/spanien/barcelona/forum/9900.aspx/spanien/barcelona/forum/9900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 01:11
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Jag är medveten om de gångerna vi spelade ut de men jag kan inte låta bli att oroas över nonchalansen som visas upp i laget ibland. Det har straffat sig mot fler lag än mot Madrid så det är inga tillfälligheter vi snackar om. Trodde ändå att Barca inte skulle vara kapabla till att slappna av när Real är motståndet. Vi har varit bättre än de i flera år men en underskattning är ändå att ta i :P

Grace/Wastelands

Co-signar varenda stavelse i ditt inlägg. Och då har du inte ens nämnt deras okunnighet angående offside regeln.
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 01:09
så mycket klagomål på domaren som enligt alla Barca haters har hjälpt Barca

"så pinsamt av förbundet att låta barca vinna så här "
missade de att det va mer pinsamt att domaren (förbundet) att inte stänga av pepe , så pinsamt att Lass inte fick rött, Så pinsamt att Iniesa, Alexis blev skadade pga UFC laget, så pinsamt att missa 2 solklara onside lägen och blåsa offside, så pinsamt av folk som ser saker som de vill se !

vad fan är det för fel på folk??

Barcelona NoGo™
2012-01-26 01:09
Official medical report: Alexis has a left shoulder injury. He's expected to be out for 1 to 2 weeks #fcblive [@fcbarcelona_cat]
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-01-26 01:06
Skönaste med denna vinst är väl att Mourinho fyller år idag? hehehe hehehehehehehhehehhehehehehheheh
Grace/Wastelands
2012-01-26 01:05
Spanska domarkåren måste fan rensas ut totalt. Anlita domare från något annat land eller vad som helst. Det funkar inte att varje jävla el clasico ska hamna i skuggan av domardebatten varje gång. Jag är så grymt trött på det, för idag dömde domaren helt bedrövligt åt båda hållen. Real Madrids bortdömda mål ska fan inte dömas bort. Lass ska ha sitt andra kort tidigare även om jag tyckte det var okej att han inte fick det. Sanchez ska ha en straff. Pepe bör (antar jag) bli utvisad tidigare.

Det går att nämna tusentals fler incidenter. Det är på tok för många direkt matchavgörande beslut som tas felaktigt och på tok för många matchavgörande beslut som inte tas felaktigen. Det är en jävla soppa och ett totalt hån mot spansk fotboll som annars är så bra och rolig att titta på.

Detsamma gäller egentligen CL. Det känns som att varje år i CL är det ett eller flera lag som åker ut på helt regelvidriga sätt. Och jag är trött på att Barcelona ska vara en del utav det och både bli anklagade för det och åka ut på grund av det. Domarna måste få använda teknik eller någonting. Det har gått på tok för långt då tränarna/spelarna/ansvariga samtidigt vet detta och kan med gott samvete skylla på domarna i efterhand och så är helt plötsligt den spelade matchen som sådan bortglömd och domarna ställs i centrum vilket medför att laget som vann inte får cred för en vinst och laget som förlorade inte får den skit som dem kanske ska ha efter en förlust. Fotbollen måste återgå till att handla om de två lagen som möts, inte huruvida domaren har en si eller så dag gällande vart han lägger sin sympati som det ibland känns som.

Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 01:05
Intressant skede för oss Barca supportar. Vi slår ut självaste Real Madrid ur cupen och vi sitter här och halvdeppar. Bortskämda? Javisst.

Madrid blir utslagna av oss i cupen och de firar nästan för att de gjorde en bra match. Mindervärdeskomplex? Absolut.

Barcelona Andresito
2012-01-26 01:04
Real Madrid had more possession than Barcelona in the second half tonight: 51% #fcblive #elclasico Full-time: 55%-45%

Inte långt ifrån...
2012-01-26 01:02
Peace out, finns inget skönare än att slå ut Real Mierda.

DET skönaste som hände var före matchen, när man ser en skylt i tifot där det står CATALONIA IS NOT SPAIN! Spanska fotbollsförbundet måste ha svimmat av.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Capitan Puyi

Låt de leva i sin bubbla om att vi är sårbara. Vi Barcafans är absolut inte nöjd med matchen, även fall vi gick vidare. Madrid kan tro hur mycket de vill att de är nära oss. Jag har aldrig sett Barcelona slå bort så många passningar i en match.

För en vecka sedan spelade vi ut de på Bernabeu, för en och en halv månad sedan spelade vi också ut de på Bernabeu. Vad har de att komma med? Jag antar att nära är lika mycket som en vinst för den klubben.

För övrigt, klockrent byte av Guardiola att byta in Mascherano och flytta ut Puyol som ytterback och Alves som ytter. Vi klarade av att få längre anfall och till och med två målchanser.
Barcelona Seny
"Namn: -` nikey ´-
Sänt: 2012-01-26 00:53
Kvällens höjdpunkt var att Iniesta blev skadad"

Brukar inte saxa från Puertan men när supportrar skriver såna här saker så är det tecken på att man inte ska ta dom på allvar. Inte konstigt att de blundar för alla fördelar domarn ger dom när de känner detta hat. Att glädjas över skador och överanvända frasen "Men vi kommer vinna nästa gång!" är numera synonymer med "madridismo"
Coach pep.
2012-01-26 01:01
Om vi åker mot Valencia, så låt gå. Att slå ut Real Madrid var viktigare än att vinna själva cupen. Det här var finalen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 00:59
In och läs i Valencias forum. Snälla Barca krossar idioterna. Det var ett tag sen dem smaka på en stor förlust.
Barcelona Frodo
2012-01-26 00:56
Lass borde ha blivit utvisad i första halvlek. Det går inte att argumentera emot. Ramos borde ha blivit utvisad långt tidigare.

Puyol (!) frispelade Alexis som var onside med en meter men ändå blev avblåst. Även Pedro blev avblåst i ett bra onsideläge.

Alexis borde ha fått två straffar.

Real skadade två av våra spelare och försökte skada många fler. De har ingenting att klaga på. Domaren höll de i matchen med den uteblivna utvisningen på benknäckaren Lass och alla felaktiga offsideavblåsningar på oss.

Jag är rädd att vi åker i nästa omgång mot Valencia. Pinto är alldeles för dålig och sprider oro i hela laget. Det är ingen slump att Penaldo gör sina mål mot oss just i cupen där Pinto alltid står.

Barcelona SId
någon värvning skulle vara extremt skönt !!
Barcelona SId
någon värvning skulle vara extremt skönt !!
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 00:55
Svårt att tro att man som Barca fan kan må dåligt efter en clasico vinst (kryss men det är avancemang) . Det är inte okej att bjuda in ett lag som Real även om man leder med 2-0. Den skakiga inledningen är inte heller något jag vill minnas.

Det värsta var inte den kassa inledningen, bjudningen i andra halvlek eller ens skadorna på Iniestsa och Sanches (och den här svider verkligen). Utan det är att vi visar oss sårbara under en period där Real tror att vi är odödliga och när det är kaos i deras klubb.

Vi må ha avancerat men sårbarheten skrämmer mig. Vi är bättre än de och det ska både vi och de ha jävligt klart för sig men det hjälper inte när vi slappnar av och bjuder de på kaffe. Vi måset ha kvar det mentala övertaget. Ett avancemang för Real var bara några ynka tillfälligheter från att bli verklighet och det hade betytt något enormt för de i det här skedet. Vi satte oss själva i skiten ett tag.

Aja man ska ändå vara glad för att deras bästa inte räcker mot vårat sämsta.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-26 00:54
den närkingska älgen/

När man diskuterar Cesc och hans roll i laget känns det oundvikligt att man kommer in på 3-4-3, Jag tycker att de matcherna vi kört med det systemet från start har spelet halverat och det är inte samma flow i bollcirkulationen. Återigen, Cesc brukar göra sina mål där han, oftast, kommer väldigt bra in i andravågen, men passningsspelet, och därmed vår största styrka, blir lidande.

Jag har i alla fall klart för mig att jag vill se två renodlade yttrar för att öppna kanterna mera och ge mittfältarna fler alternativ. Nu med skadan på Alexis försvinner nog det alternativet, tyvärr.
Grace/Wastelands
2012-01-26 00:53
Andreas V.V

Då spanska fotbollsförbundet beslutar det så antingen hemmaarenan för det laget vi möter i en eventuell final eller Santiago Bernabeu. Känns väl på förhand som mest troligt.
2012-01-26 00:52
Bara jag som känner att Valencia blir svårare för oss än vad Madrid är..? inget illa om Madrid men Valencias superkontringar är ju helt vansinniga och kör vi 3-4-3 får vi nog vända matchen på Camp Nou.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-26 00:51
Om någon får höra vilken finalarena det blir så skicka gärna ett PM till mig.

Bara Valencia kvar nu.
Coach pep.
2012-01-26 00:50
el Flaco - Anims Guaje!

Håller med dig. Ingen tillfällighet att Pep kliade sig i pannan när Iniesta blev skadad och Cesc var tvungen att ta hans plats. Fabregas ofärmåga att spela på mittfältet syntes av direkt och han blev utbytt snabbt mot Thiago. Thiago var inte så bra när han kom in men är i alla fall väldigt mycket bättre än Cesc när det gäller enkelt spel och kombinationer med lagkamraterna. tycker det är ganska konstigt hur efter Cesc ligger på den punkten ärligt talat, det var inte något jag förväntade mig.
Barcelona Barca4eva
Länk för nedladdning av matchen: http://forum.rojadirecta.es/showthread.php?154242-FUTBOL-Copa-del-Rey-FC-Barcelona-Real-Madrid-CF-25-01-2012
Postat via SvenskaFans-appen
Casillas ska ha sagt efter matchen i spelartunneln "Gå och festa med Barca" till domaren, något liknande iaf.. Men inte straffas Madrid laget i efterhand gulleungar, man har filmbevis på stämpling från Pepe som nästan en milard människor sett men nej inget hände..

Lass BORDe ha blivit utvisad före 2-0 målet och då hade de aldrig fått 2-2.

Casillas (Real Madrid): "It's true I insulted the referee after the game. It was in the heat of the moment." #fcblive #elclasico
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-26 00:49
Bara hoppas att det skiter sig för Mali och att Keita återansluter så snabbt som möjligt.

el flaco

Intressant. Jag tycker att Cesc fyller en viktig funktion som andravåg i offensiven när i spelar ett mer renodlat 3-4-3 och hans fina kombinationer med Messi har bidragit till en mängd målchanser. När vi spelar med en mer vanlig 4-backslinje som idag försvinner han lite. Hade varit intressant att se ett spel som påminner mer om det vi spelade förra säsongen med ett två renodlade yttrar (Alexis och Pedro).

För övrigt tycker jag att Pedro förtjänar beröm för sin insats ikväll.
Barcelona NoGo™
2012-01-26 00:49
Casillas (Real Madrid): "It's true I insulted the referee after the game. It was in the heat of the moment." #fcblive #elclasico

Han är ärlig iaf...

Gillar den med :P lol

Arbeloa (Real Madrid): "I think our mental block against Barcelona has ended today." #fcblive #elclasico
Barcelona Seny
2012-01-26 00:48
Vilken lirare, mourinho-trotsaren Benzema! Som tur är har vi ett helt lag av den kalibern, kanske inte Pinto, men han är viktigare än man tror. Moralen i laget har sedan hans ankomst och Jorqueras uttåg, varit skyhög! Så sluta dissa honom nu, Mister vet vad han gör ;)

Sen till en annan tråkig grej som jag numer finner underhållande är att trots alla fördelar som Barcelonas motståndare får av domaren, så är det FORTFARANDE inte tillräckligt. Tydligen ska man kunna filma och spela hur fult som helst mot Barcelona utan att bli bestraffade för det? Men men... Real har inte lyckats vinna mot Barca på 3 år så jag kan förstå att man blir så besatt och blind att man inte ser sånt. Är så stolt över detta lag som trots allt skit dom får utstå fortsätter vara ett exemplar för modern och vacker fotboll. Detta var sannerligen ett avancemang för den fina fotbollen!
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-26 00:47
Missade andra halvleken, folk brukar vara ute snabbt med länkar där man kan ladda ner. Någon som kan hjälpa till?
Grace/Wastelands
2012-01-26 00:46
Vi kan ju tacka Mourinho för att han startar med Higuain. Higuain är ju helt iskall nuförtiden. Hade Benzema spelat från start hade han ju säkerligen gjort ett mål på de tre livsfarliga chanserna Higuain får.

Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-26 00:45
Jag vet inte med er men har tänkt på en sak och det är att hur pass sportsligt, fint, lärorikt och intressant SKY gör det när det gäller La Liga men också El Clasicos. Du hör aldrig något jävla gnäll som från de svenska journalisterna och s.k experterna. Stort respekt till alla dem som gör ett grymt jobb. Hey, vem vet kanske dem känner av detta men dem e så proffsiga framför kameran. Great job lads!

P.s. Revista de La Liga och dem andra programmen de gör om El Clasico/La Liga vet jag inte var man kan hitta att ladda ner så om någon vet eller något liknande lägg gärna upp det för det finns vi som uppskattar det väldigt!

Mot bättre spel, nya segrar och fler pokaler! Visca Barca y Visca Catalunya! Sov gott mina Barcabröder och på återseende..
Barcelona Éluc
2012-01-26 00:43
Iniesta är säkerligen borta ett par veckor med. Xavi Busquets Thiago på mittfältet och Messi Cesc Pedro i anfallet. Problemet är att vi verkligen inte har EN ENDA spelare som kan lasta av dessa 6. Ändå ska vi spela en tuff bortamatch mot Villarreal den här helgen, och därefter ställs vi mot Valencia (om inte jag misstagit mig) i ett trippelmöte, och sedan kommer ännu flera svåra bortamatcher mot Osasuna och Atlético i ligan. Går vi vidare i cupen och tar full poäng i alla ligamatcher äter jag upp min hatt.
Annons: