/spanien/bilbao/forum/214.aspx/spanien/bilbao/forum/214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
hattn
2011-07-27 20:19
Nähä. Då blire el gas. Lär funka
hattn
2011-07-27 18:38
Är i bilbao ikväll och sugen på att se numancia-matchen. Någon som känner till en bra bar att se den på?
Athletic oskar
2011-07-26 13:42
Uttagna till Numancia matchen:

Iraizoz, Raúl;

Iraola, San José, Aitor Ocio, Amorebieta, Ustaritz, Castillo, Ekiza, Saborit;

Susaeta, David López, Igor Martínez, Orbaiz, Iturraspe, Gurpegi, Gabilondo, Ibai, Toquero, De Marcos, Ander Herrera, Llorente, Javi Martínez, Muniain y Ruiz de Galarreta.
Athletic oskar
2011-07-26 10:34
Balenziaga till Las Palmas och Koikili inte längre önskvärd... Vad är den hemliga planen för vänsterbacken!? Castillo...? Vad hände med Zubiaurre.. knappast ung och lovande längre... Fast Aurtenetxe kanske tar ett jättekliv till i år... hoppas! Hur bra är Saborit?

Backlinjen mot Werder Bremen: Gurpegi-San José-Amorebieta-Castillo
Backlinjen mot Southamton: Iraola-Ustariz-San José-Ocio

Díaz de Cerio har aldrig fått chansen. Värvades skadad och har knappt spelat(2 ligamatcher)

Cerrajería & Íñigo Pérez har lite konkurrens på mitten... Små kvicka offensiva spelare som Muniain, Susaeta och Herrera lär hålla dem utanför truppen hela säsongen... Unga, hoppas de lånas ut.

Nästa match imorgon, onsdag, mot vårt favorit utlånelag... Numancia.. Kan man hoppas på att Mittfältarna blir Numancierade en säsong eller två... I Soria kan de stå på tillväxt...

Aupa!
Athletic Avinho
2011-07-20 00:56
Jaha, nu har man orkat sig hit också.
Long time Bilbao supporter.
Athletic PedroYeste
2011-07-20 00:51
"Baskregeln" har alltid bara gällt spelare och Athletic har en lång rad av utländska tränare i klubbens historia.

Howard Kendall, Jupp Heynckes och Luis Fernández har alla tränat Athletic för att ta några exempel...
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2011-07-19 21:01
akeesson

Bilesa har 0% kopling till bilbao, hela bielsa släkt går tillbacks i argentina, bilbaos folk i sydamerika bor oftas i chile. pga Pablo Neruda.
Atlético akeesson
2011-07-19 18:07
Förresten, hur kan det komma sig att Bielsa får träna laget? Strider inte det emot klubbens policy? Eller han har någon slags koppling till baskien på något sätt?
Athletic PedroYeste
2011-07-18 23:25
oh ah anders hjelm/

Håller med även här...

Ja Sverige - Argentina var ju en enda lång demonstration om hur man inte gör må...

Har lagt upp en highlight länk från den matchen i artikeln "Marcelo Bielsa - La ligas mest spännande tränare 2011/2012 Del 1"
Athletic PedroYeste
2011-07-18 23:22
akeesson/

Truppsidan är under omarbetning :-)
Athletic PedroYeste
2011-07-18 23:21
Välkommen Andaluziako!

Håller fullständigt med dig om Bielsa, känns verkligen som fågel eller fisk...
Känns dock otroligt kul!

Ser nog också helst att man inte värvar vare sig Raul Garcia eller Arteta såvida man inte kan får dem till REA pris...
Athletic oh ah anders hjelm
2011-07-16 16:23
Jag tror på Bielsa och ska bli riktigt kul att vad han kan göra me Bilbao,, lär ju bli fulla ställ framåt som han gjorde med Argentina!! För övrigt så måste den matchen (sve-arg) gå till historien,, har aldrig före eller efter sett ett lag såååå utspelat men ändå lyckas ta med sig en pinne,, hahaha, helt sjukt!!
Atlético akeesson
2011-07-16 14:05
Haha, började skratta lite när jag såg er truppsida:
http://www.svenskafans.com/spanien/bilbao/truppen/Aki-Heino_57046.aspx

"Styrkor:
Skridskoskicklig och teknisk back med suveräna handleder.

Svagheter:
Saknar lite av fysiken och stabiliteten i defensiven."

Var för övrigt på ett 3 dagarsbesök i Bilbao under festivalveckan. Vilken känsla det finns i staden, hur genuint mysig som helst, så långt ifrån turistig som möjligt! Fick även en liten skymt av San Mámes, och såg att de bygger där, någon som vet varför?
Andaluziako
2011-07-15 14:34
Efter några månaders stalkning på forumet är jag också en registrerad medlem. Har bott i Spanien i två år i Málaga, men trots frekvent tittande på Andalusiernas matcher föll jag för den klubbkänsla Bilbao har efter en semester i Galicien samt Baskien.
Angående presidentvalet tror jag också på fågel eller fisk med Bielsa bakom rodret.
Hoppas även att onödiga köp i dagsläget (Arteta) utesluts då truppen definitivt bör vara bättre samspelt och av högre kvalitet än våra konkurrenter som också strävar efter CL, och alltså inte är i behov av en dyr 29åring.
Sevilla Biri Biri
2011-07-13 11:47
Glömde också berätta att han blir presenterad idag kl 13.30 svensk tid.

''Bielsa's first official Athletic Bilbao duty will be to take charge of a double training session planned for this evening.''

Lyca till!
Sevilla Biri Biri
2011-07-13 11:42
Hej!

Nu när min favorit tränare, Bielsa är tränare för er nu, vad för förväntningar har ni från honom.

Tacksam för svar.

P.S på länken så hittar ni en bild på Bielsa med en Athletic overall.
Bilbao
2011-07-10 19:06
Arteta'
Nicname
2011-07-10 19:02
PedreYeste:
Precis. En fantastisk klubb som behandlar sina fans på rätt sätt. Har följt oss under ett par år men nu på senare tider hade jag tänkt att dela mina tankar och åsikter kring klubben etc.

Angående Ander Herrera tycker jag att han passar perfekt med Javi Martinez i mittfältet. Rykten säger att vi är efter Raul Garcia även om jag har svårt att se han komma. Vad tkr du om det. Är Garcia värd att invenstera i. Eller ska vi fortsätta spela med Orbaiz , och vänta in på Artet om något händer kring honom?
Athletic PedroYeste
2011-07-10 10:05
Gio Style/
Tack för länken, mycket intressant läsning!
Uppställning ja....
Med ett 3-3-1-3 system skulle jag idag ställa upp så här....
Iraizoz

San Jose - Ekiza - Amorebieta
Iraola - Gurpegui - Javi Martinez
Herrera
Toquero - Llorente - Muniain

Athletic PedroYeste
2011-07-10 10:00
Shanghai/
Är ganska tveksam till en övergång av Arteta, för det första har det inte varit något konkret från vare sig Everton, Athletic eller Arteta själv och tror också att Everton sätter en ganska hög prislapp på honom.
Visst hade det varit ett lyft men man skall också komma ihåg att han börjar bli till åren och att Athletic redan har ett väldigt bra mittfält...
Athletic PedroYeste
2011-07-10 09:55
Välkommen Bilbao!
Självklart är det ok att hålla på Athletic även om man inte är Bask, själv har jag ingen anknytning till vare sig Baskien eller ens Spanien för den delen. Om man nu inte räknar otaliga resor givetvis...

Här på forumet är det blandat, en del som jag helt utan anknytning och en del med släkt och familj från Bilbao med omnejd så du är hjärtligt välkommen även som kurd!
Visst är det som du skriver, David mot goliath känslan....

Bilbao
2011-07-09 16:25
tja. är ny här på forumet. en liten fråga dock. är det fel att hålla på athletic club bilbao även om man inte är bask (stavning?). har alltid haft en liten "crush" till klubben, mesta dels för att laget har bara spelare med baskiska rötter och som kämpar mot stormakten i spanien. men även för att jag är själv kurd och har samma känsla (underlägsna mot Turkiet, Irak etc). Det känns som att vi båda är underdogs och kämpar för samma sak i livet. Detta "krig" då, tas ut på fotboll planen. Men som sagt. jag är inte bask. men tycker er klubb är fantastisk och frågar helt enkelt. är det vanlig att folk som inte är bakser supportrar er klubb samt om ni själva är vanliga hederliga svenskar. MVH
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-08 13:15
Har alltid gillat Bilbao ocn nu ska jag följa de ännu mer för det är mycket intressant lag på gång. Andra favorit laget faktiskt. Tror ni att ni kan få Arteta ? annars är det oerhört grymt lag ändå med spelare som Muniain, Amorebieta, Iraola, Iraizoz, Herrera, Javi Martinez och sist men inte minst Llorente.

EmilioChiLe (Chile-red)
2011-07-08 04:52
Ni ska vara otroligt glada och stolta över att ni fått Bielsa som huvudtränare. En otroligt kompetent och respekterad herre är det och han har absolut möjligheten att lyfta Athletic till skyarna.
Barcelona Gio Style
2011-07-08 02:46
Herre min gud!

Ett stort grattis till Bilbao! Ni har lyckats få in Bielsa, kanske bästa förstärkningen för säsongen!

Jag som chilenare har haft äran att följa Bielsa under 4 underbara år och har bara gott att säga om honom. I mina ögon bland dem 5 bästa tränarna i världen.

En fråga nu, hur skulle ni vilja ställa upp? Alltså vilken elva?
Bielsa förespråkar 3-3-1-3 men skiftar ibland uppställning.

Se länktips för intressant fakta om han taktiska instruktioner, om än dock inget expertutlåtande eller så, men intressant läsning.

Nu kommer jag att följa Bilbao i fortsättningen också, gillar projektet, tränaren samt spelarmaterialet. Lycka till!
Athletic PedroYeste
2011-07-07 23:28
Jou Urrutia är ny president i Athletic och Marcelo Bielsa blir ny tränare.

Shit vilket år vi går mot...

Otroligt spännande!
Athletic Julken
2011-07-07 08:38
Addeh - Vet inte. Jag har i alla fall läst några konrketare rykten om att Urrutia skulle värva Arteta. Vi får se (om vi får se, beroende på valutgången senare idag).

Nästa säsong: Visst allt ser bra ut, men vår trupp är inte jättebred vilket kan leda till att det blir tufft att även spela i Europa. Dessutom är Primera ganska tuff bakom de två stora. Många lag gör upp om Europaplatser. Våra direkta konkurenter är väl:

Valencia och Villareal, såklart. Dessutom underpresterade Sevilla och Atletico ifjol och kan vara mycket starkare i år (beror kanske lite på hur silly season blir för den sistnämnda klubben). Espanyol är nog ungefär så bra som de var i fjol (beror lite på om Osvaldo blir kvar). Sen så måste man nog lägga till Malaga till den här skaran, även om de har mycket kvar att bevisa på fotbollsplanen.

Lag som Sporting, Mallorca och Osasuna verkar kanske snarare tappat lite spelare och borde inte vara direkta konkurenter om Europaspel (även om de nog bjuder på tufft motstånd, särskilt på sina respektive hemmaplaner).

Då hamnar vi kring 9 lag som gör upp om 7 platser i Europa (eller egentligen 7 lag som gör upp om 2 CL-platser och 3 UEFA-platser). Det blir tufft!
Atlético addeh
2011-07-02 20:54
PedroYeste och Julken/

Vad tror ni chanserna är att Arteta värvas även om Urrutia vinner presidentvalet? Trots hans 29 år på nacken känns han som en galet bra nyförvärv. Tillsammans med Javi och Ander skulle han kunna skapa underverk på Athletics mittfält. Rent spontant känns det som en spelartyp Bielsa gärna skulle ha i sitt lag dessutom.

Cataloniaboy

Den där laguppställningen kan tveklöst ta en CL-plats, speciellt om de flesta unga spelare (läs Muniain, Javi Martínez, Ander, Ekiza, San José) kan ta ytterligare ett steg i utvecklingen. Med Aduriz på topp tillsammans med Llorente får den sistnämnde inte lika tungt ansvar när det gäller målskyttet heller. Även Muniain har börjat hitta nät oftare nu.

Har man då spelare som Toquero, Susaeta & Gurpegui i bänken kan det bli riktigt bra.

---

Hoppas ni plockar hem Europa League nästa säsong, det är spelarna och fansen värda. Någon sådan framgång skulle nog göra att era största stjärnor också vill stanna kvar, även om ni inte når CL-plats.
dd
2011-07-02 13:29
Hello !!

För er som kört fast på MZ, något annat managerspel eller bara helt enkelt vill prova ett annat managerspel på nätet, kolla in detta.

Jag är med i den Svenska ledningen på Powerplaymanager, ett spel med fantastiska framtidsutsikter. Mycket intressantare och aktivare än MZ, Hattrick, osv!

Dessutom med en ledning som verkligen utvecklar spelet. Just nu finns det sporterna Fotboll och Ishockey i färdiga spel versioner, och det kommer komma massor med andra sporter som ni kan vara med från Dag 1 på !!

Handboll är på ingång och är nästa sport som är beräknad.

Basket, Tennis, Formel 1, Volleyboll, Skidskytte och Baseball är andra sporter som kommer komma i framtiden.

http://www.powerplaymanager.com/r117386
Athletic Julken
2011-07-02 12:49
Frodo - Det här blir ju ett tråkigt svar, men jag tycker i stort sett precis som PedroYeste: Caparros visserligen bra, men nytt, offensivt och galet är ändå kul.

Nu stormar det kring presidentkandidaterna. Nån gammal korruptionsanklagelse mot Macua väcks av åklagare igen. Macua låg ju redan efter Urrutia i opinionsundersöknignarna, det här lär väl sänka stödet ytterligare.
Annons: