/spanien/bilbao/forum/236.aspx/spanien/bilbao/forum/236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2010-08-24 14:32
Kul för de som har den då!
Athletic Julken
2010-08-24 13:12
De kör matchen på CanalPlus Hockey...
Athletic oskar
2010-08-24 10:55
Trots vad!? Har det varit aktuellt att han skulle lämna? Det var det verkligen inget snack om när jag var nere för någon vecka sedan..

...men Canalplus inleder utan Athletic tyvärr. Undrar om det är en fingervisning om deras okunskap eller bara otur. Illavarslande är det trots allt.

Skall vi genomlida en säsong med Atlético Bilbao på TV nu.. Vamos a ver...

Aupa Athletic!
Valencia -GudFadern-
2010-08-23 21:36
Det verkar som att llorente stannar trots allt!
Athletic Julken
2010-08-21 13:02
Truppen mot Catania: Raúl, Iraizoz, De Marcos, Toquero, Iturraspe, Gabilondo, Gurpegi, Iraola, Castillo, David López, Amorebieta, Ustaritz, San José, Orbaiz, Muniain, Susaeta, Llorente y Javi Martínez.

Jämfört med förra truppen har Orbaiz tillkommit och Koi plus Iñigo Pérez tagits bort.

Då kan vi nog sluta oss till följande angående vänsterbacksplatsen. Verkar ändå som om Castillo ligger före Koi som back-up till Aurtenetxe. Koi har inte startat en enda match under försäsongen. Och Balenziaga försvinner väl på lån igen. Han har hoppat in som vänsterytter i några träningsmatcher, men det verkar som om Gabilondo, Muniain och kanske också Igor Martinez plus Ibai Gomez går före på den positionen.

Iñigo Pérez lär inte heller få mycket speltid i år, vad det verkar. Han är väl femtevalet i mitten.
Den Gode Mister
2010-08-20 13:16
Ämne: Vad skön han är Capa....
Ett geni.
Athletic oskar
2010-08-20 10:37
Vi är först ut!

Sábado, 28 de agosto

18:00 Hércules-Athletic Club
20:00 Málaga-Valencia
22:00 Levante-Sevilla

Domingo, 29 de agosto
17:00 Deportivo-Zaragoza
17:00 Espanyol-Getafe
17:00 Real Sociedad-Villarreal
17:00 Osasuna-Almería
19:00 Racing-Barcelona
21:00 Mallorca-Real Madrid

Lunes, 30 de agosto
22:00 Atlético de Madrid-Sporting*
Athletic oskar
2010-08-20 10:13
Vad skön han är Caparrós!
Athletic Julken
2010-08-19 18:08
Han spelade ju mycket för några år sedan. Snacka om att utvecklingen stagnerade. Hoppas han kan hitta tillbaka till sin gamla form.
Athletic oskar
2010-08-19 16:05
Murillo klar för Celta.

Spelade i nästan samtliga ungdomslandslag upp till U-21

Var inte bra nog om Ni frågar mig men han fick inte många chanser..
Athletic Julken
2010-08-18 15:03
Truppen till kvällens träningsmatch:

Iraizoz, De Marcos, Iturraspe, Raúl, Toquero, Gabilondo, Gurpegi, Iraola, Castillo, David López, Amorebieta, Ocio, San José, Javi Martínez, Muniain, Susaeta, Llorente, Koikili, Iñigo Pérez.
Athletic Julken
2010-08-17 12:21
Bjussar också på en sammanställning över försäsongsstatistik.

Athletic har spelat 6 matcher, samtliga borta. Resultatet kan skrivas 3-1-2. 11 gjorda mål och 7 insläppta.

Namn-Matcher från start-Inhopp-Mål-Gula-Röda
Irazoiz 4 – 0 – 0 – 0 -0
Raul 2 – 0 – 0 - 0 - 0
Aitor 0 – 1 – 0 – 0- 0
----------
Iraola 3 – 0 – 0 – 0 - 0
Amorebieta 2 – 0 – 0 – 0 - 0
San José 2 – 0 – 1 – 0 - 0
Ustaritz 5 – 0 – 1 – 0 - 0
Koi 0 – 3 – 0 – 2 - 0
Aurtenexte 3 – 1 – 1 – 0 - 0
Aitor Ocio 3 – 0 – 0 – 0 - 0
Castillo 3 – 0 – 0 – 0 - 0
Balenziaga 3 – 1 – 0 – 0 - 0
Ramalho 1 – 0 – 0 – 0 - 0
------------
Javi Martinez 0 – 0 – 0 – 0 - 0
Susaeta 3 – 0 – 2 – 0 - 0
Orbaiz 5 – 1 – 0 – 1 - 0
Gurpegi 5 – 1 – 0 – 2 - 0
Igor Martinez 1 – 4 – 2 – 0 - 0
David Lopéz 3 – 1 – 1 – 0 - 0
Gabilondo 2 – 0 – 0 – 0 - 0
Iturraspe 3 – 0 – 0 – 0 - 0
I. Peréz 1 – 3 – 0 – 0 - 0
---------
Llorente 0 – 0 – 0 – 0 – 0
Toquero 2 – 0 – 0 – 0 - 0
Muniain 1 – 1 – 0 – 0 - 0
de Marcos 2 – 3 – 0 – 0 - 0
de Cerio 3 – 0 – 2 – 0 - 0
Ibai 2 – 3 – 0 – 0 - 0
Ion Veléz 1 – 2 – 0 – 0 – 0

Notera att Llorente, Javi Martinez, Iturraspe, San José, Muniain och Raul inte varit tillgängliga alla matcher på grund av landslagspel/ledighet. Detta kommer framöver att drabba Aurtenexte och Ramalho. Bla Amorebieta och Ion Velez har missat matcher pga längre skador. Bara Orbaiz och Gurpegi har spelat alla matcher hittills.

Intern skytteliga:
Igor Martinez 3
de Cerio 2
Susaeta 2
David Lopez 1
Ustartiz 1
San Jose 1
Aurtenexte 1
Athletic Julken
2010-08-17 10:16
Kör min bedömning då. Fast jag kommer ligga nära Ligabibelns. Baserat på tidigare säsonger och försäsong.

Irazoiz ++++
Raul ++
Aitor +
----------
Iraola ++++
Amorebieta ++++
San José +++
Ustaritz +++
Koi ++
Aurtenexte ++
Aitor Ocio ++
Castillo ++
Balenziaga +
Ramalho +
------------
Javi Martinez ++++
Susaeta +++
Orbaiz +++
Gurpegi +++
Igor Martinez ++
David Lopéz ++
Gabilondo ++
Iturraspe ++
I. Peréz +
---------
Llorente +++++
Toquero +++
Muniain +++
de Marcos ++
de Cerio ++
Ibai +
Ion Veléz +
Iraizoz
2010-08-17 00:52
Min bedömning. Ja gör som föregående talare och ger ut betyg till hur jag tror det kommer se ut nästkommande säsong,. även lite baserat på fjolårets säsong.

Iraizoz ++++
Aitor ++
----------
Koi +++
Ustartiz +++
Amorebieta ++++
San Jose ++++
Iraola +++++
Ocio +++
Castillo ++
Balenziaga +
Aurtenetxe ++
--------------
David Lopez ++++
Gabilondo +++
Susaeta ++++
Orbaiz +++
Gurpegi ++
Martinez +++++
Iturraspe ++
Muniain ++++
De Marcos +++
Ibai ++
---------------
Toquero +++
Llorente +++++
Velez ++
Martinez ++

Sätter 5 plus på Javi Martinez då han kommande säsong kommer få sitt ordentliga genombrott. Iraola är enligt mig en av spaniens bästa högerbackar, förtjänar helt klart 5 plus. Orbaiz skulle fått högre betyg om han inte drog på sig så mycket kort, ibland tar hans temperament över på planen.
Tror för övrigt att vi slutar på en 6.e plats i serien.
Aupa.
Athletic PedroYeste
2010-08-16 23:07
Ja då kommer min betygsskala, mest baserad på förra säsongen och lite på hur jag tror om kommande.

Iraizoz +++
Aitor ++
-----------
Koi ++
Ustartiz ++
Amorebieta ++++
San Jose +++
Iraola ++++
Ocio ++
Castillo ++
Balenziaga ++
Aurtenetxe +++
---------------
David Lopez +++
Gabilondo ++
Susaeta ++++
Orbaiz +++
Gurpegi +++
Martinez ++++
Iturraspe +++
Muniain +++
De Marcos +++
Ibai ++
--------------
Toquero +++
Llorente ++++
Velez ++
Martinez +++

Tror och hoppas att Muniain kan bli en 4a och att Martinez och llorente blommar fullt ut till 5or samt att av det lilla jag sett att vi faktikst fått en framtida arvtagare till Del Horno!
Iraizoz
2010-08-16 12:14
Får David Lopez bara ++? den där svensson är ute och cycklar, lopez förtjänar minst ++++.
Deportivo MWH72
2010-08-14 22:20
Då e man "spärrad" från svenskafans fegaste forum, barcas.
Hoppas ni gör en bra säsong o lycka till!!!!
Athletic PedroYeste
2010-08-14 21:18
Håller med Julken, man har ju vant sig att kvällstidningarna knappt kan stava till en enda spelare utanför Barcelona eller Madrid men Ligabibeln är läsvärd. Lite synd dock att man inte lagt riktigt lika mycket krut på Spanska ligan som den engelska. Återkommer med min plus-bedömning!
Athletic Julken
2010-08-14 20:12
Sportbladets "Ligabibel" är klart läsvärd. Bla tipas bla La liga. Athletic tippas 7 resp 8 i 2 separata gissningar över sluttabellen. Ganska rimligt, kanske, även om lite högre upp hade varit roligt. Caparros har ju sagt att man siktar mot europaspel, så då är det ju minst plts 7 som gäller.

Tänkte stanna upp vid den indivudella bedömningen av varje spelar. Sportbladets Björn Svensson gör ett föredömligt arbete och jag är imponerad över med vilken precision han ger spelarna plusbetyg. Athletics spelare får följande plus:

Irazoiz ++++
Armanda +++
-----------
Koi +++
Ustartiz +++
Amorebieta +++
San José +++
Iraloa ++++
Aitor Ocio +++
Castillo +++
Murillo ++
Balenziaga ++
----------
David Lopéz ++
Gabilondo +++
Susaeta +++
Orbaiz +++
Gurpegi +++
Martinéz ++++
Iturraspe ++
Muniain +++
de Marcos +++
Ibai ++
--------
Toquero +++
Llorente +++++
Veléz +
De Cerio ++
Martinéz ++

Som ni ser stämmer det ju ganska bra. Bortsett från att Armando inte längre spelar samt att uppflyttade ungdomar inte tagits med, som tex Aurtenetxe och Raul.

Men det jag undrar är hur ni hade betygsatt spelara i truppen? Kör!
Athletic Julken
2010-08-14 13:25
Torsk 0-1 mot Genoa efter mål av Toni.

Vi spelade i princip med bästa laget, minus landslagsspelaren Llorente samt våra U-21 spelare Ander Iturraspe, San José och Javi Martinez. Så, jag vi hade ett ganska bra lag på plan, nämligen:

Iraizoz
---------
Iraola
Ustartiz (Ibai m 73)
Amorebieta
Aurtenexte
--------
Susaeta
Orbaiz (David Lopéz m 56)
Gurpegi
Gabilondo (Balenziaga m 46)
--------
Toquero
Muniain (de Marcos m 60)

Andra nyheter:

* de Cerio blir utlånad till segundan, Cordoba, för att få spela regelbundet.

* Amorebieta väljer spel i Venezuelas landslag, vilket klubben inte verkar uppskatta pga resor, landskamper ej synkade med ligan mm
Spanien GradinataNord
2010-08-13 22:32
Ser matchen mot Genoa...har ni bästa laget?
Butters
2010-08-11 15:39
Ska åka till bilbao och tänkte då se hemmamatchen mot Getafe den 30/10. Någon som vet hur man får tag i biljetter? Deras officiella hemsida verkar inte ha någon info. Någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa till?
Athletic Etxeberria
2010-08-10 21:47
Jo jag brukar följa den officiella sidan. Där finns ju en hel del faktiskt. Men tack för tipset! Och tack för nyheterna i ditt inlägg! :)

Ang. silly season och laget:
* Muños verkar vara klar för Cartagena i segundan. Blir nog bra för honom att få lite speltid. Stackarn har ju helt kört fast i Athletic.

* Kul att Aurtenetxe visar framfötterna. Varken Castillo/Koi/Balenziaga känns ju jättesäkra på plan.

Gillar starkt förstauppställningen nedan! Dock känns det ju som Gabilondo knappast blir bättre med åren. Där skulle man ju vilja ha in en yngre, frisk fläkt. Antar dock att Caparros vill ha hans vänsterfot på planen för de fasta situationerna nu när Yeste lämnat. Hoppas Iturraspe kan ta ytterligare ett steg i utvecklingen också!
Athletic Julken
2010-08-10 20:54
Apropå Exteberrias inlägg nedan där han efterlyser mer info om Silly season: det har inte ryktats om några nyförvärv i media.

Murillo, Balenziaga och Ion Velez blir förmodligen utlånade.

När det gäller träningsmatcher kan man kika i länken ovan för att komma till klubbens hemsida där de listas. Man kan se vilka som spelade etc. Fullt förståeligt även om man inte kan nån spanska alls.

Det är 3 träningsmatcher kvar. Det verkar som om Caparros tänker köra med sin förstaelva mot Genoa och Catania, men med andrauppställningen i mellanmatchen mot Logrones.

Av vad man kan läsa i tidningar så verkar Caparros första- respektive andraelva se ut så här i nuläget:

Irazoiz
-----------
Iraola
San José
Amorebieta
Aurtenexte
----------
Susaeta
Javi Martinez
Iturraspe
Gabilondo
----------
Llorente
Toquero

samt

Raul
----------
de Marcos (!) el. Ramalho
Ustaritz
Aitor Ocio
Koi el. Castillo
-----------
David Lopéz
Orbaiz
Gurpegi
Muniain el. Inigo Perez,
----------
de Cerio
Igor Martinez el. Ibai Gomez

Eller vad tror ni?
Athletic The Kuba
2010-08-07 18:00
Ämne: Fint vänsterpannel r....
Då det är jag som designat den tar jag utan att skämmas åt mig hela äran. :) Och tackar dessutom ödmjukast (om det nu går...) för berömmet!
Athletic Trumoi
2010-08-06 21:24
Fint vänsterpannel redaktionen!!!
Athletic Teodoro
2010-08-06 13:28
Ämne: Enligt www.calciocat....
Ja det ska bli kul, Juventus ställde ju in... I och för sig föredrar jag Catanie mycket mer!
Athletic davidberg
2010-08-05 13:05
Enligt www.calciocatania.com ska Athletic och Catania mötas i vänskapsmatch den 22 augusti. Ska bli spännande att se mitt favoritlag i Spanien möta världens charmigaste lag.
Athletic Trumoi
2010-08-01 23:16
Det var länge sedan jag var inne Forum!.
Jag har sett ett par gånger i Malmö en kille med röd keps och en svart Athletic Bilbao tröja med Etxeberria i riggen.
Någon av er här inne. Min brorsan är här på besök från Bilbao och vi tyckte det var riktigt kul när vi så honom!!.
AUPA ATHLETIC!!!!
Athletic PedroYeste
2010-07-29 00:48
Ämne: Jag kan fortfarande ....
Håller med dig till fullo!
Annons: