/spanien/bilbao/forum/122.aspx/spanien/bilbao/forum/122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Gernika
2012-05-04 20:27
@Teodoro:

Tycker Javi ska spela på mf, då tar vi nästa steg...
Athletic Teodoro
2012-05-04 09:09
Såg nu precis att Pepe Mel vägrar släppa Beñat för mindre en 20 miljoner ojrås... Hej då Beñat och min tänkta elva till nästa säsong...

För att spä på lite, Iñigo Pérez i all ära men mot Real Madrid senast tyckte jag, likväl som många andra på läktaren att han inte håller klassen (ok, han är ung och kan lära ännu). Men det är tveksamt, precis som tidigare har vi spelare som inte riktigt klarar av det på högsta nivån...
Athletic Teodoro
2012-05-04 09:07
Oj oj oj oj! Zonal Marking - jag tror jag hittat min nya favoritsida! Tack grabbar!
Athletic Teodoro
2012-05-04 08:57
Joseba!

Beñat är den spelare vi trånar efter! Med De Marcos, Herrera och Beñat i mitten tar vi nästa steg, no doubt!!!
Athletic PedroYeste
2012-05-04 08:41
Något som Ronaldo knappast kommer att göra...
Atlético Joao Pinto
2012-05-04 01:46
Nu har Martinez bett om ursäkt iaf.....
Athletic Joseba
2012-05-04 00:50
ääh han är en medelmåtta ;)
skulle han slå ut Ibai eller Iñigo, han blir femtielftemittfältare i Athletic :)
Athletic PedroYeste
2012-05-04 00:45
Appropå något helt annat... såg ni Benats mål igår... briljant! Den killen måste hem till Bilbao!
Athletic Joseba
2012-05-04 00:45
Nej men du har ju helt rätt Iker. Och jag håller med, som jag skrivit ett flertal gånger så har jag enorm respekt för det han gör på planen men samtidigt så tål jag inte killen, ibland vet jag inte ens varför och ibland tycker jag han får oförtjänt mycket kritik. En fundering man iosfs kan ha är ju varför du har valt just ditt nick och inte nåt m CR7 kanske samma anledning som att jag respekterar Iker Casillas enormt medan jag får krupp på CR7
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-05-04 00:41
Aja, det är nu dags att sova. Väl mött allesammans!
2012-05-04 00:39
Joseba //

Precis som du nämner, oftast är det det som sker på fotbollssplanen som vi fans bryr oss om. Men, jag kan inte påstå att detsamma gäller för Cristiano Ronaldo som drabbas något enormt med sitt privata liv i kombination med det som sker på fotbollsplanen. Han om någon tvingas till att utså med en massa kritik utan dess like utifrån.
Athletic Joseba
2012-05-04 00:37
Giggs är ett föredöme på planen, det oftast det fotbollsfans bryr sig om. Då kan jag tänka mig andra stjärnor som är bättre att jämföra med
2012-05-04 00:34
PedroYeste //

Att de tidigare nämnda spelarna inte väcker lika mycket känslor har ju med det verkliga förhållandet i att dom inte är lika uppmärksammade runtomkring i världen (såväl inom sport-branschen som övriga branscher). Inte att Cristiano Ronaldo beter sig mer illa än någon annan...

Kan du med handen på hjärtat säga att Cristiano Ronaldo gjort något mer fult under sin karriär än exempelvis Giggs handling med sin brors fru?

Athletic Joseba
2012-05-04 00:32
men nu är vi ju tillbaks på come on nivå igen, han gör det ju så lätt att tycka illa om honom, när han precis blivit vald till världens bästa fotbollsspelare gick han mamma ut och sa att hon bara kunde dö lycklig om han nån gång spelade för Real, han är lite för välkammad, han gnäller på medspelarna om dom inte passar när dom leder med 3-0, han har ingen respekt för Baskien-centralmakten problematiken och dessutom är han bäst i världen, det är klart som f-n att folk blir pissed, än en gång vill jag understryka att jag respekterar honom enormt som fotbollsspelare
Athletic PedroYeste
2012-05-04 00:30
"Jag kan tänka mig att det handlar om att dom inte väcker lika mycket känslor"

Exakt där sa du det själv...

Du kunde lika gärna skrivit att de inte beter sig lika illa...

Slut på diskussionen :-)
Athletic Teodoro
2012-05-04 00:27
Nu vill jag inte vara den som är den, men hade jag haft Ronaldos jobb samt lön hade folk gärna fått kalla min familj för saker en gång i veckan!
Postat via SvenskaFans-appen
2012-05-04 00:21
PedroYeste //

Jag kan tänka mig att det handlar om att dom inte väcker lika mycket känslor. Cristiano Ronaldo är ett väldigt stort affisch-namn, en människa som flertalet individer mer än gärna vill se misslyckas. Se på Giggs exemplevis, han var nyligen otrogen med sin brors fru (!) och ändå är han inte hatad i lika stor utsträckning som han bör vara. Jag kan blott ana vad som hade skett ifall det hade varit Cristiano Ronaldo i Giggs position.
-
barcetia - #ANIMSABIDAL //

Vem har sagt att det ska vara knäpptyst på läktarna? Folk får mer än gärna hata Cristiano Ronaldo, men då ska man inte heller bli lack på honom när han ger tillbaka. Varför ska inte Cristiano Ronaldo få ge tillbaka när alla dessa fans hånar honom och hans familj?
-
Joseba //

Tack detsamma!
-
Teodoro //

:)!
Athletic Joseba
2012-05-04 00:20
Eller för att spä på listan PedroY Raul fick ovationer av San Mamés publiken när han kom dit med Schalke och jag tror att den publiken liksom alla andra i alla världen ser att han har ett vitt hjärta, så det handlar inte bara om att man ogillar Real. Ma kan också uppskatta stora spelare oavsett klubb
Athletic Joseba
2012-05-04 00:18
just det, till er som håller real-barca debatten här eftersom inget av era lag vågar ha ett öppet forum så vill jag bara säga att Angel Di Maria(ursäkta stavning) och Dani Alves(ursäkta stavning igen) är båda bedrövliga filmare mot risiga lag samtidigt som dom båda är världsklass på sina respektive positioner när dom är i högintensitetsmatcher och inte har tid att filma.
Till Iker Casillas så vill jag säga att du har rätt med en liten modifikation. van Nistelroy hånade CR7 för just det men sir Alex gjorde sig av med den sämre spelaren eftersom han var tvungen att välja. Kul förresten att du är här och skriver och har koll. Ser fram emot fler inlägg av dig i höst när vi möts igen. Forum är en stor del av vad svenska fans handlar om för mig trots att jag också är skribent
Athletic Teodoro
2012-05-04 00:18
Iker. Ok, bra sagt ;-)! Jag kunde bara inte få grepp om hur du la fram det (inget illa ment!)
2012-05-04 00:12
Teodoro //

Om du anser att jag försvarar Cristiano Ronaldo så får du mer än gärna anse det. Att ha förståelse för Cristiano Ronaldos sätt att agera är min ståndpunkt.
Athletic PedroYeste
2012-05-04 00:11
Iker/

Hatar honom för saken skull? Tro mig det finns alltid en anledning...

"Det ligger i ens supporters natur att göra allt i sin makt när det kommer till att störa motståndarnas allra bästa fotbollsspelare"

Visst men hur kommer det sig att spelare som Messi, Iniesta, Giggs, Raul med flera inte får utstå det Ronaldo får utstå?

Athletic Joseba
2012-05-04 00:10
Nej men come on CR7 är ju asirriterande, jag är själv rätt gammal och har följt Man U sen FA cup finalen 85 och såg varenda match när ManU tog CL med Ronaldo. Jag har en shitload av respekt för killen som fotbollsspelare men irriterar ihjäl mig på honom. Det handlar inte om avundsjuka att han får ligga mer än jag för det är liksom inget problem. Däremot blir man ju mer irriterad på honom eftersom man vet att man kommer att behöva dras med honom och hans gnäll och hans vattenkammade hår i 10 år till(om han vill) klart han är mer irriteradnde för att han är bra. Om killen vait en sopa hade man ju bara skratat åt honom. Från min sida är det hatkärlek, enorm respekt för honom som fotbollsspelare, enorm lust att nån ska ge honom en smäll
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-04 00:09
IKER CASILLAS

Amen sluta nu.. ska läktarna vara helt tysta och heja på motståndarlaget bara för stora mäktiga Real kommer dit?

Det räcker med att lägga handen bakom örat o be de säga de igen, inte gestikulera åt motståndarna att köra upp den när man firar.

Ni kan inte sitta i er Puerta och påstå att Messi är ful som skjuter bollar på publiken, Alves är smuts för han trampar på Cristiano men sen rättfärdigar ni Cristiano och Pepes beteenden?

Älskar Athletic, både hur klubbens beter sig i situationer, fansen, nuvarande och dåvarande spelet(båda har sin egen charm) samt många av spelarna. Det går inte separera deras fans från dem, det ska kännas lite smått förnedrande/pirrigt att spela i San Mamés.
Athletic Teodoro
2012-05-04 00:04
Iker, du försvarar alltså Cristiano Ronaldo och hans sätt att agera?
Athletic Teodoro
2012-05-04 00:02
PedroYeste, no problemo och tack! Jag har ju inte lyckats följa upp den biten, hann läsa något personligt angrepp (någonting väntade mig), men inte mer. Kul att se karaktären hos vissa fans!
2012-05-04 00:01
PedroYeste //

Ja, men när hånar Cristiano Ronaldo publiken? Jo, efter att dom hånat honom...

Enligt min uppfattning hatar folk Cristiano Ronaldo bara för sakens skull, att göra honom upprörd och därmed försöka få honom ur balans. Det ligger i ens supporters natur att göra allt i sin makt när det kommer till att störa motståndarnas allra bästa fotbollsspelare. Men, ifall den spelaren i fråga vinner saker och ting åt sitt eget lag så får fansen faktiskt ta och skylla sig själva.

Cristiano Ronaldo är en människa som får stå emot så mycket skit som vi knappast kan ana om. Troligtvis är han den fotbollsspelare som hela världen är mest avundsjuk på, och ändå tystar han kritiker gång på gång. Man kan inte begära att Cristiano Ronaldo ska motta så mycket skit utan att han för den skulle då och då ska ge tillbaka. Jag anser att man bör sätta sig i hans situation. Det är lätt att vara ett snille bakom en dator, men väl i stundens hetta pågår ett annat scenario i ens huvud.
Athletic Teodoro
2012-05-04 00:00
Joao! Kul med en granne här ;-)! Men det Där med att håna någons döda far har jag ingen aning om, har jag missat något? :S Klart är det ju att det är fel att håna en persons döde far
Athletic PedroYeste
2012-05-03 23:55
Ledsen Teo men det var jag som stängde kommentatorsfältet, raderade en mängd personliga påhopp innan jag tog beslutet och tyvärr så är det omöjligt att hålla dem öppna när en artikel handlar om Real Madrid...
Athletic PedroYeste
2012-05-03 23:47
Ja allas vår käre Ronaldo är ju ett hett samtalsämne märker man ju...

Saken är den att javi Martinez och Iraizoz reagerar på att Ronaldo hånar publiken både under matchen och efter den.
Detta är något som hänt vid flertalet tillfällen på San Mames och publiken kommer ihåg...

Någon skrev att man kanske skulle tänka i banorna att Ronaldo agerar utefter andra individers beteende... nja blir man utbuad på nästan alla borta arenor kanske man bör rannsaka sig själv istället eller?

Kanske är fel på sitt egna beteende och inte ALLA andras?

Ronaldo är en fantastisk fotbollspelare inget snack om det men han beter sig som en idiot gång på gång...

Dessutom är ju matcherna mellan Athletic och Real känslig i ett historiskt perspektiv och vissa känslor ligger rotade mycket djupare än någon av oss här inne har en aning om.Det är något som Ronaldo givetvis vet om och då blir det ju bara ännu dummare att provocera publiken på sättet han gör...

Tråkigt hur som helst...

Annons: