/spanien/bilbao/forum/240.aspx/spanien/bilbao/forum/240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2010-05-09 16:20
Ämne: Angående handbollen,....
Man förstår att domaren inte tog ett beslut grundat på regler, praxis och spelförståelse. Utan på andra grunder. Det vi diskuterar just nu i detta forum är hur många euro den grunden var. :/
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-09 16:04
Angående handbollen, så tycker jag att det är felaktigt. Men samtidigt så förstår man domaren, det är en bedömningssituation och han bedömer att bollen var på väg och att handsen såg medveten ut.
Athletic Etxeberria
2010-05-09 15:07
Mina åsikter angående Caparros:

Om man ska se till hela hans tid i klubben måste ju alla här erkänna att han har gjort ett fantastiskt jobb med att föryngra laget och bygga upp ett stabilare grundspel. Betänk i vilken dålig situation klubben var i när han tog över, nära nedflyttning flera år i rad och med ett katastrofalt försvarsspel. Efter några år har klubben gått från nedflyttningskandidater till aspiranter på Europaplatserna.

Amorebieta, Llorente, Susaeta, San Jose och Toquero är spelare som alla fått sitt genombrott under Jokins ledning och frågan är om andra tränare vågat satsa på dessa ungdomar som Caparros har gjort. Det är otroligt viktigt för ett lag som Athletic att ha en tränare som vågar ge ungdomar speltid i förmån för äldre.

Min kritik mot Caparros har till största del framkommit under senare delen av säsongen och hans alltmer försiktiga och lättlästa taktik. I början av säsongen kändes det alltid som han hade ett ess i rockärmen och ändrade laguppställningar vilt mellan matcherna. De hetaste spelarna fick alltid spela kändes det som, oavsett ålder och "status". De senaste månaderna har det ju dock det här förändrats drastiskt, då startelvan och taktiken i princip sett lika ut från match till match. Jag hoppas dock att Caparros kan ta fram lite magic igen till nästa säsong och fortsätta att utveckla laget. Jag röstade på att Athletic gjorde rätt som förlängde kontraktet!
Athletic PedroYeste
2010-05-09 02:12
Kul för Yeste, hoppas det leder till ett nytt kontrakt!

Har inte Muniz dömt bort oss tidigare, undrar hur mycket han fick betalt för att ge 3 poäng till Real?

Underbart däremot att det inte räcker till ett skit :)
Athletic PedroYeste
2010-05-09 01:59
Franco lever, årets mest horibla utvisning!

Athletic oskar
2010-05-08 23:08
Såg Ni Bojans varning i Sevilla... Det är många märkliga bedömningar.. men vad kan man säga. Real blir tvåa på 98(!) poäng.. de är galet överlägsna.
Athletic Ottar
2010-05-08 23:01
Ämne: Jag har aldrig tidig....
Luktar, eller snarare stinker, beställningsjobb lång väg.
Athletic Julken
2010-05-08 22:04
Jag har aldrig tidigare sett att ett skott som täcks med handen vid straffområdslinjen blir rött kort. Aldrig. Helt obegripligt.

Men man visste ju redan på förhand att domaren skulle bestämma matchens utgång. :/
Athletic oskar
2010-05-08 21:41
Lte dåligt påläst på reglerna men känns det inte lite väl hårt med straff OCH utvisning för en hands i straffområdet. Såg inte helt medveten ut dessutom...

...märklig regel. Jag förstår att spelare och ledare var arga.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Yeste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan han har varit bra idag!
Barcelona Visca Barca
2010-05-08 12:11
Lycka till mot Madrid. Ni vann förra gången och man får ju hoppas att ni gör det igen. Vill bara veta hur er form ser ut och vilka spelare som är skadade hos er?
Athletic Julken
2010-05-08 08:44
Eller varför inte franskbasken Didier Deschamps, nu i OM?
Athletic PedroYeste
2010-05-08 01:01
Julen hade varit kanon, troligvis får vi isåfall se ett offensivare Athletic!

Athletic Julken
2010-05-07 19:50
Kappvändare... Jag vet inte, vi är nog många som kritiserat delar av Jokins laguttagningen under hela säsongen. Även när det gick bra.

Det är väl nu på slutet som i alla fall jag stört mig mer och mer på hans feghet. Som alla vet är feghet = försiktighet när det går bra, men det har det ju inte gjort. Speciellt när vi nu fick chansen att satsa tom mot "den där jävla Champions" så hade man ju velat se att vi vågat satsa lite mer. Men Caparros har varit försiktig/feg med att ställa upp för offensiv, tom hemma mot bottenlag. DOCK är det nog spelarnas mentala blockering som varit den riktigt boven i dramat nu under säsongsavslutningen. Synd.

Men trots allt har vår kära Jokin gjort mycket bra. Som Peder skriver har han skapat en trygghet och stabilitet i vårt spel. Och han har utvecklat ett gäng unga spelare under säsongen (Muniain, de Marcos, Iturraspe och San José) genom att ge dem förtroende och speltid. Dessutom har han låtit ytterligare ungtuppar få känna på A-lagsfotboll och därigenom sporrat dem i sin utveckling. Detta är otroligt viktigt för en klubb som vår; att ungdomar vet att man får chansen.

Trots att det är trist att se hur tex Yeste behandlats ska ändå Jokin ha credd för att han bänkar äldre mätta spelare och slänger in ungtuppar han tror på. (Ang detta med Yeste specifikt är det ju Macua mfl som är svinen).

Tränaren verkar dock inte vilja stanna länge än ett år till. Kanske för att han inte får värva några spelare. Men också kanske för att han är smart nog att se till att vara någon annanstans när det vankas presidentvals-cirkus som kan sluta hur som helst. (Minns när Macua vann valet och han hade värvat hur många högeryttrar som helst i valfläsksyfte).

PS. Jag röstade för att det var rätt att ge honom ett år till.

PS2. Julen Guerrero hade gärna fått göra en "Pep".
Athletic PedroYeste
2010-05-07 17:55
4-1 matchen mot Almeria är ett undantag för det var nog det bästa av Athletic jag sett de senaste 5 åren...
Athletic PedroYeste
2010-05-07 17:50
Ja jag har väl aldrig varit direkt positiv till Caprros men måste trots allt ge honom en eloge för att han har gjort underverk med försvarsspelet.

Tyvärr har ju anfallsspelet blivit lidande på dess bekostnad.

Personlig vendetta vet jag inte ;-) men Caparros har inte riktigt samma fotbollsfilosofi som jag själv och hans obegripliga laguttagningar gör mig så till den graden galen att man möjligtvis kan tänka sig något i den stilen om han blir kvar...

Förstår om man spelar extremt defensivt om man har ett relativt dåligt lag eller om man möter lag som är överlägsna en själv men att spela så när man möter mitten och bottenlag på hemmaplan är ett hån mot både publik och de egna spelarna.

Där ligger givetvis mitt stora problem med Caparros, han förfogar över en trupp med riktigt bra offensiva och tekniska spelare TILLSAMMANS med en av ligans tyngsta och hårdast jobbande spelare.

11 grovjobbare funkar inte helt enkelt, inteheller 11 tekniska lyxlirare heller för den delen men

En vettig kombination av dessa spelare hade kunnat ge oss ett riktigt underhållande lag med inriktning på andfallsspelc och jag är övertygad att det hade gett minst lika bra resultat.

För tillfället måste vi vara ett av de absolut tråkigaste lagen att se på sett till underhållningsvärde.

Susaeta, Muniain, De Marcos visar gång på gång att de är värda att starta matcherna men icke...

Han behandlar spelare väldigt konstigt, ta David Lopez och Yeste som exempel? Eller De Cerio?

Ren tur också att Ustartiz gick sönder annars hade vi inte fått se San Jose heller i år.

Hade kunnat fortsätta i evigheter men jag lämnar det därhän och ber till Macua att bryter hans kontrakt...
Kermit
2010-05-07 15:11
Bernd Schuster kanske :P ?
Athletic The Kuba
2010-05-07 10:05
Joaquin Caparros har mer eller mindre hyllats på det här forumet när Athletic hade chans på CL-plats. Nu, när laget spelar som en påse nötter, är han inte vatten värd. Många kappvändare här inne, förutom PedroYeste som tycks ha någon sorts personlig vendetta mot den tuggummituggande herren vid sidlinjen.

Jag vill med detta inlägg inte säga att jag på något sätt skulle vara bättre än någon annan här inne. Ville bara belysa ett smålustigt (men inte alltför ovanligt) fenomen.

Men jag ställer ändå frågan: vem vill ni ha in istället?
Iraizoz
2010-05-06 15:16
Hej då Europa, jag pallar inte caparros 1 år till....
Athletic PedroYeste
2010-05-05 22:38
Omröstning till höger!
Athletic Julken
2010-05-05 09:28
Några nyhetsnotiser:

* Amorebieta ryktas vara på väg bort, men Caparros säger idag till El Correo att Macua garanterat honom att ingen spelare kommer säljas. Vi får se...

* Real Sociedads tredjemålvakt Riesgo ryktas vara på väg in som ny reservkeeper. Riesgo var dock tydlig för några år sedan i media att han aldrig skulle kunna spela för rivalerna från Bilbao så han blir nog knappast accepterat på norra stå.

* Den sportsliga ledningen för klubben meddelar att de kommer att sätta sig ner med Yeste efter säsongen först. Spelet bakom kulisserna fortsätter, men Yeste leder på poäng efter att i förra veckan ha involverat sina lagkamrater i hans sak.

* Athletic har skickat en trevare till UEFA då man vill ha ett klargörande vad som händer om Atletico vinner Europa League. Får ytterligare ett lag plats i cupen då? Känns som ett long-shot men vi får se.

* Bilbao Athletic klarade av att förnya sitt kontrakt i Segunda B, vilket alltså gör att Baskonia inte heller trillar ner. Bra för framtiden!

* Ifall Raul Garcia eller Herrera inte ansluter till klubben i sommar spekulerar tidningarna i att Reals Sociedad-spelaren Elustondo ansluter istället. :/

* 17/5 blir det en hyllningsmatch för Exteberria på San Mames där A-laget kommer möta 200 barn (!?!) Hoppas att Amorebieta kan hålla igen...

* Mallorcas ordförande berättar att han erbjudit klubben att få tillbaka Aduriz som kompensation för att de inte kunnat betala. Macua tackade nej.
Athletic PedroYeste
2010-05-04 20:54
Verkar som vi kan få en gratisbiljett till Europa, Almeria leder med 3-0 över Villarreal i halvtid och Sporting har 1-0 mot Getafe!

Måtte vi bara vinna imorgon!
Iraizoz
2010-05-03 10:39
Tycker det är läge för capporos att gå efter säsongsavslutningen....
Athletic PedroYeste
2010-05-03 00:44
Caparros kan dra åt h....
Han har gjort Athletic till europas tråkigaste lag
och dagens startelva tar f.. priset.

Fad är det frågan om, kan nån svara på frågan VARFÖR Gurpegi spelar högerytter igen igen och igen?

Vad gör Susaeta på bänken?

Vad gör Gabilondo på plan, vad gör Koi på plan?

Varför sitter vår bästa hörn/frisparksskytt på bänken?

Varför för vi inte spelet mot ett av ligans säsmta bortalag?

Fruktansvärt besviken och visst är det ödets ironi att Aduriz avgör och värst av allt, vi har inte ens fått betalt...
Athletic Etxeberria
2010-05-02 22:45
Ämne: Caparrós gjorde prec....
Håller helt med. Kunde inte sagt det bättre själv..

Ibland saknar man Aduriz. Aduriz/Llorente känns som ett jäkligt farligt anfallspar.

Fan vad besviken jag är, nu går jag och lägger mig.
Athletic Etxeberria
2010-05-02 22:45
Ämne: Caparrós gjorde prec....
Håller helt med. Kunde inte sagt det bättre själv..

Ibland saknar man Aduriz. Aduriz/Llorente känns som ett jäkligt farligt anfallspar.

Fan vad besviken jag är, nu går jag och lägger mig.
Athletic JayQue
2010-05-02 22:28
Det är helt ofattbart att Susaeta inte spelar från start!

Athletic JayQue
2010-05-02 22:21
Caparrós gjorde precis tvärtemot vad jag sa att han skulle göra! Istället för att gå på hårt från början och krossa Mallorcas lilla borta-självförtroende så ställer man upp med ett initiativfattigt defensivt lag. Klart att ett bra lag som Mallorca kommer att göra mål om de bjuds in. Däligt! Ajöss till Europa!
Athletic oskar
2010-05-02 22:11
Så jävla uselt. Hur fan kan de ge bort den hörnan.

vi är inte värda europa. så usla.

godnatt

nu är jag arg
Athletic Etxeberria
2010-05-02 22:07
Ja, Gabilondo har varit kass. Karln är grymt ojämn. Gillar ändå hans spelartyp, en renodlad ytter med bra inlägg.

Få se om det kan bli bättre nu med Susaeta. Yeste lär väl ersätta Gabilondo rätt snart...
Athletic Julken
2010-05-02 21:58
En sorglig startuppställning... Gabilondo har varit sådär superdålig som bara han kan vara. Blir säkert utbytt snart.
Annons: