/spanien/bilbao/forum/252.aspx/spanien/bilbao/forum/252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2010-02-07 17:19
1-1 mål av Muniain
Athletic PedroYeste
2010-02-07 17:19
stream under länken
ericcarlsson
2010-02-07 15:30
Är det någon som vet om man kan streama matchen eller köpa den någonstans via nätet? Var stensäker på att den skulle gå på 4sport, icke sa nicke, och har nu drabbats av lite panik då jag inte kan hitta den via googlesökningar. MVH Eric
Athletic oskar
2010-02-06 17:04
ja, nu måste vi vinna. Dålig utdelning senaste månaden. 4p av 15 möjliga. En blandning av oflyt och dåligt spel.

Matchen mot Espanyol var svag men vi kunde lika gärna ha vunnit. Samma mot Malaga. Mot Mallis var vi svagare än motståndet men Depor skulle vi vunnit. Borde kunna ha varit 6p och inte 1p i dessa fyra matcher.

Nu måste vi börja se poängen ramla in. Gärna lite innan EL matchen som kommer ta allt fokus...
Iraizoz
2010-02-06 12:08
hoppas på en storseger imorgon mot xerez.
Real Madrid Baborska111
2010-02-04 17:47
Hoppas han inte lämnar
Athletic oskar
2010-02-02 14:20
För man ser bättre på långsidan.
Athletic SH
2010-02-02 12:40
oskar//

Får jag fråga varför du skriver "självklart"? Nog går det säkert vilt till på kortsidorna, men själv tycker jag att det är en attraktionsfaktor. :)
Athletic oskar
2010-02-02 10:03
Mot Anderlecht njuter jag nog inte lyxen att välja men undviker självklart kortsida om jag kan.
Athletic SH
2010-02-01 23:46
oskar//

Gillade iofs också Iturraspe, nog tusan kan det bli något av honom i framtiden.

Lugnt att du inte kan skriva Oskar, även om det såklart är roligare att ha något att läsa om klubben!

Var har du fått biljett förresten? Vågar du dig till Herri Norte? :P
Athletic oskar
2010-02-01 22:15
Jag är inte helt med er.. Jag gillade Iturraspe. Vi förlorade matchen när Yeste blev skadad. Han låg bakom allt borta mot Depor.

Jag har i alla fall bokat en resa till Bilbao nu.. Jag har aldrig sett dem vinna live så satsa era sparpengar på Anderlecht och Tenerife..

..men kul skall det bli!!!

Sorry dessutom om jag inte skriver allt för mycket just nu. Sjukt fullt upp med ett annat projekt just nu. Snart så...!

Aupa Athletic!!
Iraizoz
2010-01-31 23:09
Athletic SH
2010-01-31 20:13
Håller med om det som sagts här om matchen. Klart sämre än i Galicien, var helt enkelt inte värda någon poäng i matchen.

Vi hade dock tur med resultaten i helgen, avståndet upp till europaplatserna ökade ingenting. Seger mot Xerez ett måste känns det som hursomhelst.
Athletic Julken
2010-01-31 11:10
Framförallt våra innermittfältare slog bort några bollar, vilket ledde till en del farligheter (bla Espanyols mål kom efter ett svagt pass från Orbaiz som bröts).

En annan faktor som kan förklara förlusten är - precis som Peder beskriver - att vi satsar lite för defensivt. Denna match hade vi ju ett guldläge att utnyttja att Espanyol kom till spel med en 20-åring från B-laget på vänsterbacken. Tänk om Iraola och Susaeta eller Muniain från start hade fått överbelasta den kanten!

Ytterligare en faktor är alla skadorna. Kändes som om vi spelade hela första halvlek med en man vid sidan av planen. Gurpegi (x2), Ustartitz (x2), Koi (x2) och Yeste satt säkert närmare 30 minuter sammanlagt utanför plan i första halvlek.

Och: visst osade det straff när Gurpegi mosades av Espanyol-keepern? Men man får helst enkelt inga sådana straffar på bortaplan i Spanien. (Som förmodligen är den liga i världen där hemmaplan ger störst fördel, men det ä lika för alla).
Iraizoz
2010-01-31 10:51
Jo, det har du rätt i, en playmaker skulle inte vara helt fel. Men vi har ju Orbaiz, om man kan utse honom till dagens playmaker i Bilbao? .
Athletic PedroYeste
2010-01-31 01:15
Tja är ju ganska tydligt att Caparros inte vill vinna några matcher med dagens startelva...

Hur många defensivt inriktade spelare kan man ha på plan samtidigt?

Och Toquero? Hur strot tålamod kan Caparros ha med honom? Återigen förstör han varenda anfall han deltar i, makalöst märkligt att inte Muniain får 90 minuter nån gång...

Tycker vi inte har speciellt oflyt heller, kan inte påminna mig en enda bra målchans idag...

Uruselt mot ett svagt motstånd och som ni säger en Europaplats är bara att glömma. Det blir mittenträsket i år..

Så tråkigt med så mycket potentital på bänken..

Itturaspe? tja inte helt lyckad om ni frågar mig...

Känns det inte som vi behöver en riktig playmaker som kan slå de där lite överraskande och perfekta offesniva passningarna?
Iraizoz
2010-01-30 23:20
Tråkigt med torsk, jag tycker vi ser ganska bleka ut. det händer ingenting framåt.
Vi måste ta vara på de "få" chanser vi skapar. Vi blandar och ger.
- Och nej, europa blir det inte denna gång.
En till borta match att vänta, när ska vi få spela på san mames?
Athletic oskar
2010-01-30 19:54
Vilket sabla oflyt. Nu har vi verkligen stolpe ut i nästan varenda match. Mallis, Malaga, Depor och nu världens mest onödiga lag.

Hejdå Europaplats.

Inte en chans att vi kommer top sex med den här utdelningen.

argargargargarg
Iraizoz
2010-01-27 23:45
Jag vet inte heller vilken roll/position toqureo har. Men på inför rapporterna så står det "midfield" på han.. ?
Athletic JayQue
2010-01-27 23:20
Måste bara säga mitt på ämnet Toquero. Man kan ju inte tycka illa om hans inställning och jobbet defensivt han gör. Dock så är det ju framåt som han inte håller. Vilket är lite ironiskt, eftersom han är forward. Med tanke på att vi ofta har tre defensiva innermittfältare på planen, måste vi även ha en defensiv forward?

Var är hans position? Han är ju överallt på gott och ont. Är hans enda uppgift att förstöra motståndarnas uppspel och sen finnas där i boxen när Iraola skickar in bollen?

Inför varje match ligger han ju som en släpande forward i uppställningen. Tycker det är lite otydligt vilken uppställning som spelas. 4-3-2-1 ser det ju ut som, men det kanske ska vara 4-2-3-1 eller? Jag tycker inte alls att Toquero är onödig att ha, men han kan väl skickas in om man vill ha fler stora gubbar i boxen vid underläge eller om man vill försvara en ledning eller dyl. Dock så går det ju inte att spela upp bollen på honom som någon slags target player. Han har för dålig bollkontroll som många fastslagit tidigare.

En sak är ju ändå tydlig. Han engagerar sig och vi engagerar oss om hans vara eller icke vara.
Men man vill ju gärna vara med lite och tycka ibland :)
Iraizoz
2010-01-27 18:17
Jag måste hålla med föregående talare. Toquero är en bra forward. Han vinner dueller, springer bra, skön frisyr, haha nää;) men hellre toquero än marcos/munuain från start alla dagar i veckan.
Athletic The Kuba
2010-01-27 16:40
Toquero är ju en kultlirare av sällan skådat slag. Det är spelare som han som gör att Athletic är den coolaste klubben i världshistorien! :)

Okej att hans bollbehandling inte alltid är den allra bästa (tidernas understatement?), men man måste bara älska hans inställning och kämpande. Det är uppfriskande att se hans offervilja när Llorente promenerar runt på plan och ser ointresserad ut.

Aupa Gaizka!
Athletic SH
2010-01-27 14:23
Måste faktiskt försvara Toquero. Av alla hundratals proffs i Europas toppligor är han den som springer mest, kanske tillsammans med Ivica Olic. De lungorna, det hjärtat och den framåtandan är enligt mig beundransvärda.

Och vem ska spela i stället? de Marcos, Muniain (alldeles för ung och skör enligt mig) eller ska vi helt enkelt byta till 4-5-1? Jag tycker faktiskt att Toquero är det bästa alternativet här, åtminstone säsongen ut.
Athletic Etxeberria
2010-01-27 10:46
Det spelar ju egentligen ingen roll vilka som var det bästa laget om man inte kan sätta chanserna. Efter alla missar i första kände man ju direkt att det skulle gå åt helvete. Synd att vi har så jäkla risiga avslutare.

Sen börjar jag bli så less på Toquero nu. Han förstör ju alla anfall. Man vet att så fort han har bollen tappas den till motståndarna. Visst, han vinner ganska mycket bollar med sitt slit, men det funkar inte tycker jag. Man märker det särskilt i matcher när Athletic har mycket boll och för spelet.
Athletic Julken
2010-01-27 09:20
Alltså: domaren tog ju ställning mot Athletic i 4 st mål- eller straffsituationer.

1) Dömde bort 1:a målet för ruff (100% felaktigt domslut)
2) Dömde bort 2:a målet för offside (100% korrekt domslut)
3) Friade när Aranzubia tog både Toqeuro och boll (oklart i vilken ordning, det är 50-50)
4) Friade Jucas (?) kapning av Amorebieta i maghöjd som föranlede 3-1 (100% felaktigt domslut)

Samtidigt måste vi ju också se till vår egen insats. Visst, Aranzubia var bra - men bollen måste ju in annars vinner man inte.
Athletic The Kuba
2010-01-26 13:30
Benbrottet var nästan lika vidrigt som resultatet. Trist att publiken buar ut Iraizoz efteråt. Det var ju inte så mycket han kunde göra, bara ett jäkla oflyt att han skulle landa rakt på snubbens ben...

Håller annars med folket här inne. Helt sjukt att matchen kunde sluta med en 1-3-förlust. Men Depor satte sina chanser utan att domaren blåste bort dem...
Iraizoz
2010-01-24 15:29
Frågan är om vi slår espanyol borta, tror det blir oavgjort. Vi hade mängder av chanser i första och gjorde mål 2 gånger men domarn valde att ta bort båda. Vem hade trott att deportivo skulle göra 3 i andra, shit..
Athletic SH
2010-01-24 03:26
PedroYeste//

Som sagt så förstår jag heller ingenting av resultatet. Oerhört tungt. Hoppas bara att tågan -som för övrigt verkar komma från Real Madridmatchen - finns kvar där nästa lördag mot Espanyol. En till så här bra insats kan bara inte resultera i ännu ett poängtapp.
Athletic PedroYeste
2010-01-24 03:22
Fan kollade på höjdpunkterna och blir bara mer och mer bitter...

Deportivo borde verkligen bli åtalade för stöld!

Fy fan maken till skitmål får man ju leta efter och fullständigt oförtjänta också.

Bitter gubbe march till sängs, god natt!
Athletic PedroYeste
2010-01-24 02:46
Otroligt märklig match måste man säga...
Sällan har man väl sett ett så bra Athletic få stryk med sådana siffror...

Som sagt, Deportivo hade ett magiskt flytn en härlig hemmadomare och motståndare som sket på sig så fort man kom till avslut.

Kan inte komma på något lag som har så dåliga skyttar som Athletic...

Sen gör Aranzubia återigen en sån där idiotmatch mot just Athletic som han gjorde förrförra säsongen.

1 bortdömt mål som vi blev rånade på och ett bortdömt som var väldigt tveksam offside.

Otroligt bittert helt enkelt.

"Deportivo på steken och spelar ut baskerna i den andra halvleken"

Såg jag på samma match som Depor Red?
Annons: