/spanien/barcelona/forum/9950.aspx/spanien/barcelona/forum/9950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:25
BB-Barceloneta

Den Villa hade var inför denna säsong, falsk men ack så snygg.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-20 15:17
Kul att det verkar som att Botia kommer tillbaka, sen kanske han inte hamnar i Barca ändå i slutändan. En vidare försäljning är ju inte helt otroligt, ryktas ju om Atletico. På tal om tröjorna, de som Sport visade var ju rätt fula faktiskt, däremot måste jag säga att jag gillade den Villa hade. Riktigt snygg!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-20 15:15
Albano Guaraldi, the president of Bologna, has confirmed that B midfielder Marti Riverola (20) will join them in June for 4 seasons. [rac1]
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:15
Jo, det är som Myrran säger med tredjestället.

Kan hända att de ändrar på det men det tvivlar jag på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 15:11
Skitfula tröjor. Varför kan de inte bara ha traditionella vanliga ränder varje säsong med lite små ändringar. Den nya tröjan samt 08-09 är så gräsliga, de ska se ut som 10-11 eller 09-10, då var de perfekta. Tredjetröjan var rätt cool dock, och bortatröjan ok.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 15:09
Barca4Eva

den är det ja, fruktansvärt snygg. Det är fan klass på den tröjan.
Lägg ner alla ränder och streck och skiftande färger och fan och hans moster. Kör hårt, snyggt, kliniskt i rött och stålblått, som på bilden.

Den laxfärgade (rosa-ish) bortatröjan vi hade när Ibrahimovic spelade här är en favorit oss mig. Den var läcker.

Myrran

stämmer det? det har jag aldrig tänkt på tidigare.
Barcelona Myrran
2012-01-20 15:08
Så länge något rapport visar upp ett nytt tredjeställ än vårat nuvarande bortaställ så kan man säga att dem är falska då det varit så iaf 4-5 år att säsongens bortaställ blir tredjeställ nästa säsong. Och de där tröjerna är förbannat fula.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 15:07
Gällande Botia, så ja det finns ju en möjlighet att klubben köper honom för att sen använda honom i någon bytesaffär eller enbart säljer honom vidare för en högre summa.

Personligen så hade jag gärna sett att man låter han vara kvar om man köper honom, som sagt €2,4 Miljoner är kaffepengar för Barca och Botia är duktig och ung. Dessutom lite bredd till försvaret är inte helt fel.

Sen gällande de ev. tröjorna inför nästa säsong så ser de ju inte speciellt snygga ut, dock kan det vara så att de ser snyggare ut i verkligheten.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:03
En bättre länk.

den närkingska älgen

Håller med. Undrar dock hur de hade sett ut på riktigt.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 15:02
Ju mer man tittar på bilden från Sport desto fulare blir den påstådda tröjan. Fyfan. Hoppas innerligen att den är fejk.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 14:59
Hittade bilden i länktips.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 14:58
elbraco

Den där med Villa? Isåfall håller jag med, snygg som tusan.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 14:56
alla tre var ju helt sjukt fula. Den sista kan jag motvilligt acceptera men usch.

kommer ni ihåg tröjan som publicerades inför denna säsongen som visade sig vara fejk? den var löjligt snygg, önskar att dom tog den. har tyvärr inte länken som bokmärke längre men om någon vet vilken jag menar får ni gärna länka.
Barcelona Gabriel
2012-01-20 14:45
CONFIRMED (enligt SPORT måste dock tillägas): Barça-shirt season 12/13! Detta kan antingen bli den snyggaste tröjan i klubbens historia eller den gräsligaste. Angående bortatröjan så har jag aldrig varit ett fan av den oranga, ser den lite som en oturströja.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 14:44
Martin Riverola har lämnat för fyra säsonger i Bologna bekräftar deras sportchef. Kul för Riverola, har inte sett honom som en nyckelspelare i Barcelona B men ändå har en så pass stor klubb som Bologna värvat honom.

LAM nr 10

Botia räknas väl också som egen produkt?
2.4 miljoner euro är ju kaffepengar för Barcelona och absolut ingenting för en back av Botias kaliber.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-20 14:44
Kul med Botia, men som mojito är inne på behöver det inte betyda att han stannar här. Är det fler klubbar som vill ha honom vore ju barca korkade om man inte såg till att tjäna en slant på honom... Jag hopas dock han stannar men är inte lika sugen som i somras. Eller jag är mer tveksam på att han är bra nog för att behålla istället för att casha in. Han har väl nästa tagit ett kliv bakåt denna säsong? I alla fall inte fortsatt att utvecklas, vilket var vad jag och säkert även Barca hade hoppats på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 14:41
Jag tar gärna hem Botía för 2.4 miljoner. Det är ingenting. Vi behöver lite mer bredd i truppen, och då menar jag inte nya cracks utan spelare som Botía, endast spelare som breddar laget. Jag gillar att många av våra spelare är så mångsidiga, vi kan köpa en mittback men samtidigt förstärka både mittfält och anfall då tex Alves, Adriano och Mascherano kan flytta upp. Och vice versa såklart också.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-20 14:26
Blaugrana91

Frågan är om man vill ta tillbaka honom för att sälja honom för en högre summa till Atletico, eller om man kommer behålla honom i truppen?

Beror väl på hur man ser på Fontás framtid kan jag tänka mig.
Botia har dock bevisat betydligt mer, även om han är oprövad i Barcas spelidé (A-lagsmässigt).
Coach pep.
2012-01-20 14:23
Keite

Haha, mycket bortkastade pengar för marängerna. Hur många gånger har de fyllt Bernabeu nu för att se sig bli avklädda? Hade de vetat vad som komma skall när Guardiola tillträdde tränarposten hade de väl inte ens gått gratis på El Clasico. Bernabeu hade varit tomt från topp till tå varje gång. xD
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 14:19
1.70-ligan

Vi verkar vara de enda som kan vinna på Bernabéu, vi är också de enda som gjort det den här säsongen. Real Madrid har alltså förutom matcherna mot oss full pott sedan séptember där man hade två snöpliga poängtapp mot Levante och Racing. Skrämmande. Jag tror dock en förlust kan komma snart igen. Sedan juluppehållet har man inte riktigt spelat bra någon match, och snart kommer det inte bara vara mot Barcelona det ger konsekvenser.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 14:18
Härliga nyheter om Botia!
Barcelona Keite
2012-01-20 14:14
Skön video från Cuatro. Madridfansen before and after matchen.
Finns flera bra klipp från el clásico. Kolla alla! :D
Barcelona Andreas V.V
2012-01-20 14:03
1.70-ligan

Är Llorente skadad igen!? Han kom ju precis tillbaka..
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 13:56
Barcelona will buy back Sporting centre back Alberto Botia (22) for 2.4M this summer. Atletico Madrid are interested in signing him. [md]

Låter bra, eller vad säger ni?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-20 13:51
LAM Dock inte när Barca kommer på besök ;) Har lite förhoppningar på att bilbao alla fall kan få ned sig en pinne hem. De är i bra form och real är skakat. Ska dock inte hoppas för mycket, Llorente är väl skadad?
Barcelona S91
2012-01-20 13:47
Shanghai

Snälla, SNÄLLA, ingen trebackslinje. Varför inte starta samtliga matcher med 4-3-3, sedan under matchens gång ändra till 3-4-3 om motståndarna parkerar bussen (speciellt i bortamatcher)?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 13:42
Angående Reals match mot Bilbao så har de tur som får möta baskerna i sista onmgången. En av de hetaste matcherna i ligan spelas sist, tråkigt då mycket kommer vara avgjort. Guldkampen kan såklart leva men tre av de senaste fyra säsongerna har det varit klart tidigare. Och även om slaget om förstaplatsen lever så kanske Athletic inte har något att spela för.

Synd då detta hade varit ett perfekt tillfälle för Athletic att ta poäng av Madrid, man får inget bättre tillfälle. På Bernabéu brukar Real vinna rätt enkelt dock så jag väntar mig en stabil seger från marängerna.
Barcelona NoGo™
2012-01-20 13:40
Vad är det egentligen som krävs för att det spanska förbundet ska agera o stänga av folk i efterhand?!! Skulle gärna vilja veta, i nuläget verkar man kunna göra vad man vill på plan så länge inte domaren ser så slipper man straff. Sjukt!

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 13:38
KUNG MESSI

Hehe, menar såklart Pepe.

Shanghai - SHOOT ME $12

Din startelva innehåller endast 9 utespelare. Antar att Alves ska in där också som högerback.

Annars tycker jag vi ska spela absolut bästa laget mot Málaga. Det är fortfarande lígan som har absolut högst status och Málaga borta är en mycket svår match på förhand, speciellt när vi hela säsongen haft stora problem utanför Camp Nou. Din startelva skulle vara mycket bra trots allt då Mascherano håller nästan lika hög nivå som sina två katalanska mittbackskollegor och Thiago alltid gör bra matcher när han spelar. Skulle dessutom vara roligt att se honom som tia, istället för vanlig spelmotor likt Xavi.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 13:33
Shanghai

Vi behöver en stark elva mot Malaga, speciellt pga att det är en bortamatch.
En elva likt din hoppas man få se.

Det blir ingen lätt match men vi bör fixa det.

Ps. Synd att tippningen innan ligastrejken kvarstår.
Annons: