/spanien/bilbao/forum/245.aspx/spanien/bilbao/forum/245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Iraizoz
2010-03-18 00:26
äsch, vi tar getafe med 2-1 på lördag ;)
3 nya finns att hämta på san mamés!
Athletic SH
2010-03-17 12:43
Känns drygt att inte vinna matchen när vi har allt spel, en massa chanser och en straff. Men matchen var väldigt bra genomförd, bra resultat i övrigt också som gör att vi fortfarande är med i högsta grad. Börjar dock oroa mig för främst Villarreal bakifrån...
Iraizoz
2010-03-15 19:42
tja, varför inte.,,
Athletic Etxeberria
2010-03-15 18:42
Man brukar ju byta straffskytt när någon missat.. Problemet är ju att alla missar, så därför byter vi hela tiden.

Men rent spontant känns det ju som Yeste, Llorente och Iraola borde vara bland dom bästa straffskyttarna. Orbaiz ser ju annars ut att vara en iskall kille som inte stressar upp sig i onödan. Kanske han kan bredsida in några straffar?
Iraizoz
2010-03-15 12:42
gabilondo! vi byter straffskytt hela tiden.
tycker vi ska lägga förtroendet på Fernando L. striker..

/oskar. det är en meningslös diskussion ^^
Athletic oskar
2010-03-14 17:16
Vi har satt tre av sju i ligan tror jag. Igår var det Gabilondo som missade. Ganska svag straff som målvakten knep nere vid sin vänstra stolpe.

EDIT: Om vi satt de övriga fyra hade vi haft ytterligare fem poäng. Två kvitteringar i slutet och ett segermål om jag inte minns fel. I avdelning meningslös spekulation..
Iraizoz
2010-03-14 12:13
vem brände straffen?
känns som varje straffspark vi får så bränns 95% av dom....
Athletic oskar
2010-03-14 11:03
Mycket bra match av Athletic. Framförallt den andra halvlken där vi skapade mycket och verkligen borde ha satt någon av de chanserna.

Självklart var det fel straff kille med tanke på dagsformen vilket både Perlskog och alla andra utom Athletic insåg men kom ihåg hur stark han varit i de senaste 2-3 matcherna så jag förstår verkligen valet. Mål där och vi hade vunnit med 2/3-0.

Det glädjande man tar med sig är hur pass bra vi kontrollerade matchen. Framförallt den andra halvleken. Så fort vi spelar längs backen är vi riktigt, riktigt bra.

Oroande med skadan på iraola. Det såg ut som om han tog sig mot axeln. Vi får se hur pass illa det är med honom.

Toquero var återigen riktigt bra. Fixade, med god hjälp av Sportings målis, straffen och skapade många chanser med sina löpningar och, faktiskt, sitt passningsspel. Galet! Kanske är det han som tar nästa straff...

Bra resultat i de övriga matcherna!! Kryss Sev-Dep och torsk för Mallis.

Ligan lever i allra högsta grad!!!!
Athletic UnPapayaCoconut
2010-03-13 21:19
fan att han skulle bränna den straffen ;/
helt fel person o låta ta den
Iraizoz
2010-03-10 09:22
jo men man vill ju se matchen live :)
Athletic PedroYeste
2010-03-09 18:15
Ämne: skulle hellere velat....
Inspelningsbar digitalbox :)
Bästa uppfinningen!
Iraizoz
2010-03-09 17:26
skulle hellere velat haft sporting-bilbao på 22:00 tiden ! ;).
Athletic oskar
2010-03-09 15:47
TV-match igen!

Lördag 13 mars
16.00 TV4, Allsvensk premiär, Kalmar FF-IFK Göteborg
16:00 TV4 sport, Championship
18:00 TV4 Sport, Getafe-Mallorca
20:00 TV4 Sport, Sporting-Athletic
22:00 TV4 Sport, Sevilla-Deportivo
Athletic PedroYeste
2010-03-08 22:07
Ämne: till alla som klagat....
Japp är beredd att ta tillbaka en hel del jag sagt om Toquero, helt plöstligt visar ju killen något som man kan kalla tekniska kvalitéer och tillsammans med hans uppoffrande spel blir han helt enkelt grym!

Fantastisk förförra helgen och fantastisk igår!
I surrender!

AUPA TOQUERO!!!

Trodde aldrig att jag skulle skriva det ....
Athletic Etxeberria
2010-03-08 21:19
Angående mittbackarna:
Jag tycker att San Jose är rena bolltrollaren jämfört med Aitor Ocio. Man saknar inte vår buse direkt nu när San Jose klivit fram så bra. San Jose försöker ju vara kreativ och hitta bra, varierade uppspel. Dock blir det ju lite felpass, men jag hoppas att han kan mogna och bli säkrare med tiden. Det blir väldigt statiskt med Ocio och Amorebieta tillsammans som båda tenderar att slå de flesta bollarna långt.

Gabilondo var bra. Hans vänster är absolut i klass med Yestes! Och Toquero var grym! Vilken kämpe! Tänk om han kan växa till en riktig målskytt nu också. Kanske för bra för att vara sant...
Iraizoz
2010-03-08 12:56
till alla som klagat på toquerro, .
- han är grym =)
Athletic oskar
2010-03-08 10:01
Skall man ha några synpunkter på Mikel San José så är det hans passningsspel. Han är oftast den som får sätta i gång spelet vilket kanske inte är hans starkaste sida. Annars är han en lugn och stabil back som sköter sig mycket bra!

Gluttade på det återstående programmet. Vi avslutar med en hemmamatch mot Deportivo och vi möter Mallorca hemma några omgångar före slutet..

Skall vi vara med behöver vi 20p till kanske..
..tre poäng mot Getafe, Racing, Almería, Zaragoza och Malaga hemma ger 15poäng...
..ett par borta kryss mot Sporting och Osasuna..
.. så har vi ytterligare ett par..
..så 17p och Depor hemma, Mallis hemma samt de tuffa bortamatcherna mot Valencia, Barca, Atlético samt Real..

Som det ser ut kan vi kanske tom torska en hemmamatch eller två och fortfarande hålla serien i liv inför mötena med Mallis och Depor...

2010-03-13 20:00 Sporting Gijón - Athletic Bilbao
2010-03-21 16:00 Athletic Bilbao - Getafe
2010-03-24 16:00 Atlético Madrid - Athletic Bilbao
2010-03-28 16:00 Athletic Bilbao - Racing Santander
2010-04-04 16:00 FC Barcelona - Athletic Bilbao
2010-04-11 16:00 Athletic Bilbao - Almería
2010-04-14 16:00 Valencia - Athletic Bilbao
2010-04-18 16:00 Athletic Bilbao - Zaragoza
2010-04-25 16:00 Osasuna - Athletic Bilbao
2010-05-02 16:00 Athletic Bilbao - Mallorca
2010-05-05 16:00 Athletic Bilbao - Málaga
2010-05-09 16:00 Real Madrid - Athletic Bilbao
2010-05-16 16:00 Athletic Bilbao - Deportivo La Coruña
Athletic JayQue
2010-03-08 09:19
Jag för min del tycker att han varit otroligt bra sedan han väl fick chansen. Ett utmärkt komplement till den aningen hetare och aggressivare Amorebieta.

San José har en otrolig blick för spelet och tajming i brytningarna. Han inger ett lugn i försvaret som saknats med både Ocio och Amorebieta i mitten. Han har även varit ett farligt anfallsvapen på fasta situationer. Tre mål så här långt.

Han har skött sig exemplariskt
Barcelona The Gerrard
2010-03-07 22:30
Är Liverpool-fan. Är lite nyfiken pa var San Jose? Hur sköter han sig?
Athletic oskar
2010-03-07 21:57
Skön seger! Vi var effektiva i inledningen och det gav oss segern.

Märkligt dock vilken yta det fanns bakom Orbaiz och Javí Martinez hela matchen. En liten blindspot framför backlinjen som Valladolid spelade in på hela tiden. Ett bättre lag hade utnyttjat den bättre..

Gabilondo var bra!

Tokeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeero! Tokeeeeeeeeeeeeeeeeeero!

Nu väntar en kul match borta mot Sporting.

ongi etorri santutxu!
Athletic santutxu
2010-03-07 19:39
Ari ari ari...
Del Horno på plan igen dessutom.
SH-eskerrik asko

Aupa
Athletic oskar
2010-03-07 17:38
Vi har ju lite problem offensivt nu. Vi saknar snabbhet i passningsspelet. Jag tyckte att Iturraspe tillförde mer än Orbaiz som verkar vara en skugga av sig själv. Tidigare var han nyckeln i omställningarna med sina precisa passnigar.

Med Gurpegi på kanten blir det ännu långsammare. Gabilondo är inte heller han någon speedkula varken i sina löpningar eller i passningsspelet..

Susaeta var tillsammans med Iraola Athletics bästa vapen under hösten. Dessutom var Yeste med och satte boll efter boll på rätt ställe med sin känsliga vänster. Nu saknar vi både Yeste och ofta även Susaeta/Iraola som Caparrós märkligt har särat på... :-s

På plats i Bilbao insåg jag till sist Toqueros storhet. Han är formligen älskad av publiken och med den inställning han hade de två matcherna (Anderlecht och Tenerife) så förstod jag verkligen varför.

Tydligen hade det varit spioner på plats från några storklubbar i England som skulle kolla på Muniain. Det slutade med att de frågade efter Toquero istället...

Startar vi med tre defensiva mittfältare idag så blir jag tokig...

Vi har bra mentalt övertag på pucela... eller...

..spelet måste dock bli bättre. matchen mot Tenerife var enkel enbart tack vare utvisningen.

Tips ikväll.. 2-0 hoppas jag..
Athletic SH
2010-03-04 00:17
Välkommen santutxu!
Athletic santutxu
2010-03-03 21:39
Kaixo! Pucela hemma nästa, känns som om ett poängtapp hemma kommer snart. Sevilla matchen visade att de är viss skillnad mot absoluta toppen, respekten är lite större än den borde vara.
Men vilken säsong laget gjort...länge må det fortsätta, nyckeln till framgången tycker jag är caparros, han bygger precis som han gjorde i Sevilla.Hur långt kontrakt sitter han på?
Tippar 1-1 mot pucela, Gabillondo.
Athletic Julken
2010-03-03 16:59
Jo, jag får skämmas lite när jag inför matchen trodde så lite på vår vänsterkant. Castillo var ju riktigt bra och även Gabilondo hade en bra dag.
Athletic SH
2010-03-02 22:15
Även om jag såg Sevillamatchen genom en influensaframkallad dimma så gillade jag vad jag såg. Vi tog verkligen kampen och frustrerade både Sevillas spelare och publik. Även om Iturraspe missade en jättechans (cred till Palop iofs) så blev jag ganska imponerad av hans mognad och destruktivitet gällande Sevillas anfallsuppbyggnad.

De Marcos ryckte också upp sig efter en sämre period vilket också var kul. Läget när han i minut 71 fixade hörna på en hopplös boll stank verkligen Toquero långväga, underbart att se!

I övrigt skötte alla sig bra, speciellt backlinjen. Synd bara att vi inte gick för segern, kändes inte omöjligt att få in en boll på slutet.
Athletic Julken
2010-02-28 15:55
Tyvärr verkar Caparros ställa upp med Gabilondo framför Castillo. Och Gabilondo har varit svag i sitt defensiva positionsspel av det jag sett de senate två säsongerna. Han släpper konstant sin gubbe efter att denna passat iväg bollen.

Till höger kommer Gurpegi att spela. Iturraspe i mitten. Dessutom verkar de Marcos spela istället för Toquero. Allt detta enligt El Correo.

Detta betyder att vi tätar fel kant...
Athletic JayQue
2010-02-28 12:17
Om Athletic går ut med inställningen att inte ge Sevilla chans att bygga upp något spel, pressa hårt på dem och låsa Kanouté så kanske vi kan få in ett mål framåt. Tror att defensiven blir avgörande i denna match. Om bara Castillo kan hänga med Navas så får vi kanske en pinne med oss.

Gissar på 1-1. Gabilondo nätar igen!
Athletic Etxeberria
2010-02-27 16:43
Caparros körde ju med en anfallare i ett system likt det ni beskriver under början av förra säsongen (eller var det förrförra?) utan framgång. Då blev Llorente alldeles för ensam där uppe, vi fick inte till några långa anfall och när Llorente vann långbollarna fanns ingen där som kunde snappa upp bollarna.

Så jag tror faktiskt att Llorente kan behöva en anfallskollega där uppe. Det stora problemet är ju som sagt att mittfältet måste funka bättre. Visst är det konstigt att inte Caparros roterar mer i truppen när det bevisligen inte funkar bra match efter match? David Lopez, Gabilondo m.fl. är stabila och pålitliga och borde luftas mer när det grusar i det vanliga maskineriet.
Athletic PedroYeste
2010-02-26 22:55
Håller med dig Oskar ang problemen som du beskriver och har en lösning på åtminstone alla problem utan den förbannade vänsterbacksplatsen.

Tyvärr kommer min lösning betyda att Caparros försvinner vilket jag igentligen inte vill (ungdoms sektionen då)

Hur ser den då ut? Tja problemet med Orbaiz löser vi genom att sätta honom på bänken och ställa upp enligt fölajnde.
Iraizoz
Iraola-San Jose-Amorebieta-Koi
Gurpegi-Javi Martinez
Susaeta-Yeste-Muniain
Llorente

Då vi helt enkelt inte har mer än 1 kompetent anfallare i truppen vore det bra att gå ner på ett 4-5-1 system likt det Valverde spelade med då han var i klubben.

Då hade vi Urzaiz idag har vi Llorente perfekt. Det vi mest saknar idag är en spelfördelare och den ende i truppen jag kan se i den rollen är för tillfället Yeste och det är slöseri att spela honom på vänsterkanten.

Låt honom få en helt fri roll framför slitvargarna Javi M och Gurpegi så garanterar jag att han kommer servera många fina passningar till kvicksilvren på kanterna. Dessutom behöver varken han eller vi oroa oss för det defensiva arbetet...

Kanske kan Perez ta en liknande plats i framtiden.

Tyvärr är det väl så att Caparros hellre skjuter sig själv än att gå ifrån 4-4-2 system trots att vi inte har spelarmaterial till det.

Kan någon nämna nåt lag i Spanien som har ett mindre kreativt mittfält än Athletics?

Tror inte det tyvärr...

Gissar på att det blir
Gurpegi-Javi Martinez-Ituarraspe-yeste
Llorente-Toquero

på söndag...

Jättekul..

Förresten något positivt! Muniains skada verkar inte varit värre än att han kanske kan vara med på söndag!
Annons: