/spanien/bilbao/forum/117.aspx/spanien/bilbao/forum/117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2012-05-25 22:19
Kommer bli 10-0

Go natt... kul 1,5 minuter iallafall
Athletic PedroYeste
2012-05-25 22:17
Sämsta passningsspelet i år... ser ut som Capparos Athletic just nu

Pinsamt
Athletic PedroYeste
2012-05-25 22:16
Inget flyt just nu, alla slumpbollar hamnar hos en Barca spelare
Athletic PedroYeste
2012-05-25 22:15
Han har varit sjuk i veckan
Athletic fllorentee
2012-05-25 22:14
Varför är inte ander herrera inne? Känns väl som en av våra viktigaste spelartyper i en match som denna..
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic PedroYeste
2012-05-25 22:01
FFFANNNNN VILKET SKITMÅL!!!!!
Athletic PedroYeste
2012-05-25 21:56
Känns som hemmamatch, måste vara 80% Athletic fans
Athletic PedroYeste
2012-05-25 21:29
Oj oj skrällar i startelvan!

Iraizoz, Iraola, Javi Martinez, Amorebieta, Aurtenetxe; Iturraspe, De Marco, Muniain, Susaeta, Ibai and Llorente.

Herrera och Iturraspe uutanför elvan!

Ekiza och Ibai ersätter!
Real Madrid Özil är fan bäst.
2012-05-25 18:37
Vad tror ni chanserna är för ni vinner ikväll? Inga betydande skador eller?
Oddset på er ligger ju runt 10 så tänkte att jag skulle lägga en peng på er. Har även en stark tro på att ni kan vinna och hoppas naturligtvis det med.

Lycka till!
Athletic PedroYeste
2012-05-25 18:29
Nån som kan dela med sig av några goda Pintxos recept? Om man nu kan äta....
Athletic jupero
2012-05-25 13:05
adidas29: de 16-17 spelare som bielsa har roterat runt har spelat en bra bit över 50 matcher var. 4 spelare i 27 mannatruppen har även spelat i B-laget ibai, igor m.
j. ramalho och rui de galareta. De övriga 6-7 splelarna har som mest gjort 10talet matcher. Här ligger våran svaghet. När man spelar många matcher måste man ha en bred trupp. visst levererar vi världstjärnor, men även några som skulle ha svårt att platsa i andra la liga lag.
Athletic jupero
2012-05-25 13:05
adidas29: de 16-17 spelare som bielsa har roterat runt har spelat en bra bit över 50 matcher var. 4 spelare i 27 mannatruppen har även spelat i B-laget ibai, igor m.
j. ramalho och rui de galareta. De övriga 6-7 splelarna har som mest gjort 10talet matcher. Här ligger våran svaghet. När man spelar många matcher måste man ha en bred trupp. visst levererar vi världstjärnor, men även några som skulle ha svårt att platsa i andra la liga lag.
Athletic fllorentee
2012-05-24 21:55
Nå, hur känner ni nu, dagen innan?

Jag har en bra en bra känsla. Betydligt bättre än vad jag hade inför EL-finalen.
Athletic adidas_29
2012-05-24 10:29
@jupero:

Skumt statement... Bilbao, producerar allstå väldsstjärnor och spelare som knappt håller La Liga-klass?
Kan det ha att göra med att Bielsa varit så dålig på att rotera? Vet inte hur det ser ut i Spanien, men finns väl ingen reservliga för spelare som sitter på bänk/läktare där de får spelform?
Athletic fllorentee
2012-05-23 13:41
Ja förra finalen var ju helsjuk! Minns Toqueros tidiga 1-0 mål som om det vore igår. Får hoppas på att ledningsmålet kommer lite senare på fredag.

Håller med dig Jupero. Vi vinner inte en match om vi t ex är utan Llorente och Muniain.
Athletic jupero
2012-05-23 09:02
Under den här "silly season" måste vi vara aktivare än vanligt. Minst 3-5 spelare försvinner från A-truppen. Årets trupp var ändå för tunn för att klara av alla matcher. Att flytta upp unga spelare för fort skadar mer än att de utvecklas av det.

Om man fortsätter den inslagna vägen att försöka vinna alla matcher, med bästa möjliga lag så är vi tvugna att värva spelare som kan tillföra något.

När våra 4-5 bästa spelare vilar håller vi knappt la liga klass. Vi har inga bredd spelare som kan avlasta på ett likvärdigt sätt.
Athletic Joseba
2012-05-22 23:36
Förhoppningsvis blir det ingen spänning alls under Silly om vi inte lyckas värva Arteta, Azpilicueta eller Agirretxe men ingen av dom verkar ju vara på ingång och då ser jag som det mest spännande att ngn av våra stora stjärnor skulle lämna vilket jag verkligen inte önskar. Så jag ser fram emot en tråkig silly...
Men än en gång, silly season är långt bort, det är ju final snart och galet vad coolt det kommer att bli, kommer ihåg förra CdR-finalen så mkt känslor även om utgången var en besvikelse
Athletic adidas_29
2012-05-22 05:36
Låt oss hoppas att den halvgalna argentinaren stannar då. Men som SImon Bank klargjorde i ett reportage för ett tag sen, så är det inte glamour som driver honom, så mycket som utmaningen...
Kommer iaf bli en spännande Silly i vilket fall som helst...
Athletic Joseba
2012-05-22 00:38
Haha hade trott att om nån skulle sabla ner mig efter det där inlägget så var det du PY, egentligen är jag ledsen att Javi M skulle saknas mindre eftersom han är en grymt stabil spelare av internationell kaliber. Egentligen "bättre" än Llorente, problemet är ju att vi är mkt tunnare på forwardssidan än på alla andra positioner. Vet förresten inte varför men är på nåt vis helt säker på att Barca gått till final i CL och vunnit den m Javi M och då är han ju värd varendra Euro i klausulen, låt oss bara hoppas att dom inte sett ljuset. Real blir det inte, Italien har inte råd. Så då handlar det om tre-fyra klubbar i england så det ser hoppfullt ut för oss att få behålla den gode Pamplonesen ett år till iaf.
Snart är det final förresten, shit vad coolt!!!
Athletic PedroYeste
2012-05-21 23:44
Har svårt att se någon av dem lämna då utköpsklausulerna + Spanska skatter skulle kosta Real eller Barca mellan 60-70 miljoner Euro. Möjligtvis kanske någon av dem kan lämna för en brittisk klubb men är tveksam till det också.

Håller med dig Joseba, Martinez är lättare att ersätta än Llorente
Athletic Joseba
2012-05-21 22:00
Alltid svårt att veta vilka rykten som är sanna. Jag tror nog för tillfället mest på Javi M till Barca. Barcelona skulle förmodligen gått till final i CL med Javi M som klivit upp offensivt med sitt huvudspel, Puyol är på väg ut och Javi M är dessutom defensiv mittfältare av världsklass som dessutom visat att han kan spela "tiki taka" både i a-landslaget och som lagkapten i U-21. Dessutom så är han kanske den "minst viktiga" stjarnan i Athletic för att fortsätta nå EL-platser(nu blir jag halshuggen)
Athletic fllorentee
2012-05-21 16:43
Athletic har stabil ekonomi och är absolut inte i något behov av att sälja.

Jag tror det kommer hänga mycket på spelarna själva och dessutom på Bielsa. Blir Bielsa kvar tror jag att våra stjärnor kommer vilja vara kvar. Och om våra stjärnor inte visar något jättesug för att lämna så kommer det krävas att utköpsklausulen aktiveras och då blir det väldigt dyrt. Såpass dyrt att spanska klubbar förmodligen inte kommer kunna slå till.
Och just nu ryktas det väl nästan enbart till Barca/Real. Det ska vi vara glada för, för i och med Spaniens i dagsläget ruttna ekonomi så kommer nog inte dessa klubbar kunna sprätta så mycket pengar i sommar. Har svårt att se framför mig att Barca/Real skulle bränna hela deras transferbudget på Llorente eller Javimar..
Athletic adidas_29
2012-05-21 15:06
Ni som har tillgång till bättre källor...
Hur mycket substans ligger det i alla rykten som florerar runt?

Athletic skulle ju säkert kunna få minst 500 mille för Llorente och Martinez, men behöver klubbensälja/vill spelarna lämna? Och vad har Bielsa sagt?

Vet att det är tidigt, säsongen är inte över, men om det vill sig illa kan det roliga vara över innan det börjat...
Athletic oskar
2012-05-18 20:33
Filmen som finner själen i Athletic!

Grym!

Athletic fllorentee
2012-05-16 11:46
Jag tror att Beñat hade varit en nyckelvärvning för oss. Om han inte går in i startelvan, fine, men anledningen till att säsongen har blivit som den blivit är ju på grund av brist på bredd. Man behöver kvalitét på bänken, så är det bara, sen om det är Beñat eller Iturraspe som blir sittandes, det skiter jag i.

*Jag vill aldrig se Toquero på innermittfältet igen!
Athletic Joseba
2012-05-16 00:30
Vi skulle älska att honom hos oss men tror egentligen att summan av lycka blir högst om han stannar i Betis som gav honom chansen han kämpat sig till.
Själv skulle jag älska om vi köpte Agirregomezkorrta, en mittfältare på 21 från Erreala. Inte så mkt för att jag vet hur han är som spelare men tänk er dom svenska kommentatorerna när dom ska uttala namnet :D
Satan vad vi behöver en anfallare, mitt förslag är fortfarande Agirretxe om vi kan få fart på honom. Han har grym potential, är ingen smurg och "bara" 25
Real Betis Johnston - el retorno!
2012-05-16 00:20
Oj. Big no, no. Vi ÄLSKAR Beñat. Vi vill verkligen ha kvar honom. Det är bara det att alla argument (förenklat) talar för er i förlängningen och Betis knappast har råd att behålla honom. I förlängningen.

@Joseba:
Athletic Manolito
2012-05-15 22:23
Saknas baskiska lag i Segundan som skulle kunna bidra med lovande unga spelare till Athletic så vi får hoppas på Eibar och Amorebieta som nu ska kvala till Segundan!
Athletic JayQue
2012-05-15 22:07
oj. Glömde andoni :( fy mig!
Athletic Joseba
2012-05-15 21:28
Så var diskussionen om Etxebarria igång igen. Kanske snart dags för en silly season krönika om killen. Håller med JayQue om att ingen skulle klaga på att ha honom i laget men frågan är till vilket pris och i vilken roll. För min egen del så vill jag ju att Athletic skall vara lite av ett baskiskt landslag och då borde ju även Xabi Alonso och Mikel Arteta också vara givna men det kommer ju knappast hända.

Vet bara inte var i förstauppställningen en kille som Etxebarria ska gå in. Vi spelar ju ett rätt snabbt och hårt löpande spel just nu och då slår Muniain och De Marcos ut honom, Ander känns ju också rätt given, Susaeta har ju varit given hela säsongen och jag ser inte att Etxebarria kan göra sig själv rättvisa på yttermittfält. Då återstår bara den defensiva rollen som Iturraspe har och varför inte där då. Etxebarria är ju lite av en "sittande" mittfältare.

Därmed inte sagt att jag inte gillar hans spel från de matcher jag sett med Betis i år. Dessutom gillar jag honom för hans karaktär. Efter att ha blivit ivägskickad från Athletic så har han ju verkligen gått den långa vägen till att vara på gränsen till det Spanska landslaget. Med den status han har där nu, skulle det verkligen vara bra för Athletic eller honom själv att vara på gränsen till att vara bänkspelare i ligatian.

Sen kan man ju undra varför Betis-fansen är så sugna på att skicka honom till Athletic ;)

Men som jag sagt förut så om han kommer till oss så tas han emot med öppna armar.

Men än en gång, det vi behöver är en forward som back-up till Llorente. Även om jag tycker det börjar närma sig ett läge där Ibai skulle kunna vara det alternativet om vi fortsätter med Bielsas spel.

En eventuell Etxebarria-affär skulle säkert också komma i en annan dager med de pengar som skulle komma in om Javi M flyttar till Barca.

Annons: