/spanien/bilbao/forum/194.aspx/spanien/bilbao/forum/194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2011-10-23 21:04
Jo, Gurpegi och Toq in. Vem ut?
Athletic Julken
2011-10-23 20:58
Sitter också och följer C+ sänding. Katastrofdåligt av kommentator och produktion i övrigt. Får också lust att streama bara för att få höra nån insatt (på spanska eller engelska). Han har ju ingen koll på nåt runt omkring (ex de massiva buropen från hemmafansen hade ju varit intressanta att beröra) och är så jävla sömning rent allmänt.

Sen. Klart vi blir rånade på målet. Det är aldrig off-side och linjemannen eller Gorka får väl stå för halvlekens individuella misstag.

Muniain har verkligen haft det tungt. Slagit bort nästan alla sina passningar, vilket lett till flera kontringar för Valencia då Aurtenetxe överlappar bra. Vilket bara gör Muniains felpass så mycket värre...

Hoppas Bielsa flyttar in honom i mitten där hans bolltapp kanske inte ger en öppen vänsterkant varje gång. Ser ju också att Toquero värmt mycket under första. Llorente har lite ont i knäet, men det kan också vara en taktisk förändring. De Marcos och Iturraspe har varit lite osynliga, men vi har inte haft så mycket boll på mitten.

Varningen på Javi M var tung. Man vill aldrig ha sin "holding midfielder" varnad, får vi se ett byte eller posititionsbyte kanske?

Soldado, ja. Helt klart ur balans. Tur att han inte blev varnad för efterslängen/efterslängsförsöket i 23:e minuten för då hade domaren aldrig varnat honom för filmning utan kanske blåst straff istället. Iofs är ju reglerna tydliga att försök att skada alltid = rött kort.
Athletic Joseba
2011-10-23 20:49
Jösses Gorka vad tusan pysslar du med och sen skadad, puh vilken pärs den här matchen är
Athletic JayQue
2011-10-23 20:46
Hellre fria än fälla säger man ju hela tiden...men man blir väl lite feg om man ska ta de där besluten.
Athletic JayQue
2011-10-23 20:45
domaren blåser för mycket hela tiden, blir nog en grinig och filmig match det här. kommer säkert avgöras på en slumpchans eller nån billig straff åt nåt håll
Athletic Joseba
2011-10-23 20:44

I sanningens namn så var ju situationen rätt rörig vid det bortdömda målet så kanske inte alltför stor skugga ska falla domaren men självklart känns det bittert
Athletic JayQue
2011-10-23 20:42
kommer bli en nagelbitare det här...
Valencia J.T. - Ayala
2011-10-23 20:40
Ni förtjänar ärligt talat en 2 - 0 ledning just nu, men Valencias missade målchanser i inledningen så har det väl nog jämnat ut sig, men det känns ärligt talat fel med tanke på offside målet ...

Det är helt otroligt hur pantade de är i spanska domarkåren, eller så har jag helt fel.
Athletic Joseba
2011-10-23 20:38
Canales skada såg läskig ut, tråkigt.
Jäklars vad nära för Llorente
Athletic Joseba
2011-10-23 20:32
Muniain är inte helt 110 som vi är vana idag men Susaeta har börjat bra, det går ju undan i matchen iaf
Athletic Joseba
2011-10-23 20:30
oklart varför soldado är så ilsk, han var ju nära att få spel och ge eftersläng efter att han fått fispark tidigare ocks, men inte mig emot, antar att det sliter att spela mot Amorebieta
Athletic JayQue
2011-10-23 20:30
Nu äter vi upp dem!! Kom igen Muniain, kom in i matchen! go go go vamos
Athletic JayQue
2011-10-23 20:28
Klockrent gult på soldado iaf...
Athletic fllorentee
2011-10-23 20:24
Trött man blir på spanska domare..

Bra stream i länktipset.
Valencia J.T. - Ayala
2011-10-23 20:24
Det var inte offside, La Liga fortsätter med att producera korkade domare..
Athletic Joseba
2011-10-23 20:18
kollar c+ så har inte letat stream sorry
nej ingen koll alls på Athletic däremot håller jag med honom om det bortdömda målet
Athletic JayQue
2011-10-23 20:18
Hur i hela friden kan det där va offside?
Athletic JayQue
2011-10-23 20:17
VA FAN!? offside? såg inte hur det skulle gått till.
Athletic JayQue
2011-10-23 20:14
nästan så man vill kolla stream istället

kommentatorn på canal+ har ju ingen koll...trist...att de inte lärt sig än att läsa på ordentligt
Athletic fllorentee
2011-10-23 19:57
Någon som har en fin stream att dela med sig utav?
Athletic Joseba
2011-10-23 19:53
Snart dags för helgens höjdpunkt!!!
vore inte helt fel om vi kunde plocka poäng, är lite för nervös för att tro på en trea men man vet aldrig....
Athletic oskar
2011-10-21 09:59
Skönt att vi tog en poäng. Blir gråhårig av vårt svaga försvarsspel men stort stolt över resten av spelet. Vi maler ner motståndet.

Slår vi Bratislava räcker det med en pinne borta i någon av matcherna mot Salsburg eller PSG.

Nu skall det bli oerhört intressant att se laget på Mestalla. Jag har en polare som är nere och kollar matchen med sitt fotbollslag, vore så sjukt skönt om Atheltic visade upp sitt offensiva spel även där!
Athletic Joseba
2011-10-20 23:01
ja fast vissa avslut var långt utifrån, Llorente kan såklart bli mer effektiv och förstatouchen från Susaeta och effektiviteten från de Marcos, men annars tycker jag det var mer brist på fantasi på den sista tredjedelen än brist på effektivitet i öppna lägen. Sen måste Susaeta och ett par till sluta bli förvånade och stå som fån när Muniain slår perfekta passningar/instick, inse att dom kommer. Vi ska vara glada att Xavi kommer att hålla ett par år till för tills dess han slutar tror jag vi får behålla Iker, om han inte vill till engelska pengar förstås...
Athletic Joseba
2011-10-20 22:58
jag och det är bielsas spel som gör att vi får straffarna, vi parkerar spelet hos motståndarna och till slut orkar dom inte och gör misstag, sen vet jag inte om jag sett Llorente göra mål på straff tidigare(men tro mig jag har sett honom försöka)
jag var parkerad i badrummet på bägge målen såg bara repriserna, huga
Athletic PedroYeste
2011-10-20 22:56
Bratislava - PSG 0-0

Tack
Athletic PedroYeste
21-4 i avlust
72-28 i bollinnehav

Effektiviteten kan bli bättre är väl en slutsats...
Athletic Joseba
bra resultat med tanke på starten, tack rasmus lindgren
Athletic PedroYeste
2011-10-20 22:55
Håller med fllorentee, inget fegspel direkt...
Athletic fllorentee
2011-10-20 22:51
Fan va underbart det är att kika på Athletic iår om man jämför med föregående år! Tänk er och jämför hur spelet skulle se ut under Caparrós med detta, otrolig skillnad..
Athletic Joseba
2011-10-20 22:47
ja fast det kanske hade varit för bra för att vara sant :)
men den här matchen är väl ett bevis på att om man parkerar spelet i motståndarnas straffområde så kommer tillslut lägen eller frisparkar/straffar, vi som hejar på lite mindre lag måste kanske inse att det är därför många storlag får massa domslut med sig
Annons: