/spanien/barcelona/forum/9939.aspx/spanien/barcelona/forum/9939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Soap
2012-01-21 22:38
Fantastisk intensitet i derbyt, och antagligen bättre teknisk kvalité än i valfri engelsk stormatch.
Barcelona Éluc
2012-01-21 22:37
Hur många poängs marginal har B-laget till nedflyttningsplats?
Barcelona Barca4eva
2012-01-21 22:37
Eluc Alldeles för mörk som du skrev men annars är den väl okej. Den ser mycket bättre ut i en verklig bild än den tecknade man fick se, precis som man trodde. Skulle dock helst se en ny design eller ett par ändringar på denna ryktade design.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-21 22:36
DM1982 Det allra största problemet om Barca B åker ur vore enligt mig risken för massflykt av talanger. Det blir en helt annan sak att försöka motivera de största talangerna att stanna kvar och ha tålamod i tredjedivisionen istället när andra klubbar hör av sig... Dessutom upphör väl rätten att flytta obegränsat mellan a- och b-lag vid nedflyttning ?
Barcelona Éluc
2012-01-21 22:34
Den blåa färgen måste bli ljusare och övergången smidigare, men annars är det en helt okej tröja.
Barcelona Bernie
2012-01-21 22:32
Jag tycker att tröjan är rätt så fin faktiskt..:)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-21 22:31
Eluc Det kan man tycka, och han kan ju dessutom lira på kanten! Men pep tar ju fan aldrig ut honom i truppen... Tråkigt.
Barcelona Éluc
2012-01-21 22:29
Dessutom är ju Fontás borta 6 månader, så Bartra borde vara den som vikarierar resten av säsongen i Andreus frånvaro.
Barcelona DM1982
2012-01-21 22:28
Det är bra att Barcelona fyller på a-laget med b-lagsspelare men då gäller det att det kommer spelare till b-laget med. Det skulle vara väldigt jobbigt om b-laget åkte ur segundan, det är för stor skillnad mellan div 1 och 3 för att spelare från b-laget ska komma in smidigt när de kliver upp till a-laget.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-21 22:25
Pep säger att några b-lagsspelare kan komma att tillhöra a-laget resten av säsongen. Undra vilka mer en Cuenca det skulle vara då? Han har tidigare sagt att han gillar Sergi Roberto och JDS för deras mångsidighet så någon av dem känns troligt. Sen vore det ju inte fel med en back - personligen ser jag helst Bartra - men känslan är att Montoya går före... Vilket jag tycker är lite märkligt. Inte för att Martin gör det dåligt utan för att Bartra är jäkligt bra.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-21 22:24
1-0 Betis! Snyggt!
Barcelona Barca4eva
Riktigt snyggt mål! 1-0 alltså till Betis.
Barcelona Blaugrana91
Betis 1-0 och vilket snyggt mål det var då!!!
Barcelona El Soap
2012-01-21 22:23
1-0 Betis! På frispark!
Barcelona DM1982
2012-01-21 22:23
Mycket fin frispark, 1-0 Betis.
Barcelona Barca4eva
2012-01-21 22:15
Här satt man och glömde bort tiden, derbydags!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-21 22:11
Ser den här omgången som en ypperlig chans att knapra in på Real. De har Athletic som ruggigt svårslagna. Bortaspelet oroar som sagt. Men Malaga är ju också väldigt ojämna samtidigt lär de vara supertaggade att få möta Barca. Intressant också om Real tappar poäng, då har vi chans att sänka deras självförtroende riktigt rejält i cupmötet på onsdag.

Angående Ronaldo så är han en grym athlet med excellenta spetsegenskaper men saknar ett riktigt bra spelsinne och är inte så stark mentalt i de stora matcherna. Men de var en intressant dokumentär. Skulle vilja se en liknande med Messi fast där dom testar hans spetsegenskaper.
Barcelona Éluc
2012-01-21 21:55
Málaga saknar väl dock Baptista inför detta möte? Deras defensiv är väldigt bräcklig och inte speciellt snabb. Kommer vi upp i en hög nivå ska detta inte vara några som helst problem. Men vårt bortaspel har varit rent utsagt uselt den här säsongen vilket lägger hela grunden för oron så här på förhand.
Barcelona Seny
2012-01-21 21:53
Gio Style

Hehe, jag förstår vad du menar. Men min teori är att hans fysik är byggd efter Mourinhos önskemål om hur han vill spela sin fotboll. Ronaldo är ju livsviktig för Reals anfallsspel (se bara 1-3 matchen), och därför behöver han en så mångsidig (ja, anfallsmässigt då) spelare som honom som kan agera targetplayer när det behövs. Real har ju redan spelare som kan göra sin gubbe i bl.a. di Maria och Özil, men ingen multi-kille som Cristiano som både kan dribbla, springa fort och ta emot och hålla uppe bollen. Problemet i Real är dock inte Ronaldo, min åsikt är att det är deras mittfältare som det brister hos, i alla fall mot Barca, för mot andra lag så är det ju oftast bara ett lag på plan och då är det de vitklädda från Madrid.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-21 21:47
Fan vilken tuff match imorgon! Malaga med hela truppen tillgänglig plus Kameni i målet blir långt ifrån enkelt. Och jag är livrädd för mer skador för vår del... hoppas vi kommer undan med 3p - vi har inte råd med fler onödiga poängtapp nu
Barcelona Gio Style
2012-01-21 21:40
Andreas V.V

Seriöst nu, du hade själv kunnat ta det genom PM. Sluta smutsa ner vårt forum nu.

Seny

Hahaha okej, dra ner på musklerna då :) Nej men jag tycker att han har blivit för klumpig och tappat lite av hans fina bollbehandling. Iofs bara bra för oss, men jag tycker att det har blivit väldigt tydligt att han har tappat sin smidighet.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-21 21:32
Barcelonistas (&) Trippeln (samma person men skit samma)

Lägg bara ner, så jävla löjligt att hålla på som du gör.
Du är en riktig hycklare, lägg till de värsta hycklarna i Puertan i en klump vs dig så är du ändå vinnare av hycklar-titeln med råge.

Förstår inte att du inte skäms och jag har nog ändrat mig, det är du som behöver en bukett blommor och några kramar, inte Kaljic.

Nu ska jag ut, är det något så skicka ett PM. (Du behöver alltså inte skriva ett svar i forumet för att ytterligare kladda ner, kommer ändå inte vara här på bra många timmar).
Barcelona Seny
2012-01-21 21:25
Gio Style

Såg precis på den Cristiano-dokumentären som länkades tidigare, tydligen har han 3% mindre kroppsfett än den genomsnittliga supermodellen. Så för att svara på din fråga så är det väldigt tveksamt om det är möjligt för Cris att deffa ytterliggare :P
Barcelona Gio Style
2012-01-21 20:42
B-Guden

Han gör det helt okej där som jag har förstått det, dessvärre har han fortfarande skadeproblem =/
Barcelona Gio Style
2012-01-21 20:42
Jag börjar bli något av Les Rambles fredsmäklare på senare år hahaha
Barcelona B-Guden
2012-01-21 20:38
Satt och kika runt på youtube och hittade denna

Är det nån som har kol på jeffren hur går det för han ? Fortfarande skadad lika ofta `? Jag älskade jeffren när han spela i Barca :)
Barcelona Gio Style
2012-01-21 20:35
Jag tycker seriöst att Ronaldo har typ biffat till sig för mycket. Han har tappat mycket av den smidigheten som var hans signum förr i tiden. Han skulle göra bäst i att deffa (går det med den kroppen :S) ner en ca 3 kilo. Tror att det skulle gynna honom som fotbollsspelare.
Barcelona Trippeln
2012-01-21 20:34
Gio Style

Kanske du har rätt i men vafan man blev chockad när man kollar i LR och ser att den iq befriade individen ännu en gång kommenterar trots att jag och han inte har något övers.
Barcelona Gio Style
2012-01-21 20:33
Trippeln

Du behöver inte fortsätta den här diskussionen här heller. Hade räckt med: "Om du har något att säga till mig så PM:a mig istället" punkt :)

Ska nog ta mig en titt på CRs tester, måste fixa hörlurar till jobbdatorn bara. I övrigt tycker jag att det är jävligt intressant med sånna här tester!
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-01-21 20:32
Ronaldos fysiska och tekniska egenskaper är det nog få som tvivlar på. Videon lyckas ju bevisa att han är en atlet av yppersta klass. Dock så håller han ju inte riktigt samma nivå när det kommer till det mentala kanske och framförallt spelfördelning.
Jag menar inte att han inte kan "prestera mot storlag", för det har han gjort många gånger både i La Liga och EPL.
Men det är bevisligen svårare för honom att prägla sin närvaro när han stöter på kompakta försvar.

Det är väl egentligen här jag tycker den största skillnanden kan göras mellan Messi och Ronaldo (utan att vilja starta en ny "M10 vs CR7" debatt).
Annons: