/spanien/barcelona/forum/9870.aspx/spanien/barcelona/forum/9870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2012-01-31 17:13

Capitan Puyi

Jag håller med dig faktiskt! Jämför man toppligorna i Europa så är Spanien klart sämst i bägge kategorierna; domarnivå och fotbollsförbund. Spanjorernas "mañana,mañana"-mentalitet sätter käppar i det egna hjulet ibland, speciellt när det kommer till kanslier, juridiska åtaganden, regelverk, paperwork och administrativa uppgifter och annat "nonsens". :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-31 17:11
Vi får se om Tevez helt enkelt. Om han inte kommer borde alla Milans fans bli rätt besvikna. I de senaste transferfönsterna har det snackats om Hamsik, Van der Vaart, Palombo och Tevez men man får nöja sig med Aqualani, Noccerino, Muntari och Maxi Lopez.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-31 17:09
NoGo™

Man får inte alls bete sig hur som helst, hade Barca gjort så där ja bara gud vet vad som hade hänt...
2012-01-31 17:06
Tråkigt. Han är en skön karaktär, jag gillade honom skarpt när han svara på Reals tränare förra säsongen. Han pratar även positivt om Pep och Barca. Som sagt tråkigt.:(
Barcelona Hetfield
2012-01-31 17:05
den närkingska älgen

Jag tror inte att Tevez hamnar i Milan, han är tydligen för dyr. Det sägs att Milan hade chansen att köpa Palombo, men han kostade bara ett par miljoner mer än Muntari....
Barcelona Rambla~
2012-01-31 17:04
Milan storsatsar ser jag. Värvar in cracks som Muntari. :P
2012-01-31 17:04
elbraco

Står inget om honom på deras hemsida? Hittar bara ett statement om Muntari. Men är inte denna nigerian bara utlånad av klubben och har tillhört Milan ett tag? Han kanske sitter på ett EU-pass, jag tror att Galliani rattar in Tevez på slutet, han är minst sagt en skicklig förhandlare.
Barcelona NoGo™
2012-01-31 17:03
The Spanish federation will not punish Madrid coach Mourinho for insulting and threatening the referee at Camp Nou's car park last week [lv]

Allt är som vanligt.. I Spanien kan man tydligen bete sig hur som helst utan konsekvenser. Sorgligt!
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-31 16:58
Xaviesta

Jag fårespråkar inte kameror, datachip i bollar och fotosensorer mellan målen eller något sådant. Att fotboll är oförutsägbart är som du säger en stor del av charmen. Men du måste väl ändå hålla med om att det tas till en ny nivå i Spanien. Att en match passerar 90 minuter utan att domaren klantat sig 5 gånger är om något en chock i Spanien :P
Barcelona Ibillay
2012-01-31 16:56
Skulle va nice med tevez fram tills sommaren :P
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-31 16:54
kolla till höger så ser du att han lämnar ;)

närkingska älgen

yes, officiellt. man har också gjort sig av med Muntari på lån till Milan (suckers).
Milan täppte för övrigt till sista Icke-Eu spelarplatsen med någon som heter Ugbangunagbu eller liknande, vilket betyder att Tevez INTE kan bli klar för Milan i vinter.

Tycker det är konstigt, får man inte ett EU-pass om man har bott i Europa i ett visst antal år? Tevez har ju varit i Manchester i många många år nu...

andreas

alex, zamora, taraabt, barton... QPR är ju kvalité numera.
edit; tydligen inte alex.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-31 16:53
Tråkigt att Hondas övergång till Lazio verkar gå i stöpet, en spelare som jag personligen gillar. Inte minst för hans fantastiska vänster. Vore kul om han gick till en liga som man följer någorlunda. Lazio har ju några namn på gång men inget bekräftat ännu, och deras fönster stänger ju 19:00 så de får nog öka lite nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V
2012-01-31 16:52
Det är jävligt kul i England faktiskt, värsta hypen.

Cissé klar för QPR!
Zamora ryktas vara på Medical för QPR (lets hope so)

I Spanien är det dock stendött..
2012-01-31 16:40
Lämnar tränaren Preciado Sporting ? Jag kolla på wiki så står det att han fortfarande tränar laget.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-31 16:38
Hahah så jävla bra den där fejk-nyheten från SkySports. Har lurat mina Milan kompisar om att Pato är klar för oss. :P
2012-01-31 16:34
elbraco

Coutinho på lån till Espanyol känns ju intressant?

Hetfield

Är Palombo officiell, det är ju en jävligt bra värvning i sådant fall. Milan var ju också ute efter honom..
Barcelona Hetfield
2012-01-31 16:30
Bra transfersfönster för Inter...Palombo och Guarin.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-31 16:27
jävlar vilket kasst transferfönster från Spaniens håll. Preciado lämnar och Nilmar är på väg bort, kanske till Lazio.

Inga roliga spelare in.
Barcelona Xaviesta
2012-01-31 16:12

Capitan Puyi

Jag menade också alla lag och matcher i alla ligor och länder. Man får ta fotbollen för vad den är liksom. Folk vill ha fotbollen som i schack där endast skicklighet (eller bristen på det) är avgörande för utgången av en match, när fotbollen egentligen är mer som backgammon då den mänskliga faktorn (i det här fallet en domare) motsvarar tärningarna i backgammon spelet. Samtidigt är det charmen med fotboll, just det faktum att den INTE kan spelas 100 procentigt sålänge en människa dömer. Ibland avgör ödet helt enkelt.

Därför tycker jag att Pep är helt rätt man att representera Barcelona som klubb. Räknar man med högsta hönsen-mått, har Pep redan gått igenom "the dirty work" nere på botten som tränare för laget. Jag ser mer gärna att han har en högre post i klubben reserverad för framtiden. Då hade Barca fått en in en själ även uppe i ledningen och kunnat rensa och ta in rätt folk istället, (jag är ingen förespråkare av Rosell) så även taket på Barcabyggnaden optimeras. På detta sätt kan Barca ta steget in i framtiden genom en strong foundation och en tillförlitlig roof. Vilken klubb hade kunnat matcha det? Peps ypperliga insatser sedan dag 1 i B-laget fram till idag har varit mer polerade än Reinfeldts flint, och han har visat sig vara det lika naturliga som självklara alternativet för ett sådant kliv framåt.

Hoppas Pep skriver på en till iaf så man får en EM-sommar OCH en ny ligasäsong med detta Barca och denna fantastiska tränare att se fram emot!

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-31 16:05
Jag har ingen bra känsla inför matchen imorgon. Förra matchen på Mestalla hade vi tur att vi fick med oss en poäng och med formen vi har nu så tror jag risken för en liknande matchbild är rätt stor.

Imorgon är jag helt klart nöjd med oavgjort. 0-0 är inte så bra men ändå inte katastrof, 1-1 och övriga lika resultat är däremot bra för oss. Då kan vi spela avslappnat i returen på Camp Nou.

Ingen 3-4-3. Valencias kantspel är fantastiskt, vi såg vad som hände senast som sagt. Jag vill ha koncentration i försvarsspelet och inte låta Valencia få några ytor att kontra på. När vi har bollen kanske vi ska gå lite rakare på mål om vi inte kommer till chanser. Spelar vi bara runt och runt så kommer vi till slut tappa bollen, och då blir det farligt direkt.
barcaff4
2012-01-31 15:25
Vad tycker ni om 4-4-2 då.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-31 15:25
Jonathan Dos Santos kommer tillhöra A-laget resten av säsongen på grund av alla skador. Får se det som en minivärvning...
Barcelona Keite
2012-01-31 15:16
Manuel Preciado fick sparken av Sporting idag. Synd. Så jävla skön tränare.
En riktigt hjälte då han visade The Special Five vad karma är.

Anklagade Preciado för att spela med B-laget mot Barça som bara förlorar med 1-0. Sen kommer Mourinho och torskar med 5-0.
Senare under säsongen så bryts Mourinhos sjuka hemmasvit på 9 år utan att förlora mot en B-betonad Sporting.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-31 15:15
Capitán - El tiburón

Jag har faktiskt bara sett den engelska översättningen, så det är möjligt att du har helt rätt i din åsikt. Jag tolkar det just som att han vill vänta och se till efter säsongen för att summera domarnas insatser.

Även Xavi har ju gått ut och sagt att domarna är hårdare mot Barcelona, och det är i sig ett litet eget problem.
För om spelarna ärligt tror på att de har domarna emot sig, så skapar detta onödig frustration och fel fokus. Kan till och med leda till att man blir mentalt urladdade efter ett möte, med låt säga, Real Madrid...

Det lustiga i sammanhanget är att flertalet utomstående supportrar är övertygade om motsatsen, dvs att Barca har köpt domarna.

Sanningen ligger nog mitt emellan, ibland går det för, ibland emot.
Just i enskilda matcher och mot enskilt motstånd kan det dock ha enorm effekt, över tid brukar det reda upp sig.
Barcelona Blaugranas
2012-01-31 15:12
haha fyfan ni måste kolla på denna länk, ja fatta ingenting i början va helt chockad :)
2012-01-31 15:08
Synd på Balotelli, jag gillar killen. Haha. Malaga kan ju glömma Thiago, dessutom tror jag inte att de hade betalat 30 miljoner för en så pass ung och än så länge rätt oprövad spelare.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-31 15:06
Xaviesta

Jag är en av de som blir irriterad när spelare och ledning skyller på domare. Däremot så går det inte att blunda för hur pass låg domarnivån är i Spanien jämfört med de andra ligorna. Jag pratar inte om misstag som gjorts mot oss utan mot alla lag.

Gång på gång så ser jag helt obegripliga dombeslut som förstör matchen och fotbollen generellt. Jag tror det var förra säsongen där Malaga (eller Zaragoza minns inte säkert) hade tappat inte mindre än 10 poäng på grund av felaktiga beslut. Denna trend går ut över hela ligan och påverkar alla lag. Bottenlagen hårdast vill jag tillägga.

Det värsta är då filmningarna och klungorna som bildas runt domare för att de tillåter det. De tappar kontroll över matcher, är inkonsekventa i sina beslut av varningar och verkar inte heller ha någon kunskap angående offside eller straffregeln. Detta reflekteras dåligt över hela ligan.

Nu säger jag inte att det är de som avgör ligan eller att vi eller någon anna påverkas mer men det reflekteras dåligt på ligan och fotbollen i Spanien. Synd bara att Förbundet väljer att blunda i det här precis som i allt annat.

Barcelona Xaviesta
2012-01-31 14:55
L.A.M Nr 10

Finns inga "maränger" här i Sverige egentligen. Reals riktiga fans finns nere i Spanien och har fått "ärva" klubblojaliteten generation för generation och är spanjorer. Puertan (inte alla) innehåller forumsnördar som spelar division 5 fotboll på fritiden eller Fifa 12 och nu kan de allt om fotboll (detta fenomen förekommer lika frekvent här inne).

Självklart är man inte falsk bara för att man är trevlig och beter sig sympatiskt i media. Lika självklart är det att Barcahatare kommer alltid att hitta nåt att klaga på hos Pep och klubben i sig. Vill man hitta fel, så hittar man fel och konstigare är det inte.

Imorgon hoppas man på vinst på rätt sätt. Flyt i passningspelet, ett kugghjul som inte strular och seger med god marginal. Allt annat är hängläpp för min del..
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-01-31 14:54
Mojito//

"En lo que llevamos de año no pinta bien para el Barça"
Jag kanske var lite hastig med min spanska översättning, men menar inte Rosell med detta att fram tills nu har vi inte blivit rättvist behandlade av domarna?
Visst säger han att det "brukar jämna ut sig" vid slutet av säsongen, men man kan ju inte heller påstå att det är pga av domarna som vi inte ligger där vi ligger.

Alla som har sett på Barças bortamatcher denna säsong måste ju ha märkt att det är det omotiverade/dåliga spelet i bortamatcherna som fått oss att halka efter Real Madrid.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-31 14:44
Haha, jag trollade 2 Arsenal-polare.

Båda blev helt till sig och var nog nära till tårar, hahaha.
Annons: