/spanien/barcelona/forum/989.aspx/spanien/barcelona/forum/989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CanBarca
2016-03-21 09:50
Hej alla!

Jag och några polare kommer befinna oss i Barcelona om två veckor och vi tänkte passa på att kolla på Barcelona - Atletico Madrid.
Min fråga är hur man kan få tag på biljetter? Några tips
Barcelona neymar JR
2016-03-21 09:16
Ineffektivitet*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona erkano
2016-03-21 08:48
Snälla lägg av och kritisera Arda. Han har missat 20 matcher med Barcelona och inte fått vara med från start i säsongen, och behöver mer tid att komma in i laget. Det här är en försäsong för honom. Nästa säsong ska det smälla för honom! Om inte, så kommer även jag kritisera honom ifall han inte levererar.! Han är en fantastisk spelare egentligen, men behöver lite tid plus att hans ordinarie position i Atletico och Turkiet är ytter! Här spelar han en helt ny position! Som han senaste 10 åren inte är van vid.! Att han får gult kort ofta är väl ingen ofarligt? Varför fastnar några på att han får gult kort? Plus han får inte alls gult kort varje match. 2 senate liga matcherna var han kort fri. Men glöm inte att hans tid i Atletico fick han oxå massa gula kort pga Atleticos press och aggressivitet spel.!
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-21 08:32
Söka syndabock känns överflödigt, alla kan göra misstag som leder till förluster. Självklart påverkar en backs misstag mer än en anfallares då man är närmre målet och det är färre personer som kan reparera misstaget. Det är inte en individuell spelare som står ansvarig för gårdagens poängtapp, det är den nonchalanta attityden hela laget visat upp flera gånger denna säsong. En nonchalant attityd som kommer leda till poängtapp, fler än den vi såg igår om det fortsätter.
Barcelona neymar JR
2016-03-21 07:16
Som sagt villareal matchen är betydligt svårare än Madrid hemma. Jobbigt att spela med en lam suarez han hämnades verkligen av möjligheten att bli avstängd mot Madrid. Han borde ha kört på 100% oavsett. Hatten av för villareal, och under all kritik vår eneffektivitet. Matheiu & Alves orkar jag inte ens diskutera. Den som gjorde mig mest missnöjd var arda. En mittfältare måste lämna och i detta läget är det just arda. Vi får casha in på honom om han inte steppar upp rejält. Rakitic bäst på plan följt av mascherano.
Vlom
2016-03-21 05:42
@grande jw:
Detsamma kan sägas om Alves, hans inhopp var inte ett dugg bättre än Mathieus. Mascherano fick trots allt konstant agera som högerback/högerytter åt Alves utöver att vara MB.
Vlom
2016-03-21 05:39
@Barcelonistas:
Men nu hänger jag inte riktigt med Barcelonistas, vad baserar du egentligen på att Mathieu skulle på något vis föra mig sig en "dålig aura" runt laget? Finns väl inget som tyder på det... Sedan blir det förstås lite fel att prata om "losermentalitet" när vi kryssade mot ett (för dagen) imponerade Villarreal, det borde väl t.o.m. du kunna förstå väl? Att Barcelona sedan har 39 raka matcher utan förlust gör väl att begreppet "losermentalitet" ter sig än mer märkligt i detta sammanhang... Men när du ändå är igång och gärna utser Mathieu som syndabock för poängtappet, varför inte göra detsamma för Alves och Busquets som sagt? Brassen var den som stod för bolltappet på sin egen planhalva innan Villarrel gjorde reduceringsmålet. Och som jag nämnde tidigare, skänkte Busquets bort en hörna till Villarreal innan Mathieu gjorde självmålet.., Edit: Du kan väl förresten även nämna Bravo som gjorde den onödiga returen till Villarreals reduceringsmål ifall om du ändå ska haka upp dig på individuella misstag....
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 04:47
Vlom - visst kanske sant men fortfarande så sprider Mathieu en dålig aura runt laget. När pajasen kom in så smittade han av sig av sin loser mentalitet till övriga i försvaret. Ingen slump att vändningen sker just när han kmr in...
Vlom
2016-03-21 04:43
@Vampíro:

55' Alves in
57' 1-2
62' Busquets skänker en hörna till Villarreal.
62' 2-2
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 04:34
En förlust kmr komma fråga är bara när. Vi är nu uppe i 39 matcher utan förlust det kmr knappast hålla säsongen ut. Dags för Lucho och skruva upp tempot. Om två veckor får vi veta svaret vart vi verkligen ligger just nu. För det finns en del tveksamheter jag tycker MSN ser slitna ut inte riktigt det där flowet som tidigare.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 04:31
Liunil Masse - du skapar alldeles för mycket drama just nu det är inte så att vi åkt ut ur Cl? Vi leder ligan så pass överlägset att det är nästan omöjligt att förvänta sig att laget ska gå ut och spela fantasifotboll när man leder ligan så pass överlägset.

Vad gäller Arsenal matchen så kan du ju ta och förklara vad du menar när du säger att dom var bättre än oss spelmässigt? Dom hade varken mer chanser elr mer boll än oss. Vi hade ett bollinnehav som resulterade till en hel del chanser i sista tredjedelen samma sak kan man inte säga om de bollinnehav som vi hade mot Bayern Munchen 2013. Den matchen skapade vi inga chanser kontra Bayern som skapade en hel del.

Arsenal skapade mindre chanser, och hade mycket mindre boll, du säger dom var bättre spelmässigt min fråga till dig är då vad var dom bättre på?
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 03:44
[QUOTE=Barcelonistas]Liunil Masse - tycker du verkligen Arsenal var bättre än oss spelmässigt på Camp Nou? Förlåt men jag undrar vilken match du såg? Vi dominerade bollinnehavet och styrde spelet. Arsenal skapade en del via omställningar. Hur kan du få det till att dom va spelmässigt bättre? Vi gjorde ingen magisk match mot Arsenal de håller jag med om. Laget gick på halvfart när man har 0-2 från första mötet. Det kan lätt hända även om jag inte gillar det alls. Jag vill helst se laget gå ut och köra slut på sina motståndare. Jag tycker vi har sett flera gånger hur laget faktiskt går på halvfart framför allt kanske Bayern borta föra säsongen där vi i andra halvlek la av att spela fotboll. Real och Atletico är två bra test för att se var laget verkligen står. [/QUOTE] Vi dominerade också bollinnehavet mot Bayern när vi åkte med sammanlagt 7-0 över två möten 2013, var vi spelmässigt bättre där också tycker du? Vafan, Arsenal gjorde en spelmässigt bättre match än oss, end off. Resultatet av att gå på halvfart mot Arsenal? 2-2 mot Villarreal. Många spelare kände man inte igen o laget kändes tröttslaget i andra halvlek. Lucho har sagt att laget är i bättre fysiskt status än förra säsongen, kör på då! Håll uppe intensiteten, vad är problemet?
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 03:18
Liunil Masse - tycker du verkligen Arsenal var bättre än oss spelmässigt på Camp Nou? Förlåt men jag undrar vilken match du såg? Vi dominerade bollinnehavet och styrde spelet. Arsenal skapade en del via omställningar. Hur kan du få det till att dom va spelmässigt bättre? Vi gjorde ingen magisk match mot Arsenal de håller jag med om. Laget gick på halvfart när man har 0-2 från första mötet. Det kan lätt hända även om jag inte gillar det alls. Jag vill helst se laget gå ut och köra slut på sina motståndare. Jag tycker vi har sett flera gånger hur laget faktiskt går på halvfart framför allt kanske Bayern borta föra säsongen där vi i andra halvlek la av att spela fotboll. Real och Atletico är två bra test för att se var laget verkligen står.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 03:10
För övrigt borde Barca försöka värva Sadio Mané i sommar. Kan både spela ytter på båda sidorna och striker. En perfekt back-up.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 03:07
[QUOTE=Barcelonistas]Vi spelade inte sämre än Arsenal på Camp Nou där överdriver du något. Den matchen gick laget på halvfart. just den matchen svårt och dra några större växlar. Syftade lite på spelet just i ligaspelet där sett lite sämre ut. Jag är inte orolig än dock jag väntar efter Clasicot innan ja säger mitt. [/QUOTE] Vi spela sämre än Arsenal. Vi var bara mer kliniska i våra avslut; men spelmässigt var de bättre. Alltså vadå halvfart hit o dit? Det är mars månad, ska inte finnas någon halvfart. Hålla uppe intensiteten är riktigt viktigt. Inte såg vi någon halvfart i någon match från oss förra säsongen vid denna tidpunkten? Vi körde på. Vet inte om jag ska tro på att vi medvetet spelar skit vissa matcher.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 02:41
Vi spelade inte sämre än Arsenal på Camp Nou där överdriver du något. Den matchen gick laget på halvfart. just den matchen svårt och dra några större växlar. Syftade lite på spelet just i ligaspelet där sett lite sämre ut. Jag är inte orolig än dock jag väntar efter Clasicot innan ja säger mitt.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 02:34
[QUOTE=Barcelonistas]Håller med kryss är inte tillräckligt bra för Barca det är bara vinst som gäller och inget annat. vad gäller spelet så har det sett lite sämre ut det senaste. [/QUOTE] Lite? Vi spela sämre än ARSENAL på Camp Nou. Idag förtjäna vi att förlora. Jag är iallafall orolig. Btw, har vi gjort en bra match denna säsong mot lag som orkar köra högt presspel mot oss under 90 min? Det har varit ett problem länge nu.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 02:21
Håller med kryss är inte tillräckligt bra för Barca det är bara vinst som gäller och inget annat. vad gäller spelet så har det sett lite sämre ut det senaste.
Barcelona Lionel12
2016-03-21 01:41
Jag kan verkligen inte förstå folk som är nöjda med 1 poäng eller överhuvudtaget med ett kryss. Vi är Barca. Vi ska vinna mot villareal skitsamma hemma borta låt dom spela på månen. Under all kritik. Och ja, jag menar allvar!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-21 00:23
På tal om halvfart!

Anser att Barca inte har imponerat i spelet sen vi möte Arsenal första matchen.
Det är verkligen inte samma hunger, anamma rakt av så ser det jävligt rörigt ut. Om ni inte håller med så är de bara titta längre highlights av våra senaste matcher sen Arsenal.

Det jag främst är oroligt över är att Messi börja promenera mellan mitt cirkeln till utanför straffområdet på motståndarnas plan. Han brukar variera sig när vi möter svåra motståndare. Ibland komma in i mitten, gå på djupet eller sin vanlig position för att göra sig spelbar.

Det andra som oroar mig att våra mittfältare inte bidrar med jackshitt när det gäller att assister, öppnande passningar eller helt enkelt skapa bra chanser för trion framför dem. Det som händer är att Messi spelar mer och mer i mitten. Hoppas Lucho och hans stab börjar titta på det här.

Nu får man hoppas att alla kommer tillbaka friska och pigga efter landslagspelen.

Sen ville jag gå in på kaptensbindeln i Barca. Man ser ju klart och tydligt varje match vem som är riktiga ledaren i laget. Man önskar att Masken tipsade Messi hur man peppar laget. Det räcker att Messi börjar pressa och komma hem för att vakta en ledning så gör laget laget det. Men jag vet inte...
Barcelona Barcelonistas
2016-03-21 00:17
Carles Puyol - han ska tydligen va avstängs mot oss men är inte helt säker. Tror dock inte att de blir någon skillnad. Med Casmeiro är Real möjligtvis lite stabilare men det kmr inte räcka mot bättre lag.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-03-20 23:36
Men Zlatan då trodde du alltid ville göra 4 mål..
Barcelona Barcelonistas
2016-03-20 23:35
Gerard Pique andas Barca den killen är cule ända in i benmärgen. Jag har stor respekt för Gerard Pique!
Barcelona Reymar
2016-03-20 23:21
Tw Pique: "And now what?" [@3gerardpique]

note: after criticism about barcelona's penalty this afternoon, pique referring to madrid now getting a penalty after modric dived #fcblive

HAhahaha Pique går loss på Twitter!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-20 23:08
Missar Casemiro mot oss? Någon som vet..
Barcelona Liunil Masse
2016-03-20 23:06
[QUOTE=Reymar]Vi har sett tendenser av det i flera matcher när vi bara slappnar och spelar på halvfart inte minst idag mot Villareal i andra halvlek. Minns också att vi spelade på halvfart mot Bayern förra säsongen för att spara oss mot den titel vinnande matchen mot Atletico bara några dagar senare. Att köra 100% procent mot våra två största rivaler inom loppet av tre dagar är risken för trötthet stor inte minst när spelarna kommer tillbaka från landslags uppehåll och rest flera hindra mil. [/QUOTE] Klarar inte spelarna av att spela på helfart i två matcher inom loppet av 3 dagar så kan de lägga skorna på hyllan. Aldrig läst så mycket "halvfart", "helfart" sen Lucho tog över Barca.
Barcelona Reymar
2016-03-20 22:59
Vi har sett tendenser av det i flera matcher när vi bara slappnar och spelar på halvfart inte minst idag mot Villareal i andra halvlek. Minns också att vi spelade på halvfart mot Bayern förra säsongen för att spara oss mot den titel vinnande matchen mot Atletico bara några dagar senare. Att köra 100% procent mot våra två största rivaler inom loppet av tre dagar är risken för trötthet stor inte minst när spelarna kommer tillbaka från landslags uppehåll och rest flera hindra mil.
Barcelona enkos
2016-03-20 22:54
Vore tråkigt att spela med halvfart mot Real och tillåta de att vara det laget som var först att bryta det otroliga rekordet på 38 matcher utan förlust. Vi kan spela 100% mot både Real och Atletico.
Barcelona Tiki-Taka
2016-03-20 22:54
Haha vilket patetiskt uttalande....tror du att Lucho uppmanar sina spelare att köra på halvfart i ett el Clasico!?!? Vilken värld lever du i?
Barcelona Reymar
2016-03-20 22:48
Tiki taka

Nej Casemiro är inte avstängd, hans varning mot Atletico blev borttagen.
Matchen mot Real Sociedad är garanterat poängtapp då vi inte vunnit där sen Rijkaard var tränare.

Känner jag Lucho rätt så kommer han rotera laget och säga åt spelarna att spela på halvfart mot Real Madrid för att vara fräscha mot Atletico bara tre dagar senare.
Annons: