/spanien/barcelona/forum/9886.aspx/spanien/barcelona/forum/9886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-26 12:27
Hombre, copa del rei är fortfarande en Kalle anka cup.. Det var bara kul att få slå ut er ännu en gång
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-26 12:23
Hombre

Jag är trött på allt snack om domaren. Som du säger så kunde Alves lika gärna fått gult vid ett par tillfällen. Men kan vi aldrig ha ett Clásico utan dessa tjat om domaren? Låt fotbollen tala för sig. Fans som skriker om konspirationssteorier ser tyvärr inte hela bilden. Från båda lagen menar jag då. Faktum är att det alltid jämnar ut sig till slut. I går tyckte jag domaren var rätt dålig åt båda hållen. Men låt oss inte koncentrera oss på det. Det var en fantastisk match och båda lagen kan istället analysera vad som gick bra och vad som gjorde att de inte vann.

Angående cupen så har den aldrig och kommer aldrig vara lika viktig som ligan och CL. Dock betyder det mycket att få slå ut Real Madrid i ett dubbelmöte, precis som det betydde mycket för er att få slå Barca i finalen förra säsongen. Sen var den cupmatchen inklämd mellan ligamatchen och två CL-möten, vilket kanske gjorde att den inte prioriterades lika mycket som nu.
Real Madrid Hombre - Bojkotta Marca/AS
2012-01-26 12:22
En fråga till, är Cupen lika betydelselös och prestigelös för er nu som när Real Madrid vann den i våras?

Då tyckte ni att denna cup var en kalle anka cup som inte ens var värd att fira som titel. Nu är verkar den helt plötsligt prestigefull och vara mycket mer värd när ni slagit ut oss ur den samma.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-26 12:16
Shangai

Jag tycker vi har fått det bekräftat efter flera mediokra matcher på den positionen att Cesc inte ska spela som central mittfältare eller som motor i spelet. Han ska spela på tians positon i 3-4-3 eller som falsk nia tillsamans med Messi i ett 4-3-3. Hans kortpassningsspel var ett av de bästa i Premier League men när han spelar för Barcelona märker man att han varit i England i 8 år. Djupledsslöpningar och längre bollar funkar utmärkt och han är en poängkung, då låter vi det vara så. För han är för dålig på det korta spelet, förmågan att spela enkelt och låta spelet flyta. Där har han mycket att lära från Xavi, Iniesta och framförallt Busquets.
Real Madrid Hombre - Bojkotta Marca/AS
2012-01-26 12:16
Visst skulle Lass blivit utvisad, men hur förklarar ni att Alves spelade hela matchen utan att varnas en enda gång?

Sen ska man ta det lugnt med att skrika utvisning vid varje situation, fotboll är trots allt en kontaktsport och det verkar inte gälla mot Barcelona.

----

Btw så är jag hyfsat trött på El Clasicos, aldrig får madrid tävla på jämna villkor mot Barcelona. Nu hoppas jag att vi slipper mötas fram till det obligatoriska mötet i ligan i April månad.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 12:02
Dagen efter matchen så vill man analysera lite på varför det gick som det gick i andra halvleken och speciellt dem sista 20 minuterna, då real först reducerar och sedan kvitterar. Hur kunde man tappa 2-0 ledning och bara slappna av så där ? egentligen är det rättare sagt Barcas motto på plan då man alltid måste tappa ledningar och jag kan rabbla upp några matcher på få sekunder.

Passningsspelet som har varit Barcas starkaste signum stämde inte igår, verkligen inte. Hur kunde det bli så fel ? tror nog att det har med Cesc. Han har inte allas varit nyckelspelare i självaste spelet trots att han har öst in med mål. När han flyttades ner istället för Iniesta så förstördes rytmen i det fina passningsspelet.

Cesc är en gudabenådad fotbollsspelare med ett fantastiskt register. Hans bästa attribut är just passningar, men det har inte alls fungerat dem matcher jag har sett. Han slår alldeles för många felpass. Vill se förbättring av det. Hur skulle han annars klara Xavis roll.

Och jag skyller inte endast på Cesc utan det var nästan alla i Barca som var dåliga förutom Dani då han gjorde en mycket bra match. Messi och Xavi var ok. Busquets som har ätit upp Özil sen VM var inte heller så bra. Försvaret var inte det stabilaste heller.
Barcelona Milian_J
2012-01-26 11:56
Jag kollade på matchen igår med en vän som är ett STORT Real fan och likaså Ronaldo. Rikitgt kul att han satt å skyllde på domaren och när Lass skulle ha sitt andra gula så sa han " äh det var ju inte ens frispark ". Känns som han är lagom enögd haha. Han sa även att Messi är överskattad och att Ronaldo är ljusår bättre. -.- Härlig tolkning folk har här i livet.....
Barcelona Unicef
2012-01-26 11:53
De blir tyvär så ibland, lite väl ofta från Madrid och deras supportrar.
Själv ruttnade jag ordentligt idag när jag ser på Madrids hemsida att Iker står och snyftar över orättvisa domslut. Han såg ju garanterat att bollen snuddade Abidals fingrar??? Morinhoo håller på att smutsa ner den vita tröjan något så jävligt att de kommer ta hundra år att få den så vit som den faktiskt varit,
de är ju inte en slump att deras egna tidning håller på att vända dem ryggen.
Att man går loss på domaren under en match är en sak, men att på riktigt göra det på den egna hemsidan efter att hela världen sett Pepe på planen och att denne inte delat ut ett gult på Lass är ju så patetiskt och så 100`/, Morinhoo så de finns ju inte...
Barcelona Maykii
2012-01-26 11:48
Är det inte otroligt att en klubb som Real Madrid är stolta över ett kryss mot Barca????

Är vi verkligen så stora?
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-26 11:45
Någon människa som sitter på ett Aftonbladet Plus-konto och känner för att dela med sig av Frändéns matchkrönika via PM?
Barcelona FCB_armin
2012-01-26 11:39
På ett sätt är det ändå rättvist att Lass inte åker, för då hade Leo likaväl kunnat åka på Bernabeú när vi möttes i ligan. 1-1, fair.
Barcelona Maykii
2012-01-26 11:37
Det stämmer, matchen hade dött men vi är Barca och vi skyller inte på domaren när han gör fel, vi har haft många fel beslut mot oss denna säsong men så länge vi spelar vårt spel kommer allt lösa sig.

Iniesta, Alexis och Cesc blev utbytta igår ganska tidigt in i matchen och plus så är David Villa borta så jag är ändå nöjd att Real ändå inte lyckas göra sina egna konstruktiva spelmål mot oss. Men jag tycker att vi drabbade av lite hybris igår när vi tog ledningen med 2-0, det får inte hända igen mot ett lag som Real Madrid
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-26 11:36
Tröttsamt att det alltid ska vara fokus på domaren efter El Clasico. Aldrig på själva matchen och spelet. Från båda sidornas fans. Lass kunde åkt ut men Real kunde ha fått en straff. Ramos mål kanske skulle godkänts men det var också några tveksamma offsidesituationer där vi hade frilägen.

Istället för att fokusera på matchen som var riktigt bra, en av de bästa El Clasicos för den neutrale på länge, så fokuseras det för mycket på domaren. Även om han inte gjorde en bra match direkt så är inte domaren en stor del av resultatet. Barcelonas alla misstag långt ner på egen planhalva eller Real Madrids alla missade lägen hade större del i hur matchen slutade.
Barcelona M79
2012-01-26 11:29
Jag håller med

Domaren var dålig, att inte ge Lass sitt andra gula kort är det fegaste jag någonsin sett. Det kortet var mest solklara av alla! Där hade oxå matchen totalt dödats
Barcelona Maykii
2012-01-26 11:24
Är det bara jag som tycker att Barca får skylla sig själva att de släppte in två mål och försatte sig i den knepiga situation?

Jag förstår inte varför Barca börja slappna av men det fantastiska är att även när Barca inte gör en toppmatch så förlorar de ändå inte mot Real Madrid.

Jag tycker att båda mål Real fick var p.g.a. Barcas slarv i uppspelen från backarna dock gör Real ändå en bra match men de imponerar inte på mig fortfarande eftersom nästan alla chanser de fick var p.g.a. Barcas dåliga misstag.
Är det bara jag som tycker detta?
Barcelona Unicef
2012-01-26 11:23
Vi blir ju förfan berövade på 2 frilägen. Och en utvisning i förstahalvlek!!!
Lägg där tilll att Pepe faktisk fick spela matchen!!!
Stort av er Madristas som skyller på domaren över de två mötena =))
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-26 11:20
Ger Fränden Mourinho till viss del rätt i hans ständiga patetiska påståenden att Barca får fördelar av domare och att det kan finnas en koppling ill Uefa? Isåfall är hon inte som hon ska vara
Barcelona Essienesque
2012-01-26 10:45
Haha, måste instämma i kören. Det är väldigt smickrande att madristas ser det som en bragd att kryssa mot Barca.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-26 10:28
Fan oj. Jag hade ingen aning , blandade Atletico med Atlehtic bilbao. Men ännu vackrare, Baskien mot Katalonien på Bernabeu.
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 10:24
Diar Iniesta Shekha Mirendes möter Bilbao i semin. Länk för info om CdR: http://en.m.wikipedia.org/wiki/2011–12_Copa_del_Rey
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-26 10:10
För er som vill se eller ladda ner matchen - länktips.
2012-01-26 09:59
Har letat efter slutspels-trädet på google men hittar ej.. Men visst är det så att det blir Mirandes vs Ateltico och Sen vi mot Valencia om de går vidare? Jag hoppas att finalen är på bernebaeu, det brukar ju vara så oftast.. Den som vinner cupen kmr få final arenan året där på. Men förra året var det ej så för att Atletico vann cupen och det var inte okej att lägga matchen i Madrid. Tänk er Ateltico vs Barca på Benabeu? TÄNK ER!!!!!! Plastlagets största rivaler.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-26 09:57
Så här dagen efter måste man ställa sig följande fråga;

Vad hände i andra halvlek?
Vi förlorade till att börja med halveken med 2-0 och bollinnehavet med 49-51.
Felpassningsprocenten vet jag inte, men normalt passningsskickliga spelare som Busquets och Piqué passade även de fel ett antal gånger.

Så, berodde detta på att Madrid gjorde det bra, eller var det en produkt av att Barca tappade fokus? I mina ögon en mix av båda. När Ramos nickade in vad många trodde var reduceringen borde detta ha startat en väckarklocka eller två för både spelarna och Pep. Dags att stänga matchen. Så blev det inte.

Det Real lyckades med var att störa matchrytmen för Barca, dels med byten och mer löpvilliga spelare, dels genom att inte vara lika kompakta. Man kan tycka att det sistnämnda borde gynnat Barca, men sanningen är att vi är bättre på att styra matcherna mot lag som backar hem. Blir det för mycket ytor och en mot en spel hamnar vi lättare ur positioner, och bolltapp blir därför mer kännbara. Därför blev det också allmän förvirring i försvarsspelet och som en följd av detta ett ryckigt anfallsspel. Xavi kunde inte ratta laget som han brukar.

Det var också tydligt att spelarna inte hade rätt fokus under 90 minuter. Jag vet inte om detta beror på att man i tidigare matcher så uppenbart neutraliserat Real ju längre matcherna gått, eller om de är trötta efter tufft matchande.

Peps stora dilemma är ff att få Cesc att förstå vilka positioner han ska ta, detta blev särskilt tydligt när Iniesta utgick. Det gäller såväl offensivt som defensivt.
Cesc funkar bäst i en fri roll, den fanns dock inte, och i mina ögon (och så här i efterhand) borde Thiago kommit in och balanserat mittfältet och Cesc skulle då fortsatt haft en fri roll.

Dock: vi är vidare och det är det viktiga i turneringar. Vi presterar inte på topp, Real gör en bra match och det slutar 2-2. Är försprånget krympt mellan lagen? Mentalt sett ja, fotbollsmässigt nej. Vad detta får för effekt framöver kan vi bara sia om, men en sak är säker. Barca stays winning!

Barcelona J, Bottom
2012-01-26 09:52
Det verkar som Madrid vann spanska cupen, ligan och cl igår så glada och stolta de är. Är det normalt att bete så efter alla förluster skam man har i laget och ändå vara stolt över det ?

Hur fan kan de säga att Ramos mål borde godkännas, enligt Madridista är det skandal, skulle vi göra ngt liknande mål hade alla sagt FC Uefalona!

Fack va less man blir på folket!
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-26 09:38
Jag fattar inte hur de kan få busis till hands, är det meningen att man ska hugga av armarna innan man möter madrid? Ramos mål är världens tydligaste vem fan som helst fattar ju att man inte kan dra ner en spelare och sedan nicka in den? Det är bara att se reprisen så ser man hur det äckliga slisket drar ner honom. Lass på Messi däremot är solklart gult och därmed skulle vi va en man mer sista 45.. Madrid kan inte ta oss, inte ens då vi spelar dåligt
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 09:36
Fan att Iniesta och Alexis är skadade, hoppas Pedro kommer i form och att Thiago sköter det bra. Den senare lär väl få en hel del speltid. Alexis är inte borta alltför länge ifall inget går snett men man undrar ju hur det är med Iniesta.
Barcelona Éluc
2012-01-26 09:34
Vad är det senaste kring Iniestas skada? Alexis blir ju "endast" borta 1-2 veckor men Andrés skada verkade allvarligare och TotalBarca skriver att han väntas vara borta minst ett par veckor. Är det här bekräftat?
2012-01-26 09:32
De kan beröma sitt lag hur mkt de vill men faktum är att de ÄR UTE. Så det spelar ingen roll. Barca var inte bra och endå kunde de matcha plastlaget. KOM IHÅG ATT VI GICK VIDARE MOT DE MED ANDRA MÅLVAKTEN. ANDRA MÅLVAKTEN!!!!!
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-26 09:21
Kul att svinen menar att vi har dommarna med oss efter de sjuka fördelar dom fått i ligan av dommarmisstag..
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-26 09:19
Barcelonito Co sign!
Annons: