/spanien/barcelona/forum/9917.aspx/spanien/barcelona/forum/9917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2012-01-24 07:47
Zlatan-da man

Visst Ronaldo är en Bra eller en riktigt bra spelare kan man inte erkänna det är man bara dum
Men att säga att han är underhållande håller jag inte med om, Underhållande det är spelare som vill spela, Ronaldinho Messi, messi han lägger sig aldrig trots tacklingar trots tröjdragningar osv han fortsätter spela och springa ramlar han då reser han sig fort och fortsätter fullfart framåt. Medans Ronaldo vid bästa tänkbara frisparksläge lägger sig,
Barcelona Barca4eva
2012-01-24 07:37
Zlatan-da man Det är bra att du kan förklara varför du gillar det ena och det andra, även om jag tycker precis tvärtom, och därför respekterar man din åsikt. Spelar du själv som anfallare? Unga anfallare brukar oftast gilla dribblingskarlar, då de själva försöker lära sig eller gör samma sak. Nu är du inte särskilt "ung" enligt din profil men ja..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-24 06:50
Zlatan-Da Man Lär dig använda punkter istället för femtielva komman.
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 02:54
Ja jag dras till såna som cr, zlatan, ronaldinho, messi osv, tekniska spelare med andra ord.
jag sa aldrig att han var bra eller bättre än messi, och jag tycker oxå att iniesta är mycket mer underhållande än cristiano, som någon sa, iniesta är som en erotisk dröm man aldrig vill ska ta slut.
det finns många spelare som är mer underhållande än cr, men han spelar fortfarande rolig fotboll, nej han tar sig sällan förbi sin gubbe, och som jag sa är hans dribblingar extremt oeffektiva och bara för att showa, men sånt respekterar jag, han dribblar för att han tycker det är kul, när han går ut sådär till hörnflaggan och gör 259954 överstegsfinter och avslutar med en bakåt/felpass ala robinho.
Ronaldinho var oxå så bara att han tog sig förbi vem han ville när han ville.han gjorde dribblingar, tricks, klacksparkar, jonglerade med bollen osv även fast han bara skulle kunnat springa förbi sin motståndare för att han tyckte att det var kul.och nej jag jämför INTE cr med Ronaldinho, det finns ingen som den mannen.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-24 02:20
Finter och tricks? Kanske i united men man ser inte för mycket av den varan nu för tiden. Alltså att han kommaer förbi sin motståndare/gör sin gubbe.

visst tycker jag att han är en grym spelare cristiano, ja. Men jag tycker att jag har goda anledningar att nte direkt älska honom när han filmar, är dryg på intervjuer o.s.v. Messi är så mycket större, nte bara som spelare utan även som person.

Det är min åsikt, du kanske tycker tvärtom och dras till sådana personlgheter, med tanke på ditt nick....
Barcelona Ibillay
2012-01-24 01:54
Zlatan-da man

Ska jag säaga vem som verkligen är underhållande?

Andres Iniesta, there you go. Underhållande och elegant som få. Han fintar bort spelare utan att ens röra bollen!

Cristiano är lika mycket överskattad som sina frisparkar.

Har inte sagt att han är sämst, tycker bara att han är överskattad.
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 01:26
moget
Barcelona mariwani
2012-01-24 01:26
ok
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 01:22
han är underhållande, inte för hans mål, dom är mest enkla tap-ins eller straffar, ibland får han till något grymt skott men oftast är det "fula" mål han gör.
det som gör han underhållande är att han gör finter och tricks, visst är det extremt oeffektivt men det är kul att se på, robinho är oxå en sån spelare, han är inte speciellt bra men han gör roliga snygga finter och dribblingar för att han älskar fotboll och gillar att underhålla publiken.
cristiano är egentligen den barca-supportrar borde gilla mest i real madrid eftersom att han ändå alltid försöker spela roligt och underhålla publiken, och många gillar barca pga deras underhållande spel.
jag tycker bara att detta krig mellan cristiano och messi är lite konstigt, har aldrig förstått vad grejen är, det har nog aldrig vart så mycket hat mellan dom som gillar nr1 och 2 (enligt mig är cristiano inte nr 2 men många tycker ändå så) i världen.
srki.
2012-01-24 00:43
Mariwani Word!
Barcelona mariwani
2012-01-24 00:36
Zlatan-da man

Ärligt, vad gör du här? Underhållning för mig är inte när Cristiano spelar och gör straffmål för Madrid, om det är det för dig kan du kolla på Madrid och prata om hur underhållande spelare dom har. Dessutom är det ingen som har hatat, det är ett Barcelona forum där det för mindre än en vecka sen var el clasico och ytterligare ett el clasico imorgon. Det är inte läge att komma hit och spela moral kärring.
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 00:11
Man njuter inte lika mycket av fotboll när man är upptagen med att hata andra lag och spelare.
En sak jag aldrig har förstått är varför alla cristiano-fans måste hata messi och vice versa.
Varför kan man inte gilla båda?det är två riktigt bra och underhållande fotbollsspelare med samma spelstil, båda är tekniska och målgörare och har typ samma roll
Barcelona Trippeln
2012-01-24 00:06
Oj nu sa jag något som kan anses stötande, inte blir alles Farca4ever arg?
Ryo Miyaichi !
2012-01-24 00:00
Haha fan. Jag tänkte väl det.. Pep & Keita, sitter i ett träd.. nanananana
Barcelona Blaugrana91
2012-01-23 23:55
Ryo Miyaichi !

Keita blev totalt felciterad, så det där stämmer inte. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-23 23:55
Ryo Keita har blivit felciterad i den artikeln du länkade. The love story isn't over yet
Barcelona Trippeln
2012-01-23 23:54
Zlatan-da man

Din åsikt har en stor betydelse.
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-23 23:44
Ni e mer besatta av real än mourinho är av barca, klaga inte på att mourinho tjatar om att barca fuskar när ni själva skriver 5 sidor om reals fusk efter varje match dom spelar.
Helt otroligt hur låg nivå det är i alla forum på svenskafans, jag brukade gilla att läsa här förut men nu är det bara löjligt.
Ryo Miyaichi !
2012-01-23 23:31
Whaaat? Jag som trodde att Keita och Pep hade en hemlig kärleksrelation.... Kanske hade fel då... Eller så har dom haft lite relationsproblem.. ha ha... ;)

Hur ser läget ut med laget inför onsdagen? 1,61 på Barca talar för sig själv, lätta pengar.

Cheers
Barcelona Blaugrana80
2012-01-23 23:17
Värst så mycke tjatt det var om Madrid och Mou.. Tycker på senare dig har det vart mycke Madrid snack här inne!! Det börjar bli så löjlig seriöst! man har fan inte lust att komma in här längre..
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-23 22:28
Ibillay

Hm, jag tyckte det var rätt klart från början. Niva satt ju både i studion igår och i ET idag och sa "det är svårt att se", men jag kände direkt att det borde bli några matcher. Ska tillägga att Balotelli är en av mina favoritspelare så jag är ju inte ute efter att snacka ner honom etc. Han är ju en helt fantastisk spelare.

Uppdate; Villareal slår Sporting hemma. Står just nu 3-0 och 2 av målen (Valero och Bruno) har varit riktiga drömmål.
Barcelona Ibillay
2012-01-23 22:23
den närkingska älgen

Jag har faktiskt sett den flera gånger, men det är svårt tycker jag, i vissa vinklar ser det ut som om han gör det med flit, men i andra vinklar ser det inte ut så, fast Balotelli är ju ingen ängel direkt.

Men jag låter experterna ta hand om det där
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-23 22:15
Ibillay

Oj, du måste verkligen se om incidenten. Det är rätt uppenbart att det är en medveten stämpling. Aldrig att du försöker hitta balansen med rörelsen så långt bakåt, med den farten. Soklar avstängning.
Barcelona Ibillay
2012-01-23 21:55
Vaaa*? Balotelli? Det var väl inte ens avsiktigt? Eller? Jag tycket att han försökte hitta balansen bara och då händer det att benen rör sig automatiskt för att hitta grepp.

Men läste nyss att det inte är klart än att han ska bli avstängd, förbundet håller på att granska stämplingen fortfarande.

Men till matchen på onsdagen nu, ja madrid är en äcklig klubb, dock ska man inte underskatta dem nu på onsdag. Det är det värsta man kan göra.
Men med våra katalanska hjältar på plan så är jag 200 % övertygad att de är motiverade som in i helvete för att slå Real återigen. Det är därför jag älskar Puyol!!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-23 21:54
Andresito
Och du tror att han får avstäning? Nae absolut inte,det är plastlaget vi snackar om. Om inte pissråttan ramos fick avstängning förra året får inte idioten heller.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-23 21:52
Det stormar nu negativa saker om Mou i media som ni redan känner till, men också på arenan (publiken buade just honom också igår, särskilt när laget log under).
Jag vet att publiken på båda SB och CN har kort tålamod. De bussvisslar väldigt snabbt.
Men !
(det svider för mig att skriva det, eftersom jag verkligen ogillar Mou och önskar allt dåligt för honom på en fotbollsplan).

Men - det är alldeles för tidigt att gräva mannan under jorden. Han har fortfarande tjocka guldkort i handen som han kan spela med till en stor vinst i slutet. Han kan fortfarande vinna ligan och CL.

Och det spelar ingen roll vad som har hänt hittills. Varje period och varje match är en ny match. Jag kommer ihåg t ex när vi möte Inter i gruppspelet . Vi fick 0-0 i Milano och vann 2-0 på CN utan Messi. Barca var ett bättre lag under hösten. Men sen kom våren och vi blev utslagna från semin.

Alltså, jäkla jobbigt att skriva det, men ändå. jag tänker inte lura mig själv.
Mou kan fortfarande vinna över oss i en super viktig match eller vinna titlar. Allt som har hänt innan (vår långa dominant) kommer inte ge ett 100 procent garanti för eventuellt nytt CL möte mot marängerna.

Men det är det som är spännande med fotboll. Inget är klart tills det är de facto.

Barcelona Andresito
2012-01-23 21:51
Diar Iniesta Shekha

Beslut om Pepe kommer tas på onsdag. Calm the fuck down
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-23 21:50
Balotelli har fått fyra matcher för det han gjorde och idioten Pepe har fått NOLL. DET ÄR ETT FUCKING SKÄMT. Jävla Kalle anka liga. Ni som säger la liga är en bra liga TÄNK TILL en gång till. Det finns en anledning varför PL är världens bästa liga. Det är fucking KORRUPT , Perez måste ha vänner i piss förbundet för att det är något som inte stämmer. DE GJORDE JU FÖR FAN SAMMA SAK
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-01-23 21:26
Några saker som Real borde göra för att kunna utvecklas och kunna utmana oss på riktigt.

1. plocka upp en tränare underifrån som har spelat i klubben och känner till deras klassiska spelsätt, traditioner osv.

2. köp inte stjärnspelare för skojs skull utan satsa på ungdomar och skaffa speltyper som ni verkligen behöver.

3. Ge den nya tränaren tid för att bygga laget och insätta en riktig vinnarmentalitet hos spelarna.

4. Var strängare när det gäller spelare som pepe och ramos så att de kan lära sig att de det gör är fel och inte hör hemma på en fotbollsplan.

5. Håll samman moralen och glädjen i omklädningsrummet och låt inte nån spelare överglänsa alla andra så att alla kan känna sig viktiga för laget eftersom de vet att de tillför något.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-23 20:59
På samma sätt som folk säger att vilken tränare som helst (min mormor) hade kunnat träna Barca och vinna, så kan man säga precis likadant om Mourinho.

Vilken tränare som helst (min mormor) hade kunnat träna Madrid och sluta tvåa i ligan och semifinal i CL.

Utveckla Real Madrid innebär bara en sak; att vinna. Att sluta tvåa klarade både Schuster och Pellegrini, fast med mycket sämre spelare än dagens Real Madrid.

Pep är anledningen till att Barca vinner så mycket. Mourinho är bara en annan Pellegrini...
Annons: