/spanien/barcelona/forum/9949.aspx/spanien/barcelona/forum/9949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-20 17:12
den närkingska älgen

Bortatrjöan 05/06 är ju en av de snyggare. Smaken är som baken, väldigt olika;)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-20 17:11
Jag fortsätter på älgens spår och drar min topp lista

1. Hemmatröjan 05-06
Perfekt helt enkelt, klassiska ränder. Sen att Ronaldinho var som bäst med den tröjan gör ju inte saken sämre

2. Bortatröjan 08-09
Älskar den gula färgen med ränderna på sidan.

3. Bortatröjan 10-11
Gillar turkosa färgen, sen sträcket över bröstet gör den grym

Fulaste: Bortatröjan 95-97 är kanske den fulaste tröja jag sett, men bortsett från den så säger jag bortatröjan 07-08.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 17:10
Väntar på en röd/gul bortatröja fan.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 17:01
Efter att vi suttit här inne hela eftermiddagen och diskuterat tröjor tycker jag att det är på sin plats med en lista på de fem snyggaste tröjorna Barca spelat i. Här är min, skriv gärna era också.

1. Hemmatröjan 09/10
Lagom antal ränder, ingen jobbig färg i kragen och gjorde sig dessutom bra med de blåa shortsen.

2. Hemmatröjan från 50-talet
Bara kragen på den tröjan gör att den tar plats på listan. Det borde finnas fler sådana tröjor i dagens fotboll till skillnad från dagens som alltid är helt runda.

3. Hematröjan från 2004/2005
Väldigt snygg för att ha såpass få ränder på tröjan. Gillar när det är lite bredare, pågående säsongs tröja har alldeles för mycket ränder.

Ska även passa på att utse den fulaste tröjan också;

Bortatröjan från 05/06. Neonfärgad och helt enkelt för jävlig. Kan vara den fulaste fotbollströjan någonsin.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-20 16:58
Vill inte vara "that guy" som ska sitta o gnälla på att vi har haft domarna emot oss hela säsongen, men videon är ändå intressant. De 6 straffar vi skulle haft i år, de mot valencia och den hands-situationen mot espanyol är såklart de som stör mig mest.

Hoppas den där bilden som länkades om nästa års tröjor är fake...iofs så hatade jag första gången jag såg de här årets tröjor på bild, men har själv en långärmad tröja hemma och den har växt på mig. Älskar den nu.
Bästa bortatröjorna är ju trippelsäsongens :)
Barcelona NoGo™
2012-01-20 16:44
barca_joe

Håller med , riktigt snygga! Angående de eventuella nya tröjorna måste jag säga att hemma tröjan kan bli riktigt snygg, man får vänta tills man får se en riktigt bild sen. 08/09 tröjan var också riktigt snygg, samma med 99/00 har en med rivaldo :)

Det finns många tröjor man gillar, se länk.
Barcelona Éluc
2012-01-20 16:36
1030 minuter för Alexis alltså, vilket alltså blir 11.5 match lite drygt. 7 mål på dessa är inte alls dåligt. Både Pedro och Keita har alltså spelat mer än chilenaren den här säsongen, mest pga hans 2 månaders långa skada under hösten. Förhoppningsvis får han stänka in en del baljor under våren när vi som mest behöver det!
Barcelona Mch
2012-01-20 16:15
Är detta sant måtro? Jag läste i en annan artikel på Goal att Pepe fått en mindre skada och missar därmed två veckor. I länken skriver de att Real stänger av honom i två veckor som en diciplinär åtgärd.

Vilket fall som helst är det skönt att slippa oroas över skador på våra spelare orsakade av neandertalaren Pepe.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 16:14
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Jag läste i Puertan igår och jag kommer inte göra om det, kände mig allvarligt helt konstig i huvudet efter att ha läst allt svammel därinne. Snurrig och äcklad.

Så sjuka åsikter och kommentarer där så man blir mörkrädd, kan tro att det är en bunt psykopater som skriver där. Läskigt som sagt.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-20 16:13
Finaste hemmatröjan är 07/08 :)
Barcelona barca_joe
2012-01-20 16:13
Snyggaste bortsstället någonsin var enligt mig de vi hade 2004, Henkes första år i klubben, gillade de skarpt! Kolla länktips
Barcelona S91
2012-01-20 16:03
Jag tror att det bara är jag, men förra säsongens hemmatröjor är de klart snyggaste. Inte för många ränder, och inte för få. Perfekt helt enkelt. Dessutom passade Unicef perfekt till den tröjan.

elbraco
De bortatröjorna är väl en av de fulare, eller är du helt seriös? :S
Ett av de finare bortaställen var den som var under trippelsäsongen (08/09).

Coach pep.
2012-01-20 15:54
Diar Iniesta Shekha

Sanchez arbetskapacitet är imponerande minst sagt, och på tal om arbetskapacitet, vad har hänt med Alves? Den minst ambitiösa spelaren i laget måste nog vara han. Även om han har gjort en bra säsong hittills så känns han inte lika övertänd ut som förut. Han slickar inte kanten på samma frenetiska vis, syftar främst på hemjobbet.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:50
Andreas V.V

Haha, jag skulle nog avstå från sånt XD
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-20 15:49
Nu finner jag fan inte ord för hur j**la patetiska och sinnesjuka vissa i Puertan är. Att de försvarar Pepe, till en viss grad fine. Men när de försvarar Pepe efter att ha misshandlat(tror nog de räknas som misshandel) Getafespelaren(namn?) så har det fan gått FÖR långt. Jag blir så jävla förbannad! Har de inget vett i skallen överhuvudtaget eller va fan är det frågan om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-20 15:39
Innan matchen var jag orolig för Pinto och det hade jag kanske rätt till. Jag tycker att han har blivit bättre på det mesta till skillnad från förut. Jag minns en gång när vi mötte Espanyol i cupen så gick bollen typ rakt mellan hans händer i luftan när han skulle greppa bollen. Bara en sån sak. Sen måste man beröma GUARDIOLA också, han åker till Madrid och spelar med Pinto? Hur stort är inte det? Jag kan lägga 20 tusen kr på att hycklaren mou hade ALDRIG gjort samma grej mot Barca. JAG ÄR STENSÄKER PÅ DET. För att han är så feg så att det inte är sant. Vi spelar ut de och de har bara två avslut med vår andra målvakt? Låter roligt och fantastiskt.

Sanchez gjorde nog sin bästa match i onsdag. Han var som en Pedro i form fast fem gånger bättre. Fan vad han sprang , sprang, sprang , sprang och återigen sprang. Han hjälper ju till ganska mycket i deffensiven också. Alla våra värvningar har varit bra sen Rosell kom och jag hoppas att det fortsätter så även i framtiden. Afellay har varken varit flopp eller Succe, men går ju inte bedömma honom när han inte spelat så mycket. Men han skojade med plastspelaren Marcelo på kanten förra året och fixa vårt första mål, jag är mer än nöjd med det. Ni vet, världens "bästa" väsnterback som inte ens får spela mot oss längre. :D
Barcelona Andreas V.V
2012-01-20 15:35
Jag har länge funderat på att klippa itu en Barcelona hemma och bortatröja och sätta ihop till 2 matchtröjor. Alltså, ena halvan svart och den andra röd/blå.

Blir nog inte så snyggt men man får ju en unik tröja som ingen annan har i alla fall, haha.
Vore ju lite synd om det blir Epic Fail och oddsen för det är väl ungefär 88% så tror nog jag lämnar det vid en tanke.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 15:33
Mojito

det är väl typiskt att han blir klar innan matchen mot oss ;p han vill säkert göra ett bra första intryck för Malaga. en riktig kanonmålvakt när han är i form.
kommer ihåg flera matcher med Espanyol där han har storspelat mot oss, framförallt för några år sedan.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 15:30
Jag tycker precis som ni andra att det är helt rätt att köpa tillbaka Botia i sommar. Dels är det ju en väldigt liten summa för en såpass duktig försvarare och vi kommer säkert kunna göra en vinst om han säljs vidare. Jag tycker att om vi kan få ordentligt med pengar för honom av Atlético i sommar tycker jag att det är lika bra att sälja. Jag ser både Bartra och Muniesa som större mittbackstalanger än Botia, är inte alls säker på att han har de spelmässiga kvaliteterna som krävs för att spela i dagens upplaga av Barcelona.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-20 15:30
Jaha, vad ska man tro om mötet med Malaga då?

Det är väl rätt självklart att Masch och Thiago kommer spela från start, samt att någon av Cuenca och Adriano också börjar. Valdés tillbaka i målet.

Puyol lär väl vilas, och sen är det frågan om inte både Iniesta och Cesc vilas. Tyckte att Fabregas såg tung ut sista kvarten mot Real.

Malaga ska inte undersakttas, med spelare som Isco och Cazorla kan det hända saker offensivt, även om just målförmen inte är den bästa för tillfället.
Varken Rondon eller RvN verkar speciellt heta för tillfället.
Vore lite ironiskt om Kameni startar (tror dock inte det med tanke på att han nyss anlänt), han har storspelat mot Barca förr om man säger så.
Barcelona Gabriel
2012-01-20 15:28
L.A.M Nr 10

Själv tycker jag att 08-09 tröjan varit den snyggaste hittills.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 15:25
När jag tänker på matchen blir jag så stolt över Barcelona. Vi vänder återigen ett underläge till seger mot Real Madrid på Bernabéu. Första 20 minuterna var jag väldigt orolig då Real började matchen bra och tar ledningen. Men likt ligamatchen i december spelar vi vidare vårt spel och spelarna visar vilket psyke de har. Vi skapar många målchanser och Real kan bara stå och kolla på. 2-1 hade kunnat bli mer.

Roligt scenario skulle bli om det blev tex kryss i returen och marängerna får upp hoppet. Sedan krossar vi dem nästa ligamatch. Fast samtidigt hade det varit bra med ännu en vinst på onsdag då det blir större risk för poängtapp i ligan för Madrid.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:25
BB-Barceloneta

Den Villa hade var inför denna säsong, falsk men ack så snygg.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-20 15:17
Kul att det verkar som att Botia kommer tillbaka, sen kanske han inte hamnar i Barca ändå i slutändan. En vidare försäljning är ju inte helt otroligt, ryktas ju om Atletico. På tal om tröjorna, de som Sport visade var ju rätt fula faktiskt, däremot måste jag säga att jag gillade den Villa hade. Riktigt snygg!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-20 15:15
Albano Guaraldi, the president of Bologna, has confirmed that B midfielder Marti Riverola (20) will join them in June for 4 seasons. [rac1]
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:15
Jo, det är som Myrran säger med tredjestället.

Kan hända att de ändrar på det men det tvivlar jag på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-20 15:11
Skitfula tröjor. Varför kan de inte bara ha traditionella vanliga ränder varje säsong med lite små ändringar. Den nya tröjan samt 08-09 är så gräsliga, de ska se ut som 10-11 eller 09-10, då var de perfekta. Tredjetröjan var rätt cool dock, och bortatröjan ok.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 15:09
Barca4Eva

den är det ja, fruktansvärt snygg. Det är fan klass på den tröjan.
Lägg ner alla ränder och streck och skiftande färger och fan och hans moster. Kör hårt, snyggt, kliniskt i rött och stålblått, som på bilden.

Den laxfärgade (rosa-ish) bortatröjan vi hade när Ibrahimovic spelade här är en favorit oss mig. Den var läcker.

Myrran

stämmer det? det har jag aldrig tänkt på tidigare.
Barcelona Myrran
2012-01-20 15:08
Så länge något rapport visar upp ett nytt tredjeställ än vårat nuvarande bortaställ så kan man säga att dem är falska då det varit så iaf 4-5 år att säsongens bortaställ blir tredjeställ nästa säsong. Och de där tröjerna är förbannat fula.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 15:07
Gällande Botia, så ja det finns ju en möjlighet att klubben köper honom för att sen använda honom i någon bytesaffär eller enbart säljer honom vidare för en högre summa.

Personligen så hade jag gärna sett att man låter han vara kvar om man köper honom, som sagt €2,4 Miljoner är kaffepengar för Barca och Botia är duktig och ung. Dessutom lite bredd till försvaret är inte helt fel.

Sen gällande de ev. tröjorna inför nästa säsong så ser de ju inte speciellt snygga ut, dock kan det vara så att de ser snyggare ut i verkligheten.
Annons: