/spanien/bilbao/forum/222.aspx/spanien/bilbao/forum/222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Joseba
2011-04-24 00:17
Jäkligt nöjd är man iaf, gillar tanken lite att ha en offensiv yttermittfältare som ytterback, visst har caparros försökt det förut?
känns som vi har grymt hopp om europa league, vi bygger långamt och vi bygger rörigt men tusan det går ändå framåt, härligt med iker också, han har väl slagit antalet mål från förra säsongen och tydligen framspelningar från llorente(enl marca) och dessutom mål från tokero, gotta like it. Längtar redan till nästa måndag!!!
Aupa
Athletic PedroYeste
2011-04-23 23:54
Ft 2-1 Muniain och toquero. Ja De Marcos avslutade matchen som högerback, såg ut som iraola klev av skadad.
Athletic Joseba
2011-04-23 23:48
är i exil i södra sverige obehagligtpå många sätt men fr a inget derby ikväll, vad händer? varför tar matchen aldrig slut? är de marcos högerback? frågorna hopar sig men jag hoppas på tre poäng...
Nicname
2011-04-18 11:33
Jag satte 1x på matchen i går 9 rätt hade jag redan och väntade bara på Osasuna - Athletic Vinsten låg på ca 8 tusen phu
Athletic PedroYeste
2011-04-17 22:33
Vilken sjuk match, totalt värdelös första halvlek och sen en andra som innehöll allt! 3mål, 2 utvisningar, tabbar, domarmisstag och till slut en vändning i sista minuten av Athletic efter en riktigt märklig situation.

+ Muniain, Amorebieta, itturraspe, Susaeta
- Toquero, orbaiz, Iraola

Kommentatorn avslutade också sin orgie i felsägningar när han påstod att "Muniain gör sitt första mål för säsongen i Atletico"

Herregud, och det betalar jag 299:-/ månad för...
Athletic Joseba
2011-04-17 20:42
helt overkligt!!!!!!!! som jag hade gett upp och kommentatorn har helt fel igen och Iker och Llorente rules!!!!
Athletic Joseba
2011-04-17 20:21
så jävla skönt
Athletic Joseba
2011-04-17 20:17
jag fattar fan innte varför det är ok att armbåga ner llorente gång efter gång men så fort man rör fötterna på nån sopa så är det frispark och gult...
Athletic Joseba
2011-04-17 20:09
underbart!!! spanska domare rules!!!
Athletic Joseba
2011-04-17 20:02
varför nickar idioten Tokero in bollen i mitten?!??!?!?!?!
Athletic Joseba
2011-04-17 20:01
Håller med om enmanslaget, klart bristfälliga kunskaper...
och håller med om Amorebieta som ser ut som: Nu har jag klippt mig och skaffat mig ett jobb, snart lasrar han väl bort sina "prison tattoes" och börjar spela schysst också :
Athletic Joseba
2011-04-17 19:56
Nej tror inte han vet det...
Muniain är lite för överambitiös efter rycket vill alltid hitta den avgörande passningen istället för ett bra alternativ som ofta leder till att ha spelar supersafe istället eller tappar bollen kanske också att han borde hitta det bra inlägget ibland!
Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:47
Kan inte hjälpa det men tycker inte Muniain kommer till sin rätt på kanten.

Vet Caparros vad djupled är överhuvudtaget?

Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:44
Gillar egentligen San Jose men det känns trots allt stabilare med Amorebieta så här långt.

Tycker att det går bättre och bättre att streama matcher och hellre en engelsk eller till o med spansk kommentator än dårarna på Canal + som inte kan skilja på Atletico och Athletic...
I försnacket beskrev de också Athletic som ett EnManslag... Mamma Mia...
Iraola, San Jose, Muniain, Javi Martinez alla landslagsmän...
Athletic Joseba
2011-04-17 19:38
äsch pedro din Osasunakramare han tog den ju ute vid straffpunkten :D
Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:36
Ha ha ha skön domare, Iraizoz studsar bollen 1 meter utanför kortlinjen efter en bakåtnick och herr domherre låter spelet fortsätta...
Athletic Joseba
2011-04-17 19:35
Ja det är ju ingen som kommer fram till nåt. Backlinjen med Amorebieta har dock varit bra(trots att jag raljerat en del o honom) och man ser Muniains potential när han har en mer fri roll i anfallet. Canal + har mig tyvärr hooked så länge dom har spanska ligan. Fördelen är att med alla deras extrakanaler så kan man se nästan alla Athletics matcher, har inte missat många den här säsongen. Vad fan gör idioten Pandiani förresten fattar inget alls
Athletic Joseba
2011-04-17 19:35
Ja det är ju ingen som kommer fram till nåt. Backlinjen med Amorebieta har dock varit bra(trots att jag raljerat en del o honom) och man ser Muniains potential när han har en mer fri roll i anfallet. Canal + har mig tyvärr hooked så länge dom har spanska ligan. Fördelen är att med alla deras extrakanaler så kan man se nästan alla Athletics matcher, har inte missat många den här säsongen. Vad fan gör idioten Pandiani förresten fattar inget alls
Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:32
Fan alltså, Monreal hade inte varit fel i Athletic tröja...
Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:30
Tuff match... Få. Målchanser
Athletic PedroYeste
2011-04-17 19:27
Ja Joseba Canal + är ett stort skämt och jag kommer garanterat säga upp mitt abonnemang till hösten....
Athletic Joseba
2011-04-17 19:12
blev visst dubbelt så jag lägger in ett nytt istället, och jag har lite ändrat mig tycker det ser småsegt ut. Muniain dock riktigt bra i sin position Osasuna har svårt att hänga med!!! Och Amorebieta är ente ens varnad efter en halvtimme!!!
Athletic Joseba
2011-04-17 19:12
Förresten underbart att höra dom Pamplonesiska "umpa bumpa"-banden som för tankarna till juli och San Fermin.

Aupa nu tar vi det här tycker det börjat riktigt bra!!!!!!!
Athletic Joseba
2011-04-17 19:05
vad mottages på när Amorebieata får sitt första kort samt om det blir gult eller rött direkt :)
Jag fick ju rätt på David Lopez även om det var på ett konstigt sätt :)
Dessutom har vi fått en idiot till kommentator som blandar och ger mellan Athletic och Atletico. Har nog inte hänt sen 4:ans tid. Å andra sidan kan han ju inte säga Llorente heller varje gng :D nästan lite festligt
Athletic Joseba
2011-04-17 15:35
Ja du Pedro men nu är det snart dags för derby. Spännande...
Såg nånstans att Caparros testat David Lopez som iinnermittfältare nu när Javi M är avstängd, hmm låter som en sån där Caparrosgrej som kan bli pannkaka. Eller så är det min spanska som r risig och att jag inte fattat Lezamarapporten på Eitb. Laddad är jag iaf som vanligt på matchdag.

Aupa
Athletic PedroYeste
2011-04-17 12:16
Bedrövligt tråkigt el classico...
Men sen när såg man en underhållande match med Barcelona?
Pass på pass på pass på pass... Lite framåt mycket bakåt... Bedövande tråkigt när varje anfall tar 10 minuter...
Athletic Joseba
2011-04-16 23:39
som sagt han är för skön, kvällens domare annars en rätt trist match...
men med tanke på vad forwards uträttar i Real så förstår jag att fansen vill ha Llorente, jag tycker generellt att han missar mycket men tjena, inget mot vad såna överbetalda som Adebayor och Benzema gör.
För att få till en Athletic vinkling på detta inlägg:
Vi ska vara jävligt glada att vi har Llorente, måtte vi kunna behålla honom men försöka hitta lite stöd så att han orkar vara målskytt och inte bara bollskarvare...vi saknar alternativa vägar
Athletic Joseba
2011-04-16 23:14
ok tack för förtydligande pedro.
För övrigt eftersom man inte får kommentera på de två "storas" forum måste jag säga: Vad är det för fyllo som sätter Muñis på några matcher alls. Straff OK men come on frilägsutvisning. Dock inte lika horribel som Amorebietas mot Real förra året. Karln är en sopa helt enkelt. Annars faktiskt rätt trist match...
Vad beträffar Llorente så tror jag inte han går till ett lag som inte har chans på titlar, just nu hör inte Tottenham och Liverpool dit...
Tottenham med Mourinho kanske kan vara det. Real med Mourinho kommer tyvärr att vara det, jag kommer inte att vara förbannad bara ledsen om han går dit. Men med samma säkerhet som att Muniain kommer att landa i Barca om han fortsätter utvecklas så har Llorente få alternativ förutom Real om han vill vinna i spanien
Athletic PedroYeste
2011-04-16 17:05
Vad gäller utköpsklausulen och Llorente är det så att när en klubb ifrån Spanien skall lösa honom måste man förutom "köpesumman" betala Skatt/moms vilket i Llorentes fall skulle betyda att den intersserade klubben skulle få punga ut med ca 65 miljoner Euro.

Om däremot en utländsk klubb matchar utköpsklausulen gäller inte samma regler och om jag är rätt informerad bjöd åtminstone Liverpool och ev Tottenham så pass mycket. Då var upp till Llorente själv att bestämma men han hävdade bestämt att det inte var intressant.

Athletic Joseba
2011-04-16 17:00
Vad jag förstår så är det så att om man kommer överens betalar säljande klubb vinstskatten på spelaren om man inte gör det så betalar köpande, sen går d ju säkert att mötas på halva vägen och alt däremellan.

Det jag sökte i min laguppställning (där jag såklart också glömde Oscar de Marcos som jag egentligen tycker är bättre än Susaeta) var ett lag som i grunden kunde spela en modern fotboll med högt tempo både med boll och utan boll samt i defensiven, lite som Barcelona fast med mer power. Det var t ex därför Tokero försvann ut, han har helt enkelt inte fötterna i längden.

Vad gäller den eviga diskussionen Amorebieta-San José så är den första egentligen kanske en bättre försvarare. Däremot är San José mkt bättre med bollen(vi får mkt bättre uppspel) och han håller sig på planen. Under en period var det ju nästan löjligt hur mkt kort Amorebieta drog på sig.

Vad gäller Llorente så räknade jag bort honom eftersom han är i en ålder där jag förstår att han är sugen på titlar och just nu ser det lite trögt ut för Athletic på den fronten. En tränare som premierar lite mer kontinuitet i laget samt en plan B som funkar(som plan B räknas inte att skicka in Gabilondo i 70:e) tror dock att vi kommer att sakna Caparros passion!!!
Annons: