/spanien/barcelona/forum/9921.aspx/spanien/barcelona/forum/9921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-23 20:43
Ibillay

Frågan är, vart får Michael Corleone (Florentino Perez) pengarna ifrån ? Fy Smutsklubben har alla ligister samlade. Legosoldaterna Pepe, Marcelo och Ramos. Sen har man överste grisen, hycklaren Mou och knarklangaren Perez.
Barcelona Ibillay
2012-01-23 20:31
Mourinho är utan tvekan en av världens bästa tränare när det gäller taktik osv.han är en jävel när det gäller taktik, inte ett geni som många gärna kallar honom, men riktigt bra. Det betyder inte att han är världens bästa tränare då jag tycker att om man sitter på en sådan position som tränare för en storklubb då måste man ha lite etik och moral på grund av att enormt många människor, många av dem barn och ungdomar, följer storklubbar. Men det viktiga är ändå, vad hade Real Madrid och Mourinho varit utan Perez miljarder?
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 20:22
Mourinho utvecklat Real till ett fruktansvärt bra lag? Lägg av, det är pengar som har utvecklat Real till ett bra lag. Jag tycker inte att Mourinho har gjort något underverk med Real direkt. Med ett B-lag som skulle kunna mäta sig med vilket erkänt A-lag som helst så kan de flesta bra tränare nå långt.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-01-23 20:14
el Maestro!
Tack för den fina meningen om Fergie även om jag inte tror du har rätt. Inte för att han inte är tillräckligt bra men Sir Alex är nog inte den tränaren som skulle hoppa in i ett lag och prestera på en gång. Det är väl det jag så innerligt uppskattar med Sir alex i och för sig. I en fotbollsvärld där klubbar byter tränare, spelidé och spelare som disktrasor behövs det folk som honom. Det är också därför jag känner en hatkärlek till Wenger. Och det är också därför jag har börjat känna en dragningskraft till Barcelona, tittat på dom och skriva här inne. Inte för att jag hejar på dem, jag blir alltid glad när Barcelonas motståndare gör mål. Men jag vill ta del av det Barcelona har byggt upp, förstå det. För oavsett hur ledsen jag blivit när vi förlorat två CL finaler mot Barca, inte minst i Rom. Så går det helt enkelt inte att inte uppskatta Barcelona som lagbygge, man kan inte annat än att bli förbryllad över dessa små korta katalaner som spelar fotboll på en helt ny nivå. Det är inte Messis dragningar som är det intressanta för en supporter. Det är hur Messi andas Barcelona, och självklart inte bara han. Det finns spelare som för mig är mer intressanta så som Pique, Puyol, Xavi och Iniesta. Det går bara inte att missa någon av deras kärlek till fotbollen som deras lag spelar. När de lyckas vända denna kärlek till Barcelona som fenomen till ett fotbollslag utan motstycke som gång på gång kör över de andra giganterna under samma tid (United och Real) så har du ett lag inom fotbollshistorien som garanterat går till historien som en av de största och mest värdiga.
Barcelona B-Guden
2012-01-23 19:53
Skillnaden på mou och pep är att Pep kommer inte lämna Barca i skiten, medans när mou är klar med Real skiter han i resten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-23 19:39
Shangai

Tänk istället på hur roliga matcherna hade blivit. Inte som kriget som håller på nu.
2012-01-23 19:35
Eller hur tänk om Bielsa tar över Real Madrid? Herregud tror att han skulle också börja med 3-4-3. Kolla vad han har gjort med Bilbao. Jag har alltid tyckt att Bilbao spelar precis som engelska lag dvs med aggressivitet, långbollar och mycket inlägg till den centrala forwarden.

Sen han tog över har han förändrat det totalt. Baskerna spelar en mycket finare fotboll en sån offensiv glad som attackerar varje gång med ett bra passningsspel.

Hoppas, Hoppas verkligen att han Bielsa inte tar över efter Mou. Fan den tanken gjorde mig så jävla orolig. Bielsa får gärna ta efter Pep om han slutar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-23 19:34
Hur bra än Real blir så kommer Mourinho inte arbeta långsiktigt med klubben. Mourinho kommer inte stanna mer än ett par säsonger till. När han lämnat kommer man vara tillbaka på ruta 1. Man hittar en tränare, köper några spelare som ska ha sin 5-åriga anpassningssperiod, innan dess så kan man förlora hur mycket som helst mot Barca utan att laget är dåligt. Pep kommer däremot bygga ett framgångsrikt lag som kan prestera även när han är borta även om det kanske inte går exakt lika bra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-23 19:27
Ang. Mourinho

Om vi vinner på onsdag, eller bara vi slår ut Real så tror det kan bli en avgörande faktor som väger över till att Mourinho drar efter säsongen. Ännu en morot för vår del.
Barcelona el Maestro!
2012-01-23 19:18
DivineNerd(Man utd fan):

Mourinho har en väldigt bra trupp om du tittar på spelarmaterialet. Ge samma spelare till Sir Alex så skulle du se honom vinna allt som går att vinna ett par gångar om.
Inte så konstigt alltså att han kör över alla lag utan Barca.

Hans företräde satte också poängrekord i ligan men han fick sparken. Jag vägrar att tro det är bara Mourinhos förtjänst att Real Madrid är så bra som den är just nu.

Edit:
"Skulle Mourinho vinna skulle han aldrig våga stanna i rädslan att förlora nästa år."

Agree. Jag tror att det är det som driver honom vidare.Han inser att han inte kommer att motivera spelarna igen när de väl har vunnit.
Barcelona el Maestro!
2012-01-23 19:08
"Det verkar mer och mer som om det mullrar bland spelare och tränare i Real. Det är inte konstigt, Mourinho har ju inte dragit sig för att göra något som kan tänkas vara till hans fördel. Det funkar inte i ett som Real, nu börjar många vända sig mot honom. Han är borta från Real när säsongen är slut, vad som än händer."

Hade jag haft makten skulle jag gärna se till att Mourinho finns kvar i Real Madrid flera år till. Visst kan han få laget att vinna en och annan titel men han ställer ju till det också så väldigt mycket för klubben. Han omvandlar klubben från att vara "en gentemanna klubb” till ”en tycka synd om klubb".

Jag gillar att se Real Madrid i den positionen. Så Mourinho får gärna fortsätta att träna Real Madrid för min del.
Är också rädd för att Perez ska välja Marcelo Bielsa som efterträdare. Det är en tränare som inte behöver ställa 9 män bakom bollen för att vinna matcher. Han har förmåga att vinna sina matcher med stil och på eget spel. Det skulle nog göra mig orolig att se Marcelo Bielsa i Mourinhos position.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-01-23 19:05
Angående Mourinho.
Lika mycket som jag avskyr vissa personlighetsdrag Mourinho besitter, lika mycket beundrar jag hans uppenbara skicklighet att träna ett lag. Ni kan sitta och häckla Mourinho för att han har dåligt facit mot er, att Mourinho har utvecklat Real Madrid till ett fruktansvärt bra fotbollslag kan väl dock ingen förneka? Att hans tidigare meriter är ju också häpnandsväckande. Att ta trippeln med Inter och den trupp han förfogade över är imponerande, när det dessutom var så tydligt hur hela projektet lutade blev det ännu mer imponerande. Han vann trippeln av ren och skär taktik, och lite domarhjälp på vägen.

Hur som helst har den gode Mou ett ofantligt stort ego och att förlora gång på gång mot Barcelona gör ont. Att Barcelona enligt vissa är det bästa laget i världshistorien gör bara saken värre, han vill verkligen bevisa motsatsen. Än så länge har han dock gjort motsatsen under sin tid i Real. Han har byggt en fotbollsmaskin som till synes är ostoppbar, ett stabilt försvarsspel och ett anfall som gör 5 mål varje match. Denna maskin visar sig gång på gång på tok för svag för Barcelona som därför framstår som bortom denna värld. Ett intressant scenario hade varit om Real lyckas knipa både CL och La liga. Då hade väl inte Mourinho vågat stanna? Han skulle kunna lämna Spanien inte bara med hedern i behåll, han skulle lämna som segrare. Han skulle ha bevisat att han kunde dräpa Barcelona. Tillbaka till personlighetsdragen jag hatar: Han är osmaklig, osympatisk, för cynisk men framför allt är han världens största fegis. Skulle Mourinho vinna skulle han aldrig våga stanna i rädslan att förlora nästa år.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 19:02
Hetfield

haha, lyssnade exakt på det med. Lite otippat att gänget förväntar sig att Balotelli ska få 2-3 matcher. Eller så är det jag som är La Liga skadad, förbundet hade ju inte höjt på ögonbrynen om man började attackera någon med cykelkedja och nunchaku på plan.
Barcelona Sentuary
2012-01-23 18:56
Mourinho är den första tränaren i historien som har förlorat 3 av hans 5 första El Clasico möten hemma.
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:55
Seriöst, jag kollar på Euro Talk där de pratar om att en spelare i Schalke fick 8 veckors avstängning för att han trampade på Reus tå.

Hur jävla korkade och inkompetenta är spanska domarförbundet att de medvetet väljer att lägga armarna i kors och ignorera att Pepe trampade en person på handen när det finns bevis? Fyfan, äckligaste förbundet i hela världen, de får Gadaffis stab att verka som rena moder Therese. Jag är så trött på att de hela tiden ska blunda för saker.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-23 18:39
Barcelona firar titlar och Madrid firar skador på motståndare. Det är väl inget nytt, varit såhär senaste åren ju.
Barcelona Pep the G
2012-01-23 18:36
Var bara tvungen att kopiera detta inlägget från råtthålan. " Grande Arbeloa hoppas verkligen att han skadar en dvärg under el-caslico matchen på onsdag :)" Haha jag dog av skratt. Tack för underhållningen. Vi måste dock ha full förståelse för de stackars marängerna då de har blivit penetrerade de senaste åren. Det enda de kan glädja sig över är när deras egna spelare kör sina UFC-taktiker, för spela fotboll kan de verkligen inte.
Barcelona DM1982
2012-01-23 18:24
Jag brukar alltid kika på det lag som vi ska möta nästa omgång, i det här fallet Villarreal, men de spelar ju klockan 22:00 ikväll. Ärligt, vilken oskön tid.

Det verkar mer och mer som om det mullrar bland spelare och tränare i Real. Det är inte konstigt, Mourinho har ju inte dragit sig för att göra något som kan tänkas vara till hans fördel. Det funkar inte i ett som Real, nu börjar många vända sig mot honom. Han är borta från Real när säsongen är slut, vad som än händer.
Barcelona Ibillay
2012-01-23 18:22
Alltså, ja de i Puertan har alltid varit lite korkade, men efter förra onsdagen har de fan blivit mentalt störda. Vilka desperata jävlar. Så fort någon real spelare förklarar sitt stöd till Mourinho som arbeloa senast så säger de in Puertan "Grande Arbeloa". Sen önskar de att han ska skada en Barca spelare för då kommer Arbeloa bli ännu större i deras ögon. Sjukt? Störd? Patetisk? Den där klubben har blivit ett mentalt sjukhus där alla är fulla av avundsjuka och hat. Det är otroligt hur real fansen har blivit manipulerade slavar åt Mourinho och hans hundar( Marcelo, Pepe, ramos osv). Men som nån härinne sa, de var så desperata efter lite vinster att de sket i sin heder och lät hundar ta över klubben. Så glad att jag är cule och inte en stackars blanco/Mourinhoslav
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-23 18:11
Hetfield/

Del Bosque vann ligan, Champions League och uppträdde dessutom som en gentleman och publiken gjorde inget större väsen när Florentino inte förnyade hans kontrakt. Mourinho har än så länge bara vunnit Copa del Rey och Santiago Bernabéu har skanderat hans namn i flera tillfällen. Möjligen för att marängerna var desperata för succé att de svalde alla Mourinhos utspel. Det är först nu som de verkar ha vaknat upp från portugisens hypnos.

Barcelona papillon
2012-01-23 18:07
Minut 2.06 straffen bode ha tagits om, benzeman är innanför straffområdet innan straffen tas mitt framför ögonen på domaren, pinsamt!!!
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:05
En sak till, hur mycket jag än ogillar Real Madrid så har jag haft en rätt så stor respekt för deras sätt att se på fotbollen och att de har betett sig rätt så hedersvärt genom åren (nåja, inte i Francos tid), jag tycker att de förtjänar någon bättre än Mourinho. Det är bättre att vinna 1 titel med en tränare med heder i kroppen än 10 med Mourinho.

Det är vad jag tycker.
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:04
Det är faktiskt intressant med Mourinho. I Chelsea så fick han säga vad han ville och media älskade hans utspel, det var inte heller någon som vågade säga emot.

I Italien så var Mourinho allmänt illa omtyckt. I Italien så är det väldigt viktigt med respekt, det är något kulturellt, och när Mourinho beter sig sådär så fick han snabbt de flesta emot det. Nu har det hänt samma sak i Spanien, folk klarar inte av honom längre. Det var charmigt i början, nu är det bara patetiskt.
Barcelona mariwani
2012-01-23 17:59
hahahahaha xavi, vet inte varför men jag har skrattat som fan åt hans kinesiska
Barcelona Ibillay
2012-01-23 17:59
Tydligen ska psykopaten Pepe bli pappa....
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 17:45
Klockan som Abidal gav till pojken med cancer. Han bar en barcelonatröja med abidals namn på ryggen när han kom in till operationen.
2012-01-23 17:44
L.A.M Nr 10

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-23 17:36
Min blir med Pepe.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-23 17:35
Jag hoppas att han försvinner så fort som möjligt så att ligan blir lite renare. Han får gärna ta med sig Pepe ,Ramos och världens "bästa" vänsterback vid namn Marcelo som ens position brukar vara som en tom korridor i EL Clasico Matcherna.

Haha är det bara jag som saknar Madrids-artiklar innan matcherna eller? Innan ligamatchen så spottade de ut artiklar på löpande band men nu när de förlora och har ett jobbigt läge inför returen är det knäpptyst. Hmm.. Inte ens pajasen skriver, ni vet han diktatorn på puertan som spärrar folk för felstavning. JÖSSES
Culé - Messi y Alexis
2012-01-23 17:22
mariwani

Samma här :).
Annons: