/spanien/barcelona/forum/9965.aspx/spanien/barcelona/forum/9965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-01-19 14:42
På tal om Busquets. Fan vad det ser roligt ut när han lurar bort Özil som kommer upp i press mot honom. En kroppsfint och Özil stupar i backen. :D

Edit: Ah sorry, såg inte att el Profete just postat samma video.
Barcelonistas
2012-01-19 14:41
el Profete

Busquets är för mig världens bästa på sin position. Han får alla situationer att se så enkelt ut, och jag är nästan säker på att den dagen han lägger skorna på hyllan så kommer han att va den bästa på sin position genom tiderna.

Folk som inte kan se Busquets storhet är alla efterblivna.
Barcelona Rambla~
2012-01-19 14:38
Veckans:

Revista De La Liga - 17th January 2012
Barcelona DelijeSrbija
2012-01-19 14:35
Vill bara säga stort grattis till segern Barca. Det finns ingen tvekan om att Barca är världens solklart bästa lag.
Sen när man ser Puyol så blir man gråtfärdig vilken LEGEND.
Sen måste jag va jag älskar Busquets. Alla blir så förbannade på honom fans och spelare man han är fan kung på att få dom ur balans. Vilken fantastisk fotbollspelare absolut en utav världens bästa defensiva mitfältare och han är en vinnare som vinner de stora titlarna med både Barca och Spanien.
VISCA SERGIO BUSQUETS
Barcelona el Profete
2012-01-19 14:22
Shanghai - SHOOT ME $12

“I play in a position that demands hard work and generosity and little glamour, but I like it. It’s my job and I like it. I would rather intercept and steal 10 balls than shoot. That’s what I’m here for, to make everyone else’s jobs easier.”

- Sergio Busquets

Co-sign. Matchens höjdpunkt: Sergio Busquets Dummy vs Özil

Pwned! =)
Barcelona Keite
2012-01-19 14:17
haha, var är grejen med alla madridistas som vill ha Guti tillbaks? Seriöst.
Visst, han var bra mot sämre lag men i de stora matcherna gjorde han aldrig något. Killen fejkade ju tom skador inför El Clásico.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-19 14:15
Sergio Busquets är i mångas ögon en riktig medelmåtta men för mig är han fantastisk, redan från när jag såg han första gången mot Shakhtar live, 2-3 förlust förvisso men vilken bollvinnare han var den matchen.

Kung Sergio Busquets!
Grace/Wastelands
2012-01-19 14:15
Barca-nist

Samtliga Reals spelare kan ersättas rakt av i spanska landslaget. Endast Ramos som kan bli knivigt men det borde gå.

Alonso och Casillas fyller ingen direkt funktion förutom den klassiska "kvoten av Madrid-spelare" som måste vara med i startelvan.
Spanien spelar bättre utan Alonso och låta Busquets vara ensam pivote med Xavi/Iniesta/Fabregas/Thiago/Silva på mittfältet bredvid honom.
Barcelona Barca-nist
2012-01-19 14:13
Alonso var inte mycket bättre än Pepe när han agerade fult gång på gång mot Fabregas och Busquets igår.

Jag hade respekt för den spelaren trots att han spelar i Real men nej han aktier har sjunkit.
Detta påverkar spanska landslaget otroligt mycket oavsett vad!
Hutch
2012-01-19 14:06
Busquets har i princip levererat i varje El Clásico sedan hans debut i mastodont-matchen. Han spelar med ett sådant lugn(röker på innan match?) och är så fantastiskt bekväm med bollen. Jag tappar alltid hakan när han retfullt enkelt lyckas finta bort spelare med sina sliskiga kroppsfinter.

Grande Sergi Busquets!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-19 14:00
Man mår så gott när man tänker att vi har en fotbollsspelare som Busquets. Många blundar för att han fejkar och överdriver för mycket när han blir tacklad eller nåt. Även jag håller med att han överdriver, men ack så viktig han är i dagens Barca. Han är så lugn, hans korta passningsspel, en riktig jävla taktiker är han också. Den mest underskattade spelaren i Barca, Spanien, Europa och världen skulle jag vilja påstå.

Tack Pep för att du såg denna talang och gav honom chansen. En framtida lagkapten!
Barcelona Hetfield
2012-01-19 14:00
Haha, lite kul med C.Ronaldo. Varje gång han presterar mot Barcelona så glöms det snabbt bort. Den enda gången han gjorde något vettigt var väl i CdR finalen.

Real Madrid kommer att få stora problem mot bra lag, jag tror att Bayern skulle kunna slå ut Real Madrid.
Barcelona Hetfield
2012-01-19 13:58
Jo, det är kanske så. Men jag tror att Xabi verkligen tyckte att det var så illa att han ville kolla hur han mår.

Jag har aldrig gillat Xabi, han ser alltid bajsnödig ut, men tyckte att det där var fint gjort, om hans intention var att hjälpa Messi.
Grace/Wastelands
2012-01-19 13:56
Hetfield

Tror du inte Xabi går fram och gör det han alltid gör, försöker tysta ner spelaren och eventuellt få honom på fötter och försöka få honom att inte göra så mycket väsen av sig. Känns som hans agenda i Madrid. Låta de andra spelarna sparka ner spelare och sen går han fram och försöker medla och låtsas som att våra spelare har filmat typ.
Barcelona Hetfield
2012-01-19 13:49
Titta på videon när Pepe trampar på Messis hand. Notera hur han tittar ner strax innan han trampar, så det utesluter "men han råkade trampa".

Notera även att till och med Xabi Alonso går fram till Messi och kollar så att han mår bra, till och med Xabi tänkte nog att det där var över gränsen.
Barcelona el Profete
2012-01-19 13:47
Den katalanska kommentatorn spårar ur totalt och det med all rätt. Om man stoppar videon på sek 00:26 så ser man hur Pepe tydligt tittar efter var Messis hand befinner sig när han stampar ner foten. Intentionen var att skada, videon talar klarspråk. Men som ni övriga har påpekat, han kommer knappast att bli avstängd. Den övriga världen såg händelsen men förbundet väljer att blundar för den. Skandal.

För er som kanske missat det så står förbundet fast vid domarens bedömning att Iniesta tilldelades det gula kortet helt korrekt. Bedrövligt.

På tal om avstängningar så blev Joaquín Caparrós igår avstängd i 2 matcher av förbundet för att ha protesterat mot det uppenbara 2-0 målet mot Madrid. Jag får inte ihop ekvationen logik med det spanska fotbollsförbundet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 13:46

Andreas V.V - "Pagar"

Som jag skrev för nån timma sen så är inte Mourinho direkt bra på att höja spelarnas självförtroende. Han bänkar alla sina offensiva mittfältare som Sahin, Kaka, Özil och även Marcelo. Han kör med den mest defensiva elvan han kan ställa upp med och då har de gjort flest mål i Europa. :)

Det måste vara en käftsmäll för spelarna att ha en tränare som undervärderar dom varje gång de spelar mot Barca. Hur kul är det för Ronaldo att täcka passningen mot Dani Alves i 90 minuter? Och vad hjälpte det när Pep lät Alves stanna och skickade Abidal upp istället och det resulterade i mål. Hahaha, nä, som du säger, mobbning mot nästan alla spelare tycker jag :)
Barcelona GerardPiqué3
2012-01-19 13:44
Sitter och kollar möjligheterna till att resa ner i April/Maj å se matchen mot Malaga. Har varit där å sett 2 matcher tidigare, och märker då som nu att de platser som finns tillgängliga är spridda och få. Vet någon hur det brukar bli med platser? Är det inte så att ju längre man väntar, desta fler biljetter släpps till icke medlemmar då de som har fasta platser tackar nej å ställer sina platser till förfogande till andra? Eller skall man som jag också hört vara möjligt vänta med att skaffa biljetter tills man är på plats ? Tacksam för svar !
Barcelona Blaugrana91
2012-01-19 13:39
den närkingska älgen

Hade också gärna sett att Barca anmälde Pepe, men samtidigt förstår jag Barcas beslut, skulle säkert bara bli pajkastning mellan klubbarna igen.
Jag tror Barcelona tycker att bilderna talar för sig själv, Pepe och Real har skämt ut sig tillräckligt redan.

Dock är jag säker på att om det hade varit tvärtom, dvs att någon av våra spelare skulle agerat som Pepe (Kommer aldrig hända) så hade Real anmält hela laget och lagt ut bilder och filmer på sin hemsida...
Men Real är ju en smutsklubb så hade inte varit så förvånande, Barcelona är en gentlemannaklubb.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-19 13:38
Barcelonito / Lucho Enrique 21

" Tycker det är förbannat fegt av Madrid att inte göra som alla andra lag gör, att låta andramålvakten stå i cupen."

Madrid är ju ännu värre, dom låter ju reservkeepern stå i början av Cupen för att sedan, när det börjar bli lite tuffare matcher stoppa in Iker i kassen.
Det är klart värre än att spela med Iker alla matcher tycker jag, det visar ju att man har noll förtroende för reservmålvakten.
Lite mobbing nästan?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-19 13:34
Så dålig var ändå inte pinto igår. Fast det är klart, med valdes hade det nog blivit 2-0
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kaka de Madrid
2012-01-19 13:28
Hej på era alla barca fans!
Jag har tänkt och åka ner till Barcelona för att se El-Classico! undrar om ni vet vart man kan ta på billiga biljetter på? har svårt och hitta dem!
Tack !
Barcelona Kaka de Madrid
2012-01-19 13:28
Hej på era alla barca fans!
Jag har tänkt och åka ner till Barcelona för att se El-Classico! undrar om ni vet vart man kan ta på billiga biljetter på? har svårt och hitta dem!
Tack !
Atlético addeh
2012-01-19 13:13
Juvenil A vann i helgen med 4-0 mot Reus. Dongou gjorde två av målen, Alex Moreno & Pol Calvet varsitt.

Jonathan Soriano verkar i det närmaste vara klar för Salzburg och det ryktas om att Dongou kommer flyttas upp permanent till Barça B. Hade onekligen varit spännande att se hur han skulle klara sig mot seniorer.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 13:13
Läs krönikan, Är Mourinho en förlorare? av Joakim Broberg.

Äntligen lite kritik mot Mourinho. Äntligen en madridista som vågar säga det alla dom vet.

Mycket bra skrivet.

Grace/Wastelands

Nej, reglerna kommer nog inte ändras. Tycker UEFA och FIFA ska införa det så att alla förbund tvingas till ändringar. Tänk vad alla filmningar och fulspel skulle avta.

Och Pepe kommer inte bli avstängd. Barcelona har inte anmält och domaren som inte såg händelsen har inte tagit med det i sin matchrapport. Därmed kommer förbundet enligt reglerna inte kunna dela bestraffningar.

Angående Pinto, självklart ska han stå i alla cupmatcher. Tycker det är förbannat fegt av Madrid att inte göra som alla andra lag gör, att låta andramålvakten stå i cupen. De har smålagsmentalitet just nu, igår spelade de som Santander.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-19 13:06
Tydligen kommer Barca inte att anmäla Pepe för stämplingen mot Messi igår. Det är nu upp till förbundet att välja om de ska granska situationen i efterhand. Någon som har en förklaring till varför? Anmäl för fan. Angående Pinto är han slut, och jag blir nervös när bollen är nära honom. Dock tycker jag att klubben gör rätt i att behålla honom, men nästa säsong förutsätter jag att en ny andremålvakt plockas in.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-01-19 13:05
Visst att Pinto inte är världens bästa andramålvakt men tycker ändå han håller som det. Det är väldigt svårt att vara andramålvakt i Barca då man för det första inte får spela speciellt mycket och sedan även att när man väl får spela får man inte mycket att jobba med. Väldigt svår roll även som förstamålvakt, vilket Barca har fått vittna en period innan Valdés. Tycker ändå de bra bitarna väger över för Pintos del och jag är glad att han även stannar nästa år.

Sedan som Addeh säger, hans spel med fötterna har utvecklats något enormt de senaste åren. Kommer ihåg hans första säsongen då det var riktigt läskigt varje gång Pinto hade bollen med fötterna.

Och slutpunkten, 3 vinster på Bernabeu för Pinto, inte illa för en andramålvakt.
Grace/Wastelands
2012-01-19 13:03
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Tror inte direkt spanska fotbollsförbundet är intresserade av en förändring av befintligt system. Det hade ju inneburit mer jobb och att dem helt plötsligt kan utdela avstängningar. Det vill dem väl inte göra.

Tror inte Pepe blir avstängd. kalla mig cynisk men tycker spanska fotbollsförbundet är för uselt och förväntar snarast alltid att bli besviken på dem.
Barcelona Keite
2012-01-19 12:58
Punto Pelota om ni vill se den. 3 timmar lång men bara skönt o höra de prata
Barcelona Gio Style
2012-01-19 12:52
Hahahaha, för den som missade detta :P
Annons: