/spanien/barcelona/forum/9951.aspx/spanien/barcelona/forum/9951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 13:26
Marca uppger att Real kommer stänga av Pepe i två veckor, men AS säger att Real inte kommer ge honom något straff.

Det minsta Real kan göra är att stänga av honom, annars sjunker de ännu längre ner i avgrunden.

Iof ser jag gärna att Pepe är med i matchen på Camp Nou, vill se honom bli förnedrad av pubilken och Barca såklart.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-20 13:26
Match mot Malaga och ingen snackar om det ? vi borde diskutera om det nu. Det räcker med Real Madrid CF. Hur skulle ni vilja se startelvan, själv skulle jag starta så med tanke på att vi ska möta Real igen på onsdag så ska dem tongivande spelarna vila som Puyol eller Pique istället för Maschernao och Fabregas mot Thiago. Om vi spelar 3-4-3 skulle jag ställa upp så.

---Valdes

Mascherano---Piqué---Abidal

-----------------Busquets

---Xavi------------------------Iniesta

------------------Thiago

--Alves--------Messi--------Sanchez

Även om jag egentligen vill se Xavi eller Iniesta vila så bör dem spela för vi måste ta poäng.

Edit: Sorry för misstaget. Glömde mannen utan lungor. Så nu är det 11 spelare.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 13:19
Hetfield Det känns lite som Pepe-fallet. Även om många skulle vilja få bort honom så lär han inte stängas av. Däremot kanske det uppmärksammas lite mer av C.Red vilket kan leda till saker i framtiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-20 13:17
L.A.M NR vem menar du pepe eller pep ?? ja hoppas du menar pepe
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-01-20 13:13
Skulle det nu vara så att Real stänger av Pepe, då börjar man allvarligt fundera på hur fel systemet i spanska fotbollsförbundet är egentligen? OM det är så att Real stänger av djuret i nån match, borde inte förbundet då tänka sig lite att Pepe kanske har gjort fel? Så fel så att t.om egna laget stänger av honom. Jag fattar inte det här förbundet, jag lär nog aldrig göra det heller..

Edit: Nya tröjorna till nästa säsong kanske?
http://estaticos.sport.es/resources/jpg/9/7/1327051106479.jpg
Barcelona melvin
2012-01-20 12:48
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article14242977.ab
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 12:48
Skulle inte vara likt Mourinho. Han brukar göra precis vad som helst för att vinna, så att inte ta med Pepe skulle jag inte kunna tänka mig.

I och för sig så tillför knappast Pep något bra numera. Förmodligen en av de sämsta på planen i onsdags och ägnade mest tiden åt att missa markeringar, försöka skada motståndare samt fejka egen skada. Ingen bra dag på jobbet för portugisen.
Barcelona J.DosSantos
2012-01-20 12:41
Det diskuteras flitigt på Madridforumet om att Mourinho stänger av Pepe i femton dagar och skyller på en muskelskada.

Sant eller falskt? Förmodligen den senare. Men hoppas innerligt att det kommer något slags straff.

Vad tror ni?

Barcelona Seny
2012-01-20 12:36
Long time reader, first time writer. Detta vill jag säga till både Cules och Madridistas. Det finns bra supportrar hos bägge lagen men det finns också rötägg bland dessa. Om ni anser er tillhöra det förstnämnda, låt då bli att kommentera dessa rötägg. Om de är så fel ute och "snackar bara skit", varför då slösa tid på dom? Eller vill ni också bli uppfattade som rötägg? Tänk på att som supporter så representerar man sin klubb.

Och till alla culébröder där ute, Barca är mer eller mindre världens bästa lag just nu, försök då att framstå som världens bästa supportrar. Vi ligger på topp och lite ödmjukhet skadar inte. Hur hade ni velat att fans till ett vinnande lag betedde sig? Vi kommer inte alltid vara det bästa laget så passa på o njut så länge det varar och lämna skitsnacket åt sidan. (Ta inte åt er om ni inte känner er träffade, ville bara få detta sagt :) )
Barcelona Hetfield
2012-01-20 12:31
Hur mycket mer demokratiskt blir det än att samla ihop namn? Inte så att ett gäng killar ska bryta in i hans hus och hota honom att hoppa av.

Nej som sagt, det bästa sättet är att gå genom regelboken och kontakta centralredaktionen. Nåja, nog om honom.
Barcelona J.DosSantos
2012-01-20 12:25
Hetfield

Ska man som du säger få bort honom bör man peka på de punkter han har felat, som du säger maktmissbruk och provokationer.

Inte för att jag stör mig så mycket på honom (scrollar mest förbi), men vill vi få bort honom bör det göras demokratiskt och inte genom hot och dylika.
Barcelona Hetfield
2012-01-20 12:19
Varför skulle en namninsamling inte kunna få bort honom? Svenskafans är ju av fans och för fans, om en majoritet tycker att han ska gå bort så kommer han att försvinna.

Ett exempel var ju när en av Fiorentina skribenterna skrev en krönika om Markus Birro som var kritisk, och då fick han inte skriva längre för Italienredaktionen för den negativa responsen. Det är ju bara ett förslag, om någon vill ta initiativet att samla ihop namn och skicka till centralredaktionen så får någon göra det, men att sitta dag ut och dag in på forumet och klaga på honom gör ju ingen som helst nytta. Det lustiga är ju att alla är trötta på honom, inte bara här.

På vilken grund ska han försvinna? Han missbrukar sin makt och spärrar folk som inte ens har brutit regeln, och att han är ständigt provocerande. Det är som sagt bara förslag.
Barcelona tribente_magico
2012-01-20 12:18
Kviborg är en bra Real madrid supporter.

Länktips:

http://nyheter24.se/sport/fotboll24/europa/article647913.ece
Barcelona J.DosSantos
2012-01-20 12:14
Barca4eva

Det jag skrev var att folk skulle släppa Kaljic-snacket, det har du helt rätt i. Sedan diskuterade jag kring ämnet Pepe. Som alltså inte är samma person.

Barcelona Barca4eva
2012-01-20 12:11
Och som J.DosSantos skriver så lär en namninsamling knappast få bort någon person.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 12:08
J.DosSantos När skrev jag att det handlade om Pepe? Du ville att folk skulle släppa Kaljic-snacket men i exakt samma mening skrev du återigen om honom.
Barcelona Manita
2012-01-20 12:07
Jag skrev för någon månad sedan ett väldigt långt inlägg där jag och några hade kontaktat centralredaktionen angående Kaljic. Skulle verkligen uppskatta om ni kontaktade centralredaktionen för att få bort honom från SvenskaFans.

J.DosSantos

Det är väl ganska självklart om många skriver till centralredaktionen så försvinner han. Det räcker bara med att redaktionen läser hans patetiska inlägg på forumet och hans artiklar.
Barcelona J.DosSantos
2012-01-20 12:04
Hetfield

Jo, det börjar bli allt för mycket. Men hur ska en namninsamling får bort honom? Att 200 människor berättar hur mycket de inte håller med Kaljic skulle bidra till vadå?
Barcelona João Pinto
2012-01-20 12:03
Barcelunatic

Jag, som du, läser ofta men skriver sällan/nästan aldrig. Men det du nyss skrev var det bästa jag läst på länge.

Det är mycket trevligare med en vuxen sansad ton, låt Kaljic förnedra sig själv. Han sårar Real Madrid helt på egen hand, precis som Pepe.
Barcelona Hetfield
2012-01-20 11:36
Snacket om Kaljic böjar bli lite för mycket och överdrivet. Ja, han är inte världens skarpaste person, men det går faktiskt att lösa det problemet ifall ni stör er på honom.

Samla ihop namn och skicka till centralredaktionen, jag tror att det finns ett massivt stöd för det. Om han försvinner så slipper man läsa hans namn hela tiden.
Barcelona tribente_magico
2012-01-20 11:35
Det verkar va så att Real fansen här i sverige gillar Real hur dom än spelar, Stor det är rätt stor skillnad på real fansen över lag här i sverige än fansen i madrid.

Dom verkar på nåt sätt va mycket kräsnare med Real Madrid än va tex dom på Puertan är. Verkar tex va många som fördömmer det pepe har gjort av fansen i Madrid medans här i sverige är det folk som älskar han mera.

Kan det kanske va mer real fansen här i sverige inte riktigt vet vad real madrid står här egentligen? och har stått för i alla tider. inte tillräckligt kunniga helt enkelt. Till skillnad från fansen nere i madrid.
Barcelona El Soap
2012-01-20 11:19
Riktigt fula, hoppas verkligen inte blir dom.
Barcelona Keite
2012-01-20 11:08
Är det ett f**king skämt eller? Sjukt fula. Ser fan ut som Kinakopior
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 11:04
M Shadows

Brukar matchställen inte släppas senare, framåt vårkanten? Tröjorna i länktips var i sin tur verkligen inte snygga.
Barcelona M Shadows
2012-01-20 10:59
Nästa säsongs tröjor? Vad tycks?
Barcelona Smogen
2012-01-20 10:49
Någon länkade det innan, men jag gör det igen. Värt för Madrid fans att läsa, handlar om vad Madristas i Madrid tycker...
Real Madrid Palazzz
2012-01-20 10:39
Vill ni hålla er uppdaterade med de senaste skadorna inför matchen? Rekommenderar starkt Skadelistan - http://sv-se.facebook.com/pages/Skadelistan-Fotboll/330287830324745. Riktigt grym app, har rätt 99% av fallen. Sjukt grym, finns inget liknande någonstans
Barcelona J.DosSantos
2012-01-20 10:26
Barca4Eva

Jadu, det mest skrattretande är väl du som inte verkar läst inlägget där jag påpekade att vi bör lägga ner snacket om Kaljic, inte om Pepe.

Gör om, gör rätt.
Barcelona Barcelunatic
2012-01-20 10:14
Hej, skriver nästan aldrig i forumet, men läser det ofta och gärna. Har en stor respekt och kärlek till Barcelonas spel, inställning och uppträdande i nära nog alla matcher och närkamper. Tycker det är synd de gånger de brister och faller lätt. Det är få spelare och sällan, likväl ger det kritikerna chansen att ändra fokus från spel och allt det goda - till att bara prata om några enkla fall. Och de tar chansen att göra så.
Detsamma gäller här i forumet. Vet att man reagerar med känslor i Barca-passionens ögonblick. Men tänk på att de personangrepp och påhopp som görs av Barcafans i det här forumet blir näring till de som hellre vill bolla smutskastning än att se vilket unikt lag vi har att följa just nu.
I några år har vi - och kommer vi ha - världens kanske bästa lag nånsin att följa - ge inte någon chansen att styra fokus till något annat än det.
Barcelona Smogen
2012-01-20 10:03
Kan vi släppa snacket om Pepe en stund nu? Låt hela fotbollsvärlden (inklusive sanna Madristas) tycka att det han gjorde var vidrigt, och låt en liten grupp inne på Puertan försvara handlandet.

Jag undrar istället vad Madristas och Mourinho skiller förlusten på? Vad är det denna gången? Känns som det är svårt att skylla på UEAFA, Domaren, Fru Fortuna, Hackehackspett och andra saker. Vad var det som gjorde att dom torskade denna gången?
Annons: