/spanien/barcelona/forum/988.aspx/spanien/barcelona/forum/988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
10/18/2016 19:18
Pep: I didn't call any [Barça] payers on the phone [to sign them this summer]. Pep: People [that publish these rumours] have a good relationship with Bartomeu. Maybe ask him. DAMN!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
10/18/2016 19:16
Med en vinst imorgon lutar det starkt åt en vinst i gruppen. Men även om City är skadedrabbat har man spets framåt som kan hota vårt försvar. Spelar vi som ett lag med rätt inställning och INGA misstag är jag övertygad om en vinst imorgon.

Det känns verkligen som jag inte riktigt vet vart jag har laget formmässigt hittills denna säsong. Blandade prestationer med småskador här och där.

Förhoppningsvis hittar laget någon stabilitet fram till våren, imorgon kan vara en nyckelmatch och en boost för oss om det allt går rätt. Något jag kände att vi aldrig riktigt fick förra säsongen , även om vi utklassade Madrid i deras egna hemmaborg.

Vill se Umtiti och Digne från start imorgon. Lucho har många spelare att välja mellan i startelvan, något vi inte alltid haft.
Barcelona S.Eto'o
10/18/2016 19:01
Vem hade ni tänkt Silva ska peta i vår startelva? Iniesta???? Större chans att han petar Suarez eller Ter stegen än att han petar Iniesta.
10/18/2016 16:58
Vill också varna forumet att Real Madrids motståndare ikväll är betydligt sämre än Malmö FF. Så kan vi försöka undvika hatkommentarer om Ronaldo? För chansen är stor att han gör minst 3 mål ikväll. Kan mycket väl bli rekord i antalet mål i en CL-match för en spelare ikväll.
10/18/2016 16:33
[QUOTE=Culés]El pistolero Skulle väl gissa att KdB går in i vår startelva innan Silva i vår startelva. Så om du anser att Silva platsar i Barca får du nog räkna in KdB också. [/QUOTE] Nog för att De Bruyne är en poängmaskin av rang så är det inte svårt att se att David Silva är Citys spelmotor på plan. Utan honom har City problem med att bygga upp sitt spel. Han får spelet att flyta på likt Iniesta för oss. Just nu är Silva ett snäpp bättre än De Bruyne enligt mig.
Barcelona neymar JR
10/18/2016 16:31
Pique: "I felt need to announce it then. I read Twitter, stories in Marca, AS or Florentino’s puppets forced me out but it wasn’t like that" Aj aj aj
10/18/2016 16:26
Dortmund forward Ousmane Dembele (19) aims to have a long-term career at Barcelona in future. [Süddeutsche] Dembele (19) decided to join Dortmund instead of Bayern because he wants to climb to top level steadily & then sign for Barca. [Süddeutsche]
Barcelona Culés
10/18/2016 16:07
El pistolero Skulle väl gissa att KdB går in i vår startelva innan Silva i vår startelva. Så om du anser att Silva platsar i Barca får du nog räkna in KdB också.
Barcelona Kröjff
10/18/2016 16:07
Bosketts

Får väl krypa till korset och erkänna att "folk" var "lite" väl generaliserande. Samt att jag borde frångå min vana och läsa fler inlägg noga, än de jag redan på förhand vet alltid är intressanta.
Barcelona Bosketts
10/18/2016 15:48
Kröjff,

Nja. Vi var väl ett par stycken som diskuterade möjligheterna om att spela 3-4-3 i morgondagens batalj. L.A.M Nr 10s inlägg råkade bara bli det avslutande i frågan, och personligen tycker jag han sammanfattar både nackdel och fördel i sitt inlägg.

Håller fast vid att vänsterkanten blir lidande rent defensivt utan Alba/Digne i elvan, samt att det är dumt att låsa fast Iniesta i en defensiv mittfältsroll (då det blir hans uppgift att hjälpa Busi att täcka upp den ytan).
Barcelona Kröjff
10/18/2016 15:28
@L.A.M Nr 10:

L.A.M Nr 10 lägger manken till igen och för ett ingående resonemang kring tre olika sätt att spela mot Man City i kraft av en trebackslinje. Och märk väl att han utgår ifrån de spelare som finns att tillgå här och nu i truppen. Och vad får han för det ifråga om gensvar? I stort sett ingenting. "Folk" härinne har fullt upp med att redogöra för sina egna värvningsförslag vare sig transferfönstret är öppet för stunden eller inte. Året runt.
Ibland är det lätt hänt att man får intrycket att skrivandet härinne på många håll och kanter, bara är en verbal variant på att få spela Manager i cyberspace och mäta sina kunskaper med likasinnade.

Så vad svarar jag då själv på L.A.M Nr 10:s fråga. Ärligt talat? Jag vet faktiskt inte. Men Guardiola vill nog ha ett ord med i laget. För att Pep finns på planen i morgon, kan vi kallt räkna med.

10/18/2016 14:59
Satt o tänkte, vilka spelare i City går egentligen in i vår startelva? David Silva typ? Resten för dåliga imo. Någon här som har stenkoll på City denna säsongen? Svagheter samt styrkor hos de?
Barcelona Barca4life98
10/18/2016 14:00
Felix - Forza Barca Är nog beredd att hålla med Bosketts, Alaba hade nog kunnat förbättra vårt lag. Tycker han är bättre än Alba. Möjligtvis att Dybala eller Greizmann hade kunnat ersätta Suaraz om 1-2 säsonger? Om man ska drömma ;)
10/18/2016 13:38
Wrote about it recently for @ESPNFC but @3gerardpique just confirmed that a couple of seasons ago he nearly quit football altogether. Now #Piqué feels in the top moment of his career, happy, involved, playing well. But he'd 'lost the passion, lost eagerness' for football Graham Hunter på Twitter.
10/18/2016 13:30
Piqué: "This feels like one of the best moments of my career and I hope there are many more years like this" Lucho ska ha stor beröm för hur han verkar få våra spelare att verkligen njuta av fotbollen och prestera. Piqué är inte den första som säger att detta är hans bästa ögonblick i karriären.
Barcelona neymar JR
10/18/2016 11:49
Neymar kommer inte tjäna mest och han kommer inte vara i närheten av Messi. Brassen kommer ligga på 16 miljoner €/år från klubben.
Barcelona Bosketts
10/18/2016 11:42
@Felix-Forca Barca!:

Hmm. Svårt, tycker egentligen inte vi är i behov av någon ny startspelare. Och på bredden ser det (för första gången på länge) rätt bra ut. Min första tanke var Luka Modric eller Veratti, men i dagsläget tycker jag inte att dem petar någon på mittfältet, och jag ser hellre Rafinha, Gomes, Suarez, Samper etc ta den platsen när Iniesta och Rakitic blir för gamla.

På backplatsen vill jag egentligen inte byta ut någon heller. Umtiti är perfekt för oss, och har stor chans att bli världens främsta mittback inom en snar framtid. Pique är ovärderlig, och på kanterna har vi full täckning med Roberto och Alba/Digne. Möjligtvis skulle vi behöva en högerback som backup till Roberto.

Så mitt svar skulle nog bli David Alaba. Den enda spelare vi i dagsläget skulle ha väldigt stor användning för då han kan täcka upp på de flesta positioner.
Barcelona Shanghai
10/18/2016 11:20
Neymar will become Barca's best paid player by signing a contract of €25M P.A (until 2021), which is €3M more than what Messi earns. [MARCA] Vet inte om denna nyhet är verifierad att han kommer tjäna bäst men med denna lyft och lukrativa kontraktet är det bra om han även växte som spelare och slutar att dra på sig onödiga ostskivor. Annars är man glad att han stannar i klubben. Han är Messis naturliga arvtagare när den sistnämnda lämnar klubben för spel i argentinska ligan.
Barcelona Felix-Forca Barca!
10/18/2016 10:40
En lekfull tanke med hopp om liten diskussion:
Om ni hade fått möjligheten att bestämma en "drömvärvning", vilken spelare som helst utan att ta hänsyn till dess kostnad osv, men bara en spelare - vem hade ni valt då - och varför?
Barcelona Junta Dimision
10/18/2016 09:16
@Barca4life98:

Real möter ändå Bilbao som spelar Europa League på torsdag, hade ju varit rätt oskönt får Bilbao att bara få en dags vila. Atletico möter dock Sevilla som också spelar ikväll i CL, så den hade ju kunnat spelas på lördag. Vi spelar ändå hemma imorgon medan Sevilla och Atleti spelar på bortaplan ikväll.
Barcelona Junta Dimision
10/18/2016 09:16
@Barca4life98:

Real möter ändå Bilbao som spelar Europa League på torsdag, hade ju varit rätt oskönt får Bilbao att bara få en dags vila. Atletico möter dock Sevilla som också spelar ikväll i CL, så den hade ju kunnat spelas på lördag. Vi spelar ändå hemma imorgon medan Sevilla och Atleti spelar på bortaplan ikväll.
Barcelona Barca4life98
10/18/2016 07:45
Hur kan vi spela på Lördag 16;15 borta mot Valencia när vi möter City på Onsdagkväll? Real och Atletico spelar CL idag (Tisdag) och i ligan på Söndag...
10/18/2016 02:32
Vad är det för snack om att Iniesta inte ska vara 100%? Läst det från några av er här. Han spela båda landskamperna med Spanien och vila nu mot Deportivo. Har jag missat något kanske?
Barcelona Lionel12
10/18/2016 01:59
Om iniesta inte är 100%. Har svårt att starta med en annan spelare just nu på mitten förutom dom du nämnt och jag. I en så pass viktig match går gomez arda och d.suarez bort för mig. Det är ju inte extremdefesivt men det är något mer balanserat. Jag kanske bara är rädd att spela en 3 backs linje och släppa in fler bollar då vi klantar till det i vissa matcher hittils.
Barcelona S.Eto'o
10/18/2016 01:45
Defensivt i camp nou? förlåt men vill aldrig någonsin se den där startelvan i Camp nou inte ens i borta plan ska den där startelvan spelas. Vi har krossat Real, Bayern och Atletico med busi rakitic och iniesta vad får dig att tro vi inte skulle kunna pulvrisera city med dessa herrar?
Barcelona Lionel12
10/18/2016 01:08
Borde vi spela något mer defensivt mot Peps city på onsdag. stegen sergi. pique. umtiti. digne busquets. mashe rakitic messi. suarez. neymarjr.
Barcelona Kröjff
10/17/2016 23:11
En stormatch i premier league, blev det närmaste man kan komma sparka och spring på den här nivån. Passningskvaliteten var under all kritik och tekniken anskrämlig. Hade det varit ett El Clásico , så är risken överhängande att såväl Puertan som Les Rambles fått slå igen butiken för alla upprörda kommentarer. Två aktörer höll spansk klass, de Gea och stundtals också domaren.Zlatan?Såg ut som i Barca. Bedrövligt.
Barcelona Andresito
10/17/2016 23:07
Så, världens största klubb med en tränare som ses som en av de allra främsta och som bär smeknamnet "The Special One" är alltså nöjd med 1 poäng mot Liverpool när man är 6 poäng ifrån tabelltoppen.

Vilken mentalitet, och vilken tråkig utveckling ett lag som United har fått. Mourinho är inget annat än en bromskloss för United i vägen tillbaka till eliten. Likt ett virus sprider han sin defensiva antifotboll vart han än går.
Flavia
10/17/2016 22:06
Matchen mellan Eibar vs. Osasuna är betydligt roligare match att följa än den sketna fotbollen som spelas just nu mellan ManUtd och Liverpool
10/17/2016 21:53
När lag i PL (detta fallet Liverpool) inte har ytor att spela på så ser de helt vilse ut. United krymper ytorna och Liverpool spelarna förstår inte vad dom ska göra med bollen. Barça är en annan nivå. helvete vilken skillnad.
Annons: