-12-06 21:53
Vilket svin han är i varje match den där Marchena. Jag tror inte jag har sett honom spela en match utan att ha tyckt att han borde fått rött kort. Han har ju delat ut ett par armbågar redan...

Vi tappar mycket utan Llorente, helt klart, med tanke på hur mycket långbollar vi spelar. Vi behöver vårda boll lite mer. Får vi se Muniain istället för Lopes i andra?
Athletic Trumoi
2009-12-06 21:37
Llorente skadad ... det var ryktigt dåligt. Vi får se vad De Marcos kan göra
Athletic oskar
2009-12-06 20:59
Startelvan nästan som vi trodde. Enda överraskningarn är David Lopéz på Gurpegis plats och Koikili istället för Castillo. Rätt förståligt när vi bara har två def mittfältare att sätta den mer defensiva ytterbacken på plan. Speciellt mot Valencia.

Iraizoz;
Iraola, San José, Amorebieta, Koikili;
David López, Orbaiz, Javi Martínez, Yeste; Susaeta och Llorente.

På bänken: Armando, Etxeita, Castillo, Díaz de Cerio, Iturraspe, Muniain och De Marcos.

Athletic Trumoi
2009-12-06 20:58
Det har inte så mycket att göra med matchen mot Valencia. Länken är en berätelse av en Athletics supporter i Vienna. Han berättar om hur staden var fullpropad av nazister som sökte athletics supportar för att misshandla de.
Tyvärr bara på spanska ...
Athletic oskar
2009-12-06 19:16
Trumoi/ Skönt...!

Trumoi igen/ Ja, jag skulle tro det är viktigare att inte släppa till chanser mot Valencia än vad det var mot Barcelona för två veckor sedan...
Athletic Trumoi
2009-12-06 19:00
Ämne: Sköna kommentarer fr....
din skolspanska fungerar utmärkt!
Athletic Trumoi
2009-12-06 18:58
Trots tre raka seger mot valencia på hemmaplan det blir mtcket tuff idag.lyckas i dominera mittfältet så det kommer inte bra bollar till valencias anfallarna har vi mycket vunnen. tippade 4-1 för tre veckor sedan när jag trodde vi spelade mot racing. 2-1skulle jag säga idag
Iraizoz
2009-12-06 11:52
Spännande möte ikväll. Hittils har det gått bra för bilbao, även för valencia. Men med tanke på att vi har hemmaplan så blir det seger idag.
Jag tippar 2-0 ;)
Athletic oskar
2009-12-05 23:09
Sköna kommentarer från Mikel San José i en intervju i el correo där han bland annat säger: "Här är chansen jag väntat på, nu skall jag njuta!" Han var så klart rätt nöjd med sitt 0-2 mål i torsdags och säger att han målat en hel del i ungdomslagen.

Han avslutar med: "min dröm är att bli kvar här många år"

(Om nu min skolspanska fungerar som den skall...)
Athletic oskar
2009-12-05 23:00
Caparrós presenterar inte truppen förens imorgon söndag. Även Yeste har ett skadeproblem efter matchen i torsdags.

Om Yeste kan spela så kanske vi kör 4-4-2 när Gurpegi saknas. Med De MArcos, Gabilondo eller David López på vänsterkanten och Yeste som släpande forward.

Alternativt sätta Yeste på kanten med De Marcos på topp.

Jag skulle spela Yeste som släpande forward och satsa på Gabilondo som vänsterbreddare. För att säkra lite mer på mitten mot ett riktigt bra lag.

Vi har tre raka segrar mot Valencia i ligan på hemmaplan..

Iturraspe var bra mot AW men som du skrev, han har en allt för låg lägsta nivå så jag skulle inte starta honom imorgon.
Athletic Julken
2009-12-05 21:52
Iturraspe höll ju bra mot Austria Wien i alla fall, även om han gjort lite dåliga matcher när han fått chansen. Sen finns ju också Inigo Perez som spelat nån match med A-laget i år och gjort det helt OK.
Athletic oskar
2009-12-05 13:28
Illa med Gurpegi. Undrar om Iturraspe kan vara ett alternativ på mitten. Jag ser ogärna Yeste i en defensiv roll. Dels för att han är bättre offensivt och sämre defensivt och när han tvingas ta mycket defensivt ansvar brukar han tyvärr bli dålig åt båda hållen...
Athletic Julken
2009-12-05 12:48
Toquero, Gurpegi och Ustaritz misasr matchen mot Valencia. Kanske Yeste spelar på mitten och de Marcos eller Munian till vänster?

Men San Jose verkar vi får se i alla fall!
Athletic PedroYeste
2009-12-05 10:15
Tror också att Susaeta kommer starta på sin högerkant, precis som ni beskriver han och Iraola snurrat upp försvaren ordentligt i de senaste matcherna.

Läste i veckan att Yestes nya kontrakt verkar var så gott som i hamn, tydligen tvingas han gå ner till halva sin nuvarande lön men kanske är det en anledning till hans uppryckning på sisata tiden!

AUPA YESTE!

Tror nog att San Jose får starta, tror inte Ustartiz återhämtats från skadan han ådrog sig innan matchen i torsdags. Läste också någonstans att det tog Ustartiz 80 matcher innnan han gjorde sitt första mål, San Jose gjorde det i sin första :)

AUPA SAN JOSE!
Athletic Etxeberria
2009-12-05 00:17
Kul med lite aktivitet på forumet! Nu ligger vi på tredje plats i spanska ligans mest kommenterade forum.

Jag tror också Caparros kommer köra med tre innermittfältare. Har ju varit ganska effektivt när han använt det mot bra lag. Viktigt bara att någon av dom + ytterbackar vågar fylla på i offensiven. Blir tunnt med bara 3 spelare som går framåt. Fast Javi M orkar nog springa både upp och ner!

Athletic oskar
2009-12-04 23:07
Jag tror att Caparrós fortsätter med tre defensiva mittfältare. Slänger in Susaeta på kanten och Yeste på den andra.

Susaeta i en fri roll och Yeste med sin, återigen, brillianta vänsterfot. Han låg bakom mist tre mål mot Alméria och han låg bakom minst två igår. Dessutom levererade han bra bollar om och om igen. Yeste is back!!!!

Jag tror inte San José startar på söndag. Ryktas ju att han är på väg bort märkligt nog. Ustariz och Castillo tror jag det blir.

Castillo är bättre i offensiven än Koikili och med tre defensiva mittfältare kommer han att få utrymme för mer offensiv på kanten.

Jag var i Barca förra helgen och i en av sporttidningarna i måndags var det tre Athletic spelare. Iraola, Susaeta och Llorente. Sammarbetet mellan Iraola och Susaeta har varit en liten nyckel för lejonen under hösten.

En annan intressant statistik var att Gorka och Iraola var de två spelare som spelat flest minuter i La Liga i år. Dock bara marginellt före ett par andra så det var i princip bara antalet tilläggsminuter som skiljde dem åt.

Visst kan vi vinna men det blir svårt.
Athletic Julken
2009-12-04 20:56
Klart vi kan vinna även om det blir riktigt riktigt tufft. Kanske vi kan köra 4-5-1 igen? Det funkade ju bra mot Barca och spelar vi så får vi ju in Yeste på plan. Han har ju slagit några riktigt bra frisparkar/hörnor/inlägg de senaste matcherna. Dessutom kan vi stänga av Valencias små trixare med 3 innermittar.

Kanske så här:
Gorka
------------
Iraola
San Jose/Ustaritz
Amorebieta
Koi/Castillo
--------------
Gurpegi
Javi M
Orbaiz
-------------
Muniain/de Marcos
Yeste
-----------
Llorente

Vad tror ni?
Athletic oskar
2009-12-04 19:56
Vi borde inte vinna en sådan match. Sorry. Fast vi är ju i rätt bra slag vi åxå...
Fredrik W
2009-12-04 18:51
Fredrik W
2009-12-04 18:51
vadå denna ska vi inte vinna?
klart vi ska vinna, vi är starka på hemmaplann och fansen lyfter fram oss till en seger.
Varför inte 2-0?, Ett tidigt mål i matchen och sen kontrar vi in 2-0 målet när valencia flyttar fram mycket folk i slutskedet.
Forza Bilbao!
Athletic oskar
2009-12-04 16:09
Ja det är två lag med mycket bra form som möts. Valencia har 9p i EL och vi 10p

Valencia har 5 bortasegrar av 6 möjliga... 13-6 i målskillnad så 1-2 är inget vilt tips...

Valancia kryssade hemma mot Mallis i den senaste omgången men innan dess 4 raka segrar... 11-4 i mål...

Den här skall vi inte vinna... kul skall det bli!!!
Valencia Valencia DavidVilla
2009-12-04 15:18
Räkna med motstånd mot oss!
Athletic oskar
2009-12-04 14:08
Målsammandrag.

Snygg balja av Mikel!!

Sista var det offside på de Marcos i mitten men inte på Llorente.
Athletic oskar
2009-12-04 14:02
Liten film från gårdagen.

Första målet var det solklar offside. En meter framför linjelärkan dessutom...

...men filmen visar mest publik och planinvasionen.
Athletic Etxeberria
2009-12-04 11:35
Austria Wien måste få ett hårt straff för detta!! Så jävla illa supportrarna betedde sig.

Skönt med seger i alla fall.
Athletic oskar
2009-12-04 10:48
Någon som vet när slutspelslottningen sker? Antagligen fredagen 18/12 efter sista omgången!?

Slutspelet:

Round of 32, first leg 18.02.2010
Round of 32, second leg 25.02.2010

Round of 16, first leg 11.03.2010
Round of 16, second leg 18.03.2010

Quarter-finals, first leg 01.04.2010
Quarter-finals, second leg 08.04.2010

Semi-finals, first leg 22.04.2010
Semi-finals, second leg 29.04.2010

Final (Arena Hamburg, Germany) 12.05.2010
Fredrik W
2009-12-04 10:40
Skön seger igår,
3 poäng mot valencia nästa!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-04 09:51
Grattis Baskien!
Athletic Trumoi
2009-12-03 21:26
Werder Bremmen är nästa ... vi måste kämpa för första platsen!
Annons: