/spanien/bilbao/forum/131.aspx/spanien/bilbao/forum/131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Joseba
2012-04-15 19:27
laget är utdraget och känns segt och vi sugs liksom in i Mallis långbollande småsega Caparrós-tempo
Athletic Joseba
2012-04-15 19:25
det är segt, Mallis är inte dåliga alls och nu byter vi in Toquero mot Llorente
Athletic Notrica
2012-04-15 19:18
Min tv la av nu. Måste koppla om. hur ser det ut? Kommer de närmare?
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic Joseba
2012-04-15 19:13
skulle sitta fint med ett mål nu, känns inte helt safe med bara 1-0, känns som Ibai kan vara den som gör det, faaaarligt för Mallis, dom kryper närmare
Athletic Joseba
2012-04-15 19:10
Ekiza in, Ander ut, ska vi tro att Javi kliver upp på mitten.
Susaeta blandar och ger men visar stort hjärta precis som i flera av dom senaste matcherna.
Ny enminutsapplåd för Cabaças
Athletic Joseba
2012-04-15 19:07
ser lite lamt ut i början av andra, känns alltid tveksamt att gå in på dom ämnena på Athletic-sidan eftersom vi försöker hålla t ex det här forumet fritt från diskussioner kring dom regionala konflikterna i Spanien. Samtidigt kan man ju inte "ducka" i alla sådana här frågor. Jens Kassnert har skrivit bra i ämnet på spaniensidan.
Athletic Julken
2012-04-15 18:48
Ni hörde väl publikens applåder i 10e minuten för att hytta Iñigo C. T-tröjorna innan match och Llorentes hyllning i samband med målet. Klubbens president har ju också gått ut och gett sitt stöd till familjen.

Koikilis debattinlägg (från början i tidningen Deia) var också raka rör.

Otroligt tragiskt allting och kanske vi borde skriva nåt kort om det på Athletic-sidan.

Matchen, då? Vi har dominerat men passt för dåligt i de kritiska momenten. Susaeta, tex, som ger bort bollen i 3-1... Suck.
Athletic Joseba
2012-04-15 18:44
Ibai är en av dom bättre, speciellt med förmågan att vara spelbar hela tiden och med sina farliga frisparkar och hörnor, ska han få göra sitt första ligamål idag?
Llorente har gjort fler mål i år med huvudet(10) än vad elva lag lyckats med totalt. Han är dessutom uppe i sjutton mål under säsongen och borde iaf få till 20 till slut, rätt bra för en spelare som varit halvskadad under stora delar av säsongen.
Athletic Joseba
2012-04-15 18:39
svårt att hitta luckor i det tighta mallorcaförsvaret men hyggligt övertag nästan hela tiden, Mallis har inte mkt boll alls, däremot en chans i stolpen
Athletic Joseba
2012-04-15 18:23
Inte lika stort övertag nu men ser onekligen bra ut
Athletic fllorentee
2012-04-15 18:14
Bra start!
Athletic Joseba
2012-04-15 18:11
yeeeeees Ibai till Llorente och vi parkerar framför motståndarmålet, det här ser bra ut
Athletic Joseba
2012-04-15 18:11
När de flesta lag har möjligheten att skänka en tanke till Morosini, hans lagkamrater, hans familj och vänner så tvingas Athletic inleda kvällens match med en tyst minut för supportern Iñigo Cabaças som sköts till döds av polis under firandet efter matchen mot Schalke på skärtorsdagen. Det känns tråkigt på väldigt många plan och stämningen runt San Mamés idag känns laddad på ett obehagligt sätt. Man hoppas att fotbollen får fortsätta vara viktig och att det här inte ska få några ytterligare negativa konsekvenser.
Athletic Notrica
2012-04-15 17:50
Så jävla bra upplägg med Osasuna förlust och Malaga kryss.
Athletic Gernika
2012-04-15 14:17
Bara vinst som gäller idag...
isse rosell
2012-04-15 14:00
måste vinna för att hängr me
Athletic Joseba
2012-04-14 23:39
Ibai spelar istället precis som oskar länkar och han har ju sett het ut på slutet så det behöver kanske inte vara så illa speciellt mo Mallis som kommer att spela defensivt med snabba omställningar. Då kan vi behöva hans skott och hans styrka på hörnor/frisparkar
Athletic Joseba
2012-04-14 23:37
haha du han före mig Oskar, man kan nog däremot inte beskylla Bielsas hårda matchande för ögoninflammationen dock. Kan tydligen vara riktigt allvarligt om man inte kollar upp det direkt men med dom läkarresurser som finns i professionella lag borde det väl inte vara några problem.
Annars är min favorit för dagen min länk angående hårfärgning för Javi M vid turneringsseger i år
Athletic oskar
2012-04-14 21:56
Ögoninflamation verkar det som.
Athletic Notrica
2012-04-14 08:13
Stämmer det att Munain inte spelar imorgon på grund av bristande hälsa eller är det min spanska som är galen?
Athletic Joseba
2012-04-14 00:21
får nästan lite dåligt samvete över mitt inlägg efter senaste matchen av några anledningar, sen vill jag ochkså förtydliga lite:
1. Jag har nog en och annan öm tå vad gäller Iker, man har ju ändå följt honom sedan han var 16. Jag vet att han slår bort massor av bollar och jag får panik ibland. Men jag tänker på Zachrissons Zlatanintervju där frågan om han nånsin tänker innan han agerar och han svarar att det hinner man inte utan det handlar om åratal av träning och erfarenhet från matcher som gör att man inte behöver tänka. Med det sagt vill jag säga att om Iker ska fortsätta med sin spelstil, full fart framåt, så kommer det att ta några år innan han jobbat upp sin smartness och då kommer han att vara vassare än nånsin. Dessutom får han gärna jobba på sitt skott.

2. Vad gäller domarna så är jag bara så trött på diskussionen, när jag ser matcher från andra ligor(även bra ligor inte bara allsvenskan) så är inte domarna så undermåliga. Följer bl a en barca twitter som påstod att diciplinnämnden är Francister och därmed hjälper Real, please alla som följer andra lag än har nog en annan uppfattning. Vill också tillägga att det här är en hyfsat seriös twitter-nisse.
3. Jag gillar United sen 85 så jag gillar Scholes och jag gillar Keane så jag vet vad du menar Fllorente, men man ändå erkänna att bägge dom är/var dårar. Jag tycker Iker och Amorebieta mest visar dom kvaliteterna. Men har med åren blivit mer fan av spelare som kan hålla sig kvar på planen än som "visar attityd". Toquero har väl också rätt bra attityd men det hjälper ju inte alltid om man inte är nån vidare fotbollsspelare, hade vart grymt om han fått sätta icke-chansen i onsdags.

3. Du har rätt Oskar 6 matcher, vet inte hur jag räknade och CL-plats känns lååångt borta trots Malagaförlust.

4.Jupero, om man har koll på vilka spelare som är ute på lån från Bilbao Athletic så ska man banne mig inte be om ursäkt för sig själv utan förstå att man är en av dom med mest koll :)

Till sist ska jag sluta mesa och tycka till istf att be om ursäkt. Vad säger ni om 2 titlar, en femte/sjätteplats och att spela bort Real från ligatiteln. Inte så dåligt facit på en sån säsong va?

Athletic fllorentee
2012-04-12 13:05
Det är skillnad på att ha ett bra spel-öga och att vara fotbollssmart. När jag säger att han är fotbollskorkad så är det absolut inte så att jag missar hans fantastiska genomskärare, utan det är snarare så att jag stör mig på besluten han tar i kritiska lägen. Jag tycker det är 2 olika saker. Muniain har bra spelsinne men han tar osmarta beslut. Han tar t ex bedrövliga distansskott när klockan står på 92 istället för att lyfta in i straffområdet där Llorente, Amorebieta, Toquero, Susaeta och De Marcos står.. Men självklart håller jag med, han är 19år och redan en av våra bästa spelare och jag skulle inte bytt ut honom mot någon annan. Men igår blev jag bara frustrerad när han slår bort så bra lägen. Men det är klart, egentligen har jag ingen rätt att klaga på Muniain. Han är ruskigt bra och hade fantastiska chippar in i straffområdet igår och utmanade bra. Jag blev bara lite het igår för han skulle va så komplett om han bara kunde förbättra sina beslut.

Och jo, ur en Athletic-synvinkel kanske inte domaren var såååå dålig. Men han blåste sönder matchen och köpte alla filmningar förutom en av Nyam.. Han förstörde underhållningen helt enkelt. Det var inte något rött kort eller en straff som jag saknade utan snarare så saknade jag ett flytande spel. Han gjorde massvis med småmisstag och detta får förstås inte lika stor uppmärksamhet som ett offsidemål eller liknande men det förstör matchen ännu mer..

Granada är ett bra lag, inget snack om saken. Men när Athletic får spela med en man mer och en straff så tycker jag definitivt man kan ranka ett kryss som ett dåligt resultat.

Och ang Zlatan/Balotelli så menade jag självklart inte en spelare som är våldsam och sparkar folk i bröstet. Det behöver egentligen inte ens vara en fysisk spelare. Jag menade snarare en spelare som kan visa lite hjärta på något sätt... Scholes, är det ett bättre exempel? En spelare som kan ändra ett helt lags inställning och attityd på egen hand.. Gurpegi kanske.
Athletic oskar
2012-04-12 12:06
Vi lirar ju bra!!

Målen kommer att trilla in i en stridare ström nästa säsong!

Vi har ju vunnit många matcher mot bättre lag då vi haft flytet. Mot sämre lag har vi märkligt nog lite sämre flyt

Jag skulle dock säga att segrarna mot ManU och S.04 är viktigare för det här laget än något annat denna säsong.

En buckla skulle kröna säsongen big times!

Kan vi bara bli lite smartare när vi leder så är det här ett top4 lag nästa säsong.

Hoppas bara att alla stannar.

bredda truppen med El pengarna.

Vi är grymma ju!

ps det är nog bara 18 poäng kvar att spela om tyvärr och om vi inte tar alla 18 är nog CL borta.. så vi kan glömma det nu.
Athletic jupero
2012-04-12 11:56
hade tyvärr ingen möjlighet att se matchen igår, men av vad man läsa här på forumet så beror missarna i stor del av det hårda matchandet. Vad som händer när det blir många matcher är att koncentrationen minskar och det blir mer ofokuserad, speciellt för unga spelare (muniain) och därmed många enkla och onödiga missar.

En liten fråga till er som är mer insatt bakom kulisserna i athletic, Det finns en ung spelare (91) som är utlånad till sestao river, likvärdig med bilbao athletic i segunda B, och som gör mer mål än någon annan i Bilbao athletic, Killen har de fysiskia förutsättningar som krävs för en baskisk center, varför finns inte denna kille med i A-truppen, när det är den spelartypen som saknas. Är Han så kass att han inte platsar helt enkelt? eller finns det något annat svar, vill ha mer speltid?osv. Etzanitz

Athletic Joseba
2012-04-12 00:09
Saknar alltid att jag inte varit med på forumet dom dagar jag sitter och tar anteckningar får matchrapport istället för att hänga här. Det tråkiga är att det verkar finnas mycket bitterhet här som nästan gör mig lite arg. Några saker:
-Så usel var väl inte domaren.
-Nyams näve kunde varit rött enligt regelboken men å andra sidan håller jag inte på regelboken i såna lägen. Det viktiga där var att Susaeta markerade mot domaren angående handen och att det därmed blev gult och att han sen stod upp och markerade mot Nyam att det inte var OK.
-Ibland är vi bittra över att vi tappar på slutet, idag är vi bittra över att vi inte avgjort tidigare, Granada är ett starkt lag försvarsmässigt. Det har dom visat gång på gång under säsongen. Det här var inget dåligt resultat.
-Muniain 19 är fotbollskorkad? Såg ni hans passning till Iraola som ledde till straffen. Please han är bland våra bästa spelare i match efter match, han bär laget och han är 19. Vad förväntar ni er?
-Zlatan/Balotelli? Ja för vi med vår tunna trupp har ju verkligen råd med spelare som får spel och blir avstängda flera matcher för att dom har fel i huvudet, come on.
-Det är inte Bielsa som spelare, han har gett våra spelare verktygen men det är spelarna som springer mest av alla i hela världen just nu inte Bielsa..
Däremot håller jag med om att att vi gick bort oss i försvaret några ggr som till slut ledde till mål, att vi inte var redo från början och att Muniain kan utvecklas.
Athletic fllorentee
2012-04-11 22:27
Okej. Ja domaren kan knappast ses som ansvarig för "förlusten" idag. Men han var bedrövlig..

Ja Toquero gjorde en cykelspark och bollen seglade över målvakten men han sträckte sig ordentligt och lyckades peta bollen i ribban och ut. Vi hade flera lägen då vi var väldigt nära under stopptiden. Galen avslutning på matchen var det.

Hur som helst, detta är alldeles för dåligt. Tycker så synd om Bielsa, för i grunden är det han som skapar alla lägen medans spelarna sedan sumpar dem. Det är ju sällan som vi t ex har någon spelare som dribblar 2 gubbar och sedan sätter den i krysset, utan det är alltid taktiska mål, kanske en löpningskombination av 2 spelare som slutar med en genomskärare bakom backlinjen och en chipp in på Llorente som sedan nickar in den i öppen kasse.
Hoppas att spelarna inser detta och ändrar på någonting, för just nu ser det ut som att vi har 11st Fernando Torres på planen. Jag tror vi behöver attityd. Lite Balotelli/Zlatan-stil.. Eller ja, jag vill inte ha en sådan spelare i laget. Men man kanske kan inspireras lite av dem? Hur som helst så räcker det inte med att titta ner i gräset när man missat ett friläge. Man kan inte bara sucka lite lätt för en sån sak, inte idag iallafall. Fram med känslorna!

Muniain då, fan säger jag bara. Och det är inte huvudsakligen för att han bränner friläget idag, utan snarare för att han är så fotbollskorkad. Det ser man dock på friläget. Han lyckas på något sätt ta friläges-löpningen helt fel och väljer efter det att skjuta istället för att passa, någon som en blind man skulle kunna genomskåda. Han har dessutom noll kyla, tar idiotiska beslut och verkar inte ha någon taktisk känsla. Han skjuter när han absolut inte får skjuta och försöker sig på avgörande passningar när han absolut inte bör göra det.
Allt detta sitter ju dock i huvudet så det är inte hans tekniska kvalitéer som det är fel på, som tur var. Känns bara som att han försöker visa lite för mycket och på så sätt inte riktigt tänker helt klart under matcherna. Men vad vet jag. Det löser väl sig..
Athletic Julken
2012-04-11 22:04
fflorente - domaren heter Undiano Mallenco och är en av dom domare som vi nästan aldrig vinner med. Otroligt att inte siquera får rött direkt när han kapade Llorente i knähöjd! Nyams näva i ansiktet på Susaeta kunde minsan också varit rött.

Men - och det är det här som är så fint med Bielsas revolution - när vi nu inte lyckas vinna räcker det liksom inte att skylla på domaren. vi är så bra nu att vi alltid har allt i vår egen hand. idag var avsluten för dålig, vi tappade boll vid fel tillfällen (ja, iker, jag menar dig) och vi var ofukserade i försvaret vid fel tillfällen.
Athletic Julken
2012-04-11 22:04
fflorente - domaren heter Undiano Mallenco och är en av dom domare som vi nästan aldrig vinner med. Otroligt att inte siquera får rött direkt när han kapade Llorente i knähöjd! Nyams näva i ansiktet på Susaeta kunde minsan också varit rött.

Men - och det är det här som är så fint med Bielsas revolution - när vi nu inte lyckas vinna räcker det liksom inte att skylla på domaren. vi är så bra nu att vi alltid har allt i vår egen hand. idag var avsluten för dålig, vi tappade boll vid fel tillfällen (ja, iker, jag menar dig) och vi var ofukserade i försvaret vid fel tillfällen.
Athletic PedroYeste
2012-04-11 21:59
19 - 9 i avslut
11-0 i hörnor
70-30 i bollinnehav
missad straff....

2-2 helt logiskt eller?
Athletic PedroYeste
2012-04-11 21:58
Sporting slog levante... men vad hjälper det när vi inte själva kan vinna?
Annons: