/spanien/bilbao/forum/233.aspx/spanien/bilbao/forum/233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2010-10-06 20:54
Ang Gabilondo kan jag inte hålla med dig Oskar, i nästan samtliga matcher han deltagit i har han varit sämsta Athletic spelare såväl offensivt som defensivt.

Visst gör han några fina mål varje säsong det kan ingen ta ifrån honom men det är knappast något som hjälper laget i det långa loppet. Dessutom har Inigo Perez en bätrre frisparksfot än Gabilondo...

Droppen kom i sista matchen mot Valencia, frågan är om inte det var ett lågvattenmärke även i Gabilondos bok.

Under matchen hade han otroliga 18 bolltapp och endast 4 vunna dueller!
Så det där att han är ett bättre defensivt alternativ än Muniain är ju en myt, hoppas nu bara Caparros inser det också...
Athletic oskar
2010-10-05 12:15
Appropå försvaret så var det främst den unga vänsterbacken, Aurtenetxe, som hade problem. Han var den som släppte fram Soldado innan 1-0 målet. Den som sedan missade i eget straffområde var Javí Martinez. Att sedan Aduriz var snabbare i tanken än Ocio var inte så förvånande.

2-0 målet var det inte mycket att säga om. Vi satsade allt på att nå en kvittering.

Jag tycker att Ocio klarade sig rätt skapligt faktiskt.
Athletic oskar
2010-10-05 12:03
Läste att Aduriz var aktuell för landslaget... märkligt.

Gabilondo är den av de tre gubbarna som sköter sig klart bäst. Gurpegi och Orbaiz har tappat allt passningstempo tyvärr.

Vad hände på Iturraspe?

Hur skadad är Javí Martinez?

Åter till Gabilondo som trots allt ofta spelas för sin hyfsat känsliga vänsterfots skull vilket man kan förstå.

och en journalist som inte sett matchen ger så klart målskytten högsta betyg. Fungerar alltid, även hos de journalister som sett matchen.

Vinnande lag får alltid beröm och förlorarna sågas. Fungerar nästan alltid. Det är trots allt resultatet som räknas men det intressanta är hur små margiinaler i ett par situationer i princip alltid färgar hela bedömningen av en match.. fånigt.

Aupa los leones!
Athletic PedroYeste
2010-10-04 22:59
Goal.com har delat ut spelarbetyg i matchen Valencia - Athletic och man blir helt förstummad...

Iraola 5,5 Did not offer anything in attack after the break.

Ehhh han var väl den tillsammans med Susaeta som drog i gång överlägset flest anfall...

Men den bästa kommer ändå här..

Gabilondo 7 (bästa Athletic spelare) His side's best attacking player tonight.

Skämtar ni med oss... han var ju så otroligt dålig att man fick ha skämskudden framför ansiktet hela matchen... ärligt hur i hel... ska man kunna lita på något som skrivs på den sidan...
Athletic Joseba
2010-10-04 17:18
är det nån som har koll på om Aduriz missat att göra mål i nån enda match mot Athletic där han varit på planen sen han lämnade(sorry för risig meningsbyggnad men ni fattar grejen)
I övrigt verkar matchen ha varit den gamla vanliga:
-Vi möter ett bra lag borta så vi skiter i att försöka överhuvudtaget taktiken.
Athletic oskar
2010-10-03 11:59
Mer kalla kårar av att starta med Gurpegi, Orbaiz och Gabilondo..

..snacka om långsamt mittfält. Vi blev helt söndertrasade i första.

Jag tror inte jag såg ett bra snabbt beslut offensivt av någon av de tre.

Jag hoppas att Caparrós såg matchen även om han som vanligt verkade mer intresserad av att leka charader och tugga tuggumi...

Stor dominans i andra med Susaeta på plan. Han måste våga spela sitt spel. Ställa tre gubbar på mitten skrämmer inga motståndare.

In med unga, snabb hungirga offensiva spelare. Då är vi bättre än de flesta lag i Spanien.

Onödig förlust.

Kul att Canal+ har en kommentator som inte vet hur man uttalar spanskalo... Ocio... blev Ucio varje gång.. vilken tomte... Undrar om han dricker sul säger hula åxå... så dumt... igen!

Jag gillar Åsio, sål och säger Håla... jaja... han var ju ok på att kommentera annars..
Athletic PedroYeste
2010-10-02 09:54
Klart att vi inte strejakar!

Ocio på plan idag... någon mer än jag som får kalla kårar?
Athletic oskar
2010-09-29 11:09
Ledsen men jag tror att en skribentstrejkl inte gagnar våra syften...

Ju färre träffar, desto mindre intäkter

Ju mindre intäkter, sämre IT budget...

Sämre IT budget, inga pengar att justera den nya designen...

En strejk löser aldrig något. Kolla in Grekland till exempel... :-o

Nu strejkar de i Spanien idag åxå... det lär inte sälja varken hus eller fixa den massiva arbetslösheten...

Strejker känns såååååååååååå 1900-tal..

Kom igen!
Athletic Teodoro
2010-09-29 10:46
Ber om ursäkt för artikeln uppladdad idag, visste ej om detta då jag har varit "datorfri" under en tid.

Förlåt
Jojje_ (F.d Interred.)
2010-09-28 14:22
Alla ni som tycker att siten blivit ett skämt med all reklam, att ingenting fungerar som det ska och att det som gjorde siten speciell, är borta... kan gå in på länken och skriva på och på så sätt visa sitt missnöje.

Ni är inte ensamma, låt centralredaktionen märka av det.
Listan skickas in till centralred när vi fått in tillräckligt med röster.
Iraizoz
2010-09-28 09:23
//Pedro Yeste.

- Svar JA!

sidan är fullkomligt katastofal, jag kommer icke besöka sidan tills den är någorlunda fixad. Just nu är sidan och SF nere på dekis....
Javier Zanetti Il Capitano!
2010-09-27 23:48
Precis skickat in detta till centralred och jag hoppas ni gör samma sak:

john.cederblad@svenskafans.com
christian.arvidson@svenskafans.com
mickael.moller@svenskafans.com

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kära Centralredaktion.

Vad i hela friden har ni gjort med sidan? Mitt designhjärta blöder något enormt nu!
Jag vill inte veta vem som har fått fria händer, eller om ni anlitat en amatör, men sidan blev helt plötsligt horribelt ful och extremt otrevlig att besöka. Den är så långt ifrån en användbar sida som man kan komma just nu.

Forumet ser ut som ett forum från sent 90-tal och hela upplägget skriker AMATÖR. Hela sidans syfte är ju att man ska kunna kommunicera och diskutera med varandra. Just nu går det inte eftersom forumet från förr, jämfört med nu, känns som "Ground Zero", om ni förstår vad jag menar.

Just nu verkar ni väldigt pengarkåta med all reklam man möts när man surfar in på diverse lagsidor. Er fokus verkar ligga på att tjäna pengar än att lägga ner tid på oss fans, som gör att ni överlever, och på alla som frivilligt lägger ner tid på att skriva artiklar, utan minsta ersättning. Tänk på det.

Från och med nu kommer jag bojkotta hela SvenskaFans, tills den gamla designen
kommer tillbaka. Ni får nu en aktiv medlem mindre och jag kommer göra allt för att få
med mig så många som möjligt.

Mvh

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Athletic PedroYeste
2010-09-27 23:02
Vad säger ni kära bröder, skall vi följa en del av Italien redaktionerna och stoppa upp Athletic sidan i protest mot det "nya Svensakfans" som känns genom rutten?
Athletic JayQue
2010-09-26 14:26
Men ser inte Canal+-studion ut lite som om de sände från Myrorna eller Antikrundad? Eller en blandning av dessa? Sitta där mitt på en loppmarknad och snacka fotboll i kostym. Nej det känns inte bra.

Håller med om att kommentatorn inte hade full koll på namnen. Blandade ihop baskerna rätt mycket...

Hoppas det blir lite bättre framöver
Athletic PedroYeste
2010-09-26 13:18
Påläst studio, så klart!
Jag hade ju nämligen ett snack med Hasse E på lördagsförmiddagen :)

Är jag kändis nu? ;) hahahaha
Athletic oskar
2010-09-26 11:34
Jag tror inte vi hade tagit poäng med 11-11 heller men det är märkligt att storlagen alltid får dessa fördelar. Jag skulle inte gnällt om det varit en tuff match med många kort och hårda smällar innan men det var ju i princip 2 eller 3 frisparken.. så dumt.

Jag hoppas att spelarna reser sig och spelar lite mer kreativt i nästa match. Ultra tråkig startelva igår. Mittfält utan en enda kreativ spelare.... lika dumt.

Litet plus till Canal+ studio som var pålästa och bra... inte alls dumt.

Däremot borde de smaka av namnen på spelarna några gånger till. Alltid lika kul när spelare byter namn under matchen.. Jobbigast var så klart Aurtenetxe men roligast kanske Oscár. Tror nog att kommentatorn läst mer franska än spanska i skolan... smådumt
Athletic PedroYeste
2010-09-26 01:05
Tragiskt att bli bortdömda igen, vet inte vilken gång i ordningen vi får ett oförklarligt rött mot storlagen.

Domarkåren får nog bra betalt av Barca och Real. Inte konstigt att folk pratar om att det bara finns 2 lag i Spanien. Testa att ge övriga lag samma spelregler så kanske det ändras...
Athletic oskar
2010-09-26 00:07
Domar dömer även om han dömer dåligt..

Synd att han förstör matchen. Det var kanske ett kort och skulle eventuellt varit en utvisning om matchen varit brutal innan.

Annars var vi allt för defensiva och kom inte fram som vi borde. Fast det är en bonusmatch vilket señor insåg och bytte ut Llorente med 20 kvar.

Aupa Athetic

Fan vad publiken på San Mamés alltid ger mig ståpäls!
Athletic The Kuba
2010-09-25 23:15
Nån som kollar på matchen och som kan ge en stackare utan rätt kanal en uppdatering?
Athletic Etxeberria
2010-09-25 22:59
Horribel utvisning på Amorebieta! Gult kort hade väl varit ok, men nu kan man ju lika gärna gå och lägga sig.
Athletic tiopepe
2010-09-25 22:46
Artikel i SvD om Athletic.
Athletic oskar
2010-09-25 18:10
Svårt att redigera inlägg nu... Toquero är inte med i truppen ser jag så vinvalet känns rätt...
Athletic oskar
2010-09-25 18:08
Hoppas att de lär sig... annars lär jag klaga fler gånger på dem.. :-D

Lätt att sitta på läktarn och gnälla när man inte spelar längre..sorry

Fast han startar förmodligen Iturraspe/Javí och det är ju grymt men det blir för få kreativa spelare på mittfältet. Enda sättet att pressa Barca är genom snabba omställningar och där är ju Muniain och Susaeta godis till skillnad från Gurpe och Gabilondo.

För att komma i stämning har jag en vacker Priorat på luftning.. Lite vinelegans från Katalonien.. Det var slut på Txakoli från Amurrio på systemet.. och Amurrios stolthet är ju inte med... tror jag..
Athletic PedroYeste
2010-09-25 16:15
Aj aj språkpolisen är efter mig ;)
Men givetvis har du rätt! För DEM som har sommma språk problem som mig rekomenderar jag följande länk: http://www.iklartext.se/skrivklart_5mars2003.htm

Ja Caparros tar sannerligen märkliga beslut, hur tror ni Inigo Perez känner sig på läktaren efter sucé inhoppet i veckan?

Athletic oskar
2010-09-25 13:52
Capparós är märklig. Hur i hela världen tänker karln?

Startar vi med Gurpe och Gabilondo har vi redan förlorat matchen. De kommer att (nej Peder, det heter inte; dem kommer att ;-) ) äta upp oss med den defensiva uppställningen och vi kommer att vara helt ofarliga framåt. Dumt.

Hoppas att du inte har rätt i din preliminära startelva...

Kul skall det bli hur somhelst!

Tips med Gurpegi från start 0-3
Tips utan Gurpegi från start 2-0
Athletic oskar
2010-09-24 14:47
Katastrof

I kommentarerna till artikeln går det inte att radbryta..

...pinsamt
Athletic PedroYeste
2010-09-24 10:41
Är nog beredd att hålla med... designavdelningen verkar ha fastnat på -90 talet...
Ser bedrövligt "gammalt" ut
Iraizoz
2010-09-23 23:13
vad tycker ni om nya sf sidan? jag tycker den förra var bättre....
Athletic oskar
2010-09-23 16:02
Athletic möter Madridlaget Alcerón i cupen

Börjar borta 27/10 och avslutar hemma 10/11

Alcorcón är nykomlingar i Segunda División och gjorde sig ett namn förra säsongen då man slog Real Madrid med 4-0 i en Copa del Rey-match som sent kommer att glömmas.

Årets upplaga känns det aningen profillös och Alcorcón får nog vara nöjda om man klarar kontraktet denna säsong till att börja med. Man har dock inlett lika bra som Las Palmas och med sin fyra poäng parkerar man just nu på en 7:e plats i en något haltande tabello.

Aupa Athletic!
Athletic PedroYeste
2010-09-21 21:57
Fan vad kul att Inigo Perez fick göra mål och vilket inhopp han gör!
3 riktigt fina framspleningar som jag inte sett sen Yeste hade sin storhetstid!

Den killen borde få mer speltid!
Annons: