/spanien/bilbao/forum/170.aspx/spanien/bilbao/forum/170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic fllorentee
2012-01-27 03:53
Har inte sett intervjun du pratat om men jag tycker ändå det känns hyfsat stabilt när det kommer till Llorente. Tror inte han självmant skulle fråga efter att få byta klubb så länge vi spelar i Europa, men om Athletic accepterar bud på honom så kommer han väl förstås lämna.. Har svårt att se framför mig att Llorente skulle lämna transferbegäran om vi inte presterar dåligt.
Har sett 2 ganska nya intervjuer med Jocke Rudström där han snackar med Llorente och Muniain. Lite roliga att se faktiskt, länk nedan.

Llorente:
http://www.youtube.com/watch?v=m44mNMN6Jgw&feature=related
Muniain:
http://www.youtube.com/watch?v=QrLpITSojCA&feature=related
Athletic Joseba
2012-01-27 00:47
Tror fortfarande att Llorente är för ung och för sugen på landslaget för att flytta enbart för att "casha in" däremot får vi nog problem om vi inte kvalificerar oss för europaspel eller om bud kommer från en verklig contender i en stor liga. Men då pratar vi Real o Barcelona i Spanien, United etc i England och kanske nåt lag i Italien. Tror också det är viktigt att vi får behålla Bielsa lr får liknande tränare så att "projektet" kan fortsätta.
Vad gäller Mirandés bataljen så går det undan i barnbacken. Vi börjar borta den 31:a och retur på San Mamés den sjunde februari.
Athletic PedroYeste
2012-01-26 23:51
Nja var inte så säkra på det...

Idag uttalade sig Urrutia väldigt positivt om Llorente och en kontraktsförlängning. Llorente vill (enligt urrutia) själv stanna i Athletic och det "nya" projektet.

Urrutia uttryckte sig också positivt om en förlängning av Bielsas kontrakt som han ansågs som den perfekta coachen för projektet.

Athletic Julken
2012-01-26 22:42
Tycker den känslan kring Llorente funnits ganska länge... Cup på tisdag, tror jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic oskar
2012-01-26 19:50
Alexander.. sorry! Bra inlägg hur som helst!
Athletic oskar
2012-01-26 19:44
Vilken fantastisk chans på Europaspel vi har nu. Om Valencia bara förvaltar sitt 4-1 övertag idag så räcker det troligen med att spöa uppstickarna från Mirandes. Köpte La Marca idag. 22 sidor om El Classico... galet.. En knapp sida pm Athletic. Egentligen borde vi yra om CL platserna för så bra är vi tycker jag. Fast det brukar ju alltid gå dåligt när vi svävar iväg med våra drömmar här inne.. så vi fokuserar på att spöa Mirandes... när är matcherna btw? Någon mer än jag som såg Björklunds intervju med Llorente!? Snacka om att få känslan att han snart lirar någon annanstans... Bra inlägg Christoffer!
Real Madrid Alexander - Siempre Madridista!
2012-01-26 00:48
Mitt i alla El Clásico hysteri, vill jag passa på att "tacka" för en rolig och underhållande match på Santiago Bernabeu. En match där Athletic hade förtjänat ett kryss, och med marginalerna på sin sida hade dem kunnat ta alla poängen. Men som Madridista är jag evigt tacksam för att så blev inte fallet. Är bara att inse att spanska domarnivån håller lika högklass som den svenska skolmaten och svensk journalistik, tyvärr.

Men kul som sagt att se ett Athletic bjuda upp till dans på bortaplan och inte likt resten av lagen i La Liga parkera skolbussen framför mål och hoppas på det bästa. Roligt med ett lag som vågar vinna och jag tror Marcelo Bielsa kommer kunna göra underverk med Athletic om spelarna stannar och han får tid, hoppas verkligen det.

Då Athletic även är det lag i Spanien efter mitt kära Madrid, madridista sen 7-8 års ålder, som jag verkligen har respekt för och som jag hoppas det går bra för. Nu är jag som sagt helsvensk så någon connection till Spanien utöver att vara Madridista existerar, tyvärr, inte. Så för mig är rivaliteten lagen mellan nere i Spanien och framförallt stämningen mellan Baskien och Madrid något jag inte kan sätta mig in i, då jag helt enkelt är för dåligt påläst och vägrar ta något som helst parti i något som inte handlar/rör mig som person. Så därför är det faktum att vara madridista och ha respekt för Atheltic Bilbao kanske inte det rimligaste i Spanska ögon sett, men för mig existerar det.

Men lite till poängen, jag hoppas verkligen Athletic behåller Bielsa då han fått laget att spela en otroligt rolig, i mitt tycke, fotboll och dem vågar verkligen spela sitt eget spel mot storlagen. Förhoppningsvis kan man börja plocka poäng mot de "enklare" lagen i ligan. Sen måste man även kunna hålla kvar underbara fotbollsspelare som Llorente, Muniain, Amorebieta, San José, Oscar de Marcos, Susaeta, Ander, Iraola och Itturaspe för att nämna några och framförallt kanske Javi Martinez. Hur mycket jag än hade velat se spelare som Muniain och Javi Martinez i huvudstaden, då dessa är utöver Madridspelarna, min absoluta favoriter så hoppas jag samtidigt att dem stannar kvar i Baskien och tar Bilbao till Europa äventyr och liknande. Men men, tiden får utvisa hur det går och vi vet alla att dagens fotboll handlar mycket om pengar, men jag tror att spelare som Muniain och Javi Martinez har enormt Bilbao-hjärta. Dock kommer det nog inte hålla dem kvar i Baskien för evigt med tanke på vilken potential dessa spelare besitter.

Nå nå, får önska er och Athletic all lycka i ligan och cupen, hoppas ni tar hem cupen.

Väl mött!
Athletic Gernika
2012-01-25 22:02
När spelas semifinalerna? Börjar vi hemma?
Athletic Julken
2012-01-25 21:52
Gött!
Athletic Joseba
2012-01-25 21:49
Caparrós var inte sådär supernöjd ;)
Athletic Joseba
2012-01-25 21:49
Iker se rätt nöjd ut iaf så det kan väl inte vara alltför illa
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:48
Tackling bakifrån på Susaeta
Athletic Gernika
2012-01-25 21:48
Helt säker är väl inte europaplatsen? Beror vem vi möter i ev final antar jag?
Men du räknar med Barca/Real?
Athletic Joseba
2012-01-25 21:46
jag missade utvisningen, vad hände?
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:45
1 skott på mål på hela matchen
Athletic Joseba
2012-01-25 21:39
ja ni, nu står Mirandés som enda hinder för att säkra europaplatsen, det är väl inte så illa även om dom inte ska underskattas
Athletic Joseba
2012-01-25 21:34
samtidigt har ju inte mallis haft ett enda skott på mål på hela andra halvlek, det är ju inte så att dom varit nära
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:32
GOL GOL GOL!

Så Snyggt!
Athletic Joseba
2012-01-25 21:31
sicket självmål, där fick dom för sin usla plan ;)
Athletic PedroYeste
Ha ha ha det är klart!!!! Vi har sånt flyt nu att vi omöjligt kan missa final!
Athletic Joseba
då ver det klart...
Athletic Joseba
2012-01-25 21:29
oj vad det absolut inte händer nåt i den här matchen, Llorente får ju öerhuvudtaget inget stöd däruppe, kan bli rysligt jobbigt om dom sätter ett snart, oskärpa så det stänker om det i avgörande lägen
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:27
Fan det är nervöst nu
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:21
Vet inte men jag hade nog hellre sett Ibai istället för Toquero när Muniain gick ut
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:19
Bra byte!
Athletic Joseba
2012-01-25 21:18
jag håller med, på den sista tror jag iofs han mer trillade än filmade, man kan ju ramla utan att det är straff även om fotbollsspelare ibland inte verkar tro det :)
fast ju fler ggr dom är där och trillar(filmningar lr inte) desto större sannolikhet att domaren "faller" för det
Tjohoo Inigo Perez in, Ander ut :( han har ju varit riktigt bra idag
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:13
2 löjliga filmningar från Mallorca spelare
Athletic Joseba
2012-01-25 21:11
Hade varit kul att se Inigo Perez på vänster, och De Marcos på höger istf Toquero men men... dom börjar tjäna ihop till en straff nu även om inget av lägena var straff
Athletic PedroYeste
2012-01-25 21:09
Dålig start på andra... mycket mer Mallorca
Athletic Joseba
2012-01-25 21:04
ser väl rätt stabilt ut det här, missade första men det känns som det "nya athletics" offensiva försvarsspel gör att Mallis är relativt ofarliga
Annons: