/spanien/bilbao/forum/186.aspx/spanien/bilbao/forum/186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Pinichin
2011-11-06 20:27
Hur klurigt kan det vara att vinna en nickduell 3 mot 1 mot fabregas. Tycker att första 20 har sett riktigt, riktigt bra ut. Senaste fem desto sämre. Hoppas vi Athletic orkar hålla pressen på unicef.
Nicname
2011-11-06 20:24
JAAA ATHLETIC BRA!
Athletic Gernika
2011-11-06 20:23
Underbart! Fan vad vi springer, men vi vågar möta dom högt upp!

AUPA ATHLETIC!
Athletic oskar
2011-11-06 19:54
Man kan ju inte säga att han är feg direkt vår galning på bänken.. skönt mittfält..

Iraizoz;
Iraola, Javi Martínez, Amorebieta, Aurtenetxe;
Herrera, De Marcos, Iturraspe; Susaeta, Muniain
Llorente,
Athletic oskar
2011-11-06 19:52
Varför, varför skall galningen spela med en mittfältare som mittback mot Barca!!?? Dessutom en av två landslagsspelare i laget.. fast ooops, det är han ju som mittfältare... orkar inte... fast det kanske går ändå.. blir det 60-40 idag kanske. Vi möter ju ändå Barcelona...
Barcelona el Maestro!
2011-11-06 15:31
Joseba:

Hehe, jag tror inte att det blir 0-3. Jag tror att det kommer att bli en tättmatch som kan sluta med ett kryss.
Tippa kan man göra med hjärtat men hjärnan säger faktiskt något annat:-).
Athletic Joseba
2011-11-06 15:24
0-3 du är rolig du el Maestro ;)
Håller med om att Athletic-Real kanske är ännu hetsigare men alltid kul att få besök av ett av världens bästa lag. Hoppas vi kan bjuda på bra motstånd och att det blir en underhållande match.
Athletic Joseba
2011-11-06 15:21
Perfect och jag håller definitivt med JayQue om nån mer kommer dit så är det bara kul. JayQue i halsduk och jag åtminstone nån sorts Athletic-tröja blir nog svåra att missa. Man behöver ju inte ens ha sett ljuset utan bara vara intresserad av att prata fotboll och se en bra match.
Barcelona el Maestro!
2011-11-06 15:18
"nja Real Madrid smäller kanske högre[på La Catedral ]".

Det stämmer bra. När Real Madrid kommer på besök brukar det ofta bli röda kort, tyvärr mot hemmalagets nackdel... San Mamés kokar mer då.
Det var dock lika hetsigt på Anoeta också senast när Real Madrid besökte där.

Ser framemot matchen ikväll. Lycka till!
Athletic JayQue
2011-11-06 14:11
För mig funkar det bra. Jag försöker vara där till halv också. Jag tror jag hittade ditt nummer i en gammal mail-tråd. Några fler som vill hänga på?
Athletic Joseba
2011-11-06 13:30
Jag får det till 19 inkl. Gurpegui, Koi och Xabi Castillo(som är på väg tillbaks) men exkl. de unga du pratar om. men vi kanske ska släppa det där innan vi börjar skicka excelark och får dom andra på forumet att tröttna på oss helt :)
Jag är med på din argumentation men jag tror det blir svårt och dyrt för oss rekrytera in kompetenta rotationsspelare innan vi visar att vi är ett lag som kontinuerligt spelar i europa så att även rotationsspelarna får speltid(inte så många är sugna på en hel säsong på bänken). Också väldigt viktigt att ha resurser att behålla våra spetskompetenser, 10 Xabi Prieto kan inte ersätta en Llorente.
Däremot backar jag lite på Etxebarria efter att ha sett gårdagens match. Han skulle nog funka i en rotation på defensivt mittfält, speciellt om Bielsa vill fortsätta spela Javi M som försvarare ibland.
Athletic Joseba
2011-11-06 13:00
Man kan säkert övertala nåt annat ställe att pillra fram matchen också men jag orkar inte tjafsa utan väljer hellre att gå dit man faktiskt säger sig vilja visa spansk fotboll så om det funkar för dig så kör vi Norrmalm.
Siktar på att vara där vid halv åtta, skickar PM med mitt nr.
Atlético Atommyran
2011-11-06 10:23
Intressant match ikväll. Fruktar ert hemmaspel lite men tror ändå Messi avgör ;)
Athletic jupero
2011-11-06 09:22
joseba: Jag tror vi har använt 20spelare i år, (kan ha fel) Gurpegi borta säsongen ut. Inigo perez, igor martinez och Ibai tycker jag ännu inte håller primeraklass, då har vi 16 spelare kvar. Men låt oss hoppas att vi kan undvika skador och de tre nämnda utvecklas under året.
Athletic JayQue
2011-11-06 00:12
O'learys Norrmalm, säger sig visa matchen iaf
Nån som hittar nåt annat ställe? Verkar vara Napoli - Juve som är huvudnummer
Athletic JayQue
2011-11-06 00:01
Har bara en halsduk dock :(
Athletic JayQue
2011-11-06 00:00
Jag är på Joseba! Nån som har nån bra pub man kan hänga på? O'learys är det enda jag har varit på och kollat på fotboll på. Fanns väl nån pub nån nämnde här på forumet inför premiäromgången som inte blev av...vad hette den?
Barcelona ElChilenito
2011-11-05 22:09
Riktigt kul att det går bra då! Efter vad Bielsa åstadkom med mitt Chile så kommer jag för alltid att ha mycket respekt för den mannen.
Athletic Joseba
2011-11-05 20:54
Är det förresten nån som är sugen på att se matchen ute imorgon i Stockholm. Känns som e dag när man vill ta på sig sin Athletic-tröja och det blir aldrig riktigt lika bra hemma i tv-soffan. Tror förresten på poäng imorgon. :)
Athletic Joseba
2011-11-05 20:19
Tycker vi har en trupp med 20 OK primera-spelare. Tycker också skadebekymren är överdrivna, handlar ju egentligen bara om Ekiza och Gurpegui just nu. Även om t ex Llorente är sliten.
Däremot har vi inte 20 spelare av hög primera-klass, men hade vi haft tillräcklig budget och tillräckligt intressanta matcher för att attrahera spelare för det(innebärande Real Barca nivå) så hade Mikel Arteta och Xabi Alonso spelat för oss för länge sen. Jag gillar att vi inte äventyrar ekonomin och försöker "satsa oss ur" kriser. Det gör att vi kommer att fortsätta vara bra mycket länge.
Athletic Joseba
2011-11-05 20:14
Julken, vet inte vad Llorente har gjort dig för ont. Fast jag läser ju såklart inte baskiska tidningar regelbundet. För mig är han ledaren för laget och kanske den viktigaste anledningen till att vi lyft oss ur träsket vi var i för några år sedan. Om han enbart spelat för pengar så hade han spelat i england nu och inte skrivit på kontrakt med rejäla utköpsklausuler. Backlinjen del Horno spelar i har väl varit hyfsad i oktober men som jag sagt tidigare så tog jag upp honom som lojal back-up och i brist på annat. Gillar ditt case för Iñigo Martínez men behöver vi verkligen en mittback till? Just det, tack för bra svar ang. Griezmann också. Det var det jag misstänkte men var inte säker.
Athletic jupero
2011-11-05 08:54
Det är bara början av november och det syns att vi har ett hårt matchande lag, redan nu har vi skador i laget. vi ska prestera både i ligan, EL och cupen. Vi skulle behöva 20 spelare av la liga klass, idag har vi kanske 15-16st. De från andralaget har ännu inte visat sig färdiga, även om jag senast blev lite överraskad av inigo perez, trots den korta tid han fick spela
Athletic Julken
2011-11-05 07:54
Glömde säga att Iñigo Martínez (errealas mittback som nätade mot oss från halva plan, ni minns) borde vara en intressant värvning. Han är ung, vänsterfotad, har redan erfarenhet från högsta serien, född i Viscaya och har Athletic som favoritlag. Räcker det?
Athletic Julken
2011-11-05 07:52
Monreal kanske går att låna under våren? Vore det nåt?

Agirretxte tror jag kommer ersätta den dag Llorente lämnar (har alltid känts oundvikligt, då han spelar för pengar och verkar vara lite av en jättebebis).

Griezmann ville ju Bielsa ha inför säsongen, men styrelsen nobbade honom pga att han inte anses vara en giltig värvning. Dessutom vill man kanske inte ha en sån olojal personlighet i klubben, eller vad säger ni? Hans öppna flirt med atletico i pressen var ju vidrig. Förstår att han blir utbuad av sina egna fans...

Aduriz är intressant. Och Yeste måste ju alltid vara välkommen hem. (Iofs en jättebebis det också, men inte mot fansen vilket är en skillnad jmf m Llorente). Del Horno? Tack, men nej tack. Kanske Old Boys laget kan värva honom istället?
Athletic Joseba
2011-11-04 23:10
Ja och det som störde mig mest var nog inte att han inte hade koll på Athletic, som Athletic-fan är man van med det. Det som störde var att han hittade på lite fritt bara för att ha något att säga och sedan gjorde nån sorts analys utifrån det. Grrr :)
Tycker ju annars att han är en dom riktigt vettiga och ser fram emot att se programen(kanske därför jag blev sur)
Athletic Joseba
2011-11-04 23:05
Du har ju ingen smak JayQue ;) Dom hade ju röda byxor så vrför hade inte Athletic vita(jaja skit samma). Håller med dig om Aduriz om vi får honom i princip gratis. Kviborg tror att Javi M är skadad och inte ska spela på söndag eftersom han tydligen var skadad i söndags(det faktum att han var avstängd mot Sporting och spelade hela matchen mot dom röda tjurarna hade tydligen inte gått fram)
Vore annars spännande att höra om hur Messis mosters fotsvamp påverkar honom :).

Sorry om jag verkade aggresiv Fllorente det var inte min mening. Håller med dig om ytterbackar på ett sätt. Älskar t ex Sergio Ramos som ytterback samtidigt så är väl inte härliga offensiva ytterbackar som Dani Alves så tokiga att ha i laget heller. I det här sammanhanget tycker jag vår Iraola är den perfekta kombinationen men såna killar växer ju inte direkt på träd.
Athletic PedroYeste
2011-11-04 23:02
Ja kviborg hade läst på väldigt dåligt, Javi Martinez och Amorebieta borta? Nja hade bara varit och läst uppställningen mot Salzburg så hade han sett att båda spelade...

Svagt!
Athletic JayQue
2011-11-04 21:29
Jag älskar Aduriz. Han kommer att göra mål tills han är 35. Om han inte kostar för mycket och kan tänka sig nöta lite bänk så skulle jag värva honom...
Athletic JayQue
2011-11-04 21:28
Tyckte det var rätt snyggt med svarta byxor...
Athletic oskar
2011-11-04 20:04
RedBull hade vita strumpor och vita tröjor. Jag antar att det var därför.

Eurotalk var grymt i augusti.. :-D

Messi kan ju bli magsjuk imorgon..
Annons: