/spanien/bilbao/forum/188.aspx/spanien/bilbao/forum/188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Joseba
2011-11-04 17:50
Äh ni har ju rätt drog bara till med del Horno för att han är vänsterfotad ytterback, vi har ju inte haft en sån på åratal. Aurtenetxe ser jag som mittback på sikt. Det är där han spelade U-landslag och i Athletics U-lag.

Azpiculeta är ju högerback och dessutom spelar han i OM, känns inte riktigt som han passar in i ekvationen, han skulle bli en väldans dyr bänkspelare och jag har svårt att tänka mig att han vill byta på det sättet heller, på gränsen till ordinarie i ett CL lag till Athletic.

Benat var seg när han kallade sig Etxebarria och spelade för oss och jag tycker han är seg och trampar för mkt på bollen nu med.

Om Griezmann passar in i vår cantera/lokalrekryteringspolicy så skulle jag bli glad att ha honom i rödvitt men annars är det få därute som är kan addera nåt och som inte kostar en miljard(typ).

Bielsa ägnade ju hela försäsongen åt att rensa i truppen då ska vi väl inte ta in en massa nya dussinspelare bara för att dom är basker och spelar fotboll.

Vi har ju inte kommit dit vi kommit genom att agera skyddad verkstad åt avdankade baskiska spelare :)
Athletic PedroYeste
2011-11-04 17:47
Håller inte riktigt med er...

För det första är ju Aurtenetxe bra på sin vänsterkant och han är ju bara 19 år, kan bli hur bra som helst...

Del Horno är slut de såg vi sist han var hos oss, Monreal är möjligtvis ett alternativ men han är inte i dagsläget bättre än Aurtenetxe och skulle samtidigt bli dyr att värva.

Garrido känns väl också sådär...
Athletic fllorentee
2011-11-04 17:33
Högerbacken är väl egentligen inget vi behöver förstärka, Iraola är en av våra bästa spelare så jag ser ingen anledning att värva Azpilicueta då han dessutom skulle vara dyr.. Om vi ska förstärka backlinjen är det förstås vänsterbacken, även om jag tycker Aurtenetxe har gjort bra ifrån sig. Hur som helst så har vi ganska många alternativ att förstärka den positionen med, rankar alternativen efter min personliga favorisering:
1. Ignacio Monreal från Málaga, ung vänsterback som värvades inför denna säsong från Osasuna men har inte fått förtroende och är något överaskat en bänkvärmare i och med att Eliseu har knipit vänsterbacks-platsen hos andalusierna. I och med hans situation så tror jag han kan vara intresserad av en övergång.
2. Asier Del Horno som är ett äldre alternativ. Spelar i Levante där han sitter på ett 1-års kontrakt, har tidigare spelat ett antal år hos oss som ni vet, och han har dessutom haft en tur till England och Chelsea.
3. Javier Garrido, 26-åring ursprungligen från R.Sociedad som många känner till från Sven-Görans Man City-lagbygge. Spelar numera i Lazio..

Vi har alltså en ung, en medel och en gammal.
Athletic jupero
2011-11-04 16:44
Imanol agirretxte , real sociedad? 24år, för gammal?
Athletic jupero
2011-11-04 14:34
Ett spännande nyförvärv skulle vara azpiculeta ?
Ytterback från olympic marseille. var med i spaniens u21 trupp. från början Osasuna produkt. visserligen tycker jag att våra ytterbackar har överraskat i år, ariola vet vi vad han kan, aurtenetxe har en fantastisk vänsterfot.
Athletic oskar
2011-11-04 12:36
Jag håller med angående nyförvärv. Unga lovande är altid bättre än föredettingar som Del Horno och Yeste.

Beñat vore ett bra kompliment till våra små tekniker.

Problemet är anfallare. Ung lovande Baskisk anfallare.
Athletic oskar
2011-11-04 12:33
Senaste förlusten 21/9 borta mot Malaga. Nio raka utan förlust. Dessutom har vi dominerat kraftigt i de flesta matcherna.

21-09-2011 20:00 Málaga C.F. 1 Athletic Club 0
24-09-2011 18:00 Athletic Club 1 Villarreal 1
29-09-2011 21:05 Athletic Club 2 Paris St-Germain 0
02-10-2011 12:00 Real Sociedad 1 Athletic Club 2
17-10-2011 21:00 Athletic Club 3 Osasuna 1
20-10-2011 21:05 Athletic Club 2 Salzburg 2
23-10-2011 20:00 Valencia 1 Athletic Club 1
27-10-2011 22:00 Athletic Club 3 At.Madrid 0
30-10-2011 12:00 Sporting 1 Athletic Club 1
03-11-2011 19:00 Salzburg 0 Athletic Club 1
06-11-2011 20:00 Athletic Club-Barcelona
Barcelona ElChilenito
2011-11-04 11:42
Går det bra för Bielsa, kommer ihåg att det inte började särskilt bra...
Athletic Etxeberria
2011-11-03 23:00
Missade matchen ikväll, men vad skönt med en vinst! Vilken härlig form laget har nu!

Ang. nyförvärv, vill inte se varken Aduriz, Yeste, Orbaiz eller Del Horno. Inga föredettingar på väg ner som tar för stor plats tack. Hindrar bara unga att få chansen och kostar pengar. Urko och Benat låter dock intressanta, trots att jag måste erkänna att knappt sett dom in action.
Athletic Joseba
2011-11-03 22:06
57-43 fördel athletic(haha vi avrundar olika pedro)
kan mycket väl bli en start med tre mittbackar eller två plus en extremt defensiv Javi M och sedan de Marcos och Iraola som tar hand om kanterna.
Samtidigt tycker jag real sociedad visat att man kan ska både Barca och Real genom hög förnuftig press. Tror det kan bli en väldigt spännande match om vi inte släppar in nåt de första femton. Den stora grejen som Levante och andra lag har gjort den här säsongen är att visa att man kan skada dom stora.
Tror det kan bli en spännande kväll. Dessutom har Bielsa vilat Muniain väldigt förnuftigt.
Det är förresten en väldigt rödvit kväll, systerklubben från Madrid gör ju riktigt bra ifrån sig.

Athletic PedroYeste
2011-11-03 21:02
42-58 i bollinnehav.

Matchen mot Barcelona blir en rysare, hade varit skönare med en uvilad trupp men nu oerhört hårt matchande och flera småskador...

Blir tufft men samtidigt ingen som förväntar sig seger?
Athletic oskar
2011-11-03 20:56
oerhörd viktig seger!

intressant nu att se laget i medvind mot barcelona.

antingen fungerar den höga pressen perfekt mot bara som är vana att spela handboll eller så passar de förbi våra 2 backar och vi torskar med typ åtta noll..

oj vilken match det kan bli!

Vi hade 66-34 i boll borta vs Sporting. Någon som såg vad vi hade idag?
Athletic Joseba
2011-11-03 20:48
är vi uppe i nio matcher utan förlust nu?
bra att vara kvalificerad till nästa runda så att i får in lite stålars även om det in te är CL storlek på pengarna
Athletic Joseba
2011-11-03 20:46
Vi har potential att gå långt i EL(säger inte att det ska hända men potential) kombinationen starka fysiskt och snabbt spanskt passningsspel är riktigt bra i europa. De Marcos var ju närmare att träffa Llorente än målet :)
Toquero är världens bästa passningsspelare till Llorente trots att han är usel passningsspelare :)
Athletic Joseba
2011-11-03 20:39
ja jag såg den ena det var då kommentaren kom om den spanska kommentatorn
Athletic PedroYeste
2011-11-03 20:39
Hur i he.... kan de marcos få gult för det?
Athletic PedroYeste
2011-11-03 20:33
Har sett 2 ganska klara straffar på Llorente så här långt, Salzburg försvararna hänger ju som klasar på honom!
Athletic Joseba
2011-11-03 20:32
gillar den spanska kommentatorn på kanal plus förutom att han säger inkast typ tio ggr vid varje inkast, hade han pratat svenska hade jag fått spel
Athletic Joseba
2011-11-03 20:25
helt ok men boll än nu, kontrollerat, vi har koll på matchen, grym pass av Muniain och kallt avslut av Ander vid målet
Athletic Joseba
2011-11-03 20:24
sorry såg inte att amorebieta var med i truppen, bra byte och mindre krångligt än mitt förslag :D
Athletic PedroYeste
2011-11-03 20:21
Har bbara kolat på andra halvlek, hur var vi i första?
Athletic Joseba
2011-11-03 20:17
byt ut Iturraspe, flytta upp Javi M, flytta in Aurtenetxe och sätt Oscar De M på ytterbacken. Iturraspe har jobbigt på mitten och är varnad
Athletic Joseba
2011-11-03 20:02
bra avslut av Ander, viktigt med spelare som sätter dom chanserna men genialiteten stod Iker för, när han får tid är han helt galet bra att hitta passningarna. Han bara växer med uppgifterna
Athletic Joseba
2011-11-03 19:51
Urko är väl inte så dum(och han har roliga öron) men övriga ni nämner är ju "over the hill" om vi ska ha såna spelare är del Horno ett förslag, våra ytterbackar är väl sådär förutom Iraola.
Ge Llorente alla pengar han vill ha!!!
Athletic Joseba
2011-11-03 19:49
vi är starka ikväll, coolt med ett lag som drar till bortamatch med tre försvarare i truppen!!!
Athletic fllorentee
2011-11-03 19:38
Haha ballack-flashbacks där från Chelsea-Barca i CL..
Athletic Gernika
2011-11-03 18:05
Japp Urko tyckte jag inte gjorde bort sig iaf, när Llorente behöver vila är han en godkänd ersättare...
Athletic fllorentee
2011-11-03 15:42
Benat, Aduriz och Yeste i januari hade varit sjukt..
Athletic jupero
2011-11-03 15:16
vi har en återköpsklausul på Urko vera som har varit matchhjälte de senaste 2 matcherna för Hercúles, jag tycker inte att han gjorde bort sig på de få tillfällen han fick chansen.

Vi kan också plocka hem Orbaiz från Olympiacos
Athletic oskar
2011-11-03 14:37
Jag vill ha Xabi Prieto från Real S...

Fast vi värvar rätt sällan.

Llorente begär mer i lön. 5 meur vilket är en dubbling av vad han har nu.

Det är snarare så vi brukar värva..

Ge honom 5 OM vi kvalificerar oss för CL
Annons: