/spanien/bilbao/forum/238.aspx/spanien/bilbao/forum/238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2010-07-19 14:54
Vinst i första träningsmatchen. Igor Martinéz, Ustaritz och Cerio gjorde mål när vi vann med 3-1.

Jonas Ramahlo spelade hela matchen som högerback och tycks ha skött det bra. Tydligen många som spelade bra, vilket är kul. En bred trupp är alltid bra, men vi får så om truppens kvalité håller i sig när motståndet blir starkare.
Valencia Amunt
2010-07-14 18:59
Trist med Yeste. Hoppas ni gör allt för att behålla Llorente nu. Nästa säsong tror jag ni kan vara med och utmana om top6. Valencia har tappat mycket och Sevilla kommer även dem tappa. Villarreal är ett lag som ni helt klart kan slå. Bara Ateltico som jag ser som top 3 faktist.
Athletic PedroYeste
2010-07-13 23:41
Ämne: Ämne: Snygg n....
Vänsterspalten är på väg :)
Athletic Zento
2010-07-07 22:24
Riktigt stilig banner. Hoppas Yeste läggs till i framtiden.
Athletic The Kuba
2010-07-07 22:10
Ämne: Snygg ny banner, för....
Eftersom jag har gjort den: tack ska du ha! Men det ska in en ny vänsterspalt också. Undrar var den tagit vägen...
Athletic Julken
2010-07-07 20:28
Snygg ny banner, förresten!
Athletic Julken
2010-07-06 15:55
Välkommen tillbaka från semestern, Redaktionen!

Klart att Llorente ska spela. Han borde fått speltid mot Paraguay, men det var väl som Bank skrev i Aftonbladet: Del Bosque vill väl göra en poäng av att inte ge efter för opinionen.

Ser framemot artiklar om försäsong, nyförvärv, tröjnummerkampen mm. Ser tex riktigt spännande ut i kampen om vänsterbacksplatsen!
Athletic Zento
2010-07-02 10:35
Javi Martinez ÄR en bättre spelare än Busquets. Grejen är bara den att Busquets är den enda defensiva mittfältaren i truppen. Javi Martinez är en tvåvägsspelare och Xabi Alonso en speluppläggare, båda har defensiva kvalitéer, men de kommer inte till sin rätt som defensiv mittfältare med defensivt ansvar.
Athletic PedroYeste
2010-07-02 00:18
Nu börjar det snart röra på sig på Athletic redaktionen... håll ögonen öppna :)
Athletic oskar
2010-07-01 15:46
För övrigt anser jag att Javí är mycket bättre än Busquets som stannar upp spelet varje gång han får bollen... Tycker inte att Busquets varit speciellt bra i Barca i år. En av det lagets svagaste länkar. Inte för att han är dålig men på yppersta nivån blir han en liten bromskloss. In med Fabregas eller Javí istället. Egentligen skulle jag föredra Fabregas i matchen mot Paraguay där de borde spela med enbart Javí Alonso som defensiv.
Athletic oskar
2010-07-01 15:43
Javí spelade sista 10 i den avslutande matchen i gruppspelet.

Ja det skall verkligen bli kul att följa ligan i UAE... :-D
Athletic Zento
2010-07-01 13:25
Verkar som om Yeste är klar för en flytt till UAE. Kan bli en intressant liga att följa nästa år.
Iraizoz
2010-06-30 02:03
Ja Llorente var duktig när han kom in ;) får hoppas att han får göra ett vm mål. tveksam om JAVI får lira nåt...
Athletic oskar
2010-06-29 23:13
Llorente var verkligen grym idag!!!

Startar mot Para.
Athletic oskar
2010-06-29 15:03
Seger i Copa del Rey!

Kul!!
Athletic oskar
2010-06-07 17:05
trodde nog att jag skulel väcka dig... intressant artikel idag i GP/Expressen... journalistik på hög nivå...
Athletic The Kuba
2010-06-07 15:14
Ämne: Aftonbladet har full....
Haha, jag tänkte också på det. Värst vad Javi har blivit lik David Lopez! :D

Men alla journalister är inte lika vettu. :)
Athletic oskar
2010-06-07 12:13
Aftonbladet har full koll på spansk fotboll!!

Not... Vid spelarpresentationen av Spanien har dom satt in en bild på David López när de presenterar Javí Martinez... för j-la dåligt... fast det kanske var bildbyrån som gjort fel för det gör ju aldrig journalister ju...

Athletic The Kuba
2010-06-05 02:05
Ämne: Gillar ni nörderi oc....
Ambitiöst! Och kul att läsa! Men för att anspela på Gary Linekers klassiska uttalande (som jag inte tänker återge eftersom jag hört så många olika varianter på det...) så säger jag att Tyskland vinner. Även om jag hoppas på Brasilien.

Och för att få en totalt onyanserad Athleticvinkel på inlägget: Llorente vinner skytteligan. :)
Athletic Julken
2010-06-04 15:13
3 värvningar nu gjorda:

* San José
* Igor Martinéz
* Ibai Goméz

Är nog färdigvärvat nu?
Knark och yoghurt
2010-06-04 02:36
Gillar ni nörderi och dumheter på hög nivå så kan ni ju masa er in och se hur jag tror att sommarens VM-slutspel slutar. Seså, såga mig nu. Peace!
Athletic oskar
2010-06-03 13:32
Både Jaí och Llorente från start ikväll mot Sydkorea som det ser ut...
Iraizoz
2010-06-03 12:32
borde vi inte byta omröstning från "gjorde athletic rätt när dem förlängde Capparos kontrakt" ?, till någon ny :) ?
Athletic Zento
2010-05-31 13:35
Yeste kan aldrig klara av det engelska tempot och det fysiska spelet. Alternativen är en mittenklubb i Italien eller bli bortglömd i nån turkisk klubb. Då ser jag honom hellre i UAE eller tom i MLS.
Athletic Etxeberria
2010-05-30 18:32
Själv tycker jag då att det skulle vara roligt att se honom lyckas i t.ex. en engelsk eller italiensk klubb. Fast du har ju rätt i att det skulle vara jobbigt att se honom i en annan spansk klubb.
Athletic Zento
2010-05-30 09:36
Hoppas att Yeste drar till UAE och cashar in. För sent att bli den spelare han kunde blivit. Dessutom slipper man se honom i "fel" tröja.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-30 00:55
Llorente är en mycket bra spelare. Hoppas ni håller i honom hårt. Bilbao borde ha haft med sig 2 spelare till i VM truppen. Ni vet vilka jag pratar om ? jo..

Fernando Amorebieta istället för Raul Albiol.

Andoni Iraola istället för Alvarao Arbeloa.
Athletic Etxeberria
2010-05-29 23:58
Yeste på väg till Förenade Arabemiraten! Fy vad tragiskt! Nu blir jag ledsen på riktigt. Arabklubbarna är ju för spelare på dekis som bara bryr sig om pengar...
Athletic Etxeberria
2010-05-29 23:54
Otroligt tråkigt att Yeste lämnar. Athletic får en artist mindre och blir mindre sevärt.

Fast egentligen kanske det är bra för Yeste själv. Han kanske får en nytändning av att byta klubb. Han har ju sån kapacitet och det känns inte riktigt som han fått ut det de senaste säsongerna.
Athletic Joseba
2010-05-26 13:55
hmm fast det är klart javi m's pris är ju i jorå medan bajramis är i kroner så man kan ju säga att jag drabbats av en släng av måndagsfylla, tar och gräver ner mig i jobbet igen och sätter upprördheten on hold
Annons: