/spanien/barcelona/forum/9875.aspx/spanien/barcelona/forum/9875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-28 01:01
Gonzalez_Barca

Du satte nyss en briljant definition av Madridismo.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-28 00:59
Haha det här är så roligt.

När Guardiola visar respekt och inte säger ett illa ord om Real Madrid och domarna så är han falsk, äcklig, wannabe-ängel etc. Alltså allt ont trots att han aldrig sagt ett illa ord om Real.

Men när Xavi säger det vi alla Culés tänker och kritiserar Madrid, så är han djävulen själv, de personliga påhoppen haglar och han förtjänar inte att kalla sig för fotbollsspelare..

Och tydligen så får våra spelare _ALDRIG_ kritisera något eller någon för det är emot vår lag och anda.. Men när vi inte gör det så är vi som sagt äckliga individer som inte vågar visa hjärta.

HYCKLERI till max. Blir så jävla trött på dessa fotbollsupportrar..
2012-01-28 00:59
Mesudine

Är du trög eller leker du bara trög? Finns klar skillnad på de båda scenariona. Oh well, vad förväntar man sig av en Madridista nuförtiden..
Grace/Wastelands
2012-01-28 00:53
Mesudine Zizil - I Keep It Real!

Talesman. Låter som en person som ska föra talan för en annan person. Tror du då denne personen får fria tyglar att säga vad han vill eller? är du seriöst dum i huvudet?
Real Madrid Mesudine Zizil - I Keep It Real!
2012-01-28 00:35
Så när han går hem på kvällen och säger till sin fru att han älskar henne, är Mourinhos ord då också?

Han skrev ett meddelande på sin personliga twitter, vad har det med Mourinho att göra?
2012-01-28 00:32
Mesudine

Har för mig att det fungerar på det sättet när man väljer sin talesman..
Real Madrid Mesudine Zizil - I Keep It Real!
2012-01-28 00:28
Barca-nist // Det är ganska roligt att du tror att Mou har sagt det där.
Barcelona Barca4eva
2012-01-28 00:07
Cuule * Thiago Alcantara

Länktips för matchen.
Barcelona Barca-nist
2012-01-28 00:02
Det är ganska roligt att Mou ska prata om utseende när de finns en man i hans lag som symboliserar sådant!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-27 23:02
Det är så otroligt viktigt med seger inför imorgon. Real Madrid möter jumbon Zaragoza på Bernabéu, med andra ord en vinst hugget i sten. Förlorar vi så är det 8 poängs försprång för Madrid och ett nästintill omöjligt uppdrag för oss att hämta in.

Tills det är jämnt i tabellen så måste vi vinna alla matcher, så enkelt är det. Real Madrid tappade under den första halvan av säsongen 8 poäng. Upprepar de den bedriften så får vi alltså inte förlora någon match kvar. Det är absolut inte omöjligt att de endast tappar poäng tre matcher. De har El Clasico på borta, Athletic borta. Sen har de Valencia och Sevilla hemma. Det är i dessa matcher jag ställer hopp till att motståndarna tar poäng, allt annat ät bara fantastisk bonus. För oss gäller det att vinna mot Sevilla borta, Valencia hemma, Real hemma, matchen imorgon på El Madrigal och Atlético Madrid på bortaplan. Sedan finns även derbyt mot Espanyol. Det känns som vi har tuffare matcher kvar. Och det krävs som sagt en stark prestation om vi ska klara ligan.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-27 22:25
Riktigt gött med match imorgon ja, nu kan man njuta lite extra efter alla clasicon. Särskilt när vi står som segrare dessutom. Hoppas bara inte det blev en alltför dyrköpt seger. Är lite orolig inför matchen imorgon, och ännu mer inför semin mot Valencia..

Vår trupp är sliten och jäkligt tunn, det hade varit fint med lite vila nu istället.Tror vi hade haft ännu större chanser i båda dessa matcher om några veckor , men man får hålla tummarna ändå och hoppas att Pep roterar lagom och rätt. Några B-lagsspelare i taget bör kunna lira utan att det försämrar oss nämnvärt. Om de har rätt medspelare omkring sig.
Barcelona Éluc
2012-01-27 22:16
Hetfield

Jag hoppas framförallt att Piqué och Cesc spelar med hjärta och glöd, för de två var usla i den senaste matchen, och visade noll vilja överhuvudtaget.
Barcelona Hetfield
2012-01-27 22:06
Härligt med match imorgon. Lite jobbigt att det är så sent, men det är som det är.

Imorgon är det vinst som gäller, jag hoppas att laget spelar med hjärta och glöd igen.
,Sami
2012-01-27 22:05
Hello grabbar. Skönt att vara tillbaka i forumet. Har inte haft internet på 2 veckor tack vare Telia! Men men match redan imorgon hoppas på vinst men det kommer bli tufft!

Ha det bra alla
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-27 21:37
Maxi Lopez är klar för Milan på lån från Catania. Verkar som om dom fortfarande har förhoppningar om Tevez till sommaren eftersom det bara gäller ett lån. Konstig deal av Catania onekligen
Barcelona Pep the G
2012-01-27 21:34
Roligt att denna clownen sitter inne på Valencia forumet och kallar Barcelona för fuskelona som en liten snorunge. Ser även att du pratar om domarskandaler. Varför inte ta upp senaste mötet där vi skulle ha haft 2 straffar? Punk..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-01-27 21:30
Någon som vet varför Ramos kom med i Årets elva :S

2012-01-27 21:21
el Maestro!

Jag har flugit många gånger med Spanair, både från Sverige och inrikes i Spanien.
Har märkt på många av dessa flygningar att inredningen ofta varit trasig, sliten osv.
Har funderat på detta och idag får man bekräftelse på hur illa det verkligen är.

Det är mycket tråkigt och även om det fortfarande finns många alternativ så är det inga som flyger så ofta och bra tider som Spanair faktiskt gör.
De höll även allt som oftast klart bäst priser av de bolagen som flyger till el Prat.

Blir intressant om se om SAS sätter in ett plan på rutten, det är ju Spanair som flugit rutten åt SAS då båda är medlemmar i Star Alliance.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-27 21:15
Ferhardt

Tillbaks till Valencia forumet. Har läst allt du skrivit om Barca och du har mage att skriva här. Pinsamt!
Barcelona el Maestro!
2012-01-27 21:13
"Spanair ser ut att gå emot konkurs redan vid midnatt idag!
Detta kommer inte gynna oss som reser till Barcelona ofta.
Även om jag oftast reser med Lufthansa via Frankfurt/Munchen så gynnar detta knappast prisbilden."

Det var väldigt trist att höra. Jag brukar alltid resa med Spanair. Det kommer troligen att påverka pristet, ja. Tycker att det har varit ett bra fylgbolag. Synd.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-27 21:00
Ferhardt

Vad exakt var syftet med det inlägget?
Barcelona el Maestro!
2012-01-27 20:55
Någon skrev ett inlägg långt ner i forumet med frågan, om vi tycker att Copa Del Ray är ”Kalle anka” titel eller inte?

Mitt svar är att CdR är visst en ”kalla Anka” turnering. Titeln likaså.
Den ger varken lika mycket pengar eller prestige som de andra två titlarna som står på spel kan ge.
Däremot kan jag säg att titlen denna gång är värd 10 gångar mer än vad den är värd i vanliga fall för mig och för många andra. Den är värd mer därför att Barça möter ärkerivalen och slår ut dem. Som fans till klubben värderar jag därför denna titel mycket mer än vanligt. Trofen kommer att sitta bra i skåpet och jag kommer att vara stolt över den.
En eventuell final ska väl dessutom spelas i själva Estadio Santiago Bernabéu, om jag inte har fel.
Om Barça når finalen, vad är då bättre än att spela den i ärkerivalens hemma-arena?

Når Barça final ska jag själv göra allt vad jag kan för att få tag på en biljett. Då bär det åt till Madrid. Jag lovar dig, med biljett och även utan - det spelar ingen roll.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-27 20:53
Lika rättvist som straffen Barca inte fick i 88:e minuten sist på Mestalla menar du? Aha, ok. Då förstår vi det hela.
Grace/Wastelands
2012-01-27 20:53
Ferhardt

Skönt inlägg. Vad ville du få sagt?
Valencia Ferhardt
2012-01-27 20:49
Gratulerar er till att ni får börja copa del rey semifinalen på bortaplan

precis som ni fick mot real madrid .

Inte för att jag tror på någon rättvis match men underhållande ska det bli !
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-01-27 20:44
Om inte Barcelona överklagar Pepes stämpling på Messi, vad får er att tro att man gör det mot Mourinhos talesman för personangreppet?

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-27 20:40
1.70-ligan

Skönt att höra. Och nu har han också ett långt kontrakt. Nu har vi dessutom hela 15 A-lagsspelare, nästan för mycket eller vad säger du Pep?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-27 20:39
Guardiola: "Cuenca is definitely a first team player, he won't return to the B-team. He'll help us a lot this season and the coming years"
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-27 20:36
Mot mindre lag tycker jag absolut hemmaplan är det bästa att börja med. Titta på matchen mot Osasuna, 4-0 på hemmaplan och vi kunde slappna av i Pamplona. Samma sak med bland annat Betis förra säsongen, 5-0 på Camp Nou och vi kunde med glädje förlora med 3-1 nere i Sevilla.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-27 20:35
Andreas

Ferran Soriano är väl vd för Spanair? Haha, inte mycket han kan göra antar jag. Bäst att ta första Spanair flyget till City of Manchester för hans del! :)
Annons: