/spanien/barcelona/forum/9968.aspx/spanien/barcelona/forum/9968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ztoys
2012-01-19 18:18
Är i ett krig bror! Mot en madridista så jag behöver "vapen" Länka om du kan skulle vara till stor hjälp! :D HAHA
Culé - Messi y Alexis
2012-01-19 18:13
Du kommer inte orka läsa allt, min vän :).
Barcelona Ztoys
2012-01-19 18:08
Någon som vet en bra sida där man kan läsa om Real Madrids skandaler?

Allt från mutorna till Francos styre med hjärnhand!
ALLA Skandaler!

Tack på förhand;)
Barcelona love the haters
2012-01-19 18:05
La madridista Det beror nog på att det inte finns någon att straffa på andra sidan (i barca) denna gång och då vågar inte förbundet göra något. Skulle vara samma sak om det var barca de gällde.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-01-19 18:03
Aniesta8

Här har du, ska hämta hem den själv :)
Barcelonistas
2012-01-19 17:51
Coach Pep

2 Onside som kunde lett till 2 solklara målchanser. Inte ens med domaren på sin sida kunde Madrid göra något.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-19 17:44
Är det bara jag som får en obehaglig känsla när jag läser den här artikeln?
Real Madrid La madridista
2012-01-19 17:39
RFEF kan om de vill gå in och granska incidenter i efterhand, men av någon konstig anledning så väljer de nästan aldrig att göra det. Om incidenten inte är uppmärksammad i domarrapporten så får det i princip aldrig någon påföljd. Men man valde exempelvis att agera i supercupen när man stängde av Mourinho och Vilanova i efterhand, utan att dessa hamnat i domarrapporten. Så visst händer det ibland, om än sällan.
Barcelona Aniesta8
2012-01-19 17:37
Jag missade tyvärr matchen igår :(( Snälla, kan ni skicka en länk så att jag kan ladda ner eller se den direkt?
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-19 17:13
Grejen med att dela ut påföljder i efterhand borde väl ändå vara att ta upp händelser som domarna inte lyckats se då deras uppmärksamhet var någon annanstans? Om domaren hade sett stämplingen så hade väl han varit smart nog att ge ett kort förhoppningsvis, men vad ska han göra när han var upptagen med att dela ut kort till Callejon eller vem det var.

Det är då snubbarna i kostym som styr spanien ska kolla igenom videoklipp för att se om de ska ge nån avstängning. Det är ju fan mycket mer logiskt så här än det systemet de har nu.
Coach pep.
2012-01-19 17:01
Om det är någon som ska stängas av i efterhand så är det fan domarna själva. Vi blev blåsta på minst två onside igår, för att inte tala om alla straffar vi blivit förnekade säsongen igenom. Satans jävla skitdomare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-19 16:48
"Om domartrion inte har med incidenten i matchrapporten kan ingen bedömning göras i efterhand."

Vi säger att domarna inte skrev det som psykopaten gjorde mot Messi i matchrapporten. Ska inte fotbollsförbundet i Spanien eller vilka det är som stänger av spelarna kolla på videon hur han trampar på hans hand med meningen.

Tror att Michael Corleone (Florentino Perez) har ett finger i spelet. Det verker som att det är han som är president i spanska fotbollsförbundet. Han styr och ställer över alla andra lag.

elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-19 16:44
Gick och la mig efter andra halvlek igår pga tidig skolgång, och känslan av att vakna upp och direkt se på Livescore att Puyol och Abidal har gett oss segern... obeskrivligt skönt. Så jävla nöjd var jag, på gränsen till självgod.

Kolla länktips, Busquets lurar av världens bästa mittfältare så att denne faller pladask på magen.
edit: såg nu att den var omnämnd i awardsen, men här är video iaf!
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:40
Någon som nämnde tidigare att dem inte kan göra det. Dem får tydligen inte granska/döma incidenter som inte är med i matchrapporten. Om jag förstått det hela rätt? Hoppas jag har fel.

Vore helt sanslöst om det är så.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-19 16:38
Grace

Visst kan RFEF välja att granska situationen i efterhand om de anser den vara riktigt grov? Inte för att jag tror att de kommer att göra det, men ändå.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-19 16:37
Haha, kan meddela att jag också suttit klistrad vid den där låten senaste timmen.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-01-19 16:37
Magisk nertagning av Kung Andres Iniesta!

Se länktips.
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:31
Pepe kommer nog dessvärre inte få en enda matchs avstängning om reglerna är tolkade på rätt sätt? Om domartrion inte har med incidenten i matchrapporten kan ingen bedömning göras i efterhand.

Det är skumt, för i Italien funkar det ju annorlunda. Om en spelare redan fått ett gult kort för en incident kan han inte straffas för incidenten i efterhand i matchen. Såsom Lavezzi förra året när han blev avstängd mot Milan. Hade han fått ett gult i matchen för sin spottloska hade han inte kunnat bli avstängd en längre period. Men då han inte fick ett gult kort kunde Berlusconi och grabbarna ordna en tre matchers avstängning så ligasegern säkrades än enklare för Milans del.
Grace/Wastelands
2012-01-19 16:26
Piqué ser ju helt klart roligast ut i den videon. Suttit som klistrad vid den länken i en timme nu typ. Låten är ju underbar också.

För er som har spotify så heter låten Magic Mamaliga
Andreas-
2012-01-19 16:24
B-Guden:

10 matcher kommer aldrig hända.
Barcelona Xaviesta
2012-01-19 16:23
Tjapp! Det här borde alla läsa helt enkelt.
Barcelona B-Guden
2012-01-19 16:16
Kom nyss hem och när jag satt på bussen träffa jag en polare som håller på real och han och jag snacka om matchen och kom givetvis in på pepe, då sa han att pepe blivit avstängd 10 matcher, men som det ser ut nu när jag kollar runt har han inte fåt nått straff står det nåt i spanska tidningarna ?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-19 16:13
Barcelonistas

Hahahahaha jag dör kolla på Iniesta så söt.
Barcelonistas
2012-01-19 16:06
Va i helvete? Hahahah va fan är det för hat Xavi har hahahah!.

Många har redan sett videon, den är länkad av Keite.
Barcelona Sahand91
2012-01-19 15:58
- När man sätter ihop en sån här lista krävs ju alltid en djungelpromenad för att reda ut urvalskriterierna. Vad gör egentligen en fotbollsgris? Är det någon som spelar fult och brutalt? Eller någon som agerar lömskt och cyniskt? En figur som tappar kontrollen över sig själv och förvandlar fotbollen till gatuslagsmål? Äsch, det är och förblir lika subjektivt som oklart – men en sak är i alla fall säker. Vilka kriterier man än använder så kommer Pepe att uppfylla dem. Ingen annan aktiv fotbollsspelare behärskar griseriets alla sidor på samma fulländat mångsidiga sätt.

Välskrivet av Erik Niva, kan inte annat än hålla med.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 15:48
Haha oftast är det faktiskt Keita som ger sina mördarblickar som lugnar ner Pepe.

Sen så önskar man ibland att Yaya hade varit kvar. Honom jävlades ingen med.
Real Madrid selakefo the tank
2012-01-19 15:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det med Varane kan stämma, man kanske lurar sig på att han imponerat så mycket mot annat motstånd.

Angående Alonso som ensam Pivote så är ju tanken att Sahin ska vara precis slika defensiv som Alonso och jag tycker det vore värt ett försök meden mer offensiv uppställning.

Hade jag fått valt fritt hade jag behållit Guti och haft honom mellan Lass och Pepe på mittfältet. ;)
Grace/Wastelands
2012-01-19 15:37
I gårdagens match saknade man Marquez lite grann. Han var alltid fair men stenhård. Han hade nog kunnat ge Pepe en tackling eller två.
Barcelonistas
2012-01-19 15:36
Blev lite chockad igår över hur Real Madrid spelade faktiskt. Trodde faktiskt att man skulle sätta en enorm press inledningsvis men det gjorde man inte vilket förvånade mig. Matchen igår påminde mig lite av semifinalen i Cl föra säsongen där vi har stort bollinnehav och kontrollerar hela matchen, och ett Madrid som backar hem för att vänta tills Barcelona eventuellt ska tappa bollen, för att sen köra på omställningar.

Jag tycker många Madridistas överskattade Mourinho enormt efter att han slagit ut oss i Cl 2010. Han är en bra tränare men inte så bra som vissa vill få det till. Många glömmer av att Barca hade dom sämsta förutsättningarna inför den semifinalen där man fick åka buss till Italien, uttåget sa mer om hur bleka vi var mot Inter än något annat.

Matchen igår behöver man inte säga mycket om, seriöst att det bara slutar 1-2 är väll det enda man är besviken över. Kunde lätt blivit 1-4,1-5 med tanke på chanserna och det tryck vi hade mot Real.
Coach pep.
2012-01-19 15:34
Fan vad sjukt ändå att Puyol och Abidal sänkte Madrid. Ett sådant scenario kan man ju endast fantisera om innan match, och så händer det.
Annons: