/spanien/bilbao/forum/259.aspx/spanien/bilbao/forum/259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2009-12-16 19:28
Shit kom precis hem nu för att sätta mig och skriva inför... var helt säker på att matchen var imorgon... alla andra har ju spelats på torsdagar?

Ber så mycket om ursäkt!

Får kolla nu istället för skriva ;)
AUPA!

Athletic oskar
2009-12-16 16:10
Vi har inte hunnit med någon införrapport men här är truppen:

Iraizoz, Toquero, Amorebieta, Etxeita, David López, Yeste, Gabilondo, San José, Armando, Susaeta, Etxeberria, De Cerio, Javi Martínez, Muniain, De Marcos, Iñigo Pérez, Ramalho samt Aurtenetxe.

Seger med två mål innebär serieseger har jag för mig..!?

Någon stream borde väl finnas. Toppmatch! Tuffmatch...

Startar vi helt plötsligt med bara Javí som defensiv mittfältare så blir vi överkörda av kvicka WB men det ser ju inte ut som om vi har något val...
Athletic Trumoi
2009-12-16 15:40
Ämne: Vår vänsterflank bes....Kanske vi slår rekord av yngste lag som har spelat Europa League (UEFA-cup innan) ...
Nån som har någon sort statistik för den här?. Älskar statitistiker!

Vänsterkanten ska vara 33 år gammal, nästan lika gammal som hela jag!
Athletic Julken
2009-12-16 13:56
Vår vänsterflank består alltså av Iker Muniain (16 år) och Jon Aurtenetxe (17 år)! Förutom det sitter Ramalho (16 år) på bänken då.

Duktiga killar säkert, men nog märks det att vi just nu har 8 backar skadade (Ocio, Koi, Ustaritz, Castillo, Eneko, Zubiaurre, Iraola och Gurpegi). Och på lördag är dessutom Amorebieta avstängd...
Athletic Trumoi
2009-12-16 12:34
Ämne: Undrar om vi går för....
Läste just i tidningen att Caparros har provat med de följande i träningen som startelva:

Iraizoz, Etxeita, San José, Amorebieta, Aurtenetxe, Susaeta, Javi Martínez, Yeste, Muniain, Toquero y De Cerio
Iraizoz
2009-12-16 09:48
tagga till nu, På lördag smäller det!
Athletic tiopepe
2009-12-16 00:03
Athletic - Osasuna på lördag 18:00.
Nu är det min själ dags för en pubsamling i Stockholm!
Athletic Men för Helvete!
2009-12-15 20:29
Undrar om vi går för seger i gruppen imorgon ? Behövs väl 2-0 minst, då man räknar inbördes vid samma poäng...
Någon som hört ngt om vilket lag vi kör med ?
Athletic The Kuba
2009-12-14 22:34
Ämne: En kuriositet:
Jag ....
Med tanke på att första halvlek brukar se ut som en ökenvandring är jag inte förvånad... :) Men det är väl när Muniain kommer in och snurrar upp trötta motståndarförsvarare. Fotbollsgodis! :)
Athletic Trumoi
2009-12-14 22:04
En kuriositet:
Jag brukar att lyssna på radion från Bilbao samtidigt som jag tittar på matcherna. De sade i den här radio att från de 18 mål som Athletic har emot 17 har kommit i andra halvleken!
Otroligt va!
Athletic Trumoi
2009-12-14 22:02
Ämne: Bekräftat att TV4Spo....
Riktigt kul!. De vissar massor av matcher den här sasöngen från Athletic, inte som förra ...
Iraizoz
2009-12-14 21:57
Ämne: Bekräftat att TV4Spo....
så bra, känns som att man har fått se bilbao på tv hela hösten,
strange men kul :).
Athletic oskar
2009-12-14 19:58
Bekräftat att TV4Sport sänder Athletic-Osasuna!!
Athletic oskar
2009-12-13 19:47
Tyvärr ingen TV sänd match på onsdag. Istället Sparta Prag mot FCK. Synd. Dubbelt spanskt på torsdag dock!

Onsdag 16 december
19:00 TV4 Sport, Basel-Fulham, Europa League
21:05 TV4 Sport, Sparta Prag-FC Köpenhamn, Europa Leauge

Torsdag 17 december
19:00, Genoa-Valencia, Europa Leauge
21:05, Villareal-Salzburg, Europa League

På TV4Sport så klart!
Iraizoz
2009-12-13 12:21
kul med en seger igår. Vilket nickmål av San José!
ungdomarna glänser i Bilbao!
Athletic oskar
2009-12-13 11:12
Jag håller med om Orbaiz. Han är inte lika bra som de föregående säsongerna. Men han är definivt inte dålig. Han slår fler passningar än man lägger märke till. Långa svepande bollar upp mot Llorente tex.

Däremot måste passningsspelet generellt bli bättre. Som Peder skrev så håller det inte att jaga boll 65% av matchen.

Jag tror att en stor del av problemet faktiskt är taktiken med 3 defensiva mittfältare. När inte Orbaiz kan leverera så bra som man är van vid och om man spelar utan en fjärde mittfältare som är passningsspelare (tex Yeste) så blir bolltransport vårt enda vapen.

Javí Martinez och Susaetas löpningar med boll blir i princip det sätt vi får bollen upp i banan med ett samlat lag.

Långbollarna från backlinje mot Llorente är helt ofarliga för däruppe finns oftast bara 2-3 spelare. Resten är kvar i defensiven.

Jag gillar uppställnignen med tre deensiva mittfältare men då behöver vi fler spelare av de offensiva tre som kan hålla i bollen och leverera ett par passningar innan övriga laget hinner lyfta. Toquero blir rätt oduglig i en sådan match. Susaeta är ok. Allt hänger därför på räkan Llorente som tyvärr varit ganska svag de senaste matcherna. Kan han inte hålla klassen bör vi spela med De Cerio jämte honom på topp och inte Toquero.
Athletic Etxeberria
2009-12-13 08:42
Ja, visst saknar man passningsspelet. Yeste bidrar till mycket där. Hoppas han kan vara med mot Osasuna.

Är det bara jag som tycker att Orbaiz varit ganska kass de senaste matcherna? Han som brukar vara så bra passningsspelare har ju slagit bort massor av bollar. Sen verkar han ju inte direkt kämpa livet ur sig i defensiven heller..
Athletic PedroYeste
2009-12-13 01:54
Fan vilka sköna poäng och riktigt kul att Susaeta och San Jose gjorde mål! Snacka om att ta chansen när man får den...

Förresten nämnde jag Muniain? Tja vad säger man, fantastisk helt enkelt!

Lite kritik skall man dock ha, passnings spelet?
Vart har det tagit vägen? Känns inte som om någon kan slå en enkel bredsida? Att endast ha bollen mellan 30-40% av matcherna kommer inte att hålla i längden, måste vara otroligt tröttsamt.

Hoppas det blir bättring på Torsdag och i helgen!

Annars otroligt sköna 3 poäng!
Sevilla bateni
2009-12-12 21:25
Ämne: Skön seger. "Ba....
Tackar för upplysningen, lärde mig något nytt. Grattis till vinsten.
Athletic Julken
2009-12-12 20:53
Skön seger. "Bart" Muniain - vilken lirare! Domaren - "triggerhappy"!

Ang Higuain:
baskiska rötter: ja.
tillgänglig för Athletic: nej (ej "fotbollsfostrad" i historiska Baskien, vilket är kravet som inte har någonting att göra med etnicitet. Många basker/baskättlingar som Coromina, Azermedi, Higuain mm är inte fotbollsfostrade i Baskien. Några spanjorer däremot är det, tex David Lopez)
Iraizoz
2009-12-12 20:25
skön seger! har tippat fel resultat gång på gång. Skönt att vi fortsätter att vinna, har vi haft ngn bättre säsong de senaste 10 åren?
Real Madrid Ronaldo10
2009-12-12 19:42
Muy Bien bilbao MUY BIEN.
¨
HAHA Seriöst?? Hade varit roligt om han hade avslutat karriären här fast tror aldrig han hade fått/velat.
Sevilla bateni
2009-12-12 19:42
En intressant notis, som egentligen inte har något med Bilbaos match eller säsong att göra, men Gonzalo Higuain skulle kunna representera Athletic Bilbao. Det är så att argentinarens släkt härstammar från Baskien, vilket är ganska häftigt ändå. Om man tänker efter så liknar namnet Higuain ett baskiskt namn som Munain.
Real Madrid Ronaldo10
2009-12-12 19:32
Vad fasen kan man säga? Grattis till världens bästa fotbollspelare ... Om 2 år.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-12 19:24
Iker Munain vilken talang!

Håll i ledningen nu kom igen Bilbao!
Athletic Trumoi
2009-12-12 19:23
bakalaoooooo!
Athletic Trumoi
2009-12-12 19:19
llorente ut ... vi får se vad munain kan göra, det var inte hans dag
Athletic Trumoi
2009-12-12 19:17
och nu hoppas att iraola är inte skadad heller ...
Athletic Trumoi
2009-12-12 19:17
hoppas castillo är inte skadad
Iraizoz
2009-12-12 17:50
för att jag är bäst! nä men om du har en komplett medlemsprofil, dvs att du fyller i alla listor, minnen, snyggaste mål, etc i fullt och pricka, så får du en stjärna.
Annons: