/spanien/bilbao/forum/219.aspx/spanien/bilbao/forum/219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2011-05-21 22:26
Just nu Deportivo på väg ur...
Athletic PedroYeste
2011-05-21 22:25
aj aj aj Llorente får se spark mitt på pu....
Athletic Joseba
2011-05-21 22:20
jag tycker iofs att Christiano slår rätt hyfsade frisparkar men håller med om att David Lopez är grrrrrymt vass!!! och atletico kan stoppa upp sin ledning nånstans för mot dom är vi just nu untouchables...
Athletic PedroYeste
2011-05-21 22:20
ha ha va fan händer!!

2 mål på 1 minut!!!
Athletic Teodoro
2011-05-21 22:18
Lloreeente! Herregud!!! Va orättvis fotbollen är!
Athletic Joseba
nu är vi minsann femma shit vad kallt avslut...
Athletic PedroYeste
0-1 DDavid LLLopppeeezzzzz!!!

Frispark

mmååål igen llorrente 0-2!!!
Athletic Joseba
2011-05-21 22:16
shit vilken frisparksfot david lopez har!!!! så jäkla snyggt
Athletic Teodoro
Oooooch La Ligas bästa frisparksskytt gör't IGEN!
Athletic Teodoro
Frispark!
Athletic PedroYeste
2011-05-21 22:09
Ill illa just nu...
Racing kör över oss för tillfället.
Athletic Joseba
2011-05-21 22:08
ja riktigt nice med en bra stream var på väg att tpsa om samma länk. Håller med om Castillo jäkla kon på kanten tror t o m De Marcos som vi testat med skulle vara bättre, tycker faktiskt att det är en intressant idé. Tur att Gorka var med på den där iaf... Förbannat med atleticos mål!!!
Athletic PedroYeste
2011-05-21 22:02
Fy fan...
Kan vi inte spela utan vänsterback?
Athletic Teodoro
2011-05-21 22:00
Castillo visar klass direkt!
Athletic PedroYeste
2011-05-21 21:56
http://www.rojadirecta.es/goto/www.mitvcanal.com/mitvcanal2.html
Athletic PedroYeste
2011-05-21 21:52
Om nån hittar en bra stream.... tell us!
Athletic Joseba
2011-05-21 16:55
Var inne på Valenciasidan och där verkar det som att dom har rätt mkt liknande synpunkter på Emery om hattande fram och tillbaks som vi har här på vår chef. Dock gillar jag det han gjort med Valencia. En baskisk tränare i baskiens stolthet skulle ju inte heller vara direkt fel. Håller med om både firande och streamande annars!
Athletic PedroYeste
2011-05-21 16:39
Hoppas det går att få en vettig stream ikväll! Blir att fira om vi tar en 5e plats!
Athletic Joseba
2011-05-21 14:52
Kan till viss del hålla med dig Etxe, han får onödigt mkt skit. Han är ju trots allt begränsad till det spelarmaterial han har. För mig är det dock några saker.

Avsaknad av planB när höga bollar på Llorente inte funkar. Mindre spel på Llorente leder förmodligen till ännu fler mål av Llorente, vi måste bli mindre lättlästa.

Oförmåga att sätta takten i matcher mot sämre motstånd speciellt på bortaplan, säger inte nödvändigtvis föra spelet med mer boll utan mer att det är vi som sätter agendan och bestämmer. Vilket leder till nästa punkt.

Totalt grundlurad av Mourinho två ggr den här säsongen där vi fr a i den första matchen på Bernabeu trodde vi hade ett övertag som egentligen bara var en chimär(hade vi satt ett par direkt och vunnit hade jag såklart sagt annat) men han gick på den igen på San Mamés och det var illa. Real satte takten men Athletic trodde man hade koll. Sen är det ingen skam att förlora mot Real det är ett förbannat bra lag.

Vi behöver också ett alternativ som måskytt till Toquero, vi älskar alla honom och han är en ledare vad gäller att ge energi till laget men för att vi ska ta nästa steg så måste nån annan än han komma i fler avslutslägen, han är ju en målsumpare av rang och det funkar inte om vi ska bli topp 4.

En tränare måste adressera straffskyttsproblematiken varför har det inte gjorts. Det har varit ett problem i två säsonger nu. Varför byts dom ut hela tiden. San Jose var hyfsat stabil Iraola likaså. Bestäm en med en back-up och kör på d. Förra säsongen var vi under 50% kan inte statistiken i år. Det är bara engelska tränare, Tommy Söderberg och upenbarligen Caparros som inte tror på straffsparksträning(titta gärna på hur det gåt för Söderbergs landslag i stora turneringar med straffar så ser ni vad jag menar)

För min del handlar det inte om "rolig" fotboll Athletic är bäst och vackrast när dom spelar rakt snabbt och hårt. Det är för mig vacker fotboll det är en stor del av Athletics kultur.

Jag tror att Unai Emery skulle vara en bra fit för Athletic han kommer dessutom från Hondarribia nära San Sebastian(sorry om jag blandar språken här) så det väger också för. Men framförallt står han för rak vägvinnande fotboll med resurser liknande eller sämre än Athletics men med resultat klart bättre. Han höll på att ta Valencia till CL semi med en forward som Athletic inte ville ha gratis, sug på den.

Nu börjar snart streamjakten inför kvällen det här borde vi kunnat ta.

Aupa gorri ta zuria

Athletic Etxeberria
2011-05-21 13:12
Förstår inte varför alla är så kritiska mot Caparros hela tiden. Han är ju ändå den som fått oss upp ur nedflyttningsträsket till kampen om Europaplatserna på ett par säsonger och dessutom slussat fram många talangfulla spelare som nu tryggar klubbens framtid. Ok att hans fotboll kanske inte alltid är så rolig och han gör mycket konstiga laguttagningar och byten ibland, men cred ska ändå killen ha!!
Athletic PedroYeste
2011-05-19 00:24
Nej då Joseba jag ska inte spöa upp dig ;-)

Är nog inne på samma spår som du , Koi är trots allt hyfsad defensivt jämfört med resten...

Däremot är samtliga (utom Aurtenetxe kanske) pinsamt långt efter de flesta ytterbackar i La Liga...
Athletic Joseba
2011-05-16 22:30
nej håller med om vi kladdar bort den här femteplatsen så jävlar...
vi villju inte ha kval till europa league vi vill ju verkligen vara direktkvalificerade till gruppspelet inte helt lätt om vi får ett bra nordeuropeiskt lag som redan är igång med sin säsong. Sen undrar jag hur canal plus tänker långsiktigt. Real mot Villareal var ju helt betydelselös och realfansen kommer alltid att finnas kvar varför visar man inte en match som betyder nåt med lag vars fans skulle vara tacksamma.
På vänsterbacksfrågan så håller jag på KOI när han inte är skadad som nu och ja jag vet att jag får spö av PedroYeste nu... Aupa vi tar den sista matchen!!!
Athletic PedroYeste
2011-05-15 23:00
Fy fan vilken sur Stream-kväll det blev!

1-1 räcker än så länge men den där förba... Caparros driver mig till vansinnne!

1-1 10 minuter kvar borde göra allt för att gå för 3 p, vad gör han?
Han byter ut LLorente och sätter in Gabilondo?

1-1 90 minuten , borde gå alla in vad gör han? Han byter ut Orbaiz mot Itturraspe i ett riktigt långt byte?

Sista 15 spelar Athletic bollen från sida till sida utan att ens försöka, patetisk avslutning och hoppas det var Caparros sista match på San Mames!
Athletic Joseba
2011-05-15 22:16
äääh vansinne går ju inte att titta på dom här streamarna men nu fattar jag iaf varför dubbla straffar!!! jaja vi behåller ju femteplatsen om det här står sig iaf
Athletic Joseba
2011-05-15 22:12
vad tusan hände? två straffar och utvisning i ett?
Athletic JayQue
2011-05-15 22:10
Ja, fan jag får spader på det här...får aldrig se när david lopez slår straff...det hänger sig alltid då :(
Athletic Joseba
2011-05-15 22:06
tjohoo, streamarna är ju helt muppiga men vi kvitterade iaf niiiiice!!!
Athletic Joseba
2011-05-15 22:02
är det bara elände ikväll också?
Athletic JayQue
2011-05-15 21:14
Tackar!
Athletic Trumoi
2011-05-15 21:10
Kolla här:
rojadirecta/
Annons: