/spanien/barcelona/forum/9963.aspx/spanien/barcelona/forum/9963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-19 00:30
Andreas V.V - "Pagar"

Och det säger John Alvbåge som lämnar Sveriges vackraste sportklubb för blåvitt? Haha.

--

Hur som helst. Återigen, en fantastiskt skön seger. Ska erkänna att jag var fruktansvärt negativ efter Ronaldos 1-0 (Pinto måste ta den), och när vi brände läge på läge i första kändes det fan mörkt. Just därför var väl Puyols mål extra skönt. Har sagt det och jag säger det igen. Älskar bara två spelare i världen, den ena är Puyol och den andra är Balotelli. Sedan tycker jag att vi har bra koll på matchen och Abidals 2-1 mål är fullt rättvist och dessutom väldigt vackert. Messis passning är ju helt och hållet genial. Taktiskt gör vi en bra match, rent formationsmässigt kändes det som att Pep laborerade en hel del med Alves under matchen. Ibland var det 4-backslinje och ibland 3-backslinje. Pep gör enligt mig tydligare och tydligare framsteg som matchcoach.

Reals taktik kan jag verkligen inte förstå mig på. Efter Ronaldos mål ger de ju fullkomligt bort initiativet till oss. Mycket märkligt. Många här inne har ju lackat på Pepe och jag kan bara instämma. Vidrigare och mer osympatisk spelare går det fan inte att hitta. Efterslängar i varje närkamp och stämplingen mot Messi var vidrig. Förutsätter att förbundet granskar situationen i efterhand.

Till sist ska vi inte glömma att det är 90 minuter kvar att spela, men det ska nog mycket till om Real ska vända på det här.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-19 00:29
Den här psyke Pepe - den nya spanska slaktaren a la Goikoetxea från Bilbao - han bör få straff i efterhand.
Hoppas att det spanska förbundet kör lite grant på samma linje som PL. Kompany fick 4 matcher, vad ska Pepe få, inget?

Rätt brutal spel överlag av marängerna. Mou är "geni" - har har uppfunnit karate taktiken. Och att det finns neutrala åskådare som håller tummarna för honom. Då säger jag som mina barn: Ofta.

Sov gott grabbar. Det är en historik period den där. totalt dominant på SB.
Barcelona Keite
Nya Tekken som ska komma till sommaren kommer ha Pepe som sista bossen
Barcelona NoGo™
Underbar seger! Finns inga ord som kan beskriva Pepe alltså, sinnes!
Barcelona zizzz
Grattis till vinst! Varför slutar det alltid såhär när man snackar på ett öppet forum med en realsnubbe..(länk):(
Real Madrid Mr. Mourinho3
2012-01-19 00:27
@Rambla

Det är spelare som kan utmana högt upp i plan. Jag talar om en klassisk regissör som klarar av att göra sin gubbe när tillfället kommer. Kolla på Xavi tex, han får bollen, blir han trängd så dansar han salsa o sen passar han. Simple. Sen kollar du på Xabi, blir han trängd så dansar han Mr. Roboto och lägger en random boll.

Alla kan ha Ronaldos o Benzemas.. men de är usla utan en mittfältare. Get my point? Tex Englands landslag.. de kommer aldrig vinna nåt så länge de har Gerrards o Lampards.. fantastiska spelare men de kan fan inte göra en enda gubbe 1-on-1.
Grace/Wastelands
2012-01-19 00:27
"Pepe could easily appear on a video game cover: Hitman, May Payne..."

Haha
Barcelona Keite
2012-01-19 00:26
Fina kommentarer :)
Barcelona Rambla~
JackWilshere Jack Wilshere
Iniesta's a joke.....the best midfielder in the world! In my opinion.....the way he glides past players! Reminds me of Gazza!
Barcelona Barcadinho.
Barcelona Rambla~
krullo

Nej det kommer han inte få. Det funkar tyvärr dåligt med sådant i Spanien. Det blir bara aktuellt om domaren har med det i sin rapport och det lär han ju knappast ha när han missade incidenten.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-01-19 00:25
dubbel.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-01-19 00:25
Pepe kommer inte straffas, även om Madrid fansen också tycker att han bör straffas. För Spanska fotbollsförbundet är ett skämt som aldrig kommer att stänga av någon Madrid eller Barca spelare i efterhand. Tyvärr.. Hoppas dock att han blir avstängd för annars ger det ut idiotiska signaler att spelare får stämpla andra i smyg utan att bli straffad fast hela världen ser det på tv.
Barcelona krullo
2012-01-19 00:24
Pepe lär ju få en lång avstägning.
Barcelona Koeman_4
Andreas V.V - "Pagar"

Pepe är Överste–Grisen”, skriver Kalmar FF:s Henrik Rydström
Barcelona Éluc
Edoo - Grande Villa!

Förmodligen inte speciellt stor eftersom LFP är helt otroligt inkonsekventa där det kommer till avstängningar i efterhand.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-19 00:23
Hahahahah älskar Rooneys uttalande om Pepe. Pepe, vilken idiot!
Barcelona Rambla~
2012-01-19 00:22
Edoo - Grande Villa!

Tyvärr är de väldigt dåliga på att bestraffa i efterhand med hjälp av videogranskning i Spanien till skillnad mot tex England och Italien.

Jag tror inte att Pepe kommer få något straff.
Andreas-
Hade man kunnat spela utan målvakt idag så hade vi fan kunnat slänga in Cuenca i halvtid ist för Pinto.

Då hade det slutat 1-5.
Barcelona Keite
Det bara söka på ordet "Pepe" på Twitter

Nu pratas de för fullt på Spanska radio. Cadena Cope
Barcelona BarcePep
2012-01-19 00:21
Pepe skulle passa bättre i Hollywood, vilken pajas!
Barcelona barca_joe
Bästa var att Messi hade en "Ronaldodag mot barca" och spelar i allmänhet dåligt och hade ingen speed i sig, men likförbannat lägger han upp en macka till Abirey som avgör denna match. Älskar killen tammefan!
Barcelona Blaugrana91
Zizou#5

Att du ens orkar komma in hit med bortförklaringar...

Men visst det handlar bara om att Barca har ett psykologiskt övertag på er....

Du tror inte det har med ett såkallat spelmässigt övertag att göra då?
Barcelona Riiio!!
Edoo - Grande Villa!

Hade varit stor chans.... om han inte spelade till vardags i Real Madrid
Barcelona papillon
Hur många lag förutom Real Madrid spelar med sin förste målvakt under cupen?
Barcelona Rambla~
2012-01-19 00:20
Mr. Mourinho3

Madrid har också spelare som kan utmana. Özil, Ronaldo, Benzema, Higuain, Di Maria. Det kryllar ju av dom. Vad är problemet då? Är det taktiken?
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-19 00:20
En fråga bara. Hur stor är chansen att Pepe kan få någon efterföljd nu efter matchen? Tänkte mest på stämplingen på Messi, såg ju medvetet även för den objektive åskådaren..
barca löver
2012-01-19 00:19
cred till real fansen som kommer och gratulerar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-01-19 00:19
Andreas V.V - "Pagar"

Poesi för mina ögon! :)
Real Madrid Zizou#5
2012-01-19 00:18
Blaugrana91

Nej, vårt lag är inte överskattad och jag tror vi skulle slå bayern ifall vi skulle mötas. Grejen är bara att ni har en sån psykisk övertag mot våra spelare för tillfället. Ni har vunnit så många matcher irad nu att grabbarna är rädda för att möta er. När vi möter andra lag går in med inställningen att de äger världen och kommer vinna men så fort vi möter er så kommer den här rädslan fram. Rädslan att förlora ännu en match mot er och de har era vinster i deras bakhuvud vilket gör att fast vi leder så är medvetna att ni fortvarande kan vända. Vilket gör att de låser sig helt för dom.
Annons: