/spanien/barcelona/forum/9932.aspx/spanien/barcelona/forum/9932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-11 00:51
La Liga har alltid varit nedsmutsad med horribla domare och med horribla domslut. Både för och emot såväl Barca som Madrid.

Men det många glömmer är ju roten till hur detta eskalerat sedan en viss kakätande portugis anlände till den spanska huvudstaden. Med sig tog han sin bitterhet över att det blev Pep och inte han själv som fick ta över tränarposten, samt den väl använda (och uttjatade) rollen som delvis offer delvis bödel i media. Tyvärr har han tagit det till nya höjder (eller snarare lågvattenmärken) och vad värre är så har både spelare och fans ryckts med i hans mindgames.

Jag tror att många har förvirrat bort sig och inte kan se skillnad på sanningar och lögner. Inläggen nedan är bevis på detta.

Till alla maränger - om ni verkligen själv är nöjda med era insatser borde ni fira med gott samvete och inte försvara er mot vad andra tycker. Ett tips på vägen: Var rädd om bucklan denna gång, det är inte så ofta ni får lyfta en nuför tiden, än mindre behålla den hel...

Till alla culés - vetskapen om att Real aldrig kommer upp till vår högsta nivå är lika skön som vetskapen om att vi aldrig kommer sjunka lika lågt som dem. Vår klubb kommer alltid prioritera det vackra spelet, oavsett RFEF eller Mourinho.

Någon skrev om att vi snart sitter i leran med de andra och att vi inte ska vara pretentiösa. Tyvärr har Mourinho hela lerpölen för sig själv just nu och det verkar inte finnas plats för fler - och det är väl tur det.
Barcelona Myrran
2012-03-11 00:50
Straffsituationerna för Real Betis
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-11 00:50
"i touch the ball with my hand, the rest is for the referee to decide" - Xabi Alonso.

Nej, domaren blev inte skadad i den första halvleken. Perez var missnöjd med Real Madrid spel så han ringde till förbundet och bad om en ny domare som skulle hjälpa Real till tre poäng.

Sedan vill jag även passa på att säga att Cristiano är den spelaren som är mest beroende av sina lagkamrater. Jag kommer verkligen inte ihåg när han senast gjorde bort en gubbe innan han gjorde mål. 90 % av hans mål är tap-ins och resten gör han på straff.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 00:49
Barcelona borde lämna den här korrupta ligan.
Förbundet är trötta på att ett Katalanskt lag dominerar, därför gör de nu allt i sin makt för att facistlaget ska vinna.
Real Madrid Mesudine Zizil - I Keep It Real!
2012-03-11 00:49
Har ni glömt förra el clasico på Camp Nou, 3 stycken hands..
Barcelona II Barça II
2012-03-11 00:48
Visca el Barca!! Ikväll firar vi Lionel Messi. Världens bästa fotbollsspelare! Nu kör vi!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cataloniaboy
2012-03-11 00:46
Jag är så in i helvetes trött på denna jävla ligan... Den är uppgjord redan på förhand... Skicka ner detta jävla skitiga laget till andradivisionen, precis som man gjorde med Juventus för några år sedan... Man brukar säga att mardrömmen är att komma till helvetet efter döden, men att komma till detta pissiga handbollslags (även Hiquain är ju erkänd som en av världens bästa handbollspelare) "värld" vore väl snarare det helvetet...
Barcelona Gio Style
2012-03-11 00:42
@{ Marcelo y Cristiano }:

Din lilla looser, Messi 48 mål och 20 assists så här långt.
Ronaldo x antal mål varav 11 straffmål. Assists? Frisparkar i muren: 150.
Han har väl råkat skjuta en boll som blev till ett inlägg som någon petade in. Maken till en mer självisk och dum spelare har jag inte sett. Skjuter när hans medspelare är soprena utan någon vinkel alls.

Iniesta > Cristiano
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-11 00:41
Vidrigast är ju att guti skryter över att ramps tagit bollen med handen, hur fan kan man inte skämmas?
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 00:40
Äsch låt Real vinna ligan, är så uppenbart att förbundet redan från början ville det...
Jag menar när hälften av de som har makten i förbundet är massa ruttna 85-åriga ex-Realmedlemmar så är det väl inte så konstigt att de får hjälp av domaren.

Spelmässigt är de långt efter oss, det är ett som är säkert.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-11 00:40
Jag tror jag är på fel forum just nu:( Är det Puerta eller LES Rambles????

Skoja ni eller, kan ni inte bara stänga forumet ??? vill inte smuts Franco gänget här inne i Les R.
Barcelona Bästelona
2012-03-11 00:37
Herregud, behöver marängerna vägledning eller vad är det frågan om. Är ni så pass beroende av att argumentera mot oss.
Barcelona Barca-nist
2012-03-11 00:35
Custos

och Guti menade verkligen det, låret alltså!
Barcelona Ibillay
2012-03-11 00:35
Vamos Campeon!

"Ja men vi är lika mycket hycklare vi, fansen håller på så här med varan... som jag tidigare sa pep kan säga saker om han vill han avstår mourinho använder det som taktik och det ¨är inte i madrid han börja utan långt innan. Klart barca fansen kan klaga men eftersom ni dominerat i 4a år så blir folk trött på barca därflr gaddar de ihop sig... de samma sak oavsett vem som vinner så många år i rad"

Okej, så du menar och erkänner att all hatkommentarer utan någon logik och intelligens är pga ni är avundsjuka, avundsjuka är ett starkt ord, men för att ni är trötta på barcas dominans?

Är det rätt tycker du? Är det inte mer hederligt att erkänna, som du gör, än att hata överdirvit och på ett jävligt fult sätt som de flesta madridistarna gör(om du bara hade hört samma för argument om varför barca är en smutsig klubb som jag har hört)?

Om barca fansen hade gjort likadant, då hade skämts....men ni måste förstå att de flesta barca fansen som skyller på att real fått med sig beslut, beror på de tycker att det är orättvist att bli kallad för fuskare när andra gör samma sak men inte beskylls för det.

Real Madrid Custos
2012-03-11 00:33
basaric

Målvakter kan också rädda skott med låren.

2012-03-11 00:31
Härligt att du svarar mig som en moralkärring men provocerar någon annan cule i samma inlägg
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-11 00:29
Guti skriver så här på sin twitter : Partidazo del Madrid y del Betis y gran parada de @SergioRamos en el ultimo segundo??,mi amigo vale como defensa y como portero

Översättning kommer här..
Bra match av både Real Madrid & Real Betis och även en viktig räddning av Ramos i sista sekunden, min vän gör bra ifrån sig som både back och målvakt
Barcelona Bästelona
2012-03-11 00:28
@Z5:

Gubben sluta hetsa, grattis till er ''så kallade liga seger''. Glöm nu inte bara att ge domarna varsin medalj. Du verkar ha bra koll på dvärg porr, men lär dig skillnaden. När Barcelona knullar real med 5-0, då spelar man inte in en porrfilm. FOTBOLL KOMPIS!
Barcelona Xavi#6
2012-03-11 00:28
I puertan e mou som en gud för de, Efter 1 år.....Ordet desperat har nått nya höjder.
Barcelona Ibillay
2012-03-11 00:27
Låt Real vinna ligan och CL för den delen, för sen kommer mourinho att dra från spanien...Real kommer att sjunka som ett skepp då.

Mourinhos hjärntvättade bitches(läs madridistas) kommer då att vakna ur sin hypnos från Mourinho, och inse att han totalt skiter i klubben, han kommer även ta med sig Ronaldo och Di maria.

!Min madridismo är större än någonsin"/ Mourinho efter ett år i Real....
2012-03-11 00:26
Vinner vi CL i år så kommer Madrids ligavinst glömmas bort, i år kan vi skriva i historia genom att vinna CL titeln, det om något skulle svida för hundarna i Madrid, håll huvudet högt grabbar. Hela deras historia är fusk. Visca Barca
Vinner vi CL i år så kommer Madrids ligavinst glömmas bort, i år kan vi skriva i historia genom att vinna CL titeln, det om något skulle svida för hundarna i Madrid, håll huvudet högt grabbar. Hela deras historia är fusk. Visca Barca
Real Madrid Vamos Campeon !!
@Ibillay :

Ja men vi är lika mycket hycklare vi, fansen håller på så här med varan... som jag tidigare sa pep kan säga saker om han vill han avstår mourinho använder det som taktik och det ¨är inte i madrid han börja utan långt innan. Klart barca fansen kan klaga men eftersom ni dominerat i 4a år så blir folk trött på barca därflr gaddar de ihop sig... de samma sak oavsett vem som vinner så många år i rad
Real Madrid Z5
2012-03-11 00:24
ok, det här är inte till alla utan bara ni som säger att vi maränger ska skämmas över tre-fyra patetiska domare som enligt er är mutade av några feta bossar som röker cigarrer i någon hemlig bas vid Madrid. sluta. runka av till dvärg-porr istället. vi har ingenting med domaren att göra. vi kan säga likadant över två champions-league titlar och det vet ni. men nej, ni måste varenda jävla gång anklaga varenda maräng på jorden för fusk över en liga-titel. så mycket hat är inte bra för er.

detta forum är fullt med folk (inte alla, har läst mycket bra saker från er) som inte inser att de haft LIKA mycket fördelar som oss i MER betydande matcher.

Nu är du spärrad. Vi förstår att du tycker om att onanera till konstiga saker men håll det för dig själv framöver. /Basaric.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
!!ANTIMADRIDISTA!!

Vart är provokationen i mina inlägg? Det kallas att diskutera. Bara för att det var en hetsig match och man diskuterar den efter så betyder det inte att man provocerar.

Trippeln
Vi får se om du har mognat efter att du gått ut nian.

Barcelona Xavi#6
Kommer vi in i puertan så portas vi med de får komma in hit och och släppa ut en massa skit, Släng ut skiten vet jag,
Barcelona Barca-nist
2012-03-11 00:23
Mou är inget barn och de som har anställt honom har gjort det av en anledning. Mourinho är en ful smutsig orm som dras till smutsiga lag!

Han skiter i alla lag så länge han vinner. Imorn när han har mjölkat färdigt kossan kommer han dra vidrare till nytt offer. Han kommer skita i Real och allt med Real att göra!
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-11 00:21
Underbart är kort. Vi är just nu ett lag under en viss ombyggnad, och då kommer plattmatcher som den mot Getafe, Osasuna etc. Därför leder vi inte ligan. Hade vi vunnit våra matcher hade vi gjort det. Visst har Real fått en del med sig (som idag), men gjort är gjort, och OM något skulle vara oriktigt får man väl hoppas på att spanska myndigheter klarar av att sköta sitt jobb. Att vi cules och maränger sitter och kastar skit här på nätet hjälper ju föga.

Skit i Mou förresten. Har alltid gjort så här, kommer alltid att göra. Det tar fokus från spelarna. Trots allt ganska snart. Jag hoppas på en fin CL-vår, tycker att vår högstanivå ligger lite högre än de andra lagens. Vamos.
Barcelona DM1982
2012-03-11 00:20
@{ Marcelo y Cristiano }:

Varför skulle inte vi våga titta på tabellen? Ni leder med tretton poäng, bra jobbat. Men som sagt, det är det smutsiga 32 det här, om det råder det ingen tvekan om.
2012-03-11 00:20
Kan ni snälla gå till erat egna forum istället för att vara här och provocera
Annons: