/spanien/barcelona/forum/9943.aspx/spanien/barcelona/forum/9943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-01-21 02:13
Det som oroar mig desto mer är ju att Pinto fick ett enda skott på sig i onsdagens match och detta skott tabbar han sig på. Den andra målchansen Real hade gick ju i stolpen och Manuel behövde således inte göra en räddning. Real kommer ju att behöva gå betydligt mer offensivt än senast och därmed behöva släppa triovoten på Camp Nou. Oavsett hur bra Barca spelare kommer Real producera mer framåt, ergo fler målchanser där vår käre andremålvakt kan riskera tabba sig på.

Dessutom pressade Real knappt något i det senaste mötet, något det förmodligen kommer bli ändring på med en mer offensiv uppställning samt en Di María på plan, och Pintos skakiga fotspel kan komma att straffas direkt.

Vi får helt enkelt hoppas på att Pinto gör en stabil match i returen och att samtliga utespelare presterar en lika sprudlande attackfotboll som senast på Santiago.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-21 02:07
1.70-ligan

Håller med dig. Det har också känts så där för mig. Även om vi vann föra matchen på deras hemmaplan betyder det inte att vi är vidare. Allt kan hända. Bollen är rund och det är 90 minuter kvar att spelas.

Kan Betis gör två mål, så kan Real också göra det. Är otroligt nervös, men jag hoppas verkligen att vi håller i det.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-21 01:34
Om någon undrar varför det står att jag tippat 3-0 till Malaga så har de skett någon bugg.
2012-01-21 01:33
Cigge i Puertan är väl en av få som faktiskt kan bete sig på ett bra och fint sätt. Han kan också ta diskussioner med oss kan ha en ganska bra objektiv syn på saker och ting. Respekt!
Barcelona Zamboza
2012-01-21 00:50
Tv spelet street fighter har fått en ny medlem som man kan välja. Han sägs vara som starkast mot liggande motståndare.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-21 00:07
Efter allt snack om tröjor så började jag fundera på en grej.
Barcas kontrakt med Nike, är det någon som vet när det går ut? Rätta mig gärna om jag har fel men jag har för mig att det går ut nästa år alternativt 2014.
Om nu klubben ska fortsätta samarbetet med Nike, vilket jag antar att man ska, så borde man väl förlänga snart?

För övrigt så hoppas jag att man vid en ev. förlängning får mer pengar, vi får iof €30 Miljoner per år nu från Nike och det är mest av alla klubbar, men ska vi gå runt med tröjorna som Sport visade upp bör nog Nike betala klubben lite mer. ;)
Barcelona Barca-nist
2012-01-20 23:36
Real Madrid TV visar gamla clasicos där de har vunnit för att trösta sina fans!
Patetiskt
Just nu visar de 2004-2005 matchen på canal +sport 1
Barcelona II Barça II
2012-01-20 23:29
Är det bara jag som är lite orolig över att Thiago får för lite speltid? Han fick spela en hel del i början av säsongen, men nu känns det som om, han bara får spela sista tio.

Sen så tycker jag att det är väldigt tråkigt att Pedro har tappat formen helt den här säsongen (jag vet att han skadad just nu). Den här säsongen har han, tyvärr, varit iskall, enligt mig. Vad tror ni det beror på? Eller ni kanske inte håller med?
Carles Puyol <3
2012-01-20 23:23
Xaviesta

Håller helt och hållet med dig.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-01-20 23:21
Spelar ingen roll hur fula tröjorna är i början. Det sluter alltid med att de är skitsnygga i slutet på säsongen. Men de var vackrast innan UNICEF. Rena och fina.
Barcelona Koeman_4
2012-01-20 23:01
Kanske är ensam om det, men jag tycker faktiskt tröjorna verkar riktigt snygga.
Kanske inte "Barca", men snygga.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-20 22:45
Usch, fick helt plötsligt en jobbig känsla att 1-2 inte kommer räcka. Att en av alla våra missar på Bernebeu kommer straffa oss. Hoppas det är en helt obefogad känsla. Vi tog ändå med oss en riktigt bra resultat hem, särskilt med tanke på att vi låg under. Jag är stolt över vår prestation.

Samtidigt som jag just nu är lite orolig, har det känts jäkligt bra de senaste dagarna. Segern var fördjävla skön och jag njuter verkligen av att ännu en gång ha visat vilka som är bäst. Tror inte folk kan tvivla på det nu längre. Sedan CL i våras har vi gått segrande ur varje duell.
Det gäller dock att vara med från början på CN för detta dubbelmötet är trots allt inte över. Första målet är oerhört viktigt.
Barcelona Xaviesta
2012-01-20 22:35

Rekommenderar den som är tillräckligt mogen inombords och är beredd att slå bort den här barnsliga vi-mot-dom mentaliteten som existerar forumen emellan, tar en titt i Puertan och läser Cigges inlägg som i stort sett alltid är spot-on. Korrekta analyser, sköna teorier och väldigt balanserad i kritiken mot såväl andra lag som det egna laget, Real Madrid. Två entusiastiska tummar upp från mig iaf - dagligen.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 21:34
Här ser man på PSG:s hemsida när man söker på Tevez att dom har släppt en bekräftelse och skriver typ "skicka era välkomsthälsningar till Tevez", men man kan inte klicka på artikeln, då blir det helt vitt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 21:32
Loooooooooooooool, PSG bekräftade av misstag att Tevez är klar!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-20 21:20
Ni som kan spanska, eller nöjer er med google translate - er kan jag verkligen rekommendera Marti Perarnaus analys av flertalet spelare i senaste el Clásicot.

Så här skriver han t ex om Busquets (brandmannen);

"han är den första som anländer till branden, och den sista som lämnar och hänger tillbaka brandslangen och hjälmen". Stämmer perfekt.

Efter varje match finns klockrena analyser, och för er som är intresserade av spelet bakom spelet är dessa analyser verkligen läsvärda.

Varnar dock för att det används metaforer och översättningen är inte alltid helt lätt...

EDIT: Analysen av Alexis är väldigt klarsynt. Bör läsas.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 21:12
den närkingska älgen

Jo det verkar ju faktiskt så, men återstår att se.

Aftonbladet har för övrigt skrivit en (överdriven) artikel gällande tröjorna..
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 20:56
Blaugrana91 Fyfan, då det kanske är så. Stämmer det så känns det inte bra alls. Först tröjsponsor (det hade gått att lösa på annat sätt) och sedan inga ränder på tröjan. Minns inte vem som skrev det där om att det kan vara fejk då det nuvarande bortastället brukar bli nästa års tredjeställ. Bara att hoppas.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-01-20 20:31
Ryo Miyaichi !
Eboue - Ronaldo/Marcelo 5-0!
2012-01-20 20:14
Spola fram till 1:03. Teach me how to dougie :)

Hahahaha Adebayor är så söt på den videon.
Barcelona Xaviesta
2012-01-20 20:13
Bl. a. en befriande text om dagens media, som inger hopp hos mig över att det finns fler som tänker EXAKT likadant.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-20 20:06
Nike vill varken bekräfta eller dementera om tröjorna som visats idag verkligen är nästa säsongs tröjor, inte heller klubben har sagt något
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 20:06
På tal om tröjorna som Sport visar på sin hemsida:

Barcelona nor sportswear supplier Nike want to confirm if the designs that were spread today are really next season's shirts. [ara]

Då stämmer det nog trots allt...

Men vem vet de kanske är skitsnygga i verkligheten. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-20 19:56
Ser att ni snackar barcatröjor. Min solklara etta är den gula andratröjan från säsongen 08/09. Fördjävla vacker! Sitter med en sådan på mig just nu.

På andraplats kommer hemmastället från 07/08, den går inte heller av för hackor.

Bakom denna toppduon finns det ett gäng med andra lyckade tröjor. Hemmaställen 95/97 (länktips), 05/06 och 09/10 t.ex. Årets bortaställ är också där och nosar.

Sen måste jag säga att årets tröjor är rätt underskattade. Min första tanke när man såg ryktesbilderna vintras var "vad fan är detta?!" . Men verkligheten var faktiskt helt OK... så jag tror inte vi behöver vara alltför oroliga inför nästa säsong heller.
Barcelona Viva Barcelona <3
2012-01-20 19:52
Ryo Miyaichi !

Eboue är kung!
Ryo Miyaichi !
2012-01-20 19:51
Viva Barcelona

Haha, deras dans är ju inget mot Eboues :P

hahahaha
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-20 19:47
Xaviesta

Co-sign angående intervjuer. En av de mer beklagliga konsekvenserna av att Mourinho tränar Madrid är att respekterade legender och gentlemän måste smutsa ner sitt goda namn för att försvara honom och sitt lag.
Barcelona Viva Barcelona <3
2012-01-20 19:45
Jag kan verkligen inte släppa Marcelo och Ronaldos dans efter 2-0målet. Bland det fulaste jag sett i mitt liv.
2012-01-20 19:34
Vad ska man skriva egentligen ?
2012-01-20 19:32
HAHAHAHA, FIFA 11. Gissa vem som får rött kort om inte Pepe. Självklart spelade jag med Barca, tro inget annat.
Annons: