/spanien/barcelona/forum/9919.aspx/spanien/barcelona/forum/9919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 17:50
Rivaldo - The Greatest

Marca och AS vill ha bort Mourinho, främst Marca. De använder all sin makt för att få bort honom. Tänk måste vara första gången Marca gör något bra?

Gällande själva ryktet så tror jag att det ligger något i det, rykterna kommer inte bara från Macra och AS utan från andra relativt trovärdiga källor.
Barcelona Ztoys
2012-01-24 17:49
Någon sida med hånfulla bilder mot Real? :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-24 17:37
Siempre Barça

Själv bryr jag mig inte om mästerskapet för att de spelar den i mitten av säsongen. Med tanke på att klubbfotbollen är i full fokus just då så hamnar mästerskapet i skymundan trots att den är väldigt intressant och så.

Det är ju som Ishockey-VM som spelas mitt under Stanley Cup, ingen bryr sig om Ishockey-VM förutom finalen då kanske 200 tusen svenskar tittar.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-24 17:35
Varför pratar inga om afrikanska mäster skapet ??
Kollar nu på Ghana mot botw och de är inte mer än 10.15 tusen människor på läktare och jag tycker det är lite synd om denna mästerskapet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-24 17:32
Man kan ju inte lita på några tidningar. Marca och AS må vara Madridbaserade men de är ändå bara ute efter publicitet, i grund och botten. Sen vet man ju såklart aldrig men det känns dumt att tro att det är 100 % säkert. Jag har åtminstonde lärt mig att man aldrig ska lita på media, vilken tiding det än är.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2012-01-24 17:24
mariwani,

Hur kan du bestämt säga Nej när till och med madridbaserade tidningar skriver om att han ska avgå/få sparken.
Barcelona mariwani
2012-01-24 16:52
Cuule * Thiago Alcantara

Nej
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-01-24 16:48
Stämmer detta ?!?!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-24 16:47
Shanghai Iniesta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-24 16:30
Hade jag fått chansen att springa in på Camp Nous gräsmatta så skulle jag springa direkt till nummer 6 och kyssa hans fötter. Seriöst ingen har eller kommer någonsin vara bättre mittfältare än Xavi.

Tror inte att det är bara Barca supportrar som älskar Xavi, utan det är alla i världen som gör det. Älskar man fotboll så kan man älska Xavi Hernandez. Han har utvecklat fotbollen ett snäpp och många ser honom som förebild.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-24 16:23
Txiki i all ära, han gjorde mycket positiv i klubben men Ferran Soriano till City är en förlust för Barca. Personligen hade jag hellre sett Soriano som president än Rosell men han ville inte ställa upp i valet då han inte ville släppa sitt jobb som vd för Spanair. Det här måste röra sig om gigantiska summor från Citys sida om de har övertalat honom att ansluta sig till klubben.

Tycker det är riktigt synd och det här avtalet stoppar nog honom från att ställa upp i kommande val som president för klubben.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-24 16:10
Det kommer bli en svår match imorgon. Real kommer säkerligen gå stenhårt ut från start. Pressen första kvarten har gått bra för dem de två senaste matcherna men ska inte göra det den här gången. Med andra ord, vi får inte släppa in mål första kvarten. Vi försöker spela rakare och slå någon längre boll när vi måste, istället för ett gigantiskt misstag. Klarar vi Reals press i början kan vi spela ut resten av matchen mot lite tröttare Madridspelare. Klarar vi första 15 så vinner vi nog, kanske till och med 2-3 mål.
Barcelona SamMajid
2012-01-24 16:09
Ser fram emot imorgon!

Hoppas på en riktigt bra match och barca-show som vanligt! :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-24 15:55
Det blir gärna att man tänker på det när man tillåts tänka för mycket! Haha Men visst, vi har ett bra utgångsläge. Men vill inte tänka att vi slår ut dem. Hade en skön inställning inför förra veckans möte då jag tog cupen för vad det var, med tanke på vårt situation med skador dessutom. Sen blev jag jäkligt glad efter matchen istället! Svårt att hitta tillbaka till den inställningen nu igen dock, när vi är nära avancemang... :)
Barcelona tarrak
2012-01-24 15:55
Silva

Jag är förmodligen Txikis största supporter på det här forumet och tycker att Txiki fått alldeles för lite av credden för Barcelonas framgångar. Han har gjort en hel del dåliga (ibland nära på oförklarliga) värvningar, men sett till den större bilden så är det till stor del hans förtjänst att Barcelona för första gången på länge har haft en kontinuitet och stabilitet som gjort att klubben kunnat hålla sig på toppen under så lång tid. Det är ingen slump att Laporta anser att anställningen av Txiki var hans bästa beslut som president. Däremot är jag tveksam till hur han skulle lyckas i City. Hans styrka i Barcelona var att han kände klubbens själ och gjorde sitt yttersta för att följa den röda tråden. Att kopiera det rakt av till en klubb, som han inte känner och som är mitt uppe i ett identitetsbyte känns inte som någon garanterad succé. Jag förstår att många klubbar inspireras av Barcelona, men jag tror att det är bättre att hitta sin egen väg än att försöka följa efter.

Ferran Soriano är en mycket kompetent person, både inom fotbollen och affärsvälden, som jag väldigt gärna hade sett som president i Barcelona. Hur väl han lyckas i City är svårt att säga, men jag tror att han är ett bättre val än Txiki.
barcaff4
2012-01-24 15:54
Det känns lite som om vi har kontrol på allt men ligan lite snett här på första halvan av ligan iallafall men vi kan ta över här i andra halvan eller vad säger ni?
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-24 15:54
1.70-ligan

Har tänkt i samma banor, men för att lugna mig har jag tänkt såhär; Då Real ställer upp mer offensivt och attackerar från start kommer de blotta sig bakåt, då kommer vi att kunna skapa ännu mer chanser än i onsdags. Med normal utdelning blir det mål i sådana lägen. Dessutom är vi om något lag i världen bra på att hålla i bollen och låta motståndarna jaga sig trötta. Annars är det bra att ha en jobbig känsla, jag har den också, det gör ju bara en eventuell seger ännu skönare.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 15:49
Riiio!!

Ja, men ändå anorlunda. ;)

"Ibra hamnar där sen säkert, vet att han har en önskan om det :P"

Haha, mycket möjligt!

1.70-ligan

"Ju mer man tänker på det desto mindre är försprånget."

Tänk då inte så mycket. ;)

Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-01-24 15:47
1.70-ligan

Komigen? Kan man vara mer negativ haha?
Barcelona Ibillay
2012-01-24 15:44
Riiio!!

Eller Mourinho :P "Hoy, mañana y siempre con el Barça en el corazon"
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-24 15:40
Åh, har en jobbig känsla inför morgondagens el clasico. Ju mer man tänker på det desto mindre är försprånget. Två mål är allt son krävs och vi har Pinto i mål. Dock känns det ju inte så troligt att vi ska förlora om man ser till förra veckans matchbild, men startar real med en tokoffensiv blir jag orolig. Visserligen är inte cupen så viktigt men nu när vi vunnit ena vill man slå ut dem till varje pris
Barcelona Riiio!!
2012-01-24 15:34
Blaugrana91

Häftigt som fan asså.

Ibra hamnar där sen säkert, vet att han har en önskan om det :P
Barcelona Silva
2012-01-24 15:25
Vad tycker ni om detta? Txiki och Ferran Soriano till City.

Vore fantastiskt för Manchester City, om det stämmer. Eller, kanske inte, speciellt om man ser till sista perioden när Barcelona betalade överpriser för en rad spelare, ni vet vilka jag menar...
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-24 15:24
Pinto har idag skrivit på nytt kontrakt, det nya avtalet sträcker sig till 2013. Ett års kontrakt med andra ord. Trots all kritik han fått utstå så är han en fantastisk stämningshöjare och en duglig målvakt.
Barcelona NoGo™
2012-01-24 15:13
Zlatan-da man

Come on, Barça!
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 15:02
Vad betyder som hi barca?
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 15:00
The club have announced a 6M deal on installing a columbarium - a place to store urns with human ashes - at the Camp Nou. #fcblive

Hmm lite anorlunda va?
Barcelona Riiio!!
2012-01-24 14:12
Blir trots allt ett litet tifo på onsdag =)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-24 14:04
Zlatan-da man

Barcelona den närkingska älgen
2012-01-24 14:01
Xaviesta

Synd, för det klippet var riktigt härligt. Man måste ju älska Ray Hudson, så härligt energisk. När man ser highlightsen från matchen inser man ju också att vår seger var rättvis. Real hade ju bara en målchans (bortsett från Crilles mål som Pinto borde tagit).
Annons: