/spanien/bilbao/forum/135.aspx/spanien/bilbao/forum/135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2012-04-05 22:08
Herrera skadad igen... är det inte bättre att låta honom vila?
Athletic fllorentee
2012-04-05 22:08
Ser stabilt ut
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic oskar
2012-04-05 21:47
Matchen har startat
Ibai kvitterat
1-1 nu
ValValencia
2012-04-05 21:09
Laggfria streams till kvällens samtliga EL-matcher! Rekomenderas starkt!
Athletic Gernika
2012-04-05 21:02
AUPA mot Bukarest!
Valencia BZ
2012-04-05 18:46
http://hdfooty.webnode.com/

Stream till matchen

21:05 Live UEFA Europa League Hannover 96 V Atletico Madrid
21:05 Live UEFA Europa League Athletic Bilbao V Schalke 04
21:05 Valencia - AZ Alkmaar
Athletic jupero
2012-04-05 02:06
julken: tror inte barca kör med man man utan de närmaste sätter stenhård press på bollhållaren och de andra ramlar ned i position.

Skillnaden mellan oss och barca är att vi har samma höga tempo även i anfall,
medans barca rullar runt och vilar upp sig mellan erövringarna.
Athletic Joseba
2012-04-05 00:05
Håller med Julken, är så grymt imponerad av hur Barcelona behåller koncentrationen i försvaret i match efter match på allra högsta nivå. Känns som att det är där vi har falerat på slutet. Även om vi just nu springer mest i hela världen så känns vi tröttare i huvudet än i kroppen(även om de två hör ihop) vi behöver den fortsatta vanan att spela viktiga matcher hela tiden. Men det kommer, två titlar i år kanske... Koparen Bila
Athletic oskar
2012-04-04 21:57
Det som gör Athletics fotboll roligare är att de lag som möter Barcelona ligger mycket djupare i försvaret medans de som möter Athletic är mer offensiva vilket ger mer ytor för Athletic.

Jag förstår inte lag som Milan som kommer till Camp Nou och inte sätter press på Barca. Jag kan inte fatta att fler lag inte sätter mer press på Barca. De torskar ju ändå om de låter Barca spela handboll.

Fortfarande sur att TV4sport väljer att visa AZ två gånger i rad för att det spelar en svensk där när Athletic var bländande vs Man U och alla förstod att matchen i Tyskland skulle spraka. Matchen imorgon inget undantag. Så dumt.

Till och med alla på jobbet undrar varför vi inte får se det lag som slog ut United.
Athletic fllorentee
2012-04-04 18:33
Ja det är det som gör Athletics fotboll roligare. Tempot är mycket snabbare än Barcas.
Athletic Julken
2012-04-04 17:07
Jupero - det är ju Barca och Atheltic som kör man-man i försvarsspelet (eller?). Det kräver en ruggig disciplin. Det Barca har som Athletic saknar är mer skärpa i kritiska faser (jmf San Joses senaste matcher, tex).

Innan matchen mot Barca var det Athetlic som hade mest bollinnehav i ligan av alla lag. Trots ett så fantastiskt högt tempo i anfallsspelet. Det är ju helt fantastiskt och galet.
Athletic jupero
2012-04-04 17:03
Fllorentee: Det som är mest intressant med barca är deras försvarsspel.
ingenting man ofta pratar om, men det är inget lag som är så disciplinerade i försvarsspelet och det gäller alla 11.

Spelar med den högsta backlinjen och är otroligt aggressiv i bolljagandet.
Athletic fllorentee
2012-04-04 12:48
Usch va tråkigt det va att se Barcelona igår. Förstår inte vad det underhållande är i deras fotboll, den är totalt tempolös. Finns så många som påstår att Barca spelar den mest underhållande fotbollen men Athletic är väl betydligt roligare att se på?
Athletic oskar
2012-04-04 10:17
så är det dessutom måste vi slå ut schalke först..

..fast det borde vara ett bra sätt att lyfta statusen för EL, helt klart!
isse rosell
2012-04-03 20:42
fan om vi inte kommer till cl för att vi vinner el
Athletic fllorentee
2012-04-03 14:15
Ja det verkar som det. Finns en blogg som går under samma namn också.
Athletic Julken
2012-04-03 05:44
Ledsen att förstöra din dag, men det är en paodi-sida verkar det som. Men jäkligt rolig!
Athletic Joseba
2012-04-02 21:21
kan verkligen rekommendera Toqueros twitter btw @Toquero_theboss
vad sägs om hans senaste
La Liga inglesa es como Nacho Vidal. Lo único que saben hacer es correr, correr, correr y volver a corre

för er som liksom jag inte är så bevandrade i vare sig spanska eller Nacho Vidal så gör som jag och ta google translate och wikipedia till hjälp
Athletic Julken
2012-04-01 19:46
:)
Athletic Joseba
2012-04-01 16:44
ok då, nu har jag också fattat att det är första april, fast jag måste säga att jag inte skulle blivit förvånad över om nån av "skvallertidningarna" skrivit nåt sånt, hela Athletic inklusive Bielsa har ju varit aktuella för Tottenham i flera år enligt brittiska tidningar
Athletic Joseba
2012-04-01 16:18
apropå extra extra Joel, var har du hittat det Iker skulle ha skrivit på Twitter, jag kan inte göra det...
Athletic Joseba
2012-03-31 23:19
suuuurt speciellt när man börjat andra så bra men det är ingen lätt match alls det här...
Athletic Joseba
2012-03-31 22:44
Dagens roligaste är Toquero som på sin twitter skriver fritt översatt "idag kommer Dani Alvës att ha texten "based on a true story under sitt tröjnummer, så att han verkar mer trovärdig när han spelar teater" :)
Annars inte mycket att skratta åt i första. Barca är numret för stora hittills.
Synd att Ibai dräller så vid första målet.
Athletic Gernika
2012-03-31 22:33
Javi Martinez är enorm! Bäst i världen?
Athletic Joseba
2012-03-31 22:03
Spännande att se hur mkt Athletic orkar stå emot idag. Synd att inte den här matchen kan få det fokus den förtjänar
Barcelona Lope_de_Aguirre
2012-03-31 13:28
Jag hoppas att ni kvalar in till CL vid en EL-vinst, men nedanstående stycke (Wikipedia) säger tyvärr motsatsen:

If the previous UEFA Europa League title-holders are not eligible to take part in either of the current UEFA club competitions (UEFA Champions League or UEFA Europa League) by virtue of their domestic form, the UEFA Administration may, at the request of the association of the club concerned, admit this club to the current UEFA Europa League competition. Its participation will not be at the expense of the contingent of its association.

Barcelona Piqué
2012-03-31 09:07
Jag har en fråga till er, jag vill gärna åka för att se Bilbao i Baskiern nångång och undrar om det finns någon researtikel eller liknande. Hur är det med biljetter om man vill se Bilbao-Barca? Flyg? Hotell? m.m.
Real Madrid (L)Madrid Hasta La Muerte(L)Animo De La Red(L)
2012-03-30 17:53
fan måste säga detta, är fan skit glad över hur ni presterar ute i europa, hoppas stort ni tar europa league bucklan, är ni fan lätt värda, respekt till Bilbao och eran tradition, kungar är ni. Roligt att man får se Bilbao ge oss nog ligans jämnaste och mest underhållaste matcher. Hoppas på all lycka i la liga och Europa league. Hala Madrid och stort av Bilbao!

edit: ursäkta språket.

edit: Real och Barca håller La ligas ranking hög, men det är lag som ni som höjer den snäppet bättre. Otroligt stolt att ha er i ligan. jag uppskattar verkligen klubbens existens.
isse rosell
2012-03-30 15:13
Tror det är så inte helt säker 90% säker
Iraizoz
2012-03-30 14:02
Fan vad go seger. 2-4 på bortaplan mot Schalke! Trofén ska hem till Baskien i vår!
Annons: