/spanien/barcelona/forum/9884.aspx/spanien/barcelona/forum/9884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi !
2012-01-26 01:54
Tjenare, gratulerar till avancemanget!

Var det Real som var ovanligt bra, eller Barcelona som var mindre bra? Jag har svårt själv att välja, men jag kör på att Real var bra igår, mycket bättre än tidigare matcher.

Vilket mål Özil höll på göra, och vilka mål Alves & Benzema bjöd på, fotbollsporr!

Dock måste jag klaga på domarnivån, den var riktigt uselt låg...

1: Messi gjorde en liknande tackling som Lass fast Lass var värre, Lass fick inte gult, Messi fick gult. Visst ett andra gult ska vara lite 'tuffare' men jag tyckte det var rätt tuff satsning.

2: Pepes hand mot Fabregas ansikte(?), Real vill inte spela ut bollen, men domaren ska ju blåsa om det är huvudskada, riktigt uselt av honom att vänta såpass länge som han gör.

3: Sjukt att Alves inte åkte på gult, för han gjorde inte det på slutet heller va? Han gjorde en del tacklingar som förtjänade gult.

4: Vet att det är svårt att se offside och sånt, men det är inte roligt när man inte ens kan räkna felaktiga offsideavblåsningar på en hand....

5. Liiite tveksam om det bortdömda målet, måste kolla det på repris för telefonen ringde precis när situationen uppstod, såg att han blev lite(?) nerddragen, vad säger ni om det? Jag ska kolla den igen och se vad jag tycker.

Riktigt kul att se Sanchez det senaste, han börjar verkligen komma in i laget, springer i djupled såfort han får chansen, det gillas...

Och Puyol, jag har börjat älska den krulliga jäveln, han ger 150%, dribblar, tacklar, springer, skriker och slänger omkring med sitt hår... Helt magnifik.

Men Real var bra idag, kul att dom bjöd upp till match, men dom är för veka för ett dubbelmöte mot Barcelona. I Finaler har dom alla möjligheter att vinna, men dom tar dom inte över två matcher.

Andreas;

Ber om ursäkt för den skiten du åkte på inne hos oss, men det finns 'p12or' överallt på SF.. Tyvärr.

Ha en fortsatt trevlig natt ni som är vakna.

Ajökens!
Barcelona Keite
2012-01-26 01:48
Alves riktig modebög :P
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 01:48
Seriöst livstidsspärra alla som önskar andras spelare skada/död och spärra folk som ens nämner Hitler i detta forum över en obestämd tid. Fasen nivån på bestraffningar i det här forumet är nästan liga dåligt som spanska fotbollsförbundet. Man mår illa av att läsa här ibland.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-26 01:47
Vill ni höra motivering till varför Pepe inte får en avstängning?

- Om Messi hade i samband med situationen skadat sin hand så hade vi agerat.

Alfredo Florez. För övrigt en väldigt god vän med Florentino Perez. Just sayin'
Barcelonistas
2012-01-26 01:44
Hitler gjorde 2 misstag Stalingrad och camp nou....:)
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2012-01-26 01:44
Hyckleri på hög nivå att vissa blir upprörda över direkt sjuka inlägg på puertan när folk själva här önskar att Madridspelare ska dö. Beter man sig så förtjänar man inte heller något direkt trevligt bemötande.

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-26 01:42
Kasta plastlaget i papperskorgen, förut kunde man kanske respektera de nu är de bara ett gäng idioter. Jag tror inte ens Raul gillar dagens madrid, att han lämnade real när idioten kom tog han sitt livs bästa beslut. De har en hycklare som tränare, de har spelare som försöker skada andra, de har bara en riktig produkt med hjärta för laget, hur fan kan man respektera de? Och jag pissar på kalicic lr va fuck idioten heter.

Idag gjorde vi en USEL match och endå är vi vidare:D Nae men det funkar inte så där mot Madrid, för hur fan kan man slappna av? Det roliga är att alla deras mål kommer på grund av våra misstag, det måste bli ändring asså. Pinto är nog världens dummaste människa när han försöker dribbla förbi en anfallare... Det är helt obegripligt. Jag tycker inte att Cesc ska spela med Xavi på mittfältet, vi höll på att tappa allt i andra på grund av det. Vi kommer få möta Real i CL förr eller senare, då kan vi vara nöjda med att Pinto inte står iaf. Det är i en sån här match man märker hur viktig Valdes är. Vet ni vad matchens finaste sekvens va förutm Alves mål? JO NÄR MESSI TACKLA IDIOTEN, FAN VAD JAG NJÖT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Keite
2012-01-26 01:40
Madrids "seger" påminner mig om när vi slog dem med 2-0 hemma i Guardiolas första El Clásico.
För er som kommer ihåg
Grace/Wastelands
2012-01-26 01:39
Shanghai - SHOOT ME $12

Fruktansvärt motbjudande och direkt tragiskt inlägg. Herregud.
2012-01-26 01:36
Andreas V.V

Jag tror fanimej att de höll på så under pausen. Inte konstigt att Madrid lyckades kvittera.

Nej, men det här laget har gett oss mer än vad vi förtjänar.

2010 var José Mourinho Champions League-mästare och skulle äntligen stoppa Barcelona. Madrid var världens "bästa" lag och de får åka hem efter en förnedring. 2011 möts vi i supercupen. De har haft en försäsong och vi har knappt startat vår med a-truppen. Sydamerikanerna har knappt gjort en träning och vi vinner supercupen. Madrid är nära oss lät det då. 2011 är Mourinhos andra säsong och då är hans lag bättre, Madrid var återigen världens "bästa" lag och vi åker till Bernabeu ligger under efter 28 sekunder - spelar en trebackslinje och vinner med 3-1. Förra veckan vinner vi med 2-1 och spelar ut de totalt.

De har inget att komma med. Vi är Barca.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 01:35
Allt var så bra förut när Barca och Real möttes, men sen kommer Hitler in i matchbilden och förändrar allt. Han har gjort så att dem spelar så aggressivt, fult och äckligt så man vill spy.

Förr så respekterade jag Casillas och Alonso osv...men sen 5-0 matchen har jag blivit äcklad av hela gänget. Skulle det finnas nån lönnmördare, så skulle jag ge så mycket för att han ska skjuta dessa psykopater..

1. Pepe & Hitler 1 200 000 £

2. Marcelo 1 000 000 £

3. Ramos 1 000 000 £

4. Penaldo 900 000 £

5. Coentrao & Carvalho 700 000 £

Och förresten grattis Hitler!
Barcelona Andreas V.V
2012-01-26 01:33
"Om man bortser från det FAKTUM att Pepe inte skulle fått spela idag pga utvisning, skulle han inte fått rött kort för sin våldsamma handflata på Fabregas?"

Går du in på Arsenal forumet så är det årets filmning.
Barcelona Pep the G
2012-01-26 01:33
Haha de torskar mot oss i cupen på hemmeplan och åker ut. Ändå firar de som om de har vunnit CL. De är så vans vid att bli piskade av oss så ett kryss i deras ögon ät en vinst.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-26 01:32
HAHAHA, klassiskt Andreas!

Underbart att slå ut århundradets största förlorarlag. Det negativa var skadorna. Madrids bitterhet är bara bonus just nu hahaha.

Frågan är, Porque?
Barcelona NoGo™
Alltså Alonso är så dålig och det är han som snackar mest också, pinsamt!

Pepe gjorde det nästan igen... vad ska man säga, länk
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
Frågor Madridistas behöver ställa sig efter denna förlust:

* Skulle Pepe ens ha fått äntrat planen?

* Skulle Lass få rött kort?

* Om man bortser från det FAKTUM att Pepe inte skulle fått spela idag pga utvisning, skulle han inte fått rött kort för sin våldsamma handflata på Fabregas?

* Drog inte Sergio Ramos ner Dani Alves? Om svaret på denna frågan är nej, varför håller Sergio Ramos fast Dani Alves?

och slutligen

* Var inte Barcelona det bättre laget över 180 minuter?
2012-01-26 01:30
Xabi Alonso (Real Madrid): "Footballwise, we were the better team tonight. First leg? We shouldn't talk about that now." #fcblive #elclasico

Haha. Denna då. Det bättre laget? Kanske under andra halvlek. Och att vi inte ska tala om första mötet. Dude, dubbelmöte. Vet du vad det innebär?
Barcelona Andreas V.V
2012-01-26 01:29
Dags för lite party igen, sådär.. nu känns det bättre.
Barcelona II Barça II
2012-01-26 01:27
Tror ni Real fansen badar i fontänen vid Sergelstorg ikväll? Haha, jag tror fan att de gör det.
2012-01-26 01:26
Mourinho: "Guardiola congratulated us with cup win, why can't I congratulate them now? I only congratulate them for the Bernabeu game."

Seriöst? För en och en halv månad sedan skämde vi ut honom inför hela världen, precis som vi gjorde för en vecka. 2010 bjöd vi på en historisk match och vann med 5-0 på Camp Nou. Kan han inte bara bojkotta media en gång till.
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 01:25
Go' natt kära cules, man lär vara på bättre humör imorn.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-26 01:21
Skamligt Casillas, skamligt!

Madrid har samlat ihop ett gäng förlorare, med Mourinho på topp som inte ens kan gratulera Barca.

Pepe applåderar domaren efter matchen, troligtvis för att han själv inte fick rött i någon av matcherna och att Lass var kvar på banan.

Higuains tårar speglade hans match, han grät av skam över sitt spel.

Men Casillas? Han kan dra sig nånstans. Skamlösa förlorare!
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 01:19
I lol'd.
2012-01-26 01:17
Det är fanimej komiskt att vi här inne är nere och att Madridfansen är på danshumör. Tydligen är nära lika mycket värt som en vinst.

Haha.
Barcelona II Barça II
2012-01-26 01:16
Från Puertan:

"Moraliskt sett så vann vi just matchen med 2-3 och spelar därför Semi där jag sett i spåkulan att vi leker oss fram till Final där vi vinner med 3-1. Så därför går jag ut och firar att vi är moraliska mästare i cupen!"

Seriöst.. Hahahahaha
Barcelona el Maestro!
2012-01-26 01:14
Hur sjutton kan dem säga att de bättre laget när dem eliminerades av Barca?
Jag fattar inte det.

De kan ju inte ens vinna med Pinto i mål.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-26 01:13
vet nån hur många gånger passa vi fel efter 2-2 målet``? har aldrig sättt barca att passa så många gånger under 5 min period
2012-01-26 01:12
Att bollinnehavet i slutända tillskrevs 55-45 är en stor anledning till varför vi tappade matchen. Det kommer inte att hända igen.
Barcelona Éluc
2012-01-26 01:11
Inte så värst farligt ändå, då jag trodde det handlade om 3-4 veckor. Bara Iniestas inte sträcker sig mer än 2 veckor är jag nöjd. Frågan är hur vi ställer upp i dem två kommande matcherna (hemmamatchen mot Sociedad ska vi vinna komfortabelt oavsett elva) mot Villarreal borta och Valencia nästa vecka. För det är väl redan om en vecka vi möter Valencia i cupen? Hade varit skönt om det inte hade varit förrän om två veckor.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 01:11
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Jag är medveten om de gångerna vi spelade ut de men jag kan inte låta bli att oroas över nonchalansen som visas upp i laget ibland. Det har straffat sig mot fler lag än mot Madrid så det är inga tillfälligheter vi snackar om. Trodde ändå att Barca inte skulle vara kapabla till att slappna av när Real är motståndet. Vi har varit bättre än de i flera år men en underskattning är ändå att ta i :P

Grace/Wastelands

Co-signar varenda stavelse i ditt inlägg. Och då har du inte ens nämnt deras okunnighet angående offside regeln.
Annons: