/spanien/bilbao/forum/184.aspx/spanien/bilbao/forum/184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2011-11-27 19:23
Du ser Swindon, Swansea.. men jag kollade för snacket runt om var så bra..

En sak kan man säga om Engelska ligan, de spelar underbart rak eller direkt fotboll. Inte många passningar i sidled där. Otroligt snabba omställningar.

Inte är det lika fysiskt som det var tidigare varför de får lite mer utrymme med bollen. Underhållande, helt klart!

Heja Swindon!
Athletic oskar
2011-11-27 19:21
Jo så är det så klart och det kan ju stoppa några av de kontringar som vi kommer få emot oss.

Längre upp i banan är det nog bättre med Iñigo som jag anser har snabbare fötter (=passningar) än Iturraspe.

Det blir intressant att se inställningen hos lejonen idag. Det är inte alltid enklare att möta på pappret enklare motsånd.
Athletic Gernika
2011-11-27 19:20
Oscar: Det va som fan att du titta på Swindon-Villa, själv kollade jag in Swansea-Villa...
Athletic fllorentee
2011-11-27 19:18
Nja jag är glad att Iturraspe spelar. Med Iñigo Perez på plan hade nog vårat innermittfält blivit lite för klent, Iturraspe är bättre defensivt och jag tror inte Iñigo Perez hade pallat försvarsplikterna som krävs från våran defensiva mittfältare..

Hur som helst, endast seger som gäller ikväll!
Athletic oskar
2011-11-27 19:09
Efter den förra omgången hade man ju gärna sett Iñigo Perez på mitten. Jag upplever honom som en bättre passningsspelare än Iturraspe.

Intressant match.

Kollade Betis idag och tänkte om och om igen hur vi kunde förlora mot dem hemma på San Mamés. Till slut var även den Engelskspråkiga kommentatorn inne på samma linje. Pratade rätt mycket om just den matchen.

Vilken skandal btw att Canalplus inte har en svensk kommentator varken på 12 eller 14 matchen. Så trött på deras marginalisering av ligan.

Visat Sport glänser om och om igen! Swindon-Villa en fröjd runtom och man ser hela matchen trots att spelet är ljusår sämre än Betis-RealSociedad

En liten positiv sak är ju att de idag dammar av Canalplus SPORTEXTRA för att kunna visa inledningen av matchen på San Mamés. Jag trodde den kanalen var evigt död. Märkigt.
Athletic Julken
2011-11-27 18:57
Startelvan är bekräftad. Precis den Jacob tippat i artikeln.
Athletic oskar
2011-11-22 09:31
Tre spelare i veckans lag på Svenskafans. Se länken
Atlético addeh
2011-11-20 23:33
Glädjer mig otroligt över eran seger. Väldigt välförtjänt. Nu börjar även tabellen visa rätt.

Att ni mött samtliga topplag utom Real Madrid gör inte era chanser att nå CL direkt sämre.

Fram till jul har ni fyra på pappret enkla matcher, ni bör ta 12 poäng där.
Athletic oskar
2011-11-20 21:04
Javí efter matchen: "Otroligt Iñigo Pérez! Vilket spektakel"

Llorente: "Mycket nöjd med matchen vi gjorde i Sevilla efter 18 år utan seger och vi spelade mycket bra fotboll"

Bielsa: "Segern var inte lätt, men rättvis"
Athletic oskar
2011-11-20 20:31
Vi behöver 11-13p i de matcherna för att utmana.

hoppas att de kan hålla skärpan även mot dessa, på pappret, lite svagare lag.
Athletic fllorentee
2011-11-20 20:09
Våra kommande ligamatcher:
Granada (H)
Mallorca (B)
Racing (H)
Zaragoza (H)
Getafe (B)

Förhoppningsvis kan vi bibehålla formen och plocka en del pinnar här..
Athletic oskar
2011-11-20 20:08
såg bara sista 25.

vi spelade galet bra! Sevilla fick knappt låna bollen. Gabilondo och Muniain hade frilägen

Enl statistiken var det, som sagt 61-39 i boll och 8-2 i målchanser.

Att se Muniain, Javí Martinez, Muniain köra en tuch är en ren njutning!

Nu börjar även tabellen visa lite av vår storhet!

Två matcher mot lite sämre motstånd nu. Det blir intressant efter en hel rad stormatcher mot Valencia, Atl Madrid, Barca och nu Sevilla. 8p mot dessa lag är imponerande

vi har ju tidigare haft enormt svårt mot storlagen. Nu spelar vi inte bara jämnt utan dominerar mot nästan alla lag. underbart!!!

AtleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC!

EUP!
Athletic Gernika
2011-11-20 20:00
Mycket skön och rättvis seger i kväll, 61-39 i bollinnehav till oss tex...
Det här börjar se riktigt bra ut!
Athletic fllorentee
2011-11-20 19:54
vidrigt skön vinst som visar att vi är något att räkna med även fast vi öppnade säsongen så illa.. Kul att ramalho fick hoppa in också
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:40
fllorente/

Låter ju lite sjukt men det är ju precis vad vi gör :-)
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:40
fllorente/

Låter ju lite sjukt men det är ju precis vad vi gör :-)
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:35
Skönt att se Inigo Perez idag!
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:30
1-2 De MArcos!!! Snubbelmål men vi är värda det"!
Athletic fllorentee
2011-11-20 19:30
Så skööööööönt!!!!! Man blir ju farligt optimistisk om framtiden när vi spelar ut Sevilla på Sanchez-Pizjuán!
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:29
Gol gol gol gol!!!
Athletic Julken
2011-11-20 19:20
Det är ju inte HD, det är klart. Men oftast en fugnerande stream iaf
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:01
Suverän stream här
Athletic PedroYeste
2011-11-20 19:01
Stör mig bara på att de inte kan köra lite högre upplösning
Athletic Julken
2011-11-20 18:56
Men alltså bet365 har ju helt ok streamar. bra engelska kommentatorer och allt. enda som krävs är att man har ett konto laddat med ett visst antal kronor. jag laddade för länge sen, spelar ingenting och det blir faktiskt en ganska billig kostnad per match....
Athletic PedroYeste
2011-11-20 18:49
Såg 40 minuter på en bra stream som tyvärr försvann...

hur som helst bra första halvlek, mer bollinnehav och fler och bättre målchanser än Sevilla och vi spelar ju faktiskt på bortaplan.

Perez har gjort det bra i första, helt plötsligt bra fasta...
Atlético addeh
2011-11-20 18:41
En som funkar.
Athletic fllorentee
2011-11-20 18:40
någon som hittat en bra stream? sitter på en halvskön just nu..
Athletic oskar
2011-11-20 12:36
Truppen idag: Iraizoz, Toquero, Aurtenetxe, San José, David López, Llorente, De Marcos, Gabilondo, Koikili, Raúl, Susaeta, Iraola, Iñigo Pérez, Muniain, Ander Herrera, Javi Martínez, Ibai, Jonas Ramalho och Kepa Arrizabalaga.

Intressant reservmålis.. se länk. 17 åring från Athletic Juvenil A

Kul att även Ramalho är med! Rena gamlingen.. 18 år, född 1993.

Eller är det Iker som börjar bli gammal.. fyller ju 19 om en månad..

Underbart!

Athletic Gernika
2011-11-18 21:37
Enligt TVmatchen.nu visar väl dom den. Ja dom har väl fel iof...
Athletic oskar
2011-11-18 19:45
Odia Canal+

Det värst sortens förnedring och nonchalans i helgen.

Söndag på Canal+ SPORT1

18:00
Serie A Rivals
18:30 Veckans Elitserien
19:00 La Liga: Preview Show
19:30 FotbollssöndagLive
19:55 La Liga: Atlético - Levante Live

Canal+ SPORTEXTRA
Inga planerad visningar denna dag

Stort av Canal plus. Troligen är alla mer intresserade av Serie A rivals än direktsänd sport.

troligen får jag valuta för mitt kanalpaket på någon av de filmkanaler jag tvingas abonnera på mellan 18-20..

...då jag finansierar rättigheter som de inte använder.

Orkar inte. Det är så sjukt svagt att jag kan ringa dem dygnet runt och klaga. De förnedrar oss.

Om de bara kunde ha ett sportpaket som man kunde köpa precis som VIASAT har.

Viasat - Canal+ 10-0

Canal+ suger!!

Arg..
Annons: