/spanien/barcelona/forum/9977.aspx/spanien/barcelona/forum/9977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach pep.
2012-01-19 17:01
Om det är någon som ska stängas av i efterhand så är det fan domarna själva. Vi blev blåsta på minst två onside igår, för att inte tala om alla straffar vi blivit förnekade säsongen igenom. Satans jävla skitdomare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-19 16:48
"Om domartrion inte har med incidenten i matchrapporten kan ingen bedömning göras i efterhand."

Vi säger att domarna inte skrev det som psykopaten gjorde mot Messi i matchrapporten. Ska inte fotbollsförbundet i Spanien eller vilka det är som stänger av spelarna kolla på videon hur han trampar på hans hand med meningen.

Tror att Michael Corleone (Florentino Perez) har ett finger i spelet. Det verker som att det är han som är president i spanska fotbollsförbundet. Han styr och ställer över alla andra lag.

elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-19 16:44
Gick och la mig efter andra halvlek igår pga tidig skolgång, och känslan av att vakna upp och direkt se på Livescore att Puyol och Abidal har gett oss segern... obeskrivligt skönt. Så jävla nöjd var jag, på gränsen till självgod.

Kolla länktips, Busquets lurar av världens bästa mittfältare så att denne faller pladask på magen.
edit: såg nu att den var omnämnd i awardsen, men här är video iaf!
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:40
Någon som nämnde tidigare att dem inte kan göra det. Dem får tydligen inte granska/döma incidenter som inte är med i matchrapporten. Om jag förstått det hela rätt? Hoppas jag har fel.

Vore helt sanslöst om det är så.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-19 16:38
Grace

Visst kan RFEF välja att granska situationen i efterhand om de anser den vara riktigt grov? Inte för att jag tror att de kommer att göra det, men ändå.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-19 16:37
Haha, kan meddela att jag också suttit klistrad vid den där låten senaste timmen.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-01-19 16:37
Magisk nertagning av Kung Andres Iniesta!

Se länktips.
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:31
Pepe kommer nog dessvärre inte få en enda matchs avstängning om reglerna är tolkade på rätt sätt? Om domartrion inte har med incidenten i matchrapporten kan ingen bedömning göras i efterhand.

Det är skumt, för i Italien funkar det ju annorlunda. Om en spelare redan fått ett gult kort för en incident kan han inte straffas för incidenten i efterhand i matchen. Såsom Lavezzi förra året när han blev avstängd mot Milan. Hade han fått ett gult i matchen för sin spottloska hade han inte kunnat bli avstängd en längre period. Men då han inte fick ett gult kort kunde Berlusconi och grabbarna ordna en tre matchers avstängning så ligasegern säkrades än enklare för Milans del.
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:26
Piqué ser ju helt klart roligast ut i den videon. Suttit som klistrad vid den länken i en timme nu typ. Låten är ju underbar också.

För er som har spotify så heter låten Magic Mamaliga
Andreas-
2012-01-19 16:24
B-Guden:

10 matcher kommer aldrig hända.
Barcelona Xaviesta
2012-01-19 16:23
Tjapp! Det här borde alla läsa helt enkelt.
Barcelona B-Guden
2012-01-19 16:16
Kom nyss hem och när jag satt på bussen träffa jag en polare som håller på real och han och jag snacka om matchen och kom givetvis in på pepe, då sa han att pepe blivit avstängd 10 matcher, men som det ser ut nu när jag kollar runt har han inte fåt nått straff står det nåt i spanska tidningarna ?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-19 16:13
Barcelonistas

Hahahahaha jag dör kolla på Iniesta så söt.
Barcelonistas
2012-01-19 16:06
Va i helvete? Hahahah va fan är det för hat Xavi har hahahah!.

Många har redan sett videon, den är länkad av Keite.
Barcelona Sahand91
2012-01-19 15:58
- När man sätter ihop en sån här lista krävs ju alltid en djungelpromenad för att reda ut urvalskriterierna. Vad gör egentligen en fotbollsgris? Är det någon som spelar fult och brutalt? Eller någon som agerar lömskt och cyniskt? En figur som tappar kontrollen över sig själv och förvandlar fotbollen till gatuslagsmål? Äsch, det är och förblir lika subjektivt som oklart – men en sak är i alla fall säker. Vilka kriterier man än använder så kommer Pepe att uppfylla dem. Ingen annan aktiv fotbollsspelare behärskar griseriets alla sidor på samma fulländat mångsidiga sätt.

Välskrivet av Erik Niva, kan inte annat än hålla med.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 15:48
Haha oftast är det faktiskt Keita som ger sina mördarblickar som lugnar ner Pepe.

Sen så önskar man ibland att Yaya hade varit kvar. Honom jävlades ingen med.
Real Madrid selakefo the tank
2012-01-19 15:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det med Varane kan stämma, man kanske lurar sig på att han imponerat så mycket mot annat motstånd.

Angående Alonso som ensam Pivote så är ju tanken att Sahin ska vara precis slika defensiv som Alonso och jag tycker det vore värt ett försök meden mer offensiv uppställning.

Hade jag fått valt fritt hade jag behållit Guti och haft honom mellan Lass och Pepe på mittfältet. ;)
Grace/Wastelands
2012-01-19 15:37
I gårdagens match saknade man Marquez lite grann. Han var alltid fair men stenhård. Han hade nog kunnat ge Pepe en tackling eller två.
Barcelonistas
2012-01-19 15:36
Blev lite chockad igår över hur Real Madrid spelade faktiskt. Trodde faktiskt att man skulle sätta en enorm press inledningsvis men det gjorde man inte vilket förvånade mig. Matchen igår påminde mig lite av semifinalen i Cl föra säsongen där vi har stort bollinnehav och kontrollerar hela matchen, och ett Madrid som backar hem för att vänta tills Barcelona eventuellt ska tappa bollen, för att sen köra på omställningar.

Jag tycker många Madridistas överskattade Mourinho enormt efter att han slagit ut oss i Cl 2010. Han är en bra tränare men inte så bra som vissa vill få det till. Många glömmer av att Barca hade dom sämsta förutsättningarna inför den semifinalen där man fick åka buss till Italien, uttåget sa mer om hur bleka vi var mot Inter än något annat.

Matchen igår behöver man inte säga mycket om, seriöst att det bara slutar 1-2 är väll det enda man är besviken över. Kunde lätt blivit 1-4,1-5 med tanke på chanserna och det tryck vi hade mot Real.
Coach pep.
2012-01-19 15:34
Fan vad sjukt ändå att Puyol och Abidal sänkte Madrid. Ett sådant scenario kan man ju endast fantisera om innan match, och så händer det.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-01-19 15:32
Satt precis och dagdrömde om vad Zlatan hade gjort med Pepe om denne varit lika vidrig mot Milan. Tänk er Ibra sätta in en djurig kroppstackling så Pepe flyger ett par meter, och sen gått fram ansikte mot ansikte och stirrat honom i ögonen. Pepe hade kissat ner sig.

Saknade Keita igår, han hade satt Pepe på plats.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-19 15:24
Sergio Busquets är en mästare på vårat mittfält. Kolla varje passning från han får och hur han fördelar den vidare utan att ens titta upp.

Guardiola offrade en av världens bästa centrala mittfältare för att uppnå perfektion. Det är inte många som hade vågat göra det.
En kackerlacka>Mourinho & Pepe
2012-01-19 15:24
Nu vill jag inte gå över gränsen men hade jag fanimej sett Pepe ute på stan eller vart som helst hade jag fan gett honom en sån smäll så han aldrig vaknat upp igen, hade lätt varit värt de!! Den jävla fjollan hade nog lagt sig ner innan jag träffade honom ändå
Barcelonistas
2012-01-19 15:21
Manita

Ta inte hans inlägg seriöst. Han säger saker som han inte riktigt själv vet om vad han säger, han/hon är bara förtillfället väldigt frustrerad. Kan lätt hända att man säger saker som man inte alls menar.
Barcelona tarrak
2012-01-19 15:20
Var inne och läste i Puertan och det är märkligt hur de sedvanliga demagogerna försöker få upprördheten mot Pepe som något unikt för svensk press. Tvärtom är kritiken betydligt hårdare i Madrid-tidningarna och fanatiska madridistas som exempelvis Roncero skäms över Pepe och vill se honom petad i nästa match. Marcas Roberto Palomar går till och med så långt att han anser att Madrid bör överväga att sälja Pepe i nuvarande transferfönster efter att ha smutsat ner den vita tröjan en gång för mycket. Men det är väl, den på Marca-redaktionen så flitigt lästa, Aftonbladet som ligger bakom det också...
Barcelona C.A.K (Lyon)
2012-01-19 15:20
Det är lite smålustigt att marängerna försvarar beteende likt detta.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-01-19 15:16
Finns det någon som kan hitta ett videoklipp på Sergios brytning vid sidlinjen? Helt fantastisk var den, till och med Hussfeldt blev imponerad.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 15:15
selakefo the tank

Ska man köra med ensam pivote så är Alonso fel person för det. Han har aldrig spelat ensam pivote, varken i Liverpool, Madrid eller Spanien. Pepe - Sahin - Özil hade jag faktiskt fruktat mer än Alonso med vilken spelare som helst. Alonso har helt enkelt aldrig någonsin varit bra mot Barca och håller inte tempot.

Hade Varane varit tillräckligt bra hade han spelat igår och inte en halvskadad, gammal, avdankad Carvalho som inte spelat på några månader. Så Mourinho är nog medveten om att Varane inte håller.

Madrids problem är inte formationerna, det är att Mourinho vägrar ge sina spelare självförtroendet de behöver och modet att tro på vinst. Klart att de pissar ner sig när tränaren startar med såpass defensivt lag och defensivt taktik. Nånstans måste spelarna tänka att tränaren inte tror på dom och deras spel.
Barcelona GerardPiqué3
2012-01-19 15:13
Sitter och kollar möjligheterna till att resa ner i April/Maj å se matchen mot Malaga. Har varit där å sett 2 matcher tidigare, och märker då som nu att de platser som finns tillgängliga är spridda och få. Vet någon hur det brukar bli med platser? Är det inte så att ju längre man väntar, desta fler biljetter släpps till icke medlemmar då de som har fasta platser tackar nej å ställer sina platser till förfogande till andra? Eller skall man som jag också hört vara möjligt vänta med att skaffa biljetter tills man är på plats ? Tacksam för svar !
Real Madrid selakefo the tank
2012-01-19 15:06
Goddag glada fotbollsvänner, har själv vaknat upp lite gladare idag och funderat lite kring vad vi måste hitta på till nästa vecka.

Jag är intresserad av att höra vad ni tror om min idé på spelidé mot er etc.

Här är elvan:
-----------------Casillas------------------
Arbeloa---Ramos--Varane--Coentrao

--------------Sahin--Alonso-------------
--------------------Özil--------------------
Di Maria--------------------------Ronaldo
-----------------Benzema-----------------

Tanken är att vi ska sluta spela så defensivt och försöka utnyttja ett eget spel.

Jag tänker inte kladda ner ert forum med en massiv text, den finns att se på Puertan om ni scrollar ner lite till tiden 2012-01-19 14:00.

//selakefo the tank
Annons: