/spanien/bilbao/forum/229.aspx/spanien/bilbao/forum/229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Santiago 1899
2010-12-21 21:43
Imponerande insats hittills. Hatten av
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-21 20:29
Ser bra ut just nu, med lite marginaler vinner ni ikväll.

Om inte Laporta & förbundet bestämt något annat dvs.
Athletic Guernica
2010-12-21 15:18
Kan Hercules så kan vi, eller ?
Athletic oskar
2010-12-19 20:42
Låter som en lindrig skada på llorente. 2-3 veckor så han missar cupmatchen på tisdag men borde vara på gång tills den 2 januari när vi spelar liga igen
Athletic oskar
2010-12-18 23:26
skön seger. såg inte matchen.

muskelskada, vänster ben. oroligt.

camp nou i veckan utan llorente... hejåhå...

david lópez i veckans lag efter förra helgen såg jag.

aupa
Athletic Guernica
2010-12-18 18:45
Hur allvarligt ?
Athletic oskar
2010-12-18 18:25
Llorente skadad och utbytt efter en kvart!

1-1 just nu
Athletic oskar
2010-12-18 17:36
Vi startar med:

Iraizoz;
Iraola, Ustaritz, Ocio, Castillo;
David López, Gurpegi, Orbaiz, Javi Martínez, Gabilondo;
Llorente.

På bänken: Raúl, Toquero, San José, Iturraspe, De Marcos, Susaeta, & Muniain.

Återigen defensivt, tråkigt. Perfekt att börja köra det när vi möter bottengäng.. Kör gärna ofensivt på Bernabeu.. Jag gillar inte Cacparrós.

Som vanlig. Vi backar hem och hoppas på att hålla nollan tills iker och markel kommer in.

F*n vilken skituppställning. Den svaga länken har ju varit Javí Martinez.

så dumt!!!!!!!11

vi torskar igen
Athletic fllorentee
2010-12-14 12:18
Sanslöst viktig vinst! Det ser bra ut för Athletic faktiskt. En åttonde plats och 4 matcher till innan säsongen vänder.

Levante - Athletic Bilbao
Athletic Bilbao - Deportivo La Coruña
Málaga - Athletic Bilbao
Athletic Bilbao - Racing Santander

12p här kan bli svårt, men absolut inte omöjligt. Nu är det helt klart dags att hitta formen för alla dessa lag borde man kunna slå, bara att hoppas att man gör sitt jobb i alla matcherna. Isåfall blir det tabellklättring!
Athletic oskar
2010-12-12 20:24
Så viktigt. jag var helt säker på torsk och fick vatten på min kvarn när jag såg halvtidsresultatet på svt.. (tack c+)

Daniel / Låter tufft.. biljetterna brukar släppas 3-4 dagar innan matchen. Kanske kan löna sig att kontakta klubben eller en sportresearrangör

joder vilken viktig seger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Athletic PedroYeste
2010-12-12 19:00
Efter första halvlek hade man egentligen inget som pekade på poäng men oj vilken skillnad det blev i andra. Orbaiz kom in och helt plötsligt får vi en helt annan dimension i spelet, frågan är om inte Javi Martinez bör nöta bänke ett tag...

Och David Lopez, underbar frispark! Helt fantastiskt underbar, hela San Mames gick bananas efter Lopez 2-1! Fantastisk stämmning!

AUPA!
Athletic PedroYeste
2010-12-12 18:49
oj oj oj vilken andra halvlek!
Athletic PedroYeste
2010-12-12 18:00
0-1 i halvlek...
Berdövligt försvarsspel och långa bollar på Llorente... detta håller inte.
Nicname
2010-12-11 13:50
Hej min fru är Athletic fan och vi hade tänkt åka ner och titta på när de vinner över Real i april. Vet ni var/hur man kan få tag på biljetter. Denna match känns lite riskig att bara åka ner och hoppas på att det finns biljetter kvar.
mvh
Daniel
Athletic Julken
2010-12-10 19:09
Ni har väl inte missat lucka nummer 10 i denna eminenta serie artiklar. Läsvärt för oss i detta form.
Athletic fllorentee
2010-12-08 15:23
Angående vänsterbacksplatsen så är väl ett drömscenario att man plockar in "Nacho" Monreal från Osasuna. Grym Pamplona-född vänsterback som har erfarenhet från både u21 landslaget och a-landslaget. Dessutom är han ganska ung, född -86.. Känns som en perfekt värvning?
Athletic oskar
2010-12-07 19:32
Det märkliga är att de alltid spelar snabbt och enkelt passningsspel mot bättre lag. Alla rör sig och bredsidorna regerar.

Mot sämre lag blir det mer stillastående och mer individuellt. Dumt

Håller med i kritiken mot Muniain. Det känns som om han överdriver alla situationer. För många tuch och framförallt väljer han alltid den svåraste vägen eller det svåraste alternativet. Kanske inte så konstigt egentligen av en 17 åring som redan presterat enormt bra. Svårt att toppa sig själv på något sätt.. Men han skulle lyfta både sig själv och Athletic om han spelade enklare.

Den enskilt viktigaste spelaren i Athletic är Javí Martinez och han är helt under isen just nu tyvärr. Kanske lite lika här. Han har presterat på en enorm nivå i många år som ung. Nu är han med i landslaget och som jag ser det har han kanske lite motivationsproblem.

Vi har ju ett fantastiskt ungt och utvecklingsbart lag och nu är det verkligen upp till Caparrós att se till att få ut det bästa av laget!!

Svängdörren i söndags var ju Artenetxe som hade enorma problem med yrvädret Xabi Prieto (vilken stjärna!) så fortfarande är det vänsterbacken som spökar. Synd om junisen att Capparós gjorde en Hamrén. Hade varit bättre med en mer defensiv vänsterback på Anoeta så här med facit i hand..

De två senaste matcherna har, som många skrivit, varit en pina att se. Man är tillbaka till katastrofsäsongerna för 3-4 år sedan. Fegt, fantasilöst och helt utan rörelse. Fotboll går ut på att springa, röra sig mer än motståndarna. Vi har tillräckligt bra spelare på alla platser för att kunna hota alla lag. Vi spelade, i mitt tycke, ut Real på Bernabeu den första halvleken för två veckor sedan.

Det här laget är det bästa Athletic haft sen säsongerna 97-99 och vid en seger hade vi varit sexa i tabellen...

Aupa Athletic!!
Athletic PedroYeste
2010-12-07 00:18
Nyckelord för Caparros...

Djupledslöpningar - Djupledbollar...

Nån som sett dessa sen Caparros tog över?
Athletic fllorentee
2010-12-06 23:41
Klarar knappt av att se Athletic när dom spelar som dom gjort dessa derbyn. Ingen är på tå. Det funkar inte att bara slå säkra sidleds-passningar eller lägga en långboll på en isolerad Llorente.
Ställ en fråga, ta några kliv mot försvararen, släpp vidare, hitta ny position osv.. Skulle gärna se lite mer Arsenal influenser i spelet. Menar inte att vi ska spela som dom, utan att spelarna måste hota och ställa en fråga till motståndarna. Skapa lite rörelse och inte låta deras försvar stå och vänta på att Athletic ska htita på något. Skruva upp tempot lite helt enkelt.
Athletic PedroYeste
2010-12-06 22:58
Känn på den här statistiken

Real Sociedad - Athletic

Avslut: 6-21
på mål: 3-3
hörnor: 1-10
Bollinnehav: 45-55%

Athletic PedroYeste
2010-12-06 22:42
Håller lite med dig att matchen i sig var väldigt jämn och skulle mycket väl kunnat sluta med Athletic vinst med lite flyt. En oturlig straff och ett självmål.... vad hade Sociedad mer än det? Inget som jag kommer ihåg...
Det kritiska dock ligger i hu Athletic genomför andra halvlek. Jag tycker personligen att Caparros gör precis rätt byten men visst är det bedrövligt att man inte får till ett enda vettigt avslut under andra halvlek? Egentligen var hela anfallsformationen precis lika dålig som man var mot Osasuna, Llorente var en ren katastrof med 20 förlorade bollar!!! 20! långt ifrån värdigt en landslagsanfallare...

Och vad har hänt med javi Martinez? Kanske den allra bästa Athletic spelaren förra säsongen med ett snitt på 15 vunna bollar per match och dessutom målfarlig till tusen... igår(liksom de flesta nadra matcher i år) 5 vunna bollar.... Jämfört med Orbaiz som hade 6 och spelade 35 minuter...

Vem bär ansvaret för att spelarna inte presterar sitt allra bästa...
Athletic Etxeberria
2010-12-06 21:19
Såg derbyt igår, min blott tredje Athletic-match för säsongen. Måste skaffa Canal+..

Jag tyckte att kritiken mot Athletic var lite väl stark i matchrapporten. Vi öppnade ändå väldigt starkt och kunde lika gärna ha fått 0-1. Då hade det blivit en helt annan match! Istället får Real en skitstraff på deras första anfall, snacka om psykologiskt. Sen får Athletic jaga, vilket är svårt mot ett kompakt Real-försvar. Dock måste man väl vara lite kritisk mot Athletics offensiv när underläget ska hämtas in. Det blir alldeles för lättläst med långbollar och inlägg på chans mot Llorente hela tiden.
-
Säger bara Xabi Prieto! Vilken lirare! Han skulle verkligen vara guld som kantspringare i Athletic. Lär väl aldrig hända dock..
-
Muniain ser pigg och kvick ut, men jag irriterar mig på att han hela tiden måste ta emot och dribbla eller göra minst 3-4 touch på bollen. Tempot går ner och ofta har lägena försvunnit när han väl passar. Han verkar dock starkare i kroppen i år och vinner flera närkamper mot bl.a. Rivas.
-
Kom igen nu Athletic, nu får det vara slut på förlusterna på bortaplan!
Iraizoz
2010-12-06 16:45
Kan avsaknade av yeste vara en avgörande faktor, hmm, ?? Nä, jag vet inte, men en derbyförlust mot en nykomling känns sådär, även om ett derby alltid är ett derby och de ska tilläggas att sociedad har öppnat ligan (förvånadsvärt) bra. Tränarbyte känns inte aktuellt i nuläget, men caparros kan inte vara kvar för evigt....
Jag tror dock att säsongen vänder snart, och vi kommer börja vinna de s.k 50/50 matcherna.
Athletic fllorentee
2010-12-05 23:18
Vad har hänt med Athletic? Vi brukar vara så jävla stabila men i år är det pissdåligt. Vi brukar alltid vinna 50/50 matcher, men denna säsong har vi fan förlorat varenda en känns det som. Jag har fan fått nog av Caparrós..

För övrigt så har det nog skett nå slags misstag under trupp-fliken. Under Forwards finns det en finne som heter Aki Heino och beskrivs som en spelare som är bra på skridskor?
Barcelona Decinho
2010-12-05 17:17
Håller verkligen på er ikväll så kom igen nu och vinn derbyt! Måste säga att Athletic faktiskt är mitt "andralag" då man inte kan annat än älska era profiler, spelsätt, värvningsfilosofi och inte minst eran ungdomsakademi! Euskal Herriko eta Kataluniako oharra! :D
Athletic oskar
2010-12-05 13:54
Ja, de måste vara tokladdade i Donostia nu!!

Alla i truppen är uttagna till matchen ikäll.

Trolig starelva:

Iraizoz

Iraola - San José - Amorebieta - Koikili

Susaeta - Gurpegi - Javi Martínez - Gabilondo

Llorente - Muniain
mike
2010-12-05 13:51
Stämning ikväll ! Donosti kokar redan.
AUPA REAL!
Deportivo Jakobsson
2010-12-02 23:51
Vill bara påminna om att du har mail Peder!
Athletic oskar
2010-11-29 14:17
Missade att Gorka Iraizoz förlängde kontraktet i fredags. Det nya löper till juni 2015. Viktigt!
Iraizoz
2010-11-29 09:52
gurpegi, vilken målgest karln gör ^^
Annons: