/spanien/bilbao/forum/257.aspx/spanien/bilbao/forum/257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2010-01-06 20:43
Jag tror att De Marcos är den perfekta partnern till Llorente. Snabb, teknisk och med ett underbart spelsinne. Borde passa som handen i handsken när Llorente skapar ytor eller skarvar bollarna.

De Cerio har varit skadad länge och när han försökte sig på vomeback mot Barvelona i supercupen blev han skadad igen. Han bör dock vara hel nu. Han spelade lite i inledningen av december har jag för mig.

Aduriz var inte bra i Athletic. Det är kul att han blir bättre men vi har fler spelare som kan spela jämte Llorente som är av samma klass.

Ezquerro... den högst betalda Osasuna spelaren någonsin... gjorde så dåligt ifrån sig och var så negativ att klubben köpte ut honom ett år innan kontraktet tar slut u juni 2010... Tror inte någon vill ha honom nu.. mer än en lycklig Private Banker i Bilbao..

Angående ekonomin så lär den ju inte varit i toppskick för några år sedan. Aduriz fösäljning var nog delvis för att rädda ekonomin men även, tror jag, att öppna för att kunna köpa Llorente. Efter det har vi ju dessutom sålt reklamplatser och annat för småpengar. Nej, ekonomin kan inte vara toppen.. men när Iker såljs för 35 miljoner euro så blir det bättre..

..då köper vi nog hem Aritz skall ni se... :-o

Malaga bortaö är ingen lätt match men vi har bättre chans att vinna mot dem än Mallis.

Sedan har vi två tuffa matcher så det vore skönt med en trea på söndag. Real Madrid hemma och Deportivo borta efter det.
Athletic Trumoi
2010-01-06 14:14
Ämne: Skulle vilja spinna ....Aduriz såldes, bl.a., därför Athletic hade ekonomiska problem. Det var ocskså då Llorentes genombrött och Caparros tänkte det räkte med det han hade. Sen kom Toquero och Del Olmo därför det räkte inte ... vi försokte också köpa Joseba Llorente (nu i Villareal) men vi hade inte tillräkligt med pengar.
Det var ett stort mistag med den redurecerade markad som Athletic har för att hitta spelare.
Athletic har varit traditionellt ett lag som säljer mer än vad den köper, inte de sista år, men så har det varit.
Det som har hänt med Aduriz har hänt innan med andra spelare när Athletic har varit tunt med pengar i kassa. t.ex: Karanka och Alkorta till R.Madrid, Ocio till Sevilla, Eskurza till Barcelona ... om någon kommer ihåg de!
Glömde Ezkerro till Barcelona också som sedan vi försokte köpa den igen, vad har hänt med honom förresten?
Athletic Trumoi
2010-01-06 14:02
Om ni vill kolla själva.
"casa"= hemma
Athletic Trumoi
2010-01-06 14:00
Ämne: okidoki.
Malaga här....
De har 2-2-4 hemma. Inte en stark lag hemma ... den här sasöng i alla fall
Iraizoz
2010-01-06 02:02
Håller med dig om att Aduritz är en härlig lirare.
Jo som det ser ut nu så tycker jag att Lorente är ganska ensam på topp. Varken toqurro och munuain ger honom det understöd han behöver. Ja tror också att aduritz skulle passa bra som lekkamrat till Lorente.
Visst så har munuain speeden som behövs men han är lite kort i rócken. Man skulle kunna ha de 2 på topp med Llorente som TG och munuain som tar emot passningen och driver förbi försvaret på egen hand.
Men aduriz skulle var perfekt förr oss .
Athletic JayQue
2010-01-05 21:22
Skulle vilja spinna vidare på vad Etxeberria skrev nedan, om Aduriz. Jag håller med om att man saknar honom och jag kom ihåg hur besviken jag var när Athletic skulle sälja honom. Jag tyckte han skötte sig väldigt bra i klubben. Är det nån som vet mer om varför han såldes? Var det bara för att ledningen tyckte att de hade fullgoda alternativ och att de fick en hacka för honom?

Efter matchen mot Mallorca senast så tycker jag Aduriz skulle vara en perfekt partner till Llorente på topp. Så kvick och farlig i djupet. Saknas lite sånt i Athletic. Mycket bättre än Toquero i alla fall. Sen kan man ju slänga in ynglingarna de Marcos och Muniain i andra halvlek om det behövs.

Den här de Cerio verkar ju vara samma spelartyp som Aduriz, men är det skadan som spökar fortfarande eller har han inte fått tillräckligt med speltid för att visa vad han kan? Eller är det Sociedad-mobbing där också? :)

Athletic kanske inte har råd med Aduriz, och han kanske inte vill tillbaka. Men annars så tycker inte jag det är något som skulle hindra Athletic att försöka köpa tillbaka honom.

Kommentarer på detta önskas!
Valéncia DavidVilla
2010-01-05 21:11
Ämne: okidoki.
Malaga här....
Malaga brukar vara jättestarka på hemmaplan.
Iraizoz
2010-01-05 14:05
okidoki.
Malaga härnäst, det kommer att bli ett lika ovisst möte som det mot Mallorca.
Men kan man tro på seger då vi ligger på 8:e plats och Malaga ligger på 18:e, på nedflyttningsplats.
Är de "starka" hemma?
Athletic Trumoi
2010-01-05 10:25
Ämne: varför skulle det in....
Därför Almeria är inget topplag som Barcelona, R.Mardrid, Valencia ...
Det kan det bli men jag är tveksam.
Det är klart att om man vill ha bra platser i San Mames är det bättre att köpa biljeterna dagen innan
Iraizoz
2010-01-04 23:21
varför skulle det inte bli fullt på san mames? mot almeria så tror säkert många också på en "säker" 3 poängare, minst oavgjort.
Men men.
Athletic Trumoi
2010-01-04 21:13
Jag tror inte det är mycket problem att hitta biljeter i stadiumet mot Almeria samma dag som de spelar. Det skulle bli konstigt om San Mames blir fullt.
Jag vet inte om det är möjligt att köpa på internet från utomlands ... någon som vet?
Athletic Norrland
2010-01-04 18:35
Ämne: Funderar på att åka ....
Hallå,

Tänkte själv åka till Bilbao och se mitt spanska favoritlag spela mot Almeria den 11:e April. Nån som kan ge mig råd hur jag bäst och enklast får tag på biljetter ?
Athletic Etxeberria
2010-01-04 15:58
Dålig insats mot Mallorca. Kan inte fatta hur det kan gå så bra för dom med det spelarmaterial dom har. Nog saknar man Aduriz, fastän han brukar vara en riktig målsumpare (i alla fall i Athletic). Men nu plötsligt kommer han väl komma topp-5 i skytteligan.. Suck!

Sen tänkte jag klaga lite på Yeste, som var ovanligt dålig och slog bort massor av passningar på egen planhalva. Vi hade tur att ingen av kontringarna blev mål. Det kändes som många av hans felpass kom till eftersom att han vägrar använda högerfoten. Han är ju ruskigt enbent, vår käre Yeste. Fattar inte hur karln kan vara så ojämn, vissa matcher dominerar han och vissa är han en säkerhetsrisk.
Real Madrid Ronaldo10
2010-01-04 10:03
Ni kan inte vara så värst missnöjda. mallorca har en målskillnad på 22-3 på hemmaplan.
Iraizoz
2010-01-03 22:32
ahh vi torskade mot mallis,
Men som sagt bortmatcher är aldrig lätta, visste att grabbarna skulle få en tuff uppgift till mötes. vi orkade aldrig resa oss efter 1-0 målet, tyvärr. :/
Athletic PedroYeste
2010-01-03 21:58
Bedrövlig insats ikväll, inte ens Muniain kunde rädda oss och ingen skräll att Aduriz gjorde mål eller?

Vad tror ni om ett byte, Toquero mot Aduriz?
Athletic The Kuba
2010-01-03 20:56
Man undrar lite om Iraizoz gjort sig ovän med Amorebieta på träning eller nåt... Den sistnämnda styr in en boll och är på vippen att precis efteråt styra in sitt andra mål för kvällen. Tur att Iraizoz har i alla fall hyfsade reflexer. :)

Dessutom, måste bara beundra kommentatorns besvär med att uttala Mikel San Josés namn. "Schan Sosché"?

Äh, glöm och gå vidare är väl en spontan kommentar om matchen...
Athletic tiopepe
2010-01-03 19:39
Har ni andra som tittar på TV4 Sport just nu lika dålig mottagning som jag?
Real Madrid Ronaldo10
2010-01-03 19:34
Seriöst domarn blåser så mycket.
Real Madrid Ronaldo10
2010-01-03 19:08
Lycka till. Beundrar ert spel fast gillar mallorca som lag snäppet mer. Fast era supportrar är mycket mycket bättre.
Athletic Trumoi
2010-01-02 23:47
Gott nytt år!
Urte berri on!
Aupa Athletic!
Real Madrid Ronaldo10
2010-01-02 15:07
Tror fortfarande skottsäkert på mitt resultat.
Iraizoz
2010-01-01 02:53
Första inlägget 2010, inte så dumt :)
Iraizoz
2009-12-31 20:15
G0TT NYTT ÅR BASKIER!
Athletic Trumoi
2009-12-29 22:22
Ämne: Såg först nu att sym....
Jag har läst också det om Zarandona i nån spansk tidning. Jag kommer inte ihåg om det var Marca eller El Correo.
Det verkar vara sant, men man ska tänka att han aldrig spelade ... kanske var han lite sur och sa såker vara för att göra ljud...
Väl väl, vi kommer aldrig att veta säkert.
Det som är verkligen sant är det från Ramahlos!
Athletic Julken
2009-12-29 19:02
Såg först nu att sympatiska Fria Tidningen skrivit en artikel om Ramahlos väntade debut mot Werder.

Artikeln var väl sådär :/ Men nån som vet mer om kritiken från Benjamin Zarandona?
Iraizoz
2009-12-27 14:38
Ämne: Vi brukar ha bra fly....
hha som vångavallen, vilka fans hehe . Okej, men jag tror nog på oavgjort 1-1..
Athletic oskar
2009-12-27 12:08
Vi brukar ha bra flyt på mallis

Förra säsongen var det på San Moix som vändningen kom. Vi (Llorente så klart) kvitterade till 3-3 på övertid och avslutade därmed en fem matcher lång förlustrad. Vi inledde den bra perioden i ligan som säkrade platsen och som dessutom skapade andrum för att kunna sata helhjärtat på cupen.

Ronaldo10/ Apropå experter som tippar... ;-)

Decenniets matcher:
2000-01 1-0 1
2001-02 3-0 1
2002-03 1-1 X
2003-04 1-3 2
2004-05 4-3 1
2005-06 0-1 2
2006-07 1-3 2
2007-08 0-0 X
2008-09 3-3 X

Säsongerna 00-02 var väl när Mallis var som bäst. När den lilla snabba mittfältaren, Ibagaza, dominerade på mitten och Eto smällde in kasse på kasse..

Jag tror vi vinner. Mallorca är ett lag i toppen men utan toppkvaliteter. Aduriz bästa målskytt. De förväntas föra matchen och då kan vi ligga och lura på snabba spelvändningar. Hoppas vi kör med 3 defensiva mittfältare och Yeste i fri roll om matar bollar mot Llorente och Susaeta. Toquero verkar vara avstängd!

Denna match borde passa oss bra!!

Jag var på San Moix för ett par år sedan. Mallorca-Gimnastic. Troligen den mest avslagna publiken jag någonsin sett om man bortser från Vångavavallen fast där låter ju i alla fall bortaklacken så det räcker...
Real Madrid Ronaldo10
2009-12-27 11:03
Iraizoz

Kolla min tippning:D
Iraizoz
2009-12-27 00:43
Annons: