/spanien/barcelona/forum/9933.aspx/spanien/barcelona/forum/9933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 18:00
L.A.M Nr 10

Jo men när man träffar stolpar och ribbor så är det väl mer otur, men ja vi är ineffektiva överlag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-03 17:48
Blaugrana91

Maximal ineffektivitet säger jag. Vi sätter ju inte chanserna.
Barcelona S91
2012-02-03 17:12
Lite småtrevligt kommer det bli, när man skall se (via stream förstås) de två bästa B-lagen i Spanien mötas! :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 17:07
Pepe tar låten "Ai si eu te Pego" till en helt ny nivå.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 16:41
Lite intressant:

If all shots against the posts had been goals, Barcelona would have 9 Liga points more and be 1st with a 4-point lead [via @2010misterchip]

Maximalt oflyt var det ja....
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-03 16:38
Jag tycker både Cuenca och Tello kan ingå i startelvan imorgon. Vi möter Sociedad hemma och bör vinna ändå, sen är ju inte dessa spelare dåliga på något sätt, tvärtom tror jag de kan göra spelet bättre.
Pep borde också tänka igenom att vila Messi. I veckan är det Valencia i returen, sedan Osasuna borta, sedan Valencia igen på Camp Nou och sedan CL(tror det är den ordningen). Ingen av dessa matcher är lätta, och vi behöver Leo frisk och i bra form för att vinna allihopa. Mot La Real imorgon hoppas jag därför han börjar på bänken. Tycker man har sett hur trött han varit senaste tiden. Spelar han så kan han mycket väl göra hattrick men det är fortfarande inte bra för de viktiga matcherna som väntar runt hörnet.
Cesc kan ta Messis plats, flankerat av nämna Cuenca och Tello. Det är ett bra och intressant anfall. På mitten lär Xavi starta efter att ha vilat på Mestalla, Thiago får förhoppningsvis chansen och Busquets spelar pivote. I backlinjen hoppas jag på Dani Alves, Mascherano, Piqué och Adriano. Offensiv elva, kan även bli 3-4-3 då någon av brasseytterbackarna tar steget upp i anfallet och Cuenca/Tello drar sig inåt i planen.
Barcelona Xaviesta
2012-02-03 16:25

Pep Guardiola när han är som bäst. Så jävla skön!
Barcelona Pep the G
2012-02-03 16:06
Sen tycker jag du inte ska ta upp detta ämnet om hudfärg osv mer. Får räcka med det som hände igår.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep the G
2012-02-03 16:05
Fille s Du ska veta att hans 4 i lägg igår som togs bort var mycket mer än "smygrasism". Sen tror jag knappas redaktionsmedlemmar sitter inne här under natten och rensar o spärrar. Det är snarare moderatorernas jobb.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-03 15:57
Fantastiska abi!!!! Hoppas på mer dans i fortsättningen
Barcelona Barca4eva
2012-02-03 15:41
Missade vad det nu var som hände igår men de som blev spärrade blev väl det av rätt anledning. Synd att man fått höra att Andreas var en av dem.
Atlético addeh
2012-02-03 15:31
1.70

Afellay lär inte heller bli bättre utan speltid, speciellt inte efter hans skada. Har vi sex anfallare i truppen i form av Messi, Pedro, Cuenca, Villa, Alexis & Tello tror jag ingen kommer få lite speltid. Vissa mer, vissa mindre, så klart, men skador och dylikt måste vara med i beräkningarna.

---

"Jag har alltid sagt att jag vill stanna och det vill jag även efter jag pensionerat mig från fotbollen. Den här klubben är mitt andra hem." - Eric Abidal. Vilken kung.
Barcelona NoGo™
2012-02-03 15:20
Sååå skönt att Abi äntligen skrivit på!
Barcelona Fille s
2012-02-03 15:19
Mascherano.
De är ju precis de här jag menar, man får ju inte ens tycka olika utan att någon pekar finger och skriker rasist.
Barcelona Fille s
2012-02-03 15:17
Essienesque
Nej jag uppmanar inte till att diskutera om de här.
Här ska de diskuteras fotboll, därimot tycker jag inte att man ska få avstängningar för att nämna hudfärgen på Keita, Abidal eller för all del Andres albino Iniesta.
Barcelona Mascherano
2012-02-03 15:15
Fille s
Är du rasist?
Barcelona nosskirneh1
2012-02-03 15:13
Bale? Tack men NEJ tack!
Barcelona Essienesque
2012-02-03 15:12
Fille s

Javisst, mer prat om folks hudfärg och rasism på detta forum, precis vad vi saknar. Och jag som trodde att forumet inte kunde sjunka lägre än efter förluster men denna diskussion är fan så mycket värre.
Barcelona Fille s
2012-02-03 15:04
Andreas spärrad för "smygrasism"?
Varför så känsligt och politiskt korrekt, bara för att redaktionens medlemmar heter Taher, Mohammed och Ahmed, etc så behöver ni väl inte stänga av folk för att prata lite om olika raser.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 14:35
Addeh Men om han flyttas upp permanent får han ju betydligt mindre speltid, som är så viktigt i hans ålder. Tycker precis som LAM att vi får vända och se hur allt utvecklar sig under våren innan beslut fattas kring honom. Men just nu tycker jag det känns vettigt att låta han stanna i Barca B och spela regelbundet i kombination med lite a-matcher då och då. Åtminstone tills januari. Bara att hoppas att Barca B håller sig kvar. Annars kommer mycket att krånglats till, både för Tello och andra spelare. Som tur är verkar man ha fått upp ångan efter nyår.
Barcelona Trippeln
2012-02-03 14:26
Det finns flera hatare som borde spärras
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-03 14:25
Lite gladare nyheter iaf:

Abidal har officiellt skrivit på nytt kontrakt. :)
Barcelona Xaviesta
2012-02-03 14:23

Jag trodde att Andreas var en trafikledare för folk som ville ta sig ner till Katalonien för en match. Kommentera matcher och spelare gör han iaf inte särskilt ofta i kontrast till hur många biljetter/tåg/buss/båt/flyg/hotell/vandrarhem/pris-diskussioner han brukar vara delaktig i.

Barcelona Hetfield
2012-02-03 14:13
Det var ju synd. Jag gillar Andreas, jag hoppas att spärren inte är särskilt långvarig, och att han kanske lugnar lite i diskussioner.
Barcelona Mascherano
2012-02-03 14:10
Pep the G
Det var på tiden Andreas v.v blev spärrad. SKÖNT!!
Barcelona Pep the G
2012-02-03 14:08
Hetfield Smygrasisten Andreas v.v och G.Deulofeu blev spärrade. Andreas för att för att han gång på gång sprider sitt snack om raser och G.Deulofeu för att han kallade mods på detta forumet för h.....ungar. Helt rätt att spärra båda två speciellt Andreas V.V.
Atlético addeh
2012-02-03 14:06
westinho

På grund av alla skador har Pep gått ut och sagt att flera spelare från B-laget kommer hålla till i A-laget framöver. Sergi Roberto är bevisligen en av dessa, precis som Tello & Jonathan dos Santos. Cuenca har ju som bekant redan flyttats upp permanent.

Hade gärna sett att Montoya & Bartra fick åtminstone träna lite mer frekvent med A-truppen nu när situationen är som den är och vi bara har sex försvarare tillgängliga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-03 14:06
Snubblade över en rolig sak när jag satt och läste ett gammalt Offside-nummer (nr 5 - 2007) i en artikel om Barça som heter "Arvet efter Cruijff":

"Vid niotiden lämnar förortsungdomarna parkeringsplatsen utanför Ciudad Deportiva för intressantare jaktmarker. Från fotbollsplanerna hörs dock fortfarande gälla rop från unga strupar. Här spelar barn som ingen hört talas om ännu, och som ändå har alla förutsättningar att erövra världen – som tolvårige Samper med den blonda kalufsen, med samma frisyr och samma magiska långa passningar som Bernd Schuster."

Sergi Samper, den nye Bernd Schuster alltså (i alla fall enligt Ronald Reng som skrev artikeln).
Atlético addeh
2012-02-03 13:56
1.70

Enligt mig är det inte ett alternativ för Tello att stanna i B-laget ytterligare en säsong. Antingen flyttas han upp, säljs, eller lånas ut. För mig är valet som du säkerligen förstått självklart. Jag tror han hade tillfört väldigt mycket. Du nämnde supersub tidigare, och just som inhoppare kan han bli en stor tillgång. Ingen besitter hans snabbhet i truppen och bara på de få minuter han fick mot Valencia lyckades han komma runt Miguel flera gånger.

Tello påminner en del om Jeffren, frånsett att han inte är gjort av glas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-03 13:53
Till nästa säsong finns det inte plats för Afellay, Tello och Cuenca. Övriga anfallare i truppen är Messi, Cesc, Villa, Pedro och Alexis vilket betyder att det blir 8 totalt. för mycket.

Afellay blir nog den som går bort. Tråkigt för honom då han varit skadad men det finns helt enkelt inte plats för honom. Cuenca är för mig given i truppen nästa år.

Tello vet jag inte med, vi får vänta och se med honom. Ge ynglingen speltid i vår och se hur han fortsätter att prestera. Nästa säsong skulle han kanske ändå må bäst av att ha B-lagskontrakt men träna ganska mycket med A-laget, och naturligtvis också få en del speltid, i cupen tex. Utöver honom kommer det finnas sex anfallare(om nu Afellay lämnar). Är alla relativt skadefria så lär inte Tello spela mycket. Blir det som i år, så kommer han få spela. Men han får vara kvar i Barca B för att på så sätt inte fastna på bänken med de stora grabbarna.
Annons: