/spanien/barcelona/forum/9987.aspx/spanien/barcelona/forum/9987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-04-15 02:06
Såg inte matchen live utan satt och uppdaterade resultatet via min SGS2:a. Nu när jag sett höjdpunkterna från matchen vill jag bara påpeka två saker om respektive straffsituation. Den första straffen är inte alls lika solklar som många verkar tro, och även om jag inte kan regelboken utan till så ska det väl inte blåsas straff om armen inte hindrar bollbanan? Han drar ju in armarna intill bröstet och skulle dem inte vara där hade bollen ändå tagit på bröstet. Svårbedömt antar jag.

Angående den andra straffen känns den väldigt billig. Ser dock inte ut som att Cuenca filmar till sig den utan att han helt enkelt tappar balansen vid knuffen och sedan försöker sparka bollen men vänstern och således helt tappar balansen och faller. Oavsett vad så är det billig.

Skönt med en 3-poängare oavsett vad, och nu bär det av till London!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-15 02:00
Messi med dagens 2 mål har nu gjort mål i 10 veckor i rad, det betyder att han har delat rekord med den "riktige" Ronaldo då han gjorde det när han spelade i barca. Gör Messi mål mot Real nästa vecka blir han historisk!

Denna killen är för sjuk asså. Han slår rekord efter rekord!
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 01:50
@Andreas V.V:

Fotbollspoltitik vet du. Hehe.
Barcelona Siempre Barça
2012-04-15 01:36
Barcaanist Alls är bakom data skärmen och tjuv läser vad vi alla andra skriver om:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 01:08
Ja, exakt! Och dem spanska domarna är de som håller sig till boken mest.

Tyvärr blir det aldrig rätt. Och valdes ska ha ett gult varje gång han lämnar straffområdet för att klaga!! Alla målvakter skall och borde.

Vinsten var mycket viktig, kan vara avgörande. Nu är har Barca en till orsak att piska real. 1 poäng ska det vara efter matchen där. Sen kan vi tala om press på real spelarna!!

Sov gott! Tack för en liten trevlig diskution Nino! :)
Barcelona El Nino Maravilla
2012-04-15 01:01
socccerfan1

Nej självklart inte, men vi alla vet att det krävs lite mer för att det ska bli straff än frispark om man säger så. För ska man lyssna på regelboken helt och hållet så lär man få ett antal utvisningar per match, exempel Valdes hade väl snittat minst 1 gult kort per match :).

Jaja men härligt med vinst, så skönt att vinna på ett sånt sätt mot ett skit lag som Levante. Tror faktiskt jag känner mer hat för det laget just nu än för laget från Madrid. Hoppas verkligen dom kollapsar i sista matcherna och inte ens lyckas ta en EL plats!

Btw är det någon som har några tips på fina FC Barcelona tatueringar? Dock inga texter, ska helst vara logan.
Barcelona Ztoys
2012-04-15 01:01
Aftonbladets rubriksättare kan inte ha hög lön asså... Vilken pisstidning...
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2012-04-15 01:00
Måste bara fråga - vart är alla som inte trodde på Barcelona i halvlek, alla som ville ha Peps avgång, alla som ville köpa nya backar, som inte trodde på taktiken, som sa att Madrid vunnit ligan? - VART är ni?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 00:56
DM1982

Jag vet inte vad det kan bero på.
Att vi har mest supportrar kanske? Messi + Ronaldo?

Man ser ju inte Uniteds supportrar bete sig på detta vis och de är ju en skapligt populär klubb.

Det finns ju vissa "Madrid anhängare" på bf.com, dessa verkar ju besitta skapligt mer IQ än de här på SvF i alla fall.

Inte lika mycket hyckleri heller.
Barcelona barca de Corazon
2012-04-15 00:52
Det e barca tid det e bara att gilla läget o njuta av den:) Haters will always hate älskar denna klubb sen 1989 har man gillat denna klubb
Barcelona DM1982
2012-04-15 00:48
@Andreas V.V:

Medges, de tvekar inte en sekund på att få folk upprörda. Trots det, jag ser inte den låga nivån på kommentatorsfälten när det gäller andra ligor, typ engelska, svenska eller italienska. Det är inte genier som debatterar där heller men det är heller inte den extrema låga nivån som spanska fans brukar ha.
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 00:45
Men Nino. Jag håller med dig. Absolut. Förstärkningen av cuenca är jätte stor.

Skrev det i mitt första inlägg också, att han föll som ett "fjäder"
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 00:43
@El Nino Maravilla:

Okej, så det är frispark men inte straff?

Straff är ju frispark om frisparken begås i straffområdet?

Men ändå är det inte straff enligt dig? Är det annorlunda regler just i straffområdet? Det visste jag inte i så fall?
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 00:41
@domaren:

Real supporter?

Om du är. Filmar gör ert lag mest just nu. Di Maria, seriöst.. Tom mina real vänner skäms. Men absolut. Filmning=gult. På alla spelare, om han heter Ronaldo eller di Maria eller Messi eller pedr, eller Daniel Andersson i Malmö ff.

Tyvärr så görs detta inte. Speciellt inte mot dem stora namnen. Talar om bl.a. Di Maria idag, och Ronaldo mot Valencia. Och Fabregas mot sociedad tror jag det var
2012-04-15 00:41
socccerfan1

Frispark och straff är två olika situationer. Kan också ta upp regelboken och läsa ord för ord men det gäller att förstå situationerna också, det krävs mkt mer knuff för att få en korrekt straff för Cuenca där.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 00:40
DM1982

Aftonbladet bidrog ju skapligt till kriget där..
Hur kan man ens sätta en sådan rubrik? Det är ju som att dom ber om kommentars-krig.

Usch för piss-media.
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 00:37
Nino.

Raka armar och putt, där spelaren som blir puttad faller. Är det frispark? Ska jag citera regelboken?
Barcelona DM1982
@sólo hay un equipo llamado Barça:

Inte bara där, så här står det på Aftonbladet.

Artikelkommentarerna avstängda

På grund av mängder med personangrepp, könsord och på det hela taget väldigt låg nivå har jag stängt av möjlgheten att kommentera lördagens artiklar om matcherna i spanska ligan.

Det är fan pinsamt vilken låg nivå Barca- och Realfans håller. Dags att rycka upp det nu och vi kan börja här inne.
domaren
det är rätt av domaren o ge era spelare minst 20 gula kort varje match men sker det? du som domare i 14 år borde veta att filmning ger gult kort. då åker många spelare varje match. enögd? ärligt talat gilla ja barca mer en real förut.

Du tigger ju om att bli spärrad / Basaric.
2012-04-15 00:35
socccerfan1

Lägg av, om du dömer så som jag själv gör så vet du mycket väl att Cuenca inte ska ha straff, men den Levante får är absolut inte korrekt den heller. Den enda situationen som enligt mig var straff var när Ballesteros går in hårt på Iniesta, den är ju egentligen solklar men förstår att domaren inte vågar ta en till straff eftersom han redan blåst 2 felaktiga.
sólo hay un equipo llamado Barça
J*klar vilket krig det är här inne och inne på puertan!
Barcelona socccerfan1
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Håller med dig..

Är tyvärr så att spelarna pumpar sig med tabletter. Från smärtstillande till energi/vitaminer mm..mm.. Så att detta händer gör mig inte förvånad alls.. Lider med hans familj och laget. Vila i frid.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-15 00:33
Guardiola: "Liga still impossible? Expected that one... Let's say it's less impossible... Is that a good answer for you? (smiles)''
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 00:32
Vad gnäller alla på? Och hur kam vissa säga att det är fel att döma straff?

Har dömt i 14 år, och det där är mycket regelrätt straff.
Raka armar puttar han ner cuenca som faller som ett fjäder.

Mycket löjligt beteende utav real supportrar.. Men vem bryr sig? Hoppas att vi piskar er på lördag efter att Bayern tröttat ut er och dragit ner er på jorden.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-15 00:31
domaren

Det beror på att vi även ser de domslut som (de riktiga) domarna blåser mot oss - till skillnad från enögda haters som du själv.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 00:31
Fan.. cred till Laporta och Rosell som har lyckats muta så många människor att ge oss fördelar utan att någon har läckt!

Imponerande!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-15 00:28
Guardiola: "Mascherano, 35 balls recovered in 2 games without losing any? The numbers say it all."

Mascherano är kung! Spelar alltid bra, oavsett motstånd.
Barcelona börni
2012-04-15 00:28
Nu när känslorna börjat klinga av har jag en generell domarfråga. Straffen för hands på Busquets är ett typexempel men jag har sett många liknande situationer med andra lag inblandade. Hands i straffområdet verkar ALLTID bli straff och kort. Det spelar ingen roll om spelaren uppenbarligen (enligt repriser) gör allt för att hålla in händerna. Han straffas för att han står där han står när bollen kommer emot honom och för att han undlåtit att amputera armarna. Det verkar inte finnas något som heter oavsiktlig hands.
Ska det vara så enligt reglerna eller är det hela domarkollektivet som drabbats av någon handssjuka? Sjukt är det i alla fall.
domaren
2012-04-15 00:26
hur är det möjligt att ni inte ser hur smutsigt er lag är? hur är det möjligt att ni får domaren med er varje gång ni behöver de. för varje år ni har kommit långt i champions league har ni fått beslut som har ni fått beslut som har vänt matcher åt er. Chelsea, Arsenal och milan. I alla dem tre matcherna va ni ute tills domaren ville vända på de.
de e skam o se ett lag så ärofyllt o duktigt bli så smutsigt
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-15 00:21
Thiago en mi corazón!

Notera hunden i bakgrunden!
Annons: