/spanien/barcelona/forum/9878.aspx/spanien/barcelona/forum/9878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
5/9/2012 21:15
Hur bra är inte Falcao??
Barcelona Culé - Messi y Alexis
5/9/2012 21:12
David Villa, who is recovering from a broken shinbone since December, will in the coming days start training with the group.

Fan vad nice! el Guaje är saknad

sorry för ot
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
5/9/2012 21:08
@petersays:

TV4 strikes again!
Barcelona Rambla~
5/9/2012 21:02
Saknar inte ni precis som jag att ha en riktig striker i laget? Ungefär som när vi hade Samu. En spelare som bara är på planen för att dunka in bollen med en sjuk effektivitet. Visst, vi har ju Messi som är bättre än alla strikers och även gör fler mål, men han är ju bättre på allt annat också. Jag önskar vi hade en killer som höll sig i straffområdet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
5/9/2012 20:52
Denne Falcao är helt sinnessjuk..
Barcelona Barcelona10Messi
5/9/2012 20:50
El tigre slår till igen!! Helvete vilket mål!!
Barcelona L.A.M Nr 10
5/9/2012 20:44
Hoppas Athletic tar det här. Vilken monstersäsong de gjort i EL. Den här lagmaskinen förtjänar verkligen en vinst. Dock blir det tufft. Atlético kommer ge allt, de är ofta bra i individuella matcher mot andra bra lag(exklusive storebror då).

Tror på en skön underhållande match. Båda lagen spelar rolig fotboll.
Barcelona Siempre Barça
5/9/2012 20:43
Nu kör vi bilbaooo:)
Barcelona Barca_Fan_87
5/9/2012 20:41
Streams
Real Madrid Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo
5/9/2012 20:37
Ni som har sopcast!

Tv4 sport Extra

Channel - 128582
Barcelona Éluc
5/9/2012 20:28
Frank de Boer (coach Ajax): "Vertonghen could be a good player for Barça. I talked about him with Guardiola a month ago." [rac1]
Barcelona Barcadinho.
5/9/2012 20:12
Hela EL visades i TV4 sport fram tills idag. Och finalen ska så klart hamna på en annan ny kanal. Pinsamt. Känner mig båda lurad och dum. Skitstövlar hela högen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
5/9/2012 19:38
Jag skulle vilja ha Adrian Lopez från Athletico hos oss. Håll ett extra öga på honom ikväll.
Barcelona FCB - El imbatible
5/9/2012 19:33
28-årige mittfältaren Yaya Touré lämnade Barcelona för Manchester City sommaren 2010 och blev en av världens bäst betalda spelare.

I sin nya klubb har han varit en starkt bidrgande faktor till att ligatiteln kan säkras i helgen. Men nu berättar Touré att han vill återvända till Barça.

– Jag skulle älska att återvända till Barcelona och avsluta min aktiva karriär där. Jag älskar staden och Barça har alltid varit klubben i mitt liv. Jag har en stor längtan att återvända till Barcelona FC, säger Touré till Rac1.

Yaya Touré berättar även att hans gode vän Eric Abidal - som nyligen tvingades till en levertransplantation - är en orsak till att han vill återvända.

– Jag skulle också vilja vara nära Abidal, han är min bror. Jag vill stötta honom, säger han.

Barcelona Essienesque
5/9/2012 19:23
Förstår inte varför alla är chockade över att matchen sänds på TV4sport Xtra.. marknadsföring, någon? Hur många kommer inte höra om / skaffa kanalen just för att EL finalen sänds där. Hade de inte sänt den där hade ingen hört om skitkanalen.

Bra drag TV4, well played. Dock hoppas jag det backfire och alla skiter i att skaffa kanalen och streamar skiten istället.
Barcelona Siempre Barça
5/9/2012 19:13
Hur fan tänkte TV4 när de fixa den nya tv4spirt extra hd?? De har bara i HD kanal inte vanligt:( de som har drembox utan HD kan inte hämta kanalen:( men men då kommer bli arabisk kommentar invällande final för min del. JSC sport är en av de bästa kanaler i världen. De visar alla matcher utom PL.
Barcelona tribente_magico
5/9/2012 18:51
Hej, Nån här som vet nåt steamprogram som är specifierat till MAC?, För mig funkar det inte att ladda hem veetle eller sopcast till mac.

ELLER nån app som man kan ladda ner för att se matcherna, nån som har kolla på det här?

Barcelona petersays
5/9/2012 18:43
TV4 Sport Xtra? Ja för det hade ju varit katastrof att tidigarelägga V86 och skippa ett avsnitt av Ice Road Truckers i vanliga TV4 Sport...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
5/9/2012 18:43
Hoppas på Athletic ikväll. Avskyr för jag Atlético. Llorente kommer att sänka dem med sin styrka och längd.

Aupa Athletic! :)
,Sami
5/9/2012 18:19
Lite nytt om Alba.

Valencia left back Jordi Alba (23) only wants to renew if a clause is included that Barcelona can sign him for 12M. Valencia want 18M. [md]

Barcelona Éluc
5/9/2012 18:02
Cigge

Precis den startelvan är något jag tidigare efterlyst under säsongen men som aldrig blev av i och med att Villa blev skadad. Faktumet är ju att han är den enda riktiga strikern i vårt lag så den idén fick läggas på is ett tag i alla fall. Med Villa centralt skulle Messi kunna spela som släpande forward i en position bakom honom eftersom vi allt som oftast har Alves som en högerytter på plan. Då kan vi fortfarande utnyttja Messis fantastiska kreativitet centralt i banan, samtidigt som vi fortfarande har en striker som löper isär och drar ner motståndarnas försvar centralt, men kanske framförallt ger lite större ytor till för Messi att spela på.

Det återstår att se hur Tito vill formera anfallet nästa säsong, och precis som Pep är han någon som alltid vill bygga vidare, oavsett titlar och prestationer från föregående säsong. Därför är jag optimistisk inför ett lite mer varierande anfallsspel med en striker i dess naturliga position, vare sig detta blir Villa eller en nyinköpt.
Barcelona MESSI.CORLEONE
5/9/2012 17:48
Cigge o Hombre Kul att ni skriver i Les Rambles. Hoppas ni gör det oftare hädanefter. Titlar hit och dit. Låt oss inte fängslas enbart utav pokaler. Ni real fansen glömmer ibland på att FC Barcelona har utropat sig som fotbollens ledare nu i 4 år. Vi har lyckats komma på och utveckla en ide som levde vilt i 4 långa år med framgång i en värld där det händer mer på en minut än vad det hände på en hel dag för 50 år sedan. Idag kan alla analysera och lösa allt o alla. Men för er tog det hela 4 år att göra det. Frågan är hur länge ni kan härja över spanien(obs inrikes)för ni var aldrig ens nära till att förtjäna lyfta CL pokalen. Jag menar faktiskt att ni promenerade till semi finalen där vi såg spaniens "bästa" lag visa sig vara jävligt feg på grund av en tränare.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
5/9/2012 17:32
Grym värvning? Nej han leder bara till oreda i omklädningsrummet med sin idiot agent..
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
5/9/2012 17:30
"If Barça called me I wouldn't think twice. It's been the most important team for me, I'd like to go back now" RAC1

Har han verkligen sagt då? Hit med honom!!
Det vore en grym värvning från vår sida, som vi verkligen skulle ha nytta av. Inte nog med att han skulle stärka defensiven - Yaya kan även vara den extra dimensionen i offensiven som många här, inklusive jag, efterlyser.

Hur många år har han kvar på sitt kontrakt med City? Det vore inte helt omöjligt att få hit honom, om han själv vill det och Tito vill likadant. Om man får drömma lite då..
Real Madrid Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo
5/9/2012 17:17
Basaric

Du förstår inte vad jag menar angående titlarna.

Ska spanska supercupen, europeiska supercupen och vm för klubblag räknas till den föregående säsongen eller säsongen som titlarna erövras. När Barca vann trippeln så räknade ni in dessa titlar till trippelsäsongen, men i år så räknar in dessa titlar till årets säsong. Ni flyttar över dessa titlar till den säsong som det ser finast ut på pappret.

Dessa titlar enligt mig ska man inte kalla för titlar, endast utfyllnadstitlar. Ligan, cupen och CL är dem titlar som alla har lika möjligheter att vinna och helt enkelt dem tre största tilarna.
Cigge
5/9/2012 16:54
Sanchez har med sina spetsegenskaper gjort en bra debutsäsong. Däremot är jag förvånad över att det är hans djupledslöpningar som burit mest frukt den här säsongen och inte hans ständiga utmanande. Han är ju trots allt en dribbler i grund och botten. Jag får känslan av att han blir lite låst i den roll han haft den här säsongen. Barca är enligt mig som bäst i ett 4-3-3. Jag förstår inte hur Pep kunde fortsätta med något slags 3-4-3 eller vad det nu var, men inte mig emot.

Valdes
Alves - Pique - Puyol - Adriano (Alba?)
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Villa - Sanchez

Med Villa friskförklarad och något som liknar form borde ni prova den här uppställningen oftare. Villa har även han fått ägna sig åt uppgifter som inte direkt passar honom, men ändå fått en hel del skit här inne. Fabregas är däremot från de egna leden, vilket också märks på kommentarerna. Jag tycker att Villas första säsong i Barca var bättre än den Fabregas presterade den här säsongen.

Jag tror för övrigt att ni skulle må bra av en renodlad striker, likt Eto'o, som avlastar Messi med målskyttet. Det finns för- och nackdelar att använda Messi som falsk nia. Justerar ni inte spelidén kommer det bli ännu mer statiskt centralt i planen och då behövs en renodlad striker utöver Messi. Villa är det i normala fall, men efter hans långvariga frånvaro är i alla fall jag något osäker på honom.
Barcelona Barca o Mort!
5/9/2012 16:53
Essienesque

Haha hade Real kommit tvåa, åkt ut i semi i CL samt vara i final i cupen hade Mourinho gjort succé enligt dem. Nej den här diskussionen leder nog ingen vart.

Cigge

Håller faktiskt med dig på de flesta punkter i inlägger ovanför.
Barcelona Essienesque
5/9/2012 16:39
Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo

Guardiola slut på idéer? För att Barca kom tvåa i år och åkte ut i seminfinal i CL? Kom igen, man kan inte vinna varje år. Hade Messi satt sin straff hade Barca spelat CL final och Guardiola hade hyllats.. istället har han slut på idéer. Märkligt hur man dömer prestationer..
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
5/9/2012 16:27
Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo

Du har rätt. Barcelona betalade 26 miljoner för Sanchez plus 11 miljoner i bonus. Dock så vet jag inte om bonusen endast gällde om spelaren skulle vinna CL eller ligan. Tycker fotfarande att Barcelona gjorde ett kap. Alexis är en underbar spelare som bara kan bli bättre.

Första året vann Guardiola ligan, CL och den spanska cupen. Några månader efter det vann han spanska supercupen, vm för klubblag och europeiska supercupen. Darför säger vi att Guardiola vann 6 titlar på ett år. Hur du än vrider och vänder på det så har han gjort ett bättre jobb än Mourinho.

Den här säsongen började med att vi vann europeiska supercupen och den spanska supercupen. Några månader senare vann vi VM för klubblag och om några veckor kommer vi förmodligen vinna den spanska cupen. Vad är felet?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
5/9/2012 16:27
Dubbel.
Annons: