/spanien/barcelona/forum/9865.aspx/spanien/barcelona/forum/9865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-01-26 17:27
Trean är bland det snyggaste jag sett. Direktköp om det blir dem.
Grace/Wastelands
2012-01-26 17:25
Andra och tredjelställen är snygga. Hemmastället är ju bedrövligt fult.
Barcelona jeon
2012-01-26 17:24
Om det blir dessa tröjorna som du länkade. de kommer vara våra snyggaste i historien.
Barcelona NoGo™
2012-01-26 17:23
Teixeira Vitienes (referee, to Pepe during game yesterday): "Please stop diving, act like a professional." #fcblive [via cuatro]

Hahah! Få tas med en nypa salt dock.

1.70-ligan //

Riktigt läckra! Nike borde ju kolla in dom :P
Barcelona Éluc
2012-01-26 17:22
Åh herregud vad vackra tröjor!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-26 17:18
Åh tänk om dessa godingar gick bli nästa års matchtröjor..!
Barcelona B-Guden
2012-01-26 17:13
Vi tar ett oavgjort restultat som förlust och Real som vinst det säger väl de mesta om vart lagen ligger i rankningen :)
Barcelona Éluc
2012-01-26 17:12
Åker vi på ytterligare en skada på en offensiv spelare ser det ju fan helt kolsvart ut. Kommer bli ett par tuffa veckor nu, både pga motståndet och digniteten av matcherna men också, och kanske i synnerhet pga alla skador.
Barcelona Sentuary
2012-01-26 17:08
Detta påminner mig om förra året, Madrid vann Copa del Rey efter att Pinto enkelt släppt in ett enkelt mål som Valdes sannolikt hade tagit, plötsligt tror de att de är bättre än Barcelona på alla möjliga sätt. Denna säsongen har vi massakrerat dom, men ett kryss på Camp Nou (räknas som vinst för idioterna) och de tror att de har någon chans. Sen att de rabblar upp en massa ursäkter fattar jag mig absolut inte på, hands på Abidal? Okej, vem bryr sig? Vi är vidare i cupen och har chans att vinna den, det har inte ni. Kom in i verkligheten. Vi borde vunnit, vi borde ha straff, det borde ni kanske, men det fick ni inte, och ni är inte vidare.

Visca Barca
Valencia Jordi.Alba
2012-01-26 17:04
Tack, det var ju roligt att höra. Lycka till i guld-racet.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 17:04
Det är så roligt/sorgligt att Real har försökt med allt utan att besegra Barca. Man har värvat dem bästa spelarna och man har haft domarna på sin sida trots det har man aldrig besegrat La Masia.

Jag är så jävla glad att vi har så många spelare från ungdomsleden. Varje El Clasico spelas så visar man hjärta gentemot Pengar. Tack La Masia!
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 17:01
Jordi.Alba Han är nog borta i högst en månad, så nej :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ibillay
2012-01-26 16:49
Roncero: "El Madrid se ha ganado el respeto de todo mundo"

HAHA in your dreams!
Grace/Wastelands
2012-01-26 16:47
Jordi.Alba

Nej, men han är borta ungefär 3-4 veckor. Men inget EM ska hotas.
Valencia Jordi.Alba
2012-01-26 16:46
Tja, mina gratulationer för segern igår. Var lite nyfiken på hur läget är med Iniesta, är det så illa att hans Europamästerskap är hotat?
Barcelona Keite
2012-01-26 16:43
Jag är förvirrad :S
Vem vann igår? Barça eller Madrid?

Herregud, hur kan man vara så glada att man kryssat mot Barça och åkt ur cupen haha. Kan tänka mig att alla firade "vinsten" på Cibeles.

Allting känns så surrealisktisk...
barcaff4
2012-01-26 16:42
Messidinho_ 10 komentatorn sa typ samma sak igår han sa: om det här vore svensk fotboll skulle alla fått röttkort
Hutch
2012-01-26 16:40
!!ANTIMADRIDISTA!!

Vadå hånar Pinto? Jag har sagt att jag uppskattar att han har hjärta för klubben. Men nu tycker jag faktiskt inte att han är tillräckligt bra för att få representera världens bästa klubb som andramålvakt och därmed basta. Han gör för många tveksamma ingripanden och dräller boll, jag litar inte på Pinto. Jag har också en skön personlighet, kan jag få ta över posten som andramålvakt?
Coach pep.
2012-01-26 16:38
Blaugrana91

Ja, det finns inget lag som kan komma i närheten av Barca när det gäller possession-fotboll, men samtidigt har Real Madrid andra väldigt starka sidor som de utnyttjade bra och är världsbäst på (snabbhet och kontringsspel kombinerat med stor fysisk styrka). Igår kväll, när Real verkligen stod upp och krigade, fick vi se på riktigt hur pass bra de är jämfört med oss. En stor bidragande orsak till varför vi slarvade i andra halvlek och inte tycktes hitta balansen var nog att Iniesta tvingades kliva av. Cesc var inte alls optimalt på mittfältet. Jag såg Xavi flera gånger med boll titta upp och leta efter Cesc, men förgäves, varpå han vände blicken och fick passa Alves istället. Förutom obalansen som uppstod på mittfältet sväljer jag stoltheten och erkänner att det var Reals styrka som störde oss, snarare än vår egen oförmåga att spela på topp. För så pass bra är trots allt Real Madrid, och jag tycker det är en skam för spansk fotboll att de inte alltid spelat som igår mot oss under Mou.

Och sen ser jag egentligen ingenting konstigt i att Real supportrarna är glada efter 2-2. Visst, det säger mycket om hur bra vi är, men jag skulle också vara glad som maräng, för igår lyckades de störa oss genom att spela sitt eget spel.

Lag som spelar sitt eget spel mot oss istället för att parkera bussen kommer jag alltid visa respekt för, till och med Real Madrid.
Barcelona Messidinho_10
2012-01-26 16:35
Grejen är att de kommer undan bara hos domarna, och sen försöker de flytta över deras skitsnack till oss. Och de är så tröga att det själva tror på det. Hade vi haft liknande domarkår/förbund som i PL, så hade flera Real spelarna fått feta avstängningar. Kolla bara på vad Balotelli fick.
Postat via SvenskaFans-appen
barcaff4
2012-01-26 16:34
!!Antimadridista!! Du har rätt pinto är viktig för oss när han slutar kommer minho vara andra målvakt han är ju 62 i sin rank eller hur man nu säger
Grace/Wastelands
2012-01-26 16:31
!!ANTIMADRIDISTA!!

Bara för att man håller på laget betyder inte det att man måste agera blint för fotbollen som sådan, vissa spelare i lag man gillar håller inte måttet. Pinto är antagligen av Europas sämsta andramålvakter i de större klubbarna. Han inger inget lugn och backlinjen blir direkt virrig med honom mellan stolparna. Att du försöker få det till att folk är dåliga fans för att dem vågar kritisera och ifrågasätta spelare i laget köpet jag inte.

Jag orkar inte sitta och låtsas tycka att alla spelare är skitviktga och bra, det är inte sant. Pinto är inte viktig spelmässigt, vad han gör för stämningen har jag ingen aning om men jag köper inte argumentet att vissa spelas kontrakt ska förlängas med motiveringen att dem bidrar med mycket off-the-pitch när dem diekt ställer till det för laget när dem spelar. Då går det att hitta en annan målvakt som kan vara en spelevink vid sidan av plan men som är en bättre målvakt.

Jag ser inte supporterskap som att blint älska. Jag ser det som att bry mig och vilja laget och klubben väl. Det gör jag inte på bästa sätt genom att förneka att vissa spelare inte håller måttet. Visserligen påverkar inte mina åsikter här styrelsen heller så det är väl hugget som stucket.
Men jag tar mig rätten att ge kritik till spelare som ska ha kritik, ibland är det spelare för enskilda insatser, ibland är det snarare en spelare som gång på gång visat sig inte hålla måttet. Pinto är en sådan. Dessvärre.
Barcelona petersays
2012-01-26 16:25
Fy fan vad Madrid kommer undan med saker. Ett under att Pepe spelade matchen. Ett större under att Lass inte fick rött i andra. Sedan kan både Mourinho, Pepe och Casillas håna domaren efter matchen - HELT utan repressalier.

Och så har man mage att påstå att domarna gynnar Barca. Hade domarna haft det minsta jävla mod hade det visats ett par röda till efter matchen, som ett rent symbolvärde.
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 16:23
!!ANTIMADRIDISTA!!

vem syftar du på ?
"Är det svenskan som är svår? Är du inte läskunnig? Vart är problemet?"
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-26 16:18
Vad är det du inte förstår? Jag jämför två målvakters tabbar i ett lag. Är det svenskan som är svår? Är du inte läskunnig? Vart är problemet?
Jag har aldrig sagt att Pinto är lika bra som Valdes, verkligen inte. Pinto kan bli målvakt om det kommer någon bättre andra målvakt. Men att sitta och prata om Pinto som vissa barn gör här stör mig när de nästa dag hävdar att dom är cule, ingen riktig cule hånar någon som Pinto. Antar att ni är influerade av Svensk fotboll där den som kan sparka bollen hårdast och längst är lagets viktigaste spelare.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-26 16:18
Coach pep.

Fantastiskt, älskar att höra publikens reaktioner!

När Barca spelar så där så ser man verkligen klassskillnaden lagen emellan.
Ser ut som Barca är på en vanlig träning och Realspelarna är koner.

Dock synd att passningsspelet överlag var så slarvigt igår, vågar påstå att det var det som gjorde att Real fick så många chanser. En stor del av allt Real skapade kom efter massa slarv från oss. Störande då vi vanligtvis brukar ha ett närmast perfekt passningsspel.

Att man dessutom vid ställning 2-0 inte förtsätter anfalla är lite konstigt, med tanke på att Real satsade lite mer framåt så fanns otroligt mycket utrymme för Barca att ta sig fram på, istället verkade man slå av lite på takten, vi borde ha gått för 3-0 på en gång i andra och därmed stängt matchen.

Men men vi är vidare allafall. :)

För övrigt komiskt att se Realfansen fira som galningar för att de lyckas få hela 2-2 mot Barcelona. Säger ju en hel del om hur stora Barca är idag. Underbart!

Real gör en av sina bättre matcher och Barca en av sina sämre i el clasico och ändå lyckas Real inte vinna. Det säger ju en hel del.

När Real kan skaka ett Barca som spelar på normal nivå först då kan vi snacka.
Atlético addeh
2012-01-26 16:14
Det går inte klandra Pinto rakt av för något av målen. Möjligen att han slängde sig lite tidigt på Ronaldos mål, men det kan inte räknas som någon tavla, inte alls. Däremot inger inte Pinto det lugn som Valdés gör när han spelar, vilket har enorm betydelse. Man såg framför allt på Piqué att han inte alls var lika trygg igår som han brukar vara. Sedan är det ren fakta att José inte är i närheten så bra med fötterna som Valdés är.

Skrev precis av mig lite av det jag känner just nu i den senaste krönikan. Vad anser ni? Hade ni den där euforiska känslan efter slutsignalen igår, eller mer en lättnad? Kanske ilska?

Ska bli intressant att se hur Pep kommer välja att forma laget de kommande veckorna. Med tanke på det pigga inhoppet Thiago gjorde igår borde han vara given i startelvan, speciellt också med Alexis skada i åtanke då Cesc verkligen kommer behövas högre upp i plan.
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 16:13
!!ANTIMADRIDISTA!!

Pinto har gjort flera tabbar på några matcher än Valdes på hela säsongen.

Jag kan inte förstå att du jämför Valdes med Pinto!?
Coach pep.
2012-01-26 16:10
Grace/Wastelands

Tiki Taka i sin renaste form. Det är vår identitet, vacker fotboll. Den dagen vi offrar vackert spel eller får en tränare som inte står för vacker fotboll kommer näsdukarna viftas på Camp Nou. Men det kommer aldrig att hända. Fotbollen vi står för är viktigare än titlarna, och Pep har tagit den till en helt surrealistisk nivå.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-26 16:06
Haha men va fan är det med er. Valdes har också gjort sjuka tabbar, tex liga matchens el clasico? Kan ni ge er. Hejdå.
Annons: