/spanien/barcelona/forum/9903.aspx/spanien/barcelona/forum/9903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 00:07
Vi slår ut Real ur en turnering och går vidare, samtidigt känns det konstigt att vi inte vann. Bortskämd jag är :/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Derett

Hade på känning att de skulle vara bättre idag, dem var pressade att go all out, såg denna start 11a mot Bilbao och der var en fröjdig offensiv som jag visste skulle ställa till det. Dem var klart bättre idag, visst vi hade bollinnehav men dem radade upp chanser idag.
Barcelona Messidinho_10
Onödigt att släppa in de i matchen sådär. Men aja nu har vi slagit ut skit laget. Mot Copa titelen. Pinto bör inte stå mer i mål.
Barcelona el Maestro!
2012-01-26 00:06
Rambla~:

Håller med där. Men jag måste ändå säga att Real Madrid spelade bättre ikväll än vad de gjorde tidigare. De anföll till skillnaden från tidigare.
Det gör att matchen blir mer underhållande.
Grace/Wastelands
2012-01-26 00:05
Ja, vi spelade inte ett dugg bra idag. Real var betydligt bättre än oss. Men dem är ju sjukt ineffektiva i matchen. Vi gör nog vår sämsta el clasico match på flera år.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-26 00:05
asså orka gå in på puerta och där ser man massa idioter som klagar på domare, pepe,contaroo,ramos skulle ha fått röd kort, så jävla dålig domare och pinto snälla jag vill ha juves målvakt ist för pinto
Derett
2012-01-26 00:04
Real var ju oss överlägsna i 90 min, ska vi ta och erkänna det? Vi lyckades dock ta oss vidare, tur men så jääävla gött :D
Barcelona Rivaldo - The Greatest
I andra såg man hur viktig iniesta är verkligen, tycker grabbarna lägger skorna på hyllan efter 2-0, vi försökte bara spela av halvleken, dumt, otroligt dumt, speciellt när en pinto står och det är aldrig bra att ge madrid blodsmak, tycker detta lag är så otroligt som klarar detta dubbelmötet med en målvakt som pinto där bak, han är verkligen inte av denna klass.
Barcelona den närkingska älgen
Ska även passa på att såga domarna. Under isen. Lass borde åkt ut, särskilt när Messi fick sitt gula för sin tackling på Pepe. Dessutom skulle Alexis mycket väl kunnat få två straffar med sig efter Pepes hockeytacklingar.

Riiio!!

Han gick absolut för en medveten stämpling. Vidrigt.
Barcelona Rambla~
Jag ifrågasätter inte Pintos hjärta, jag bara konstaterar att han är säkerhetsrisk på planen.

Madrid har inget konstrutktivt spel. De vill ha en bökig match där Barca med Pinto som sista utpost ska sparka ut bollen över mittlinjen så att de kan vinna duellen och sedan slå en boll på djupet. Det är deras spelidé, det och att spela på gränsen eller tom över om domaren tillåter det.

Jag garvade efter vårt första mål vilka korkade backar Madrid har när alla tre, Arbeloa, Ramos och Galen-Pepe går upp på Messi och helt glömmer bort vad de har bakom sig. En framstormade Cesc och Pedro som kan rulla in den i nästan öppet mål. Det kallas fotbollsintelligens, något många av madridspelarna verkligen saknar. Ganska kul också att se hur medioker Xabi Alonso är i dessa matcher. Han får tre små barcaspelare mot sig som pressar sönder honom att han blir så nervös och slår bort nästan varje boll. Speciellt tydligt blev det när hans livvakt Lass gick ut.
Barcelona Riiio!!
1.70-ligan

Jaha med just DEN skadan eller?? Hur vet jag eller du vilken sorts muskelskada Iniesta har fått?

Kan väl kanske vara en lättare muskelskada och att han missar 2 eller kanske max 3 veckor?
Barcelona el Maestro!
2012-01-26 00:03
Jag trodde verkligen att de skulle få in ett tredje mål i och med Iniesta, Cesc och Alexis byttes ut. Och dessutom med Pinto i mål.
Barcelona Cedqvist
Tvärtom är det ju underbart att grabbarna släpper in 2 mål i andra så att vi fans får lite anledning till att heja och visa oss vara riktiga Culés ;)

Casillas tycker jag inte ska få någon skit, killen är en klippa och älskar det klubb, all heder åt hur han ställer sig framför domaren och håller undan de sämre förlorarna i Real. Däremot Pepé, han är unik; han spelar i Real Madrid, jag har mött mittbackar i div5 som är bättre än honom. Vad Moorinho ser hos honom är kanske den delen av charmen som kallas "the Special One"... och "special" är han verkligen vår kära portougis =)

En nästan godkänd match, en dålig andra halvlek, inga spelare som sticker ut, och mediokert överlag; det är vad som krävs för att Real ska kunna ta poäng mot Barca. Nu är vi i semifinal amigos, Visca el Barca!
Barcelona Barca4eva
el Maestro! Pinto förlängde väl nyligen.
Barcelona Dani Alves=The King
Alltså jag skulle må såå piss om vi inte gick vidare två skit måål bjöd vi på..

Sen det där rööda skulle komma mycket tidigare !!!
Barcelona 1.70-ligan
Riio

Jeffren missade 8 veckor med den skadan förra året...
Barcelona Hetfield
2012-01-26 00:02
Jävla Shakira, vad har hon gjort med Pique? Vart är Pique som kunde stoppa anfall och göra galna brytningar?

Håll dig till att göra mediokra låtar Shakira, låt Pique få fokusera på fotbollen.
Barcelona Andreas V.V
Alltså, jag är verkligen osäker på om Kaljic är:

1. Efterbliven retard?
2. Troll?
3. Allvarlig.

Jag har f*n ingen aning.
Barcelona DM1982
Real spelade bra, all heder åt det.

Men det går inte att komma ifrån att det blir sjukt skakigt där bak med Pinto. Det var inte hans fel med målen kanske men det skapas en osäkerhet som är påtaglig.
Barcelona petersays
Hoppas vi slipper långvariga skador på Alexis och Iniesta. Vi har tufft schema i ligan. Villareal och Osasuna borta, Valencia hemma.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
någon som vet om iniesta är skadad, eller var det bara ett byte av säkerhetsgärd?
Barcelona Giggity
haha, puertan är överlyckliga över 2-2. Det visar bara hur mycket mindervärdeskomplex de har.
Inte den bästa matchen från vår sida dock, för mycket slarv i backlinjen.
Barcelona NoGo™
2012-01-26 00:01
Helvete vad nervöst det blev då! Otroligt besviken när man slappnar av som man gör i andra! Skärpning!
Barcelona Zamboza
Tyvärr gjorde Piques nonchalanta passning som ledde till 2-2 att sista 20 blev rena tortyren. Jag trodde tom att real skulle vända och vinna. Mot ett lag som real kan man inte slappna av för en sekund. Dem straffar en direkt. Skönt iaf att vi är vidare.
Barcelonistas
Benzema är så jävla bra, helt klart den spelaren man fruktar mest i Madrid. Hans löpningar bakom vår backlinje gav oss smärta.
Barcelona Riiio!!
2012-01-26 00:00
Tror faktiskt inte Alexis och Iniesta's skador är så värst farliga. Sanchez verkar ha "dislocated his shoulder" som det så fint heter på engelska, alltså att hans axel åkt ur led medans Iniesta verkar ha fått sin vana trogen - en muskelskada.

Bajs eftersom vi har en svår match borta mot Villareal som kämpar för sitt liv men ändå tur att inga benpipor gick åt helvete.

Va det bara jag som såg att Pepe verkade vilja stämpla till Alves när han kapade honom i slutet, men hann inte fram riktigt?
Barcelona el Maestro!
2012-01-26 00:00
Ärligt talad så ska Real Madrid spela så här i framtiden. Precis som de spelade idag.
Nu vart det ju två jämnstärka lag man såg plöstligt. De har spelarmetarialet men de måsta våga möta Barca utan att skita på sig varje gång.
Vi njuter av ett sånt spel än det grisspel de har visat upp förut.
Barcelona Abirey
2012-01-25 23:59
Nu får vi vara glada att vi är vidare! Barcelona vidare, Madrid utslagna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-25 23:58
Semifinal! Onödigt spännande dock.

Spelmässigt så gör vi ingen bra match, så är det bara. Dock gör Real troligen sin bästa insats mot oss under Pep, möjligen tillsamans med cupfinalen. Det var en jämn och fantastisk match för den neutrale. Orkar inte analysera så mycket. Mer än att det är små marginaler det handlar om. Hade Real gjort ¨mål första minuten, hade Dani Alves inte fått till en drömträff, hade Barca gjort 3-0 när man hade sin bästa period i andra halvlek, det är väldigt små marginaler i den här sporten. Tycker ändå 2-2 överlag var rättvist.
Hutch
2012-01-25 23:58
Jag är nöjd, men också otroligt besviken. Varför efter alla dessa år, är det att man fortfarande slappnar av när man leder behagligt, varför är det fortfarande att man tror att man har råd att agera nonchalanta bara för att man leder med ett par bollar? Hur ska man egentligen lösa det problemet?

Riktigt dåligt att låta Real komma in i matchen när man leder med 2 - 0 i halvlek. Jag är oerhört besviken.
Annons: