/spanien/barcelona/forum/9872.aspx/spanien/barcelona/forum/9872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-11 19:28
Men för helvete detta är inte nått Man Utd/Pool.. Kommer in och ska läsa om mitt kära Barca som spelar om en halvtimme men va fan ser man.. Äsch..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-11 19:27
Spännande elva! Oväntat ett Pedro spelar från start, hade nästan hoppats och trott på Cuenca. Fast å andra sidan, Pedro måste komma i form och Cuenca har spelat mycket på sistone.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-02-11 19:26
Jag skrev ett inlägg om Evra-Suarez incidenten och sett att ni diskuterar det även här. Här har ni mitt inlägg:

Jag måste skriva av mig. Sättet att resonera från personer på SF har gjort mig rädd. Suarez, spelare i Liverpool kallar Evra för neger. Ordet Neger användes av de vita slavhandlarna för att benämna de mörka slavarna därför är ordet laddat. När någon kallar en annan för neger är det generellt laddat med att personen är mindre värd tack vare dens ras eller hudfärg. När Suarez säger ett ord som är laddat med detta till Evra går Liverpool ut som klubb och stöttar honom. Ett sätt att säga att han får ha såna åsikter eller vad vet jag?

Redan vid det här stadiumet började Evra kallas för en äcklig spelare, idiot osv. Vissa påstår att han ljuger, vissa påstår att han inte bör bry sig. Låt oss börja med de tidigare. Ingen kan säga vad som hände till hundra procent och man kan inte säga att Evra är äcklig men att han skulle vara äcklig om han ljög. Nästa grupp av människor är mycket värre och större. När det finns ett ord som av majoriteten av befolkningen anses antyda att personen det riktas mot är mindre värda tack vare deras hudfärg måste man bry sig. Det är skrämmande stor skala människor som faktiskt inte ska bry sig! Han har komplex över att vara mörkhyad läste jag på ett annat forum.

Evras firande framför Suarez var i min mening helt rätt! Även om jag förstår att man som Liverpool supporter blir förbannad måste man förstå Evra. Suarez har kallat honom neger och vägrat skaka hand med honom samtidigt som Evra vinner matchen. Självklart är han glad över att ha vunnit mot Liverpool och Suarez. Detta kan man självklart ha olika åsikter om men när folk säger att han är äckligare än Suarez blir jag förbannad. Evra viftade med armarna för att säga in your face. Suarez kallade Evra negrito av okänd anledning men valde inte att be om ursäkt eller skaka hans hand för att visa att det var ett avslutat kapitel.
Barcelona Gio Style
2012-02-11 19:21
Vill bara tillägga lite ang. Suarez vs Evra incidenten idag.

Låt gå att Suarez uttryckte sig på ett sätt som inte Evra uppskattade. Det är inte Suarez som bestämmer huruvida Evra ska ta åt sig eller inte.

Utöver detta så vägrade ju Suarez skaka hand med Evra när Evra tydligt sträckte fram handen för att skaka hand. Douche.
Under matchens gång så försökte även Suarez dundra bollen på Evra när han skulle skjuta ut bollen utanför linjen. Man såg rätt tydligt att han tog i för kung och fosterland för att försöka träffa Evra. Tycker att Evra hade all rätt att fira framför Suarez om man tar hänsyn till tidigare incidenter i matchen, även om vi skulle bortse från "rasistskandalen".
Barcelona S91
2012-02-11 19:21
Nån som kan förklara varför Cartagena fick ett rött? Svårt att se...
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-11 19:17
Inte alls nöjd med startelvan..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 19:14
Xavi, Cesc vilar. Pedro och Sergi Roberto från start. Intressant elva. Mascherano lär vara nästan som en extra mittback när Dani Alves tar ruscher uppåt, och Puyol går ut på högerkanten.
Barcelona el Maestro!
2012-02-11 19:13
Pep ställer upp med den bästa backlinjen han har. Det lovar gott!
Barcelona Abbe.
2012-02-11 19:08
Valdes, Alves, Piqué, Puyol, Abidal, Thiago, Mascherano, Sergi Roberto, Alexis, Messi y Pedro.

Vad kul med Sergi Roberto från start.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-11 19:03
OJJ OJJ, vilken intressant elva det verkar bli. inte officiell.

Valdes

Alves puyol Pique abidal
Mascherano
Xavi Cesc

Tello Alexis messi
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-11 18:41
Yesss, så jävla gött!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-11 18:40
Muniesa 2-0 efter frisparksretur!
Barcelona Culliford
2012-02-11 18:40
2-0 Muniesa!! :D Precis före halvleksvilan.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 18:29
Hetfield Håller med helt.
Barcelona Culliford
2012-02-11 18:27
Stream till Barça B
Barcelona Hetfield
elbraco

Det är sant, men jag tror att han är en renodlad vänsterback. Det är bara att han kan stå vid mittlinjen för att han är så snabb att han hinner springa hemåt.

Det låter ju som en yttermittfältare, men jag tror ändå att hans "roll" är att vara en vänsterback, dvs. vara lite mer defensiv än en renodlad yttermittfältare.
Barcelona Siempre Barça
finns de stream till barca b match??
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 18:26
Hetfield I praktiken är han ofta vänstermitt. Jag håller han som ligans bästa VB, tätt följd av förut nämnda Zuniga.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 18:24
Armero vs Abate. Armero springer mest i ligan och snabbt, Abate springer snabbast i ligan. Härlig duell! Tänk att slänga in Zuniga i den tävlingen. ;P
Barcelona Hetfield
2012-02-11 18:23
Tänk en yngre Di Natale...givet köp.

Den där Armero är ju ruskigt bra, han har väl gjort över 10 assister som vänsterback.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 18:18
DI NATALEEEEEeEEeErEreEEeEE TOTOooooooooooooooooo
2012-02-11 18:13
Undra vem som vinner på 100 meter mellan Deulofeu och Tello ? Han har varit bra hittills. Hoppas han gör fler mål.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-11 18:11
Puyol - El Guerrero

Tycker faktiskt inte att det är skönt utan tvärtom jag lider med Chelsea ! Hatar United mer och mer för varje dag som går !

elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 18:02
här är videon för den som vill se. syns tydligt i slow motion om man "följer med" med orden.

och i sin sista match avslutar henry med att avgöra för Arsenal. Hans comeback är som en jävla saga alltså... legend.

måste bara kopiera in vad som skrevs på NB, så skön kommentar;
"Namn: Arsene Wenger #1
Sänt: 2012-02-11 17:46
HAHAHAHAHAHAHAA JAG SVÄR PÅ MIN MAMMA ATT JAG ÄLSKAR ARSENAL MER ÄN MIN FLICKVÄN , JAG PISSAR PÅ MIN FLICKVÄN , ARSENAL FOR LIFE"

hahahaha.
2012-02-11 17:59
Mama mia vilket mål av Gerard!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 17:58
Hetfield

fast du kan ju inte säga att Terry får spela vidare. Killen är ju i civil domstol, Suarez ska nog vara jävligt glad att han slipper det. Blir Terry straffad där så kommer FA stänga av han i minst 8 matcher också, antagligen mer.

Sen finns det tydliga bevis (video) på att Terry är skyldig.
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-02-11 17:52
Härligt att plastklubben Chelskiy torskar och att se deras svenska redneck-supportrar flippa ur på deras forum.
Barcelona Hetfield
2012-02-11 17:47
Det är ju rätt så klart att vissa spelare/lag får fördelar när det gäller att få böter/avstängningar.

Pepe trampar på Messis hand när miljoner tittar på, men han får inte ens en varning. Pep påpekar att domaren har gjort fel i en bra ton, då får han böter och blir avstängd.

Terry (sägs) ha sagt "f*cking black c*nt", han får spela vidare. Suarez säger "negrito" och han blir avstängd.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-11 17:47
Ex-Barca: Henry slår in vinst(?)-målet för Arsenal. Legend.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-11 17:45
Barcetia

För att en civil domstol står över FA. De får helt enkelt avvakta domen. Om du inte minns tog det drygt 2 månader innan de straffade Suarez. Men skit i det nu. Du tycker en sak, jag tycker en annan. Fine.
Annons: